Lonely Rider

Aloittaja KayKay_, maaliskuu 29, 2005, 17:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KayKay_

Elikkä, luulen että tästä ollaan täällä ehkä puhuttukin mutta en oikein löytänyt hakukoneesta vastausta.

Tämä on ihan tämmöinen yleiskysymys niille jotka ovat yksin lähteneet sinne Australiaan. Elikä olen ihan itsekseni sinne lähdössä ja lähtö alkaa lähenemään samoin kaikki kysymykset lisääntymään. Miten te yksinlähtijät olette siellä pärjänneet? Onko ollut mitään suurempia vaikeuksia vai onko ihan hyvin totuttu uuteen kulttuuriin ja ympäristöön?

concept-

No ite tulin tanne yksin ja oon ollut parisen kk taalla, hyvin olen parjannyt itse tulin kylla ihan yliopistoon, mutta tunnen myos ihmisia ketka tuli wh viisumilla yksin. nopeesti niita kavereita saa.

Ei ollut minkaanlaista vaikeutta totutella kulttuuriin ja ymparistoon, ainoa etta ekan viikon aikana meinasin jaada auton alle parisen sataa kertaa.

Ja olishan se tylsää tulla uuteen maahan jos kulttuuri ja ymparisto olisi samoja kuin suomessa. Mihin päin aussilaa olet matkaasi suuntaamassa? :XXXX:XXXX

KayKay_

Tarkoitus olisi ekana vähän Sydneytä tiirailla ja siitä sitten kierrellä Canberran, Melbournen, Adeladen ja Brisbanen kautta takasin Sydneyhin. Uskon että siellä ihan hyvin yksin pärjää jos vaan tahtoa löytyy, silti olisi mukava jos olisi edes joku tuttu siellä tai matkassa mukana mutta eiköhän näin saa matkasta ainakin jännittävän. ;) Eli ei ollut mitään suurempia vaikeuksia totutella ympäristöön ja arkirutiiniin?

Riepu

Minä lähdin aikoinaan aivan yksin. Ja kyllä ystäviä äkkiä löytyy. Ei muuta kuin avoin asenne mukaan ja hostellin keittiössä kyselemään olut seuraa :)

Ja niin siinä meni 9 kk ja taskussa useita upeita ystäviä eri puolilta maalimaa ja yks ihana poikaystävä joka uhmasi suomen ankaraa talvea ja seurasi mukaan.

ELi kaikki järjestyy kunhan vaan asenne on oikea!

hauskaa matkaa

Raiwå

KayKay,

Kirjoitappas sinne hakulaatikkoon sana 'yksin'

Sain itse luettavaa melko paljon, vaikka selatakkin sai.
mutta kun olet löytänyt yhden viestin jossa asiasta on keskusteltu, seuraamalla linkkiä pääset siihen keskusteluryhmään helposti.

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Hegu

Yeah. Yksin tulin ja eika ole tarvinnut kertaakaan yksin reissata mihinkaan. Aina joku tai joitain loytynyt ja samalla uusia kavereita. Jotenkin tuntuu kyl et mulla oli joku suomimagneetti kun suomalaisia tuli ovista ja ikkunoista. Mut joo, kavereita saat jo varmasti ensimmaisesta dorm-huoneestasi.
No worries!

Hegu

Hegu

Huh. ja muuten by the way. Tuosta hakukoneen kaytosta on puhuttu jo noin 273 kertaa ja tulipahan vain mieleen etta kun asiaa pohtii matemaattisesti:o, niin jossain vaiheessa taa foorumi menettaa merkityksensa! hjeh. Kun kaikki asiat on jo keskusteltu niin ei ole enaa mitaan mista keskustella, eli taa foorumi on ku huono avioliitto (vai normaali?). No joo, saas naha mita tastakin tokaisusta seuraa. :D:D

Hegu

Raiwå

Hegu ?

Ihan kiva saada palutetta asioiden kulusta taalla foorumissa.
Esille tuomasi asia on ajankohtainen ja siita on puhuttu moneen otteeseen, ja ollaan tultu siihen tulokseen, etta jos kysymyksen tekija on selvasti jattanyt kayttamatta hakukoneen helpoimmatkin toiminnat, niin siita huomautetaan.
En kuitenkaan saa selville huomautuksesi perustetta vaikka kuinka negatiiviselta kannalta ajattelisin viestiani ja siihen liittyvaa neuvoa?
Jos luet foorumia pidemmalta ajalta, huomaat trendin joka pidemman paalle kay kenen tahansa hermoille.
Jos esimerkiksi avaat Altavista tai vastaavan hakukoneen, saat sieltakin hakemalla taman foorumin keskusteluaiheita ulos.
Heraa siis kysymys hakukoneen kayttajan taidoista tai viitsimyksesta tehda yksinkertaisia johtopaatoksia siita miten hakea aihetta ja sen jalkeen hienosaataa hakua joka loppujenlopuksi antaa tuloksen.

Tama huomautus on yleinen ja ei missaan tapauksessa henkilokohtainen hyokkays yksiloa kohtaan.

Hegu,

Jos joku kysyy seuraavasti: #Tämä on ihan tämmöinen yleiskysymys niille jotka ovat yksin lähteneet sinne Australiaan#

Minun ajatuksen juoksu on seuraava: etsi kysymyksesta johdattavia sanoja aiheeseen, pista ne sanat hakulaatikkoon ja katso mita tulee ulos.

Niinkuin jo kirjoitin vastauksessani KayKaylle etta kokeile sanaa 'yksin'
Se oli vain yksi sana siita alkulauseesta joka johdatti aiheeseen, ja se tehosi melko hyvin vastauksen etsinnassa.

Tassa muutama linkki jotka loysin ulkopuolisella hakukoneella tanne foorumiin:

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=yksin+l%C3%A4hteneet+sinne+Australiaan&kgs=1&kls=0

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=yksin+l%C3%A4hteneet+Australiaan&kgs=1&kls=0

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=yksin+Australiaan&kgs=1&kls=0

http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=Australiaan&kgs=1&kls=0&stq=10

Jos loydan ulkokautta sisaan aiheeseen, mita loydan sisaisella hakukoneella?

Hauskoja lukuhetkia kaikille foorumin lukijoille & kayttajille.

:coolh
Ray Virta
Sydney

It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jouko

Hegu ja muut,

Tiedoksi että, uusille tulokkaille usein tullut vastaus ?käytä hakukonetta? ei ole tarkoitettu vinoiluksi tai muuksi vastaavaksi. Yleensä vastaaja vain muistaa että aiheesta on käyty aikaisemminkin keskustelua ja ohjaa kysyjän käyttämään hakua. Mitenhän tuonkin nyt voisi sanoa ettei se kolahda. Ehdotuksia?  

Kuten jokainen ymmärtää, ei ole järkeä vastata samaan kysymykseen kerta toisensa jälkeen, vain siksi että tiedon hakija ei ole syystä tai toisesta käyttänyt hakua.

Kysyä saa ja pitääkin, mutta ennen kuin aloitat uuden viestiketjun, käytä hakukonetta nähdäksesi onko samasta asiasta juuri keskusteltu. Muista myös katsoa josko FAQ osasta löytyisi vastaus. Helppoo ku heinän teko, ja nopeampaa kuin vastauksen odottaminen!

Postita kysymys foorumiin U2U viestin sijasta jos suinkin mahdollista. Foorumiin tulleissa vastauksissa on se hyvä puoli että niitä voi lukea ja hakea myös muutkin saamaa pohtivat, kun taas emaili tai U2U viestistä on hyötyä vain sen vastaanottajalle.

Jo ihan teknisistä syistäkin kierrätys on suositeltavaa, jos samoihin kysymyksiin vastattaisiin kerta toisensa jälkeen niin tietokanta täyttyisi turhasta tavarasta alta aikayksikön ja hakeminen tulisi todella takkuiseksi.

Hegu tarkoittaa ilmeisesti että matemaattisesti Australia menettää merkityksensä universaalisesti ja kukaan ei halua tietää mitään tästä mahtavasta maasta, tai sitten että foorumista löytyvät jo vastaukset kaikkiin kysymyksiin mitkä voisivat mahdollisesti tulla jonkun matkaajan mieleen. Ainakin näillä näkymin suomalaisten kiinnostus maata kohtaan on kovassa nousussa, hyvä näin.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Hegu

Yeah!

Juuri taman takia tama foorumi on yksi parhaimmista mihin olen tormannyt. Taalla voit aloittaa melkein minka tahansa keskustelun ja voit olla varma vastauksista ja erityisesti erittain tyhjentavista semmoisista, joten kiitos teille foorumin yllapitajat ja muut jotka tanne kirjoittaa.

Luin joku aika sitten lehdesta etta ala-asteisiin yms. pitaisi saada uusi lukuaine kasittelemaan internettia ja juuri sen loputtomista informaatiolahteista tiedon etsiminen ja nimenomaan oikein tiedon etsiminen. Ja juurikin taman oikean ja luotettavan tiedon etsiminen on tarkeinta, etta ainakin oppisi kyseenalaistamaan infon. Foorumit ovat kohtalaisen loistavia luotettavan tiedon loytamiseen, koska voit kysya tietoa puolitutulta. Psykologinen merkitys vaikka kaveri saattaa kusettaa sua minka jaksaa, no.

Toisaalta tuo meikalaisen by-the-way-kommentti ei oikeastaan liity yhtaan mihinkaan. Te oletta rakentaneet foorumista tietokannan, mika on aivan loistavaa, ja toisaalta ihan oikein napayttaa tietamatonta ja varsinkin laiskaa. Kynnys uuden viestiketjun aloittamiseen vain kasvaa, ei muuta.

Hegu