Minnepäin australiaa mennä?

Aloittaja Lithium, lokakuu 29, 2003, 01:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiikeli

Eikös se ole vähän niin ettei kysyvä tieltä eksy :??
Siis parempi kysyä jos joku mietityttää kuin vetää omia johtopäätöksiä jotka voivat olla ihan päin ... puuta :nuttu:
Ja olen huomannut ettei ainakaan kaikki omat nokkeluudet kirjoitettuina näytäkkään enään niin vitsikkäiltä kuin hetkeä aikaisemmin pään sisällä ollessaan :D:D:D

Raiwå

Malandro :)

Ai kui nii nekatiivinen kuva ?
et ole varmaan paljoa lukenut noita viestejä ?
Ja mitä tulee asenteeseen ? vedä karvahattu silmilles, ettei tule harhakuvia matkallasi :)

Jos kaikki laskisin joille olen joutunut ottamaan kantaa kovemmin ? joutuisin ottamaan toisenkin käden sormet käyttöön.
Eli voisitkos katsoa miten avaat asiasi ? ja tutustutaan ensin, ja sitten ruvetaan heittämään herjoja ?
Jos joku alkaisi arvostelemaan omaa kaupunkiasi/kuntaasi, et varmaankaan tykkäisi kovin paljon ? Ethän ? :XXXX

Ja perään laitan asiasta mieleeni tulleen tarinan  

Laman kourissa
                        ==============

Laman aikana ja jo sitä ennen yksi ja toinen on välillä siipi maassa. Jotkut
näkevät siinä kuitenkin huvittaviakin piirteitä, ainahan niitä löytää, kun
oikein hakee...
 Tässä on kirje, jonka muuan asioista perillä ollut kaveri lähetti toiselle.
Kirjeen asiatiedot perustuvat tilastolliseen vuosikirjaan,
asiantuntija-arvioihin ja väestörekisteriin.

VÄKILUKU...............................4 805 961

- ELÄKELÄISET..........................  835 019
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......3 970 942

- KOTIROUVAT...........................  702 070
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......3 268 872

- ALLE 16-VUOTIAITA....................1 644 133
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......1 624 739

- ULKOMAILLA...........................  397 650
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......1 227 089

- KOULUISSA JA OPISTOISSA..............  417 726
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  809 363

- KORKEAKOULUISSA JA YLIOPISTOISSA.....   57 300
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  752 063

- SAIRAALOISSA.........................   50 372
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  701 691

- MUUTEN SAIRAANA......................  195 077
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  506 614

- VALTION JA KUNNAN PALVELUKSESSA......  329 210
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  177 404

- ARMEIJASSA...........................   32 000
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......  145 404

- TYÖTTÖMÄT............................   80 000
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......   65 404

- VANKILOISSA..........................   15 202
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......   50 202

- IRTOLAISET, LUNAATIKOT ETC...........   50 000
= JÄÄNNÖS, JONKA ON TEHTÄVÄ TYÖT.......        2

--- KAKSI! SINÄ JA MINÄ! ---

Joten ryhdistäydy jätkä ja rupea hommiin, sillä olen kyllästynyt pitämään
Suomen maata yksin pystyssä!

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Tony

Kyllähän Adelaidessa on useitakin hyviä puolia, vaikka se tuntuukin olevan muiden australialaisten mielestä hieman takapajula, josta ei löydy mitään mielenkiintoista.

Itse en ole näitä tutkimuksia lukenut, mutta ystäväni täällä sanovat, että Adelaide on tutkitusti yksi Australian halvimmista kaupungeista ajatellen elinkustannuksia. No, onhan Australiassa joka tapauksessa halvempaa kuin Suomessa tai Euroopassa yleensä.

Adelaidessa on todellakin turistin helppo suunnistaa vaikka ilman karttaakin, koska tiet eivät pahemmin mutkittele, ja kaupunki on laaksossa niin pystyt helposti määrittämään oman sijaintisi kaupunkia ympäröivien hillien mukaan.
Jos olet aikeissa  lähteä autolla liikenteeseen, niin Adelaide on todellakin hyvä paikka aloittaa.

Muuten en näe mitään hirvittävää eroa isojen Australian isojen kaupunkien välillä, samaa VB:tä täälläkin juodaan.

Ilmastoissahan on tietenkin eroja, mutta siihen ei paikallisella väestöllä ole suurempia vaikutuksia.

:)Tony

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Tony
...Adelaide on todellakin hyvä paikka aloittaa.

Muuten en näe mitään hirvittävää eroa isojen Australian isojen kaupunkien välillä, samaa VB:tä täälläkin juodaan.

Paitsi Perthissä, kuten täällä kertaalleen mainitsin:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=341&page=#pid767

Virnuilee
Jouni
Canberra

riaapa

Moi Tony! Kerro Arjalle terveisiä! :D

Minä olen vain käväissyt Adelaidessa muutaman päivän ajan, mutta ensi vaikutelma oli kyllä hyvinkin positiivinen, kaikista kuulemistani negatiivisista "tuppukylä"-jutuista huolimatta -tai ehkä juuri sen ansiosta.

Minusta Adelaide vaikutti todella kauniilta. Ja ympäröiviltä vuorilta löytyi todella viehättäviä pikkukaupunkeja/kyliä, joista varsinkin Hahndorf ("saksalaiskylä" ) jäi mieleen, vaikka olikin aika turistirysä.

Ajelimme Melbournesta Adelaideen Great Ocean Roadia pitkin, jonka maisemat kyllä korvasivat moninkertaisesti sen ylimääräisen ajan joka matkaan sen vuoksi meni.

Riina.
Riina

Malandro

Kestan ja nautin. Sustaki paasee eroon nykasemalla topselin seinasta.;):):XXXX

pöpö

Hittolainen,
oon lähössä ausseihin ja vasta olen 17-vuotta. Jos Sydneyssä ollaan niin tarkkoja ni minä varmaan istun koko loman ajan hotellissa, odottaen että kaverit tulee takaisin :XXXX....

Vaiko?

riaapa

Hei Pöpö...

Ei ehkä kannata lähtee maapallon toiselle puolelle istumaan hotellihuoneessa. Pääsee helpommalla kun ottaa huoneen lähimmästä hotellista Suomessa, ei ne hotellihuoneet niin hirveesti toisistaan eroa. ;)

17-vuotiaana et varmaankaan pääse baariin, mutta muutakin ajanvietettä varmasti löytyy. Et kai sä Suomessakaan vaan istuskele kotona?

Positiivisella asenteella vaan matkaan! Tulee hyvä reissu! :peukkuy

Riina.
Riina

concept-

tää jaaksin ja muiden väittely o aika mielenkiintoista luettavaa.

faktat: jotkut suomalaiset  ovat vähän idiootteja

esim. aina pyörät lukittemati, toiset jättävät autot päälle kun menevät kauppaan jne.

ja sydney on sen verran iso kaupunki että siellä on varmaan hyvää ja pahaa enempää en mene sanomaan koska en ole käynyt mutta olen asunut lontoossa ja siellä on varmaan samanlainen meininki kumpiakin asioita löytyy aina. enemmän hyvää yleensä.

mut kerron sitten oman mielipiteeni sydneystä kun sinne joskus saavun.

:XXXX

Anski

Concept....

Mistä sä tollasta faktatietoa olet löytänyt?
Suomalaisena joka asuu suomessa, en kyllä lue itseäni idiootiksi..

concept-

LainaaAlkuperäinen postittaja Anski
Concept....

Mistä sä tollasta faktatietoa olet löytänyt?
Suomalaisena joka asuu suomessa, en kyllä lue itseäni idiootiksi..

ei tarvi ottaa henk.koht. ja olisi pitänyt pistää tohon että toiset en tarkkottanut kaikkia. :sorry

Anski

Concept :)

No hard feelings, löytyy varmasti noita idioottejakin, mutta ei yleistetä :)

concept-

Ithilias

Hehee..

Nyt olen pihalla kuin lumiukko. Olen ehkä tyhmän pikaisesti päättänyt lähteä aussilaan n. parin-kolmen viikon sisään. Parempaa ajankohtaa en usko pystyväni reissulle järjestämään, joten joudun lähtemään suomen talvesta aussitalveen. :/

Aluksi tuumailin kumpaakin aivosoluani käyttäen että toki pamautan pohjoiseen ja vaikkapa Darwiniin parempien säiden toivossa.. Mutta sitten luinkin jostain postauksesta että paikka muistuttaakin kooltaan ja menoltaan suomen Chicagoa. Olisiko sittenkin fiksumpaa lähteä itärannikolle kuten vaikkapa Sydneyyn tai Brisbaneen? Mitenkäs Cairns? Eikös se Lauri-poika pistänyt siellä paikat aika sekaisin..? Joko sinne kannattaa mennä vai onko myrskytuhot vielä turhan suuret? Olisi kiva päästä edes vähän lämpimämpään, mutta toisaalta isommat paikatkin houkuttavat. Olen suuresti kiitollinen mahdollisista vinkeistä :)

En ole vielä päättänyt mitä aion perillä tehdä. Muuta siis kuin nauttia uusista kokemuksista ja pitää hauskaa =). Töitä olisi varmaankin hyvä etsiä, mutta niitäkin aion tehdä vain n. puolet reissuun varaamastani 4-5kk:sta.

Kysymyksiä, kysymyksiä... toivottavasti joku auttaa löytämään vastauksia :)

ps. Yritin etsiä haulla sopivaa linkkiä, mutta tämä pää ei löytänyt.

hanskie

Budjettisi tuntuu kovin pienelta ja siksi sinun on kai katseltava jotakin hommia jossakin vaiheessa kun taalla olet. :eye::eye: :peukkuy :XXXX

Tuossa on nyt ainakin yksi.....

Http://www.seek.com       ja hospitality&tourism ja sitten vaikka airlines.  Tervetulemas Aussilaan.
Hannu

Timo

Kyllä Australiassa talvellakin lämpöä ja aurinkoa riittää, muuallakin kuin ihan pohjoisessa. Jopa Brisbanenkin sää saattaa keskitalvella hyvinkin päihittää Suomen kesän.  

Mitä Cairnsiin tulee, niin ihmettelenpähän vain, mistä lieneekin syntynyt käsityksesi vakavista myrskytuhoista täällä, mutta ne eivät pidä paikkaansa. Sähköt olivat poikki pahimmillaan pari päivää, mutta keskustassa esimerkiksi eivät lainkaan,  kaatuneita puita lojui siellä täällä ja kukkapenkit pitkin pihoja, mutta siihen ne tuhot sitten jäivätkin. Turisteja on palveltu normaalisti koko ajan, ja kaikki muukin toimii ihan niin kuin ennenkin, joten tervetuloa vaan.

ammai

Uutena käyttäjänä oon pahoillani jos aiheesta on kirjotettu aikasemmin mutta toivoisin että täältä löytyisi vastauksia.

Olen syksyllä lähdössä ausseihin (yllätys yllätys) mutta me ei kaverin kanssa oikeen tiedetä minne päin kannattaisi lähteä.
Ison kaupungin ydinkeskustaan me ei haluta. Toivottais sellasta lepposta pientä kaupunkia/kylää/lähiötä/paikkaa joka olis tottakai loistava surffaus paikka.
Ja kun aikomuksena ei oo mennä minkään järjestön kautta, vaan ihan itsekseen, niin miten työnhaun kanssa kannattaa menetellä? Kannattaisko ensimmäiseks viikoks varata joku hostelli ja vasta paikan päällä alkaa toteuttaa työnhakua? Ja lähteä sit sinne kaupunkiin mistä työtä löytyy?

Pelkään että jos me randomina vaan kokeillaan tikkaa heittämällä minne kaupunkiin lähdetään, että me päädytään jonnekkin vaaralliselle slummialuelle.
Sitte me ei myöskään tiedetä missä päin mannerta kannattais olla minkäkin vuodenaikana jotta saatais matkasta mahdollisimman paljon irti? (ettei sitte huomattais että ilmasto muistutti lähinnä suomen syksyä)

Kertokaa vinkkejä, jotta me saatais reissusta mahdollisimman onnistunut! :P

riaapa

Hei ammai,

Aiempien WH-matkalaisten kertomuksia lueskelemalla saatat saada apua pähkäilyysi, ja niitä on -totta tosiaan- täällä foorumissa jo kirjoitettuna. Kokeilepa vaikka näitä:

WH viestitaulu
Pikkutiikelin matkakertomusta
Papulin kokemuksia
Surffarin sähellystä
Lisää tarinaa
Vinkkejä ilman järjestöä matkaan lähteville

Siinä sulle riittää lueskelemista moneksi illaksi... toivottavasti on apua. Hauskoja luku- ja suunnitteluhetkiä!

Lycka till!
Riina

Jaaks

eevis

Melbournesta shoppailuparatiisina olen kyllä samaa mieltä :peukkuy , ja yksi perthiläinen kaverini kertoi, että teininä he lensivät aina pari kertaa vuodessa Melbourneen vain shoppaamaan kaikki vaatteet... :)
Dees - We will bloody bounce back!!!