WH ja maailmanympäri

Aloittaja eakin, elokuu 12, 2004, 15:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eakin

Olen lueskellut näitä tämän foorumin lentokeskusteluja ja olen huomannut, että suurin osa on ausseihin menossa Aasian kautta. Itselläni heräsi mielenkiinto jatkaa matkaani WH:n jälkeen itään päin ja tulla sieltä kautta takasin Suomeen eli matkustaa samalla maailmanympäri, kun hintaerot pelkkiin Austraalian lentoihin eivät enään huimia ole.

Te jotka olette yhdistäneet WH-matkaanne maailmanympäri matkan, niin oletteko ottaneet lentonnet kilroylta tai statravelsilta vai mistä ja paljonko on tullut hintaa?

Kilroylla olisi seuraava reitti 1760 euroa, joka ei mielestäni kuulosta kovin pahalle hinnalle tuollaiselle reitille:

Helsinki-Lontoo-Los Angeles-Apia (Länsi-Samoa)-Tongatapu (Tonga)-Auckland-Sydney-Denpasar (Bali)-Singapore-Frankfurt-Helsinki

Samaan hintaan tämän luulisi saavan jos matkakohteet kääntää toisin päin, mutta kertokaa kokemuksianne, missä olette käyneet ja kuinka kauan olette olleet?

Itse en ainakaan lentokeskusteluja selatessani löytänyt keskustelua muusta kuin Suomi - Australia lennoista ja Australian sisäisistä lennoista. Laittakaa linkkiä jos aiheesta on keskusteltu jo aiemmin jossain threadissa.

wendolene

eakin :D
Tuo maailmanympäri reissaaminen näytti olevan hyvin yleistä WH matkaajien keskuudessa. Ainakin minun jututtamistani reissaajista lähes kaikki sekä Australiassa että Uudessa-Seelannissa olivat aikeissa kiertää "maailman kautta" kotiin. Myös muutama tuntemani suomalainen vaihtari Australiassa ja U-S:ssa aikoi samaa vaihtovuoden jälkeen. Monet puhuivat kiertävänsä noin kuukauden ajan, mutta sekin tietysti vaihtelee rahatilanteen ja ajan ja muun vuoksi.
Tsekkaahan myös STA Travelsin tarjous, siellä on muistaakseni ollut hieman edullisempi kuin mainitsemasi Kilroyn tarjous.

Terhi

Eakin,

Me tehtiin maailmanymparimatka Australiasta kasin 2002-2003, johon yhdistettiin parin kuukauden WH jakso Euroopassa. Liput ostettiin takalaisen StudentFlights matkatoimiston kautta, mutta ne oli ihan tavalliset "OneWorld Around the World" -liput, joita varmaan myydaan Suomestakin kasin. (OneWorld siis on Qantas, Finnair, British Airways ym alliance). Me valittiin lippu, joka sisalsi 4 mannerta (Australia, Pohjois-Amerikka, Eurooppa ja Afrikka) ja 4-6 mantereen sisaista lentoa per manner (mutta 5 tai 6 mantereen vaihtoehtojakin oli). Kaikenkaikkiaan me lennettiin 12 kuukauden aikana 18 lentoa Around The World lipulla ja muutama halppis lento Euroopan sisalla sen lisaksi. Ilman lentokenttaveroja lipun hinta oli Aus$2600, mutta tietysti lentojen lukumaarasta ja kohteista riippuen verot korottaa hintaa. Lisaksi luulisin etta hinnat on toissavuotisesta jonkun verran nousseet.

Jos susta tuntuu etta maailmanymparilentojen hinnat Suomesta kasin on liian kalliita, suosittelisin  ottamaan netin kautta selvaa maailmanymparimatkalippujen hinnoista esim Lontoosta kasin. Eikos Suomesta paase nykyaan halvalla Lontooseen ja sielta taatusti saa edullisia maailmanymparimatkoja, joten todennakoisesti rahaa saastyisi aikalailla....

Ma ehdottomasti suosittelen maailmanymparimatkaa! Meilla oli tosi upea reissu ja ainut murhe oli se, kun 12 kuukauden aikana ei oikein ehtinyt tekemaan ja nakemaan kaikkea mita olisi halunnut tehda ja nahda...

Ei siis muuta kuin matkaa suunnittelemaan ja maailmanymparilentoja varaamaan....

eakin

Mitenkäs tarkkaan lentojen ajankohdat muuten tarvitsee etukäteen päättää ja maksaako se paljoa enemmän jos jättää lentopäivät avoimeksi? Etukäteen aika vaikea tietää kauanko haluaa missäkin paikassa viettää aikaansa.

zetax

Mulla piti paattaa vaan Australiaan saakka. Tama poismeno aikataulu on viela avoin, eika se tietaakseni hintaa tuonut yhtaan lisaa.
Alunperin piti viettaa aikaa enemman Uudessa-seelannissa ja vahan muuallakin mutta karsin sita aikaa siella ja olen 1 kuukauden pitempaan Australiassa.
Alustavasti olen suunnitellut:
2-3. Tammikuuta Nzl
16-18 Nzl-Tonga
5-6. Helmikuuta Tonga-Los Angeles
11-13 Helmikuuta-L.A- fra-Hki.

En paljon viitti enaa hengailla Frankfurtissa. Kuitenkin tulee 11,5 kk. tayteen kun kotosalle paasen.
Tarkoitus on myos kayda Fijilla ja Samoalla varmaan laivalla, tai lentaen Tongalta.

Terhi

Mun taytyin paattaa lentoreitti jo ennen lahtoa, mutta lentojen ajankohtia sai muuttaa mielin maarin matkan aikana. Lisamaksusta (muistaakseni muutama kymmenen euroa) sai myos lentoreittia muutettua ja mekin paadyttiin siihen jossain vaiheessa vuotta.

Yleensa maailmanymparilentoliput on voimassa 12 tai 18 kk, joten se kannattaa myos ottaa huomioon matkaa suunnitellessa.

hanksi8

Mä varasin Kilroylta erikseen menon ja paluun ja ne tuli maksaan yhteensä 1600 euroa. Olis tullu vielä 100-200euroa halvemmaksi jos en tulis sesonki aikaan eli heinä-elokuussa takasin. Meno on siis Los Angelesin kautta (ja Lontoon) ja makso 800e peruutusturvan kera. Paluu Balin ja Singaporen kautta 830e. Ajattelin ostaa sit Ausseista käsin lentoja esim. Fijille ja Uuteen-Seelantiin jos vaikka sattuis jotain tarjouksia ja matkaseuraa löytämään. Mulla on lähtö jo 11 päivän päästä!!

zetax

Kylla munkin siis piti paattaa reitti etukateen ja muutos yhdelta kohteelta olisi tullut maksamaan 10 egee.

emmi

ni noinko voi tehä et ottaa lennot tolleen vaiks just losin kautta jo meno matkal.. wau! vähänkö mäki sitte haluun tollaset lennot ;) (no mut mun matkaan on kyll viell aikaa..)

Minna

Aattelinpa kertoilla omasta matka-reitistani taalla kans kun kaikki muutkin on kertoilleet jotain.:D
Elikkas mun lentoreitti oli tallanen Helsinki-Bangkok-Singapore-Australia-Hawaii-Los  Angeles-Lontoo-Helsinki.
Lennot hankin Aktiv-resorin kautta ja hintaa just jotain 1750-1800 euroo.
Lentoliput oli mulla avoimia joten paivista ei tarvinnut onneksi huolehtia,joka oli tosi hyva juttu!:peukkuy
Sai sitten itse varailla lentoja milloin halus.;)
Jep jep...

Kilroy...eiks se oo aika kallis mita ma oon ainakin katellu niin kalliita lentoja...:??
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Aussit03

En ostaisi Suomesta mitään lentoja, itse aion lentää Tampereelta  Rynairilla Lontooseen(n.40?) ja sieltä sitten n.600?:lla Sydneyyn. Edullisia lentoja: http://www.getmore4less.co.uk/results.php?keyword=cheap%20flight
Googlekin pelittää...;)

eakin

Johan sitä tuohon 640 euroon pääsee suomenkin matkatoimistojen avulla ainakin opiskelijat.

Papuli

joo niin pääsee ainakin sta travelita kun ostin niin hieman päälle 1200 ? (opiskelijat ja alle 26-vuotiaat) Lentoyhtiöinä Finnair ja Cathay Pacific...onks jollai Cathaylta jotain kokemuksii että millanen lentoyhtiö??
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

riaapa

Ollaan kerran lennetty Cathaylla Hong Kongin kautta Melbourneen. Lentoyhtiönä yhtä tasokas kuin muutkin tunnetut, eli koneet on hyvin varusteltuja, mutta meille sattui hieman ynseä lentohenkilökunta. Muuten ei ole pahaa sanaa sanottavana. Yöpalaksi lentoemännät keittävät pot noodles -pikanuudeleita, jos niitä osaa pyytää. Ne tuli mulle ihan tarpeeseen, koska mun vege-ateria olikin vegaani, eikä oikein pitänyt nälkää loitolla...

Riina.
Riina

wendolene

Intia-keskus näyttäisi myös tarjoavan edullisia lentoja:
http://www.intiakeskus.fi/html/lennot/lennot.html

Aussit03

Siis minkä Suomen matkatoimiston kautta pääsee Sydneyyn 600?:lla..??

eakin

Kaveri lähtee vaihtoon helmikuussa ja varasi matkat juuri vähän päälle 600 euroa suomesta, en kysynyt mistä. Statarvelilta ja Kilroylta näyttäisi saavan edestakaisin matkan alle 1200 euroon, joten kaippa sieltä yhdensuuntaisen tuohon 640 euroon saa. Ainakin alle 700 euron.