Röntgenhoitajaksi Australiaan?

Aloittaja Katarina, kesäkuu 26, 2006, 03:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Katarina

Juhannusterveiset työn ääreltä Suomesta!

Voisiko joku ystävällisesti antaa tietoa, että onko röntgenhoitajia haettu Australiassa töihin. Olen koettanut katella netistä erilaisia työmahdollisuuksia,vaikea keksiö sopivaa hakusanaakaan. Muille hoitoalan ihmisille on, erikoissairaanhoidon puolella esim teho-osasto, leikkuri ym.sairaanhoidon alat.

Itse olen työskennellyt noin viitisen vuotta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin vaikutusalueella, natiivit, ct, läpivalaisu, uä, mammo työkokemuksena, asiakaskunta vauvasta vaariin. Olen 38 vuotias, lapseton, englannilla pärjään hyvin ulkomailla. Nyt iski viiden kympin villitys etuajassa ja olisi tosi mielenkiintoista lähteä vaikkapa vuodeksi Australiaan. Thaimaatakin haaveilin, mutta sinne tuntuu vaikeammalta päästä ,toisin sanoen onko Thaimaalla mitään kontaktejakaan hoitajavälityksen muodossa.

Luin tuolta aikaisemmista keskusteluista, että yli 30-vuotiaden tulisi sponsorin eli työnantajan  hankkia viisumi , jos he ovat kiinnostuneita ottamaan töihin. Olen myös lähihoitaja, mutta lähihoitajan nimikkeellä en ole tehnyt töitä, sillä menin suoraan opiskelemaan AMk.hon rtg-hoitajaksi. Muuten on kyllä kokemusta lasten ja vanhusten hoidosta ennen röntgenhoitajan ammattia.

Joten, vastaisitteko-kiitos.

Oon nähnyt jo unia Australiasta vaikekn ole ikinä käynytkään siellä-vielä!

Tapasin Ausseja Thaimaassa ja voi luoja, kuinka mukavan rentoa porukkaa he olivat.

terveisin:matkakuumetta ja muutakin kuumetta

eevis

Katarina :D

Australian maahanmuuttoviranomaisilla on kulloinkin haluttujen ammattien lista, jolta saa hiukka vinkkiä, kuinka paljon mahdollinen työnantaja voisi haluta sinut vaikka sponssata väliaikaiseksi työntekijäksi, jos et ole pysyvää oleilua hakemassa. Jos siis ammattisi löytyy listalta, on hyvät mahdollisuudet tähän sponssaushalukkuuteen, varsinkin jos vielä olet hiukankaan halukas menemään muualle kuin suurimpiin metropoleihin. Tätä MODL-listaa ja selostuksia voipi lukea vaikka täältä. Ja vaikka se oma ammatti ei löytyisi tältä listalta (sinulle kuitenkin ilmeisesti kävisivät siellä olevat Medical Diagnostic Radiographer tai Sonographer? :peukkuy ), niin kuitenkin Skilled occupations listiltä jos omansa löytää ja vielä 60 pisteen arvoisena, niin voipi päätellä, että kysyntää on. Näyttäisi siis hyvältä sinun kannaltasi! Oletko jo lukenut oman hoitsumme Annen (Andreasyan) tarinoita ketjusta Hoitsun hommista, siellä on valtavasti hyvää tietoa hoitsuksi Aussilaan lähtemisestä, ja myös valaanbongausvinkkejä. Ja eiköhän Anne anna tähänkin ketjuun vielä viimeiset tiedot Aussilan röntgenhoitajatarpeesta, kunhan tuolta virkkaukseltaan kerkiää. :eye: Lisäksi Jurttamuori on juuri vähän aikaa sitten saanut kätilönä PR-viisumin (pysyvän oleskeluluvan) työnantajansa tuella, hänen kokemuksiaan 1 ja 2 ja 3 kannattaa myös lukea! Onnea vaan matkaan ja mukavia aussiunia! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Jurttamuori

Hello there,

Jurttamuori ilmoittelee...

Katarina, taytyy myontaa etten tieda rontgenhoitajien toista taalla Ausseissa mitaan -enka siita, miten kirjaston nappikseen saa meidan pisteelliset a:t jao:t :confuse
Mutta voisit lahtea liikkeelle siita, etta soitat Professional Connections- firmaan Helsingissa- he valittavat hoitajia Ausseihin.  Numeroa ei tietenkaan loydy tahan hataan mutta netista loytynee tai ihan perinteisesta puhelinluettelosta. Taikka sitten etsit netista vapaita tyopaikkoja rontgenhoitajana paikallisista sairaaloista ja otat suoraan yhteytta - en kylla tieda osoitteita, mutta mielikuvitus ja google auttaa pitkalle :pepsodent

Mulla jarjestyi kaikki Prof.Con. kautta- siis niin, etta he lahettivat minulle paperit ja sitten itse tayttelin ne ja lahetin eteenpain. Kovasti toita sai tehda (seka papereiden tayttamiseksi etta rahan kasaamiseksi matkaa varten) ja hankkia tietoa itse, mutta well, taalla ollaan!

Onnea matkaan, kulttuurishokissa toivottelee
Jurttis
On vaikeaa olla puhdas ja aatteellinen, kun maailma on ahdas ja puutteellinen.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Jurttamuori
...-enka siita, miten kirjaston nappikseen saa meidan pisteelliset a:t jao:t :confuse

Mistäpä Dunderissa ei oltaisi jo keskusteltu:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1730

Neuvoo
Jouni
Canberra

MH

Katarina

Hyvää aamuyötä Suomesta!

Kiitos kaikille ystävällisille vastaajille, jotka olette valaisseet erinäisiä kuvioita liittyen rtg-hoitajan työkuvioihin Australiassa.Harmitti muuten, kun Australia tippui jalkapallon Mm-kisoista, mun yksi suosikki Argentiinan ohella vaikka raakastankin jääkiekkoa.

Kävin katsomassa noita hoitajien palkkoja ja eipä ne kovin paljon paremmat oo kuin täällä Suomessa, tietenkin ajan myötä paranisi. Yleensäkin täällä Suomessa hoitajein palkat törkeän alhaiset ja vastuu suuri.

OnkO Australia kallis maa, asuminen, liikkuminen.
Mulla on täällä velkainen omistusasunto, joka pitäisi maksaa noin 20vuodessa ja jos ei ottaisi ketään vuokralle, niin saisi maksettua lainan lyhennykset ym. Pitääkö olla paljo pätäkkää, että pääsee maahan. Suomalaisethan vaati venäläisiltä ennen jotain 30-50mk/pv ennen kuin ne päästettiin Suomeen (niitä on paljon täällä pääkaupunkiseudulla etenkin kirppareilla ja Biltemassa).

Mutta nämä suuret suunnitelmani ovat unelmia ja jos joku kaunis päivä lähtö on eessä- niin se on lähdettävä.

Enää puoli yötä ja sitten alkaa LOMA!! OU MAI GAAD!TÄTÄ MÄ OON AINA HALUNNU!

Tulostelin erilaisia tietosivuja mm. englannikielisen Cv. tekoa varten, tietoa rekisteröitymisestä jne.

Aurinkoisia kelejä sinnekkkin.

toivottaa loman tarpeessa oleva