postilokero?

Aloittaja bogey, joulukuu 13, 2005, 02:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bogey

Heissan,

lähtö lähenee (30.12.!), mutta ahkerasta dunderin selaamisesta ja  hakujen käyttämisestä huolimatta pari asiaa on vielä epäselvää.

Eli: lennot on, visa on, matkavakuutuksen hoidan tällä viikolla. Perille saapuessani hoidan passiini WH-tarran DIMIA:n toimistosta sekä käyn ATO:n toimistossa hakemassa tax file numberin. Lisäksi mun tarvitsee avata pankkitili sekä puhelinliittymä. Niin ja käydä Medicaren toimistossa. Kaikki kunnossa?

Lähinnä kysymykseni liittyy postilokeron (poste restante) vuokraamiseen. Selvitin jo, että sen saa postitoimistosta, se on maksuton, ja että posteja säilytetään siellä kuukauden verran. En vielä tiedä, miten kauan aion Sydneyssä aikaani viettää. Mutta mihin todellisuudessa tarvitsen tätä postilokeroa? Puhelinliittymän avaamiseen? TFN:n saamiseen? Mihin? :?

Miten sitten jatkossa, kun vaihdan maisemaa, esim. lähden rannikkoa pohjoisen suuntaan? Tarvitsenko postilokeroa mihinkään viralliseen (Suomen puolelta en tarvitse)? Reissussa aion olla puoli vuotta.

Rahojen siirtämisessä Suomen tililtä Aussitilille ei luulisi olevan ongelmaa?

Auttakaa tietämätöntä.. ja tiedoksi, etten uskalla edes laskea, montako tuntia olen dunderissa viettänyt... onhan tämä loistava foorumi ja täällä on paljon tietoa, mutta joskus tietotulva kääntyy itseään vastaan. Keskustelu rönsyilee yleensä paljon, jolloin olennaisen tiedon hakeminen voi vaatia todellakin aikaa.

Mutta joku ystävällinen sielu, olisin kiitollinen vastauksesta.

ps. matkaseuraa kaivataan! Laita U2U, jos olet samoihin aikoihin paikoilla...

viajera

Heips, itse hommasin  postilokeron Travellers Contact Pointista Sydneyssä vuodeksi. Maksoin siitä 50 AUD.
http://www.travellers.com.au/default.asp?action=article&ID=99

Alunperin sain tästä palvelusta tiedon tämän sivuston kautta. Olin kyllä tyytyväinen. Liikuin aika paljon ja pystyin netissä vaihtamaan  haluamani osoitteen tai jonkin TCP:n toimiston sinne tietoihin, jonne he sitten edelleen lähettivät postini Sydneyn toimistosta tai sitten pitämään postit Sydneyn lokerossa. Tuosta lähetyksestä ei tule lisäkuluja, jos kyseessä on kirje, mutta paketti maksaa. Laitoin tuon postilokeron osoitteen työpaikoissa (hedelmänpoiminta) tarvittaviin vero- ym. lappuihin ja kaikki group certificates (tarvii veronpalautuksia haettaessa) ja muut tärkeät paperit menivät tuohon osoitteeseen, eikä jonnekin hostelleihin ympäri maata. Tuon osoitteen laitoin myös TFN hakemukseen sekä pankkitilihakemukseen.

Tuosta Postin säilytysjutusta olen kuullut joiltain negatiivista palautetta. Oli kuulemma huonoja kokemuksia.

Jouko

LainaaMutta mihin todellisuudessa tarvitsen tätä postilokeroa?

Puhelinliittymän avaamiseen? TFN:n saamiseen? Mihin?

Tässä lainaus ATO:n TFN hakemus sivulta joka varmaan selvittää tuon postiosoitteen tarpeen...

LainaaWhat will you need to complete the application?

Applying for a TFN should take about 20 minutes. You will be asked to enter details including your passport or travel document number, a postal address in Australia where your TFN can be sent, your legal name and other names you use or have used and contact details for yourself or your preferred contact person.

Veronumero lähetetään postissa joten jonkin osoitteen tarvitset on se sitten hostelli tai poste restante.

Rahan siirto onnistuu helposti, eli no problemos. Olet jo varmaan lukenut tämän viestiketjun  josta löytyy rahansiirrosta infoa.

Kiva kuulla että tietoa on löytynyt :peukkuy

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

bogey

Thanks a lot viajera & Jouko!:god:
Toi TCP:n postilokeropalvelu vaikuttaa loistavalta.

Nykke

Niin veronumeron tilaamisen tarvitaan postiosote. Itse laitoin jonkun poste restanten, en muista enää edes minne kun en koskaan sitä noutanut :) Soitin vaan parin viikon päästä toimistoon ja kysyin numeroni puhelimitse. Kysyivät ainoastaan syntymäajan ja osoitteen Suomessa jonka jälkeen antoivat numeron jeh :peukkuy

// Nykke

Henney

sainpa minäkin tässä vielä vähän vastauksia :) hihii....kiitos siis kaikille taas :roue aussila odottaa!ei ole enää pitkä aika !!!

susuli

Palkkakuitteja varten myös yleensä pitää olla osoite. Ei se "osoite"sen kummempi ole, käyt missä vain postissa ja sanot että vastaanotat tänne postia. Ei siihen mitään lokeroita tarvita. He säilyttävät postia kuukauden. Jos vaihdat paikkaa, soitat sinne edelliseen postiin ja pyydät jälleenlähettämään postit sinulle toiseen konttoriin.

Nimim aika monessa postissa postia vastaanottanut..:roue
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-