Minnepäin australiaa mennä?

Aloittaja Lithium, lokakuu 29, 2003, 01:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lithium

Ihan näin alkuun, olen täysin uusi tällä sivulla, joten anteeksi suht tyhmät ja yksinkertaiset kysymykseni
:)  Suunnitelmissa olisi lähteä jonnekin päin ausseja 2004(vasta...), ja nyt haluaisinkin tietää mihinpäin porukka on päätynyt ja mistä syistä? Olen harkinnut Sydneyn seutua, mutta vielä tarvitsisi mielipiteitä? :??

johki72

Lithium:D

Jos olet vasta 2004 lähdössä,niin sullahan hyvää aikaa vielä tutkia Australiaan liittyviä sivuja ja kyllä se paikkakin sitten sitä myöten löytyy mihin ensimmäisenä haluat mennä:D
Moni varmaan lentää Sydneyhyn ensimmäisenä ja sieltä sitten jatkaa matkaansa johonkin suuntaan,joten ei sekään varmaan huono valinta ole.

Mutta onko sillä sitten loppujen lopuksi niin hirveästi väliä,mistä sen reissunsa aloittaa.Jos aikaisemmin ei kerran siellä suunnalla ole käynyt,niin kaikki kuitenkin on uutta ja "ihmeellistä",oli se nyt sitten esim.Sydney tai Perth,mistä sen matkansa alkaa:??

Tää kaikki tietty olettaen,että olet lähdössä kiertelemään Ausseja pidemmäksikin aikaa.Mutta siis jos sulla on tarkoitus vain lomailla muutama viikko,niin sittenhän asia voi olla toinen....

Eli mitäs jos laittasit vaikka lisää infoa suunnitelmistasi,niin ehkä sitten on helpompi jeesata sua:D:D:D

iskater

johki :D

sustahan on tullut nopea vastaamaan! :D

jaaksia (ei nyt tassa mutta useasti muualla) ja johkia siteeraten, olemme kylla oikein hyvia arvaamaan, mutta vahan lisaa infoa omista suunnitelmistasi helpottaisi.

lomalle? kuinka pitka? mita haluat/aiot nahda tehda? vaiko opiskelemaan tai pelkastaan toihin?
"porukka" yleensa paatyy ita rannikkoa kiertamaan wh-viisumilla :D

LainaaIhan näin alkuun, olen täysin uusi tällä sivulla, joten anteeksi suht tyhmät ja yksinkertaiset kysymykseni

no worries mate!
:XXXX

johki72

Iskater:D

Oliskohan niin,että hidas hämäläinen on pikkuhiljaa päässyt vauhtiin:D:D:D:

Lithium

Vuodeksi olisi tarkoitus lähteä kiertelemään ja tekemään töitä. Juuri siis tuon work&travel companyn kautta :)
Nyt vaan pitäisi vähän enemmän saada tietoa kaikesta, mutta täällähän se onnistuu, joten no worries :)

Jaaks

Lithium :D

Sitten vaan paljon hauskoja lukuhetkia :D:D:D

Alaka unohda niita Joukon laittamia FAQ ketjuja, ethan :??

Lithium

Kysyn nyt täältä, miten on ikärajat? Nuoren ikäni puolesta vähän huolettaa, miten onnistuu :XXXX

Jaaks

Ikarajat mihinka :??:??:??

Maahanpaasyyn ei ole :D:D:D

wolwerine

Moi Lithium,
itse olen matkustamassa ultima travel oy:n kautta helmikuussa WH viisumilla ja jos säkin olet sillä tulossa, niin toki ikää on jo 18 :)
wuf wuf:XXXX

Lithium

Lähinnä tarkoitin baarien ikärajoja :D Meneekö samalla tavalla kuin suomessa, vai onko hieman rennompi meno? :D

Jaaks

Laillinen ikaraja alkoholin ostamiseen on 18 :D  

Sen lisaksi klubit, pubit, ravintolat, yokerhot etc voi itse paattaa korkeamman ikarajan jos haluavat.
Esimerkiksi Brisbanessa on lukuisia discoja joihin ikaraja on 24 :o

Taalla on huomattavasti rennompi meno kuin Suomessa, mutta se ei tarkoita, etta alkoholia myytaisiin alle 18 vuotiaille :D
Takalaiset sakot kiinnijaaneille ovat tosi suuret ja henkilokohtaiset - toki myoskin firma saa sakot, mutta myoskin alaikainen juomari, tarjoileva baari henkilokunta ja paikan vastaava.  

Esimerkiksi Queenslandissa alaikainen juoman ostaja saa $1850, juoman myynyt baarimestari jopa $15000 ja vastaava jopa $25000 sakot kiinni jaadessaan - siis eipa juuri kannata :(

Jos olet tulossa WH viisumilla niin oletettavasti olet kuitenkin tuon 18 :??
Kylla nuorillekin hauskaa riittaa :D  Lue vaikka noita Iskaterin juttuja :D:D:D ja jos et johonkin paikkaan paase ikasi takia niin mene johonkin toiseen :D

Cheers
Jaaks :XXXX

Surffari

Eras hauska yksityiskohta mika ilm. tuohon Liquor act:iin liittyy on se,
etta jos aiheuttaa hairiota baarissa tai on liian paissaan, eika lahde ulos jos pyydetaan, voi saada erinaisen summan sakkoa.

Suomessa jarjestyksenvalvojan hommia tehneena moinen uhkasakko helpottaisi hommia kummasti.

Mitenkas herkasti noita sakkoja anetaan.
Ei huvittaisi itse kokeilla... :roue

iskater

surffari :D

olen muutamaan tapaukseen taalla ausseissa tormannyt missa ensin kaveri lentaa ulos, jommasta kummasta edella mainitsemastasi syysta. ja tulee takaisin sisaan. ja sen jalkeen on lentanyt vain uudestaan ulos. ei mitaan sakkoja. mutta varmaankin kaytanto vaihtelee tassakin melkoisesti.
:XXXX :D

Malandro

Moni tuntuu olevan matkalla ensin Sydneyhin. Itse tulin 13 paivaa sitten Adelaideen ja viikko sitten lahdin sielta Whyallaan jossa olen nyt. Olen taalla terastehtaalla toissa ja olen tavannut niin vanhempia kuin nuorempia australialaisia ja yhteista kaikille on se etta kun kysyy mika on hyva kaupunki; niin melkein kaikki kertoo etta Adelaide on ihan parhaasta paasta ja Sydney on ihan @#$&^* paikka. Se on Australialaisten mielipide taallapain ja syy siihen on luultavasti se etta Sydney on yksi suuri sulatusuuni. Siella on kaikkea laidasta laitaan, kun taas Adelaide on aikalailla kunnon aussikaupunki. Itsekin tykkasin Adelaidesta kovasti ja menen kylla takaisin sinne. Suosittelen lampimasti. Hyva rauhallinen, turvallinen, selkea ja tarpeeksi iso kaupunki aloitta australian vallotus.

Lithium

Eiköhän sitä sitten ensin matkata Sydneyhin ja sieltä eteenpäin työn perässä,kuka tietää, näkee sitten :D Perhana, kun tässä innostuu ihan liikaa, teen suunnitelmia jo valmiiksi vaikka matkaa saa odottaa vielä kauan. Mutta minkäs luonteelle teet :D

Jaaks

Malandro :D

"kunnon aussikaupunki" :??:??:??

Siis mika on kunnon  Aussi kaupunki :??

viltsu

Malandro:)

koko maahan on yks iso sulatusuuni.

"yhteista kaikille on se etta kun kysyy mika on hyva kaupunki; niin melkein kaikki kertoo etta Adelaide on ihan parhaasta paasta ja Sydney on ihan @#$&^* paikka."

- vahan sama ku suomes meet jonnekki karsamaelle ja kysyt siella niitten mielipidetta helsingista niin saat jotakuinki samanlaisen vastauksen:) mutta sehan patee myos toisteppain.kysy helsinkilaiselta etta pitaako se karsamaesta niin saat taas ihan samanlaisen vastauksen:)

kunnon aussikaupunki..mika se o?

Malandro

En kylla tieda mika on kunnon aussikaupunki mutta lahinna tarkoitin silla sita etta ei mikaan kauhee turistirysa. Okei ehka kaytin vaaraa ilmaisua Adelaidesta mutta pointti oli etta mukava kaupunki saapua maahan. En oo viela Sydneyssa kaynyt mutta mun ennakkokasitys on etta ei si mikaan erikoinen kaupunki loppujen lopuksi oo. Iso ku mika ja kaikenlaista hyvaa ja pahaa loytyy mutta... . Korjatkaa jos oon ihan vaarassa.

Jaaks

Malandro :o

"mun ennakkokasitys "

Siis et ole edes koskaan kaynyt ja nyt jo sinulla on mielipiteita kyseisesta paikasta :o

That's your biggest problem mate.... nothing else :D

viltsu

Malandro:D

Heh, hyvin sanottu."Iso ku mika ja kaikenlaista hyvaa ja pahaa loytyy" :D
En ma tieda mita pahaa taal on..? Mut joku tykkaa ja joku ei. Aasialaiset nayttaa ainakin tykkaavan.

Malandro

Multa nyt loytyy mielipide ihan joka asiaan ja monasti se on ihan eri ku muilla.:roue

Hannes

Onko mielipiteitä Cairnsisita??Ajattelin matkani aloittaa sieltä tuossa toukokuussa 2004..kertokaa ihanat ketkä siellä olette olleet!!ja minkäslainen keli siellä vallitsee noin lähes keskellä "talvea"??

:god:

Hannes

iskater

talvea.....australiassa :??

Malandro

Niin no ei sita kuun nurjaa puolta pidakkaan ajatella. Ite vaan ku oon melko maalaispoika niin vihaan kaikkia turvatoimia joita kaupungeissa pitaa harrastaa etta vaikka fillari sailyy.:nuttu:

Timo

Hannes :)

Kuten varmaan tiedätkin, Cairnsissa on trooppinen ilmasto. Toukokuu vähäsateinen (sataa keskim. 90 millin paikkeilla koko kuukauden aikana), aurinkoinen ja suht lämmin, myrskytön.  Toukokuun keskilämpötila on 24 astetta celsiusta,  Matalimmillaan lämpötila voi kesäkuun öinä laskea alle 20 asteen, mutta tuskin koskaan alle 15 asteen. Maksimissaan päivällä lämpötila voi nousta lähelle 30 astetta, mutta ei sen yli. Aurinko paistaa, mutta ei polta. Ilman kosteusprosentti on yli 70 eli rauta ruostuu ja olo on kuin saunan eteisessä.

Cairnsissa on Pohjoisen Queenslandin ainoa kansainvälinen lentokenttä. Siitä johtuen tai sen ansiosta kaupunki on varsinainen turistirysä, turisteja enemmän kuin asukkaita. Kertovat japanilaisturisteja olevan erityisen runsaasti ja heidän myötänsä sekä palvelu- että hintataso ovat korkeat.
Kehuvat luontoa Cairnsista vähän länteen, sisämaahan päin. Siellä voi nähdä mm. järven!  (Lake Tinaroo), historiallisia kaivoskaupunkeja, vesiputouksia ja vuoria. Tablelandsin alue on vehreää ylänköä, muuta aluetta vähän viileämpää.

Ei, en ole vielä käynyt Cairnsissa, joten yllä oleva on toisen käden mutu-tietoa. Kannattaa siis odottaa Tonyn raporttia paikan päältä. Hän lienee siellä jo viikon-parin sisällä.

viltsu

Aika perus lukitussysteemil selviaa sydneys. Tai mita noi ammattilaiset sanoo etta selviaa. Lukko pyoraan ja pyora lukolla kiinni tolppaan.

Cairns on aasialaisten mekka:)

Timo

LainaaOriginally posted by viltsu
Cairns on aasialaisten mekka:)

Niin, japanilaisethan ovat aasialaisia ;)
Mutta taitaapa siellä olla aika paljon muitakin aasialaisia samoin kuin Darwinissa ja muualla tropiikissa. Yksi syy Cairmsin suosioon on varmaan tuo lentokenttä. Sinne kun lennot ovat halvempia kuin Etelä-Australiaan. Singaporelaisten mekka taitaa kuitenkin olla Perth, koska se on niin lähellä maantieteellisesti. Tosin ilmastollisesti Cairms olisi heillekin lähempänä kotomaata.

Vaan taitaapa siltikin olla lukumääräisesti eniten aasialaisia Melbournessa ja Sydneyssä ???  Minulle Sydney näyttäytyi hyvin kiinalaisena koko ajan, johtuen siitä, että asuin ja liikuin siellä jatkuvasti kiinalaisessa seurassa alueilla, jossa kauppojen kyltitkin olivat kiinalaisin kirjaimin.

Hannes

iskater

nimen omaan "talvi" kuten olin laittanut! :D Tiedän joo,ettei siellä lunta sada (toivottavasti) mutta "talvi kun talvi"... tai jotain :??

Hannes:cool:

Malandro

juu mutta siina se just onki. Jatappa pyoras lukitsematta kaupassa kaydessa tai yoksi etupihalle. Meillapain pyorat loju etupihalla lukitsematta yotapaivaa kuten myos autot joissa oli monasti myos avaimet ratissa. No se pitaa vaan tottua noihin lukkoihin.

Jaaks

Malandro:D

No offence, but get a real sense of life :D

Nyt ei olla missaan suomen pikku kylassa vaan olet jossain siella "Suuressa Maailmassa" jossa loytyy myos pahoja poikia :o

Malandro

Kyl maa sen oon huomannu, mutta ei taa sun suuri maailmakaan mikaan paratiisi oo. Ja vaikka ma oon aika paljo suomen pikkukylassa asustanu, ei se tarkota etta ma joku maalaistaukki oon. Se on vaan niin etta jos viltsu ei osaa kertoa sydneyn huonoja puolia niin kylla ma ainakin osaan.:roue

Jaaks

Jollekin paratiisi, jollekin ei :??

Maassa maan tavalla jne......  

Jotkut ihmiset ei koskaan elamassaan haekaan muita kun niita huonoja puolia :o eivatka osaa nauttia pienestakaan hyvasta :??

Kukin taaplaa tavallaan :cool:

ps  "maalaistaukki" en suinkaan nimitellyt - enhan ?

Raiwå

Malandro :)

Quote:  Ite vaan ku oon melko maalaispoika niin vihaan kaikkia turvatoimia joita kaupungeissa pitaa harrastaa etta vaikka fillari sailyy.
:Unquote

Quote:Ja vaikka ma oon aika paljo suomen pikkukylassa asustanu, ei se tarkota etta ma joku maalaistaukki :Unquote

Kerros ny, kui tohon kahteen lauseeseen tulis asennoitua ?

Toisaalta, asiasta voi löytää hakemallakin jotain muuta tarkoituksellista ?

Mutta oliskos kuitenkin niin, että jos selittäisit, mitä ´huonoa` täältä Sydneystä löytyy ?
Muista kuitenkin yksi asia, älä hauku naapurin koiraa, ennenkuin olet omasi tavoille opettanut.
Eli muista että täällä Sydneyssä asuu vastaavasti, sama määrä sakkia ku siellä koto Suomessa.

Tai kerro mistäpäin Suomea olet tarkalleen kotoisin ? Voisin sitten kuulopuheiden perusteella luokitella sen ´sarkaojan varren` saniteetti direktiivi pykälien perusteella, kelvottomaksi ihmisasutusta vastaavaksi tunkioksi ? :)

Vai oliskos nyt oikea hetki ottaa takaaskel, ja miettiä mitä sormistaan ulos päästää ??

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Kerropas nyt ihan rehellisesti kauanko aikaa olet viettanyt Sydneyssa :??:??:??

Malandro

Jaaks.
Kuten oon varmaanki aikasemmin maininnu en oo sydneyssa kayny. Mulle paratiisi on paikka josta ei pahaa sanottavaa loydy. Et oo nimitelly millaan tavalla ja toivottavasti kukaan ei ota munkaan kirjotuksia mitenkaan itteensa tai muuten vihamielisina. Ma kylla nautin tan maan hyvista puolista minka kerkian ja en paljo mieti miten huonosti asiat on; painvastoin. Ma oon terve ja elossa joten kaikki on vallan mainiosti. Te ootte tietysti saanu ihan toisenlaisen kuvan musta.

Ja Raivo sitte.
No ensinnaki kuten mainitsin en oo Sydneyssa kayny mutta tiedan ettei se oo kuten suomen pikkukyla jossa ei oo huolenhaivaa ja jokainen tuntee toisensa. Ma harvemmin mietin mita sita tuli sormistaan tai suustaan ulos paastettya ja ei sita pida ottaa niin vakavasti. Niihin lauseisiin voi asennoitua ihan miten huvittaa.

Sydneyssa ei sinansa oo varmaan mitaan vikaa; sielta vaan loytyy 'puolia' joista ma en niin kauheesti tykkaa. On niita mun kotikylassaki. Kumpikaan ei oo paratiisi mulle; sen ma tiian. Sanotaanko nain etta puolen vuoden sisalla ma oon melko varmasti jo Sydneyssa tai jo kayny siella ja ma lupaan kirjottaa tanne palstan kaikista huonoista puolista joita siella huomaan. Hyvista puolista en rupee kirjottamaan koska se lista olisi melko varmasti kohtuuttoman pitka.

Kotipaikkani ei oo kauheen kaukana kuusamosta ja sita ennen asustelimme kuhmon suunnalla. Jos sulla on jotku pykalat ja direktiivit naille paikoille niin niista ois mukava kuulla vaikka ne negatiivisia oiski.

Jaaks

"Jipii kunnon vaittely syntyi"

Tuleeko nimesi Malandro : martial arts  eli "au malandro" vai oikeasta Etela-amerikkalaisesta Malandro joka on "Dialética da Malandragem"  :??

Tuli vaan mieleen tuosta hyokkaavasta tavastasi ja asenteestasi:D

No kuitenkin:
"Mulle paratiisi on paikka josta ei pahaa sanottavaa loydy"

Kerrohan paikat joissa olet kaynyt tahan mennessa (siis muut kuin paikat Suomessa- ja jos ei niita ole niin sitten Suomikin kay), mitka tayttaa toivomuksesi paratiisista, please :??

Cheers and no more arguments - OK - unless you've got grounds for them :D

Jaaks :XXXX

viltsu

Malandro

Ei riita intoa.

Malandro

Juu ei mullakaan riita oikein intoa istua koneen aarella ku on paljo muutaki tekemista. Kohtapuoliin en paase muutenkaan kovin usein koneelle. Paratiisia en oo loytany ja toivottavasti se loytyy sitte joskus tuonpuoleisesta. Juu; piste tuli ja no worries.

Malandro

Viela yks pikku juttu. Jaaks tartutko sa aina JOKA IKISEEN sanaan mita taalla kirjotetaan?

Jaaks

Etpahan voinut olla kysymatta :??

Haittaako sinua jos kysyn jonkun kayttamista sanoista tai kommenteista :??

"Knowledge is wisdom and wisdom is power" :D:D:D

Koita vaan kestaa ja nauti olostasi taalla (ainakin minulle) paratiisissa :cool: