Hoitsun hommista (liitettyjä aiheita)

Aloittaja Andreasyan, maaliskuu 21, 2003, 08:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaks

Hyva Andreasyan,

Tassa Pari linkkia josta saat tarvitsemasi tiedot ainakin Queenslandin osalta.
http://www.health.qld.gov.au
http://www.health.qld.gov.au/careers/default.asp
http://www.thinknursing.com

Terveisin J:cool:

Jaaks

Andreasyan

Thanks Jaaks,
löytyihän sieltä tarvittavaa infoa ja nyt olen taas viisaampi :)
-Anne-

Raiwå

Nyt pitää antaa sulle koirannuuskaa.

Pistäppä Sivun yläpäästä löytyvään hakulaatikkoon sana (SAIRAANHOITAJA)
itse kun sen sinne laitoin, sain illaksi luettavaa.

:coolh:coolh:coolh:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Andreasyan

Huomenta,
ja niinpä...lisää infoa löytyi.Tosin kirjoitin myös nursing boardiin, ja sieltä kerrottiin että työnantaja määrää palkkatason kokemuksen mukaan, eli siis nämä "level" jutut.

Lukemista olisi paljon, mutta kun raukalla(minä) ei ole nettiä kotona joudun turvautumaan työpaikan nettiin toistaiseksi.Ja töitäkin pitäs tehdä:)) Eli Leponex rundille tästä.;)

Jaaks

Tervehdys Hoitsu Andreasyan,

Palaanpa viela tuohon "level" systeemiin.  Valtion hommissa Australiassa, joihin suurin osa sairaaloistakin lukeutuu on eri palkka luokat eri tehtaviin.  Niiden lisaksi joka palkkaluokassa on 4 level.  Yleensa uusi tyontekija aloittaa level 1 ja vuosittain nousee yhden levelin ylos kunnes saavuttaa level 4.  Kuten jo itsekin olet saanut selville se on kuitenkin viimekadessa "pomosi" asia (seka tietysti myos osaton budjetti kysymys) milta level aloitat.  Yksityis sairaaloissa, joita niitakin taalla on useita, on asia erikseen ja palkka voi olla jotain aivan toista koulutuksen ,kokemuksen ja tehtavien vaativuuden mukaan.
Katseleppa naista linkeista lisatietoja:
http://jobs.qld.gov.au/help/infoAppl.asp
http://jobs.qld.gov.au/

Cheers
Jaaks

Andreasyan

kiitos, ja oikein mukavaa pääsiäistä toivottelee: Anne

Jaaks

Anne,

Aikaisemmista viesteistasi ei ole ilmennyt, etta olet muuttamassa Canberraan ja kaikki tieto mita olen lahettanyt on ollut Queenslandin tietoja.  Tuskin noissa hoitohommissa niin valtavan paljon eroja on eri osavaltioiden valilla, mutta kuitenkin on aina parasta tarkistaa tiedot juuri sielta minne olet asettumassa.
Oletko kaynyt taalla: http://www.act.gov.au ?
Sielta saat juuri Canberran eli ACT:n tietoja. Sinne vaan "nursing" hakulaitteeseen ja sielta loytyy jopa tyohakemus kaavakkeet.

Hauskaa Paasiaista sinullekin.

Cheers
Jaaks

Andreasyan

Päivää Jaaks,
juu kävin kurkkailemassa mainitsemallasi sivuilla, ja olen kirjoittanut muutaman kirjeen paikalliseen ACT:n rekisteröinti instanssiin ja saanut myös sieltä vastauksia. Asia on parissa päivässä edennyt yllättävän nopeasti, ja minulle tarjottiin Calvaryn sairaalasta töitä jo toukokuussa...valitettavasti olen vielä silloin täällä Tukholmassa, mutta vaikuttaa siltä että psykiatrisista sairaanhoitajista on kova pula, ja siksipä minulla iloinen mieli sillä näyttää siltä että löydän alaa vastaavaa työtä...mutta enpä nuolaise ennenkuin tipahtaa.Lippu kuitenkin korkealla:XXXX

Jaaks

Moi Anne,
Onneksi olkoon tyopaikan tarjouksesta.  Uusiakin varmasti tulee.  Sallitko kysya miksi valitsit juuri ACT kotipaikaksesi taalla?  Muutkin lukijat ovat varmasti kiinnostuneita.

Cheers
Jaaks

Andreasyan

Hello Jaaks,
mielellänihän minä kerron että mikä savolaisen ajaa kalakukon kohdusta mualimalle, eli, tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana olen asustellut Suomi-Ruotsi akselilla ja saikun hommien sivussa opiskelen myös biologiksi.Tapasin nykyisen puolisoni opiskelujen parissa ja hänellä veri veti Australiaan. Vuoden stipendiprosessin jälkeen mies sai PhD opinnot ANU:sta ja töitäkin siihen sivuun joten päätös Canberraan muuttamisesta kypsyi nopeasti. Itselläni tässä paikan valinnassa ei ollut juuri sen kummempaa osaa, seurailenpa nyt vaan siippaa perässä. Australia on aina ollut kiinnostava maa, ei vähiten flooran ja faunan vuoksi, joten miksipä ei. Suunnitelmissa on, että itse pidän opintopaussia pari vuotta ja teen töitä, sen jälkeen on tarkoitus saattaa opinnot loppuun( n.1,5 vuotta jäljellä vihreisiin vakosametti housuihin jotka kaikilla bilsan ala immeisillä tiemmä on) ja herra tietää minne sitten:??
Muuton ajankohta lähestyy hirveetä vauhtia ja ylimääräistä aikaa ei juuri kaiken muuttorumban ja työnteon ohella jää,ja kauhea matkakuume on...eli pian olen sitten siellä paikanpäällä :D
Mitenkäs sinä ajauduit Ausseihin vai oletko syntyperäinen sellainen?

Jaaks

Moi Anne,
Olin pari paivaa "off line" ja tuli nautittua muutama paasiaismuna ja pari huurteistakin.  
Tulin itse tanne ensimmaisen kerran 1983.  Lahdin Suomesta purjehtimalla 1982 tuomaan ystavani isan venetta (65ft) Australiaan.  Siihen matkaan meni 11 kuukautta ja tuli vierailtua n 45 eri maassa, mutta se onkin sitten jo pidempi juttu.  Jain tanne toihin 6 kuukaudeksi (silloin ei kukaan edes kysynyt tyolupia ja "casual" verokin oli vain 2% palkasta eika mitaan veroilmoituksia tehty) ja palasin Suomeen Aasian, Intian ja Lahi-Idan kautta 1984.  Tulin sitten tanne uudestaan tyomatkalle/lomalle  1988.  Minulla oli jo silloin hankittuna "Permanent Resident" viisumi, jonka saannissa ei myoskaan ollut mitaan ongelmia siihen aikaan; koko hakemisprosessiin meni ehka 2 kuukautta.  Sitten 1988 loppuvuodesta tuli tehtya paatos myyda asunnot, autot ja kaikki muukin Suomessa ja muuttaa tanne tammikuussa 1989.  Suomessa olen kaynyt kaksi kertaa sitten 89 (1996 ja 2002) eika oikeastaan ole ollut suuremmin edes ikava.  Parhaat ystavani ja perheenjasenet ovat kayneet taalla useammankin kerran.  Viimeksi kun olin Suomessa niin alkoi jo tuntua silta, etta olisi aika vaikea sopeutua takaisin sikalaiseen elamantyyliin - on se vaan niin erilaista.  Voitaisi vaikka jatkaa naista asioista tuolla "Elama Australiassa" otsikon alla.

Cheers
Jaaks

Jaaks

Anne,

How about this???

NURSES PRIVATE EMPLOYMENT (A.C.T.) AWARD 2002

http://www.osiris.gov.au/html/awards/1/AW818792/rtf/AW818792.rtf

Sielta loytyy vihdoinkin selitys niihin hoitsujen "levels & grades" Australiassa.
Se on melko suuri dokumentti.  Jos sinulla on vaikeuksia saada se auki voin hankkia toista kopion ja postittaa sinulle?

Cheers
Jaaks

Andreasyan

Päivää Jaaks,
et usko että on "ressi"... kaiken pakkaustouhun keskellä jouduin myös kirurgin veitsen alle, nyt taas jaloillani ja kiroilen matkalaukkujen kanssa joita pieni ihminen ei jaksa kantaa(painavat enemmän kuin minä) jne jne, mutta kauhee on nyt kytö päästä perille, enää n.viikko Ruotsin kamaralla ja sitten lenteleen:XXXX

Kiitti iloisista uutisista, eli palkan noususta...uskon että sama palkkaluokka pätee ACT:n hoitsuihin, ja jos ei niin muutan sitten teille:D Minulla  on täällä myös pätevyys toimia osaston johdollisissa tehtävissä ja kokemustakin on vähän hallinnon hommista, eli voi olla että päivitän koulutusta Australian vastaavaksi jossain välissä.Biologian opinnot saan pistää nyt jäihin joksikin aikaa kun mies väittelee pienellä palkalla eli vaimon on raadettava;)Kapuloita rattaisiin tunkee tietenkin lakiasiat sillä psykiatrianen hoito on pitkälti lakiin perustuvaa toimintaa,ja tärkeintä onkin alussa opiskella Australian lakisysteemin perusteet psykiatrisessa hoitoprosessissa.

Mitäs sulle kuuluu noin muuten? Täällä on kesä ja terassit houkuttelee, mutta kun ei ehdi:( Eli tällainen on tilanne täällä.
Cheers: Anne

Jaaks

Moi Anne,

Hauska kuulla pitkasta aikaa.  Ajattelin jo, etta olet pakannut itsesikin kun ei ole mitaan kuulunut. :D

Mika "ressi"? Kohtahan sina olet taalla "lampimassa".  Otahan vaan jonkin verran villaisia mukaan, silla talvi on melkein jo taalla.  On aika ladata viinikellari tayteen punkkua niita mukavan viileita talvi-iltoja varten takka tulen edessa :cool:

Muuten menee toissa lujaa.  Tilivuosi on loppumassa ja eduskunta istuu taytta hakaa saadakseen kaikki uudet esitykset lapi ennen budjetti aikaa, joka alkaa kesakuun alussa.  Sen jalkeen ne onneksi menee taas kaikki lomalle, eika tule takaisin ennenkuin elokuun puolenvalin jalkeen.  On nailla meidan kansanedustajilla sitten "rankka" homma :D ja niin "pienella" palkalla.

Piteleppa yhteytta, sitten kun olet asettunut aloillesi tanne.  taytyy jotenkin jarjestaa ne huurteiset joko siella ACT:ssa tai taalla QLD:ssa.

Cheers
Jaaks
:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Andreasyan

Pakko tunnustaa, ostin ison matkalaukun ja en voinut vastustaa kiusausta vaan tietenkin kokeilin sovinko laukkuun itsekin. Joo, sovin, tosin sikiöasennossa mutta kuitenkin...eli melkein pakkasin itsenikin kuten epäilit. Nyt vaan toivon ettei naapurit vastapäisestä talosta nähneet pientä performanssiani...tai mitäpä sillä on väliä kun olen pois muuttamassa.Eli, olisi oikein hauskaa treffata ja samalla kierrellä Australiaa. Ilmeisesti miehen projekti vie meidät heinäkuussa Tasmaniaan jossa hänen olisi tarkoitus parin kuukauden ajan tutkia MS-taudin patogeeneja, pääsen siis "siivellä" lomailemaan eikä tarvitse raataa kuten aiemmin väitin, vaan siippa työskentelee vuorostaan.
:XXXX
Pistän postia kun olen saapunut....varmana kyselen myös tyhmiä kunhan  olen vähän landannut ja Australian menoa ihmetellyt;)

Lämpöisiä talvi-iltoja : Anne...joka Ruotsia on mollannut post-traumaattisen MM pettymyksen johdosta ja vähän potee kuitenkin lähdön ikävää...

jounij

Turvallista matkaa, Anne!

Otahan yhteyttä, kun saavut Canberraan, niin pidetään pahimmat koti-ikävät loitolla. Sitäpaitsi kylmässä Canberran talvessa varmaan maistuu välillä myös perisuomalainen sauna, vai mitä!? Kai miehesikin pitää saunasta? Ja jos ei pidä, niin opetetaan! Eli Palmerstonissa (= Canberran kaupunginosa, jossa vaimoni ja minä asustelemme) lämmitetään tervetuliaissaunat, sitten kun se sinulle ja miehellesi sopii.

Miten siinä asunnon hankkimisessasi muuten kävi? Joko tiedät tulevan osoitteesi?

Saunakutsun ohella utelee

Jouni
Canberra
Jouni
Canberra

Andreasyan

KIITOS,
tulemme oikein mielellämme:XXXX Minä rakastan saunomista ja kyllä mieskin kovasti yrittää siellä selviytä mutta ei hän vielä ole oikein meidän suomalaisten saunatavoille oppinut, eli opetetaan lisää.

On osoite tiedossa, se on Turnerissa joten pistän sulle tarkemmat tiedot meilin välityksellä niin päästään kyläilemään puolin ja toisin.:D

Nyt alkaa vähän jännittää, varsinkin zoomaileminen Sydneyn kentältä sisämaan lentoterminaaliin....mulla toi suuntavaisto vähän huono, mutta enköhän minä löydä....itseni...jostain, ja maskejakin olen rullannut osastolta kaikenvaralle....jos siellä Kuala Lumpurissa ihmiset yskii niin minä teen "Jacksonit".

Anne

jounij

Moi Anne!

Sain sähköpostisi, mutta pistän seuraavan ohjeen tänne Dunderiin, sillä siitä saattaa olla iloa jollekin muullekin Australiaan saapuvalle.

Saapuessasi Sydneyyn joudut ensin alueelle, jossa ojennat jo lentokoneessa täyttämäsi maahantuloilmoituksen passin kera siirtolais- ja maahantuloviraston virkailijalle. (Tätä ennen on muuten mahdollista vielä pikaisesti käväistä verovapaassa myymälässä, jos esimerkiksi et ole viitsinyt roudata sallittua viinalastia Euroopasta saakka.)

Seuraava askel on ottaa mukaan koneen ruumassa kulkeneet matkatavarat ja sitten kävellä tulliviranomaisen juttusille. Hän katsoo maahantuloviranomaisen leimaamaa lappua. Lappuusi on saatettu merkitä esimerkiksi pakollinen punaiselle linjalle meno, mutta onpa käynyt päinvastaistakin: kerran olin ilmoittanut mukanani olleen yhden ylimääräisen sherrypullon, jonka maahantuloviranomainen merkitsi "sallitaan tuoda maahan ilman tullimaksua". Tämä tulliviranomainen voi vielä käskeä sinut menemaan punaiselle linjalle, jos hän arvelee, että joku sinulla mukana oleva tavara kuitenkin kaipaa karanteeniviranomaisen lähemmän tutkiskelun.

Tämän varsinaisen tullin jälkeen sitten muistaakseni pitää kääntyä käytävälle, jossa on selvin kyltein merkitty Domestic Terminal eli kotimaanlentoterminaali. Heti ensimmäisenä on check-in, jossa voit taas jättää isoimmat tavarasi koneen ruumassa kuljetettavaksi. Sitten marssit käsimatkatavaroinesi sukkulabussiin, joka vie sinut kotimaan terminaaliin. Sieltä sitten
käppäilet Canberraan lähtevään koneeseen. Pikkuharmina matkassa on, että kaikki Canberran koneet lähtevät aivan toisesta päästä terminaalia kuin missä tämä ulkomaanterminaalista sisääntulo on. Kävelymatkaa kertyy varmaankin noin 800 metriä, eli siihen kannattaa varata hieman aikaa. Joka tapauksessa kaikki on hyvin selkeästi merkitty, eikä mitään eksymisen vaaraa ole.

Neuvoo

Jouni
Canberra

[Editoitu 25/5/03 by jounij]
Jouni
Canberra

Raiwå

Moi Anne.
Minä jätin sinne matkalle sinappitahroja:coolh
Niitä kun seuraat, löydät ainakin hyviä SARS kuppiloita:P

Ei ole muuten meikäläinen ennen nähnyt Hong Kongin kenttää niin hiljaisena kuin nyt kahden viikon matkallani Suomeen.

Siis ihan uskomaton mesta, lennoista oli noin 3/4 peruttu päivittäin.
Nyt Launataina siellä ollessani luin paikallisesta lehdestä, että SARS hälytys on poistettu Hong Kongista.

Itse suosittelen matkustajille mukaan 66% etanol geeliä.
Sillä saa kädet puhtaaksi paikassa missävaan.

Tervetuloa maahan kaukaiseen Anne.

Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Andreasyan

Kiitos kiitos,
seurailen sitten Jounin ohjeita ja sun jättämiä sinappitahroja,sitähän sanotaan että jäljet johtavat sylttytehtaalle:coolh

Vimppaa yövuoroa ja työvuoroa tässä "työskentelen", potilaat nukkuvat, käytävillä ihana hiljaisuus ja nyt alkaa ikävä oikein todella iskeä; milloin taas pääsen suljettujen ovien taakse(siis töihin):?? Kumma miten sitä tännekin tuli näin kovasti kiinnyttyä.Tekisi mieleni melkein kirjoittaa sentimentaalinen oodi tälle työlle ja nilille epeleille joita täällä autellaan, oisko kellään vinkkejä kuinka Kari Tapion hovisanoittajaan saisi yhteyttä?

Nostalgisella mielellä: Anne

[Editoitu 26/5/03 by Andreasyan]

Jaaks

Anne,

Mitas sita murehdit? :D

Kylla ne epelit siella parjailee ilman sinuakin.
Nauti vaan viimeisesta tyovuorosta ja sen jalkeen nautit vapaudestasi.  Olen aivan varma, etta moni ihminen on todella kateellinen sinulle ja toivoisi olevansa sinun asemassasi.

Katse eteenpain luottavaisin mielin kun aloitat uuden  mielenkiintoisen jakson elamastasi.  

You'll be just fine.:cool:

Cheers
Jaaks
:XXXX:XXXX:XXXX

Jaaks

Anne,

Tassa pieni sentimentaalinen oodi pian entiselle tyopaikallesi:

STRESS MANAGEMENT

Picture yourself near a stream.
Birds are singing in the crisp, cool mountain air.
Nothing can bother you here.
No one knows this secret place.
You are in total seclusion from that place called the world.
The soothing sound of a gentle waterfall fills the air with a cascade of serenity.
The water is clear.
You can easily make out the face of the person whose head you?re holding under the water.
There now, Feeling better ?

Cheers
Jaaks

Andreasyan

Tjena kompis,
pistän ton sun runon tänne seinälle, stressimanagementtii täällä aina tarvitaan.
Jepp, moni on vähän kades saamastani mahdollisuudesta,ja minä kiitollinen että saan nähdä maailmaa, kunhan nyt tässä vähän naiselliseen tapaan vähän herkistelen...ihan tippa linssissä -asteelle en ole kuitenkaan vielä ehtinyt:D:D:D

Huomenna on sitten punaviinipullon aukaisun paikka ja relaamaan kesäterassille ennnen talvimaisemiin saapumista...relaan siellä sitten lisää:XXXX:XXXX:XXXX

Kippis: Anne

Jaaks

Anne,

Tassa toinen, joka voisi sopia tyopaikallesi:

I watched an ant
climb a blade of grass this morning.
When he reached the top,
his weight bent the blade
down to the ground.
Then, twisting his thorax
with insectile precision,
he grabbed hold of the next blade.
In this manner,
he traveled across the lawn,
covering as much distance vertically
as he did horizontally,
which amused and delighted me.
And then, all at once,
I had what sometimes called an "epiphany",
a moment of heightened awareness
in which everything becomes clear.
Yes, hunched over that ant
on my hands and knees,
I suddenly knew
what I had to do ......

QUIT DRINKING BEFORE NOON.

Big Cheers
Jaaks

[Editoitu 26/5/03 by Jaaks]

Andreasyan

Perilla!!!!!!!!!!!!!!:):)
Matka meni hyvin...tosin liput ei tullut ajoissa vaan sain ajella satasta Arlandaan lunastaan uudet,aitia tuli ikava ja laukut painoi liikaa jne...
Nyt istuskelen Canberran keskustassa ja ihmettelen vahan kaikkea.
Jouni; loytyi teille suomalaista marjalikooria, milloinkas treffataan?
Anne

Jaaks

Tervetuloa Anne

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX
Jaaks
:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

jounij

Tervetuloa Anne!

Melkeinpa milloin vaan sopii tapaaminen. Joko olet selvinnyt matkaväsymyksestä, vai tuliko sinulle edes sellaista? Soitapa, niin sovitaan yksityiskohdista:

koti: 6242 7676 (yleensä kello 18 jälkeen)
työ: 6257 5400 (noin klo 8.30 - 16.30 - kysy vain Jounia, jos en satu itse vastaamaan)
kännykkä: 0407 067 409

Kehottaa

Jouni
Canberra
Jouni
Canberra

Raiwå

ANNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Teretulemast.

Tukholman keväästä selvinneenä voi olla pieni sääsovittelu ?
Menkööt matkaväsymyksen piikkiin :coolh:XXXX:coolh

Kun olet asettunut, kirjoita tunnelmista.

:)):coolh:)):coolh:coolh:XXXX:coolh:)):XXXX:)):XXXX
Ray Virta
Sydney

Andreasyan

Joo,
oikeassa olette, vasyttaa niin pirusti, paivat tekee mieli vetaa sikeita ja yolla valvoa...yritan tassa nyt totutella rytmiin...vasymyksesta huolimatta olen ehtinyt jo hieman kierrella Canberran citya ja todennut etta puista en tunnista kuin vaahteran, papukaijat elavat hakkien ulkopuolella(no, ton ma tiesin, mut bongasin nyt sitten livena)ja luulin etta minua ammuttiin laserpyssylla selkaan kun liikennevalo vaihtui vihreaksi(se aani). Jos siis tapaatte katukuvassa Peppi Pitkatossua muistuttavan hypomaanisen hyppivan suomalaisen niin se olen mina;)

Viela ei muuten palele...kylmaverinenko olen vai vielako se saa tasta kylmenee???

Jaaks

Anne,

Kylla se vasymys siita menee.  Yrita vaan siirtya suoraan taman maan rytmiin alaka ottele nokosia pitkin paivaa.

Eihan viela edes ole kylma :cool:  Ensimmainen talvi on yleensa ihan ok, mutta ensimmaisen lampiman kesan jalkeen kun veresi ohenee se seuraava talvi on jo sitten huomattavasti viileampi.

Kovin montaa samanlajista puuta kuin pohjolassa et tule taalta loytamaankaan, paitsi ehka joissain "eksoottisissa" puutarhoissa ja eipa se vaahterakaan alunperin pohjoiseurooppalainen ole (tuontikamaa).

Koita parjata
Cheers
Jaaks
:XXXX

jounij

Käypä Anne Lake Burley-Griffin -järven keskustan puoleisella rannalla olevassa Commonwealth Parkissa. Siellä kasvaa aika paljon kotoisia koivuja. Samalla voit katsella järvellä uiskentelevia mustia joutsenia ja monasti (ainakin kesäisin) myös australianpelikaaneja ja monia muita pienempiä vesilintuja. Regatta Point -niemessä (Captain Cook -suihkulähteen kohdalla) sijaitsevassa Canberra Planning Exhibition Centressä voit aloittaa tutustumisesi uuden kotikaupunkisi vasta vähän yli 90-vuotiaaseen historiaan.

Lauantaista tapaamista odotellen

Jouni
Sama kaupunki
Jouni
Canberra

Andreasyan

Hyvät ihmiset,
tässä muuton ja muun hässäkän(sen kaavake kaaoksen joka on riesaksi luotu byrokraattien toimesta maassa kuin maassa) ohella heräsi kysymys: mikä "level"? Eli kun sairaanhoitajana haluaa Australiassa toimia niin työpaikkailmoituksia( 20 kirjainta, huh...kuitenkin pisin suomen sana jonka tiedän on tiedostonhallintojärjestelmä=28 aakkosta) selaillessa osuu silmään  seuraavanlaista; nurse level 1, nurse level 2 jne. Olen yrittänyt selvittää miten nämä tasot määräytyvät, mutta enpä ole onnistunut...siis onko tietoa, mille  levelille suomalainen, erikoistumisen käynyt "sisar" sijoittuu, esim. 7 vuoden työkokemuksella?
Onko näitä tasoja 1-5? Käsittääkseni Englannissa on viiden eri "tähden" hoitajia. Palkka näyttää olevan sitä suurempi mitä korkeammalla arvoasteikossa keikkuu.Joten voisiko joku jolla tietoa on informoida aloitanko ruohonjuuritasolta vai lasketaanko aiempi kokemus ja koulutus  ns. "tasoplussaksi"?:P

Hani

Heips! Vielä semmoista, satutteko tietämään nimenomaan lähihoitajan työmahdollisuuksita Aussissa? Kiitos vastauksesta jo etukäteen :god:

headwind

Helsingin Sanomat 19.10.2003 (s. E5):

Give it your best shot

Greater Murray-sairaanhoitopiirin edustajat haastattelevat Helsingissä 2.-3.12. Myös perheellisille! 6-24kk sopimus, alle 31-vuotiaille myös 3kk sop. Mahdollisuus sairaalan asuntoon osassa kohteista.

Edut hakijoille, jotka matkustavat sponsorship-viisumilla ja vievät päätökseen 24kk sopimuksen:

* AUD 2500 bonus
* 3kk ilmainen asunto sairaalan asuntolassa tai asuntotuki (max 100 AUD/viikko)
* koroton, max AUD 2000 laina
* paluulento Sydneystä sopimuksen päätyttyä

Peruspalkka kokemuksen mukaan AUD 38567- 54152/v. Mikäli et ole työskennellyt Englannissa/Irlannissa mutta tutkintosi on EU 77/453-direktiivin mukainen tulee Sinun läpäistä IELTS-kielitesti voidaksesi rekisteröityä hoitajaksi Australiassa. Professional Connections OY auttaa ja opastaa rekisteröinnissä ja viisumin haussa.

Professional Connections OY
http://www.profco.com (tällä hetkellä tämä site alhaalla)

IELTS-kielikokeesta lisää hakukoneella tältä foorumilta tai http://www.ielts.org/

tiedotti
Headwind

PS. Moderaattorit poistakaa viesti jos tämä on netiketin vastaista mainontaa. En toimi ko. yrityksen hyväksi
Riku Aho

Jaaks

HW :D

Mitas tuota poistamaan, ja vaikka saisitkin komissiota - Who cares :??

Onpahan hyvaa tietoa jollekin hoitsulle joka haluaa tulla tanne.

Thanks for that :D:D

susa

HEI KAIKILLE!

T??lt?h?n l?ytyikin loistavaa tietoa jos on l?hd?ss? sairaanhoitajaksi Australiaan!! Itse ajattelin menn? IELTS- kielikokeeseen nyt kes?n aikana. Olisiko kell??n omakohtaista kokemusta kielikokeesta? Kuinka paljon siihen kannattaa etuk?teen valmistautua ja opiskella?? Mietin vain p??senk? l?pi tavallisella lukioenglannilla ja sill? ett? olen selvinnyt muutaman kuukauden Autraliassa lomamatkalla vai kannattaisiko koko kes? k?ytt?? kieliopin p?ntt??miseen terassilla istumisen sijasta.

Kielikoe  kun maksaakin niin paljon ja jos ei ekalla kerralla l?p?ise, niin seuraavaa uusintamahdollisuutta joutuu odottamaan 3 kk.
:nuttu:

t. susa

eevis

Moi Susa!

Alla olevassa viestiketjussa on er??n IELTSin suorittaneen kertomus kokemuksestaan, ja muutenkin aiheeseen liittyv??. ?l?k? pelk?? kielikoetta, kyll? suomalaiset enkussa p?rj??! :peukkuy:peukkuy

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1085

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

susa

HEI!

Kiitos paljon vinkist? mist? l?yt?? tietoa kielikokeesta. Itselleni ty?nhaussa ilmoitettiin, ett? ment?v? ensin kielikokeeseen ennenkuin  kannattaa alkaa j?rjestell? mit??n muuta. Siisp? valmistautumaan. T?ytyy lukea ainakin muutama englanninkielinen pokkari kes?n aikana ja pit?? BBC p??ll?, jos jotain englanninkielisi? sanoja tarttuis muistiin..:) Kielikoe vaikuttaa sen verran vaativalta, ett? parasta valmistutua siihen v?h?n. Kyll?h?n me suomalaiset usein v?h?ttelemme kielitaitoamme. Australian lomamatkallani ainakin sain palautetta kuinka hyvin me puhumme englantia!! :peukkuy

t.Susa

Andreasyan

Eli, pistänpäs tässä nyt hieman lisätietoja alan töitä hakeville:
Kielikokeessa, (IELTS) tulee suorittaa akateeminen osio ja saada vähintään 6.5/9 läpäistäkseen sairaanhoitajan töihin vaadittavan tason. Kirjakaupoista saa IELTS harjoittelu kirjasia sisältäen myös 4 CD levyä kuunteluosiota varten.Hinta on suunnilleen 30 -50 AUD materiaalista riippuen. Myös kielikoe keskukset tarjoavat treenauskursseja, mutta koti opiskelulla pärjää kyllä, kannattaa lähinnä tutustua kokeen eri osioihin etukäteen jotta tietää mitä tuleman pitää.Itse suoritin testin vasta Canberraan saavuttuani, hinta 220 AUD(joka oli halvempi kuin Tukholmassa jossa puolisoni samaisen kokeen suoritti)Silppu tosiaa tuolla toisaalla kirjoitti omakohtaisen selostuksen IELTS:n sisällöstä(Eeviksen ylempänä osoittama linkki)ja aivan totta, hassuja kysyvät.Minulta udeltiin lapsuuden leikkejäni...enpä viitsinyt mainita niistä tulitikuista..(just kidding)Ja kuten monet foorumilaiset ovat jo todenneetkin, ei kannata stressata turhaan. Selittämällä ja pienellä opiskelulla testistä selviää ihan näppärästi, ja suomalainen koulupohja sinänsä  antaa jo hyvät eväät englannin kielen taklaamiseen.

Rekisteröinti tulee siis hakea oman osa-valtion Nurses Board:sta. Käsittelyaika kestää noin 2 viikosta kuukauteen, ja rekisteröinti on aina voimassa vuoden kerrallaan.Hinnat rekisteröinnille pyörivät 100 dollarin molemmin puolin, ACT:ssa 80 AUD ja QLD:ssa 116 doltsua. Kun kerran olet rekisteröinnin saanut, ja haet vastaavaa toisesta osavaltiosta käsittelyaika on huomattavasti lyhyempi, eli n.5 päivää. Sairaanhoitajan tulee hakea Registered Nurse rekkaria ja lähihoitajat hakevat Enrolled Nurse vastaavaa. Nämä jutut on tarkemmin luettavissa kunkin osa-valtion NB:n sivustoilta.Viralliset Käännökset kannattaa hoidattaa ajoissa kuntoon, itse maksoin kaikista, työkoemus ja todistukset mukaan lukien n. 4000 kruunua( 440 euroa?).

Työhakemukset poikkeavat Australiassa melkoisesti kotimaan totutuista vapaamuotoisista kirjeistä. Täällä vaaditaan yleensä vastaamaan "selection criteriassa " asetettuihin kysymyksiin/pointteihin. Brisbanesta töitä hakiessani minulle postitettiin sen lisäksi 3 sivuinen kyselylomake jossa piti vastata max. 300 sanalla tiettyihin kysymyksiin, kuten"miten olet työssäsi täyttänyt potilaiden odotuksia", tai "kerro kuinka sopeudut uuteen tiimiin". CV kannattaa tietenkin pitää ajan tasalla ja huolehtia siististä ulkoasusta kaikkiin työhakemukseen kuuluvien asiakirjojen suhteen.

Hoitajista täällä on kova pula, joten töiden saaminen ei tule olemaan vaikeaa tällä alalla. Palkkataso lähtee level 1 year 1 n. 37.000/vuosi ja nousee sitä mukaa mitä enemmän työkokemusta on ja millä tasolla toimii, esim. Level 2 year 1 on n. 67.000 lisät mukaan lukien(brutto).Näitä tasoja on 5.5 saakka yleensä, eli ylihoitaja on 5.5. ja palkka kivat 98.000-128.000/vuosi ACT:ssa(se on sitten ihan toinen ongelma miten sille tasolle pääsee:P) Ykköstasolta kiipeäminen 2:lle ja siitä eteenpäin vaatii että sinulla on erikoistuminen takataskussa, esim. leikkaus-ja anestaesia, psykiatria, pediatria yms. Jollei ole erikoistunut se ei näyttäisi olevan ongelma sillä silloin rekisteröinti annetaan nimikkeellä General Nurse ja riippuu työnantajasta onko hän halukas tarjoamaan töitä hakemaltasi osastolta(Nou hätä; meillä on melkoisesti "junioreita "testaamassa tulevaisuuden unelmasijoitustaan, ja pomo on vain onnellinen että edes joku meille silloin tällöin eksyy)

Paikkakunnasta ja sairaalasta riippuen työajat vaihtelevat melkoisesti. 8 tuntia on kuitenkin usein totuttu standardi paitsi öisin saa valvoman 10 h. Esim. ACT:ssa juhlapyhiltä kuten joulu ei makseta lisiä, mutta sitävastoin töissä tuhrattu aika korvataan ylimääräisillä lomapäivillä, jos siis raadat joulun, pääsiäisen jne. saat 7 viikkoa lomaa.Not bad...eri juttu taas on milloin voit lomasi ottaa, sillä kuten jo todetu, hoitsuja ei tahdo riittää ja ylitöitä saa yleensä tehdä jos haluja sellaiseen löytyy.

Huolehdi myös, että sinulla on tietyt rokotukset ajantasalla. Tetanus ja Hep B ovat tärkeät. Hepatiitti B immunisoinnin voit ottaa oman paikkakuntasi terveyskeskuksessa, yleensä maksullinen jollei työnantaja sponsoroi.

Tässäpä kai oleellisimmat tälläerää. Omasta kokemuksesta voin todeta että australialainen sairaanhoito ei juuri eroa suomalaisesta käytännön tasolla....hyvin olen viihtynyt ja suosittelen lämpimästi tulemaan pallon tälle puoliskolle kokemusta (sekä työ että elämän)hankkimaan.
-Anne-:peukkuy