Kirjoittaja Aihe: Melbournen julkiset yhteydet keskustasta lentokentalle?!  (Luettu 2833 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rajis

• Piltti
  • *
Hei kaikki Melbournelaiset,

Saavuin tanne viime lauantaina ja nyt olen pulassa...
mun pitais saada asunto hommattua itelleni taman viikon aikana. Aloitan tyot lentokentan kupeessa (MIAC Building , International Drive). Kertokaa mulle joku joka tietaa, miten paasee yleisilla tuonne, keskustasta?

Tarvitsisin tayskalustetun asunnon, mutta niita ei ole kuin keskustassa ja kalustamattoman jos otan niin joudun ostamaan sangyn tv:n jaakaapin jne...vinkkea mita teen?

Kiitos jo etukateen!

Poissa hothead

• Piltti
  • *
    • http://www.student.lu.se/~ace04pra/
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : Huhtikuu 19, 2006, 03:51 »
Mellunmäen julkisen liikenteen aikatauluja + reittikartat:
http://www.metlinkmelbourne.com.au/

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : Huhtikuu 19, 2006, 06:25 »
Jussi :D

Maksat itsesi kipeäksi kalustetusta, ota kalustamaton ja mene ostamaan pikku jääkaappi vaikka Aldista, kyllä sellaisen jollain satasella saa. Mutta siellä on sitten lidl-tyyli, pari yksilöä tiettyä tarjouskamaa, sitten vaan tuotteet loppuu. Tai osta käytettynä vaikka Cash converttereilta. Harmi ettet tullut jo tammikuussa, multa ois irronnut silloin kaikkea tuota, mutta nyt ne on jo ympäri ämpäri Melbournea. :confuse Niin ja muistathan sitten ne aiemmat varoittelut läntisistä lähiöistä ja niiden viihtyvyydestä asuinpaikkaasi valitessasi... :):):) Onnea matkaan! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!

Poissa iines

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #3 : Huhtikuu 22, 2006, 05:11 »
Heippa Jussi!

Jos et ole viela kulkuneuvoa loytanyt, niin tsekkaa bussireitit 478 ja 479 lentokentalle. Keskustasta voit ottaa Broadmedows line junan Essendonin asemalle ja vaihtaa siita bussiin. Itse en ole tata comboa kayttanyt, joten en tieda kauan matka kestaa.

Mita asuinpaikan loytamiseen tulee, niin Essendon ja Moonee Ponds (molemmista paasee bussilla lentokentalle) on mun mielesta tosi kivoja alueita. Asun itse Moonee Pondsissa joten voin suositella oman kokemuksen perusteella. Onnea asunnon etsintaan!

Poissa eevis

• Global Moderaattorit
  • Herootes
  • välihin onku myrskymmerkki ja välihin 2 taivasta
    • Melbourne Demons
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #4 : Huhtikuu 22, 2006, 07:41 »
Jussi :D

Kun tuolla toisessa ketjussa niistä vapaista kämpistä kyselit, niin sellaisen odottamisessa voi aika käydä pitkäksi, jos ei hirveä mäihä käy. :) Sinuna valitsisin ensin sen alueen, mihin haluat muuttaa, sitten vain netistä etsit alueella olevat tai sieltä vuokra-asuntoja välittävät firmat, ja menet paikan päälle toimistolle. Tarjontaa on niin paljon ja listaukset muuttuvat (ainakin minun kokemukseni mukaan) nopeasti, joten turha tuhlata aikaa lähettämällä niitä nettisivujen yhteysottopyyntöjä (eikä kaikkiin aina edes vastata). Itse päätin ihan vaan sijainnin perusteella (Toorak rd ja Chapel st vieressä, lyhyt matka MCG:lle :D ja työjunalinjani varrella) että joo ehdottomasti muutan South Yarraan, ja sitten vain alueen kiinteistövälittäjillä juoksemaan. Helpottaa omaa hommaa huomattavasti, kun vain valitsee jollain itsestä hyvältä (?) tuntuvalla perusteella yhden alueen ja keskittyy siihen. Muuten tulee runsaudenpula ja menee vaikeaksi (minun mielestäni). Mutta aikaa siinä silti menee pirusti, minulla meni jotain pari kokonaista työpäivää, jotka onneksi sain palkallista vapaata pomolta kämpän etsimistä varten, ja kävin varmaan seitsemässä välitystoimistossa.

Joka toimistolla on yleensä viikon tai parin välein uusittavana paperiversiona listaukset kaikista heidän välittämistään asunnoista, ja toimistolla saat heti tietää, onko sinua kiinnostava asunto enää vapaana. Ja he näkevät heti, miten luotettavan ja mukavan vuokralaisen näköinen oletkaan. :P Melways tms. vain mukaan, niin voit heti katsoa kartalta, missä kyseiset kämpät sijaitsevat. Ja kannattaa mennä perjantaina aamupäivällä, silloin niillä on jo tiedossa lauantaina lehdissä julkaistava uusi kämppälistaus, mutta väkeä on paljon vähemmän liikkeellä (lauantai on se yleinen asunnonkatsomispäivä vuokrakämpissä), ja voit saada siis ns. parhaat päältä ennen yleistä ryntäystä. Eikä tarvitse jokaista asunnon avainta odottaa paria tuntia, kun joku muu on sitä katsomassa. Muista vaan ottaa sitten niitä viiskymppisiä avainpantiksi!  

Mun ehdotukseni siis olisi, että ota kunnolla aikaa ja mene välitystoimistoihin käymään. Luulisi pomosikin suhtautuvan ymmärryksellä, kun asunnon etsiminen on kuiteskin juttu, johon menee aikaa ja energiaa, mutta kunhan sen saa pois päiväjärjestyksestä, voi keskittyä töihin 100%. Hänellekin siis edullista. Huomenna onkin lauantai, joten ei kun metsälle! Huomisen The Agesta löytyy Domain-liitteessä myös asuntolistaukset kaupunginosittain, mutta minusta silti helpompaa oli mennä suoraan vain alueen toimistoihin. No joka tapauksessa mitä päätätkin, toivottavasti löydät kämpän pian! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!