Work & Travel Company vai ei?

Aloittaja emoporo, joulukuu 29, 2004, 02:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leokatti

Mjaa... no sitten rosvoja kannattaa alkaa etsimään akselilta Keski-Suomi/Kouvola ja keskittyä televisio- ja radiohenkilökuntaan...;D.

Lisäilee kirjakieltä huvittuneena viimeisellä Suomen lomallaan kuunnellut
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Timo

Eipä niillä kymenlaaksolaisilla murresanoja paljoa ole, mutta selvästi tunnistettava puheen nuotti ja tyyli  kuitenkin, ja myöskin keski-suomalaisilla. Eli minä kyllä väittäisin, että kyseessä on joukko ruotsalaisia teinityttöjä, jotka ovat opetelleet oikeata  suomea Aki Kaurismäen elokuvista. Uskon teoriani vahvistuvan heti, kun saamme tietää, millä repliikeillä noita kuljettajia käskytettiin. Minun veikkaukseni on "Antakaa ne rahat minulle. Tarvitsen niitä hoitaakseni sairaan tätini hautaan. Avatkaa säiliön luukku ja menkää kotiinne".

Aikis

Kannatan Timon teoriaa. Eikös vastaavanlainen tapaus sattunut mennä viikolla Ameriikassa, jossa kaksi 'barbieta' tyhjensi myymäläkassan nätisti hymyillen.

'Selvää suomea' tosiaan viittaa ulkomaalaiseen, joka on opiskellut muutaman olennaisen sanan suomea. Eihän kukaan suomalainen enää puhu niin.