Työharjoittelu Australiassa

Aloittaja wushka, marraskuu 21, 2004, 08:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wushka

Hei,

Olen kansainvälisen kaupan opiskelija Suomesta, jonka opiskeluun kuuluu vuoden mittainen työharjoittelu ulkomailla. Olen nuorempana ollut vuoden vaihdossa Australiassa, ja nyt on kova halu päästä sinne takaisin.

Nyt tiedustelisinkin mitä kautta kannattaisi alkaa etsimään työharjoittelupaikkaa, sillä koullullani ei ole kontakteja sinne suuntaan. Entäs mitä suomalaisia firmoja toimii Australiassa, lähinnä Sydneyn seudulla?

Toivottavasti joku pystyy olla avukseni!

Terveisin, Mervi

Jouko

Mervila,

Useimmilla suuremmilla suomalaisilla firmoilla on jonkilainen edustusto Australiassa. Parhaiten osoitteet saa selville vierailemalla kyseessä olevan firman nettisivulla ja etsimällä niiden ulkomaan konttoreiden osoitteet.

Paljon on myös "Suomalaisia" firmoja joiden ulkomaan edustustossa ei ole yhtään suomalaista, jolloin suomalaisuus ei takaa erityskohtelua.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Muuten en osaa ainakaan näin äkkiseltään auttaa noiden kanavien suhteen, mutta Sydneyssä operoivat käsittääkseni ainakin Kone, KoneCranes International, Nokia, UPKymmene, Metso,... Nokialta ainakin tiedän yhden suomalaisenkin, tapaan hänet lauantaina... Varmaan on vielö muitakin.

Australian Suomen kauppakamari voisi olla yksi kontakti, jossain jouluun liittyvässä viestiketjussa oli sen webbiosoitekin mutta googlaamalla tms varmasti löytyy.

Mutta olen samaa mieltä kuin Joukokin (jos oikein ymmärsin hänet) että ei suomalainen yritys välttämättä ole ainoa vaihtoehto... suomalaiset ovat hyvässä huudossa täällä työmarkkinoilla, voisit yrittää johonkin aussifirmaankin. Tosin heillä ei tietysti välttämättä ole yhtä kiihkeää tuo kansainvälinen kaupaa kaikilla... Ja muita eurooppalaisia firmoja täällä on pljon tietysti myös.

Jouko

Aikaihminen,

Jep sitäpä juuri, epäilen että harjoittelupaikan löytyminen on varmempaa jos ei rajoita sitä pelkästään suomalaisiin yrityksiin.

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Reija

Mulla on yksi tuttu joka on taalla harjoittelussa yhdessa ns. suomalaisomistuksen firmassa, koti firma mutta hoitaa pr hommat isoille matkanjarjestajille... mutta tama tytto joka siella nyt on ei ole saanut mitaan palkkaa joten :confuse ihan miten susta tuntuu ma laitan sulle vaikka u2u:lla yhteystiedot talle pomolle... se on meinaan suomalainen!!

wushka

Ei minun tarkoitukseni ollutkaan rajata tulevaa harjoittelupaikkaani vain suomalaisiin yrityksiin. Ajattelin, että siitä tämä metsästys olisi hyvä aloittaa.

Tällä hetkellä palkkavaatimukseni ovat mitättömät, sillä haluaisin mieluummin löytää työn joka vastaa koulutustani ja jossa voin kehittää itseäni. Joten Reija laita vaan tämän tutun pomosi yhteystiedot minulle (merwi.poista.tama@msn.com).  Poista osoitteesta .poista.tama osa.

Kiitos teille neuvoistanne!

Mervi

wushka

Oho, huomasinkin että olit lähettänyt sen jo:P Kiitos!