Skandinaavinen koulu, Perth

Aloittaja Tanja74, joulukuu 31, 2005, 16:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tanja74

Tietääkö kukaan löytyykö Perthistä skandinaavista koulua? Olemme kaksikielinen perhe ja lapsemme käyvät ruotsikielistä koulua. Nyt olisi kiva saada selville olisiko ko. kaupungissa sellaista...:? Kiitokset etukäteen!
P.s. yritin jo hakua...

hattuhirmu

Ei minun kasittaakseni (Perthissa siis asun), tosin ruotsalainen seura on aika aktiivinen ja jarjestaa kielikerhoja lapsille ja kursseja aikuisille ja vetaa sahlykerhoakin. Suomalaisista taytyy sanoa etten tiedakaan - mitaan opetusta en ainakaan tieda jarjestettavan.

Tanja74

Heippa hattuhirmu!!
Niin vähän arvailin että ei ole koulua, olen haeskellut vähän joka paikasta.. Toi sählyjuttu olis meidän perheelle mahtavaa, poika lätkii sählypalloa treeneissä ja kotona ja ukkokin pelaa divarissa sählyä. Anteeksi, salibandya..
Saanko udella missäpäin Perthiä oleskelet ja onko jo monta vuotta takana? Mulla on serkku Woodvalessa.

Tanja

hattuhirmu

Shenton Parkissa, eli noin viisi kilometria keskustasta. Saavuin perheen kanssa iskan toiden takia alkuvuonna 1999, vuoden 2002 lopusta olen ollut taalla aussimieheni kanssa.

Koska meinaatte muuttaa tanne? Mita kouluja olette ajatelleet?

Tanja74

No se meidän muutto ei ole edes varmaa vielä. Itse olisin jo lähtenyt lapset olisi myös lähdössä mutta mies ei vielä oikein ole osannut päättää.. Me lähdettäis ihan kokeilumielellä vaan. Itse löytäisin melkovarmaan töitä pian, kokkina. Ne on ainakin siellä dimian listalla. En tiedä olisko pysyvä muutto vai vaan 3-4 vuotta. Meillä on omakotitalo täällä saaristossa ja se pitäisi joko vuokrata tai myydä. Kaikessa sellaisessa ei ole ihan samat mielipiteet ukon kanssa. Mä haluaisin kokeilla muuttoa ihan sen takia että näkisi muutakin kun tän pikkukylän. Asuttiin kylläkin kaupungissa ennen. Ja tietysti ne sukulaiset siellä Perthissä myös houkuttelee.
Kouluista olen kyllä katsellut ihan public school puolelta, serkun pojat on tällä hetkellä Woodvale Primary Schoolissa, meidän menis jo vähän isompien puolelle, 10 ja 12 vuotiaat. Nuorimmainen onkin vasta 2½.
Että näin täällä haaveillaan...:)

hattuhirmu

Juu, public schoolien puolella olisin minakin. Itse kavin 12. luokan Carine SHS:ssa, ja taallaoloaikana olen yksityiskouluista saanut sellaisen kasityksen, etta opetus ei kummemmin eroa tavallisesta koulusta, siita saa vain maksaa reilu kymmenen tuhatta vuodessa enemman. Paremmat tilathan yksityiskouluissa on, ja kiistamatta on olemassa todella huonojakin public schooleja, mutta jos ihan kelpo koulun loytaa, niin siita vaan. Ja toki jos ei valttamatta halua lapsiaan tytto- tai poikakouluihin lahettaa, niin julkiset koulut ovat silloin jo ainoa mahdollisuus.