Pikku Tiikeli...

Aloittaja Tiikeli, heinäkuu 08, 2004, 19:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiikeli

Niinpa... hyva kysymys etta miten meinaan viettaa joulun kun ei ole siis harmainta hajuakaan :confuse
Pitaisi muutenkin yrittaa paattaa naita liikkuja tassa mutta Reijan kanssa aina tama aika kuluu huomaamatta niin saattaapi viikko vierahtaa taalla Sydneyssakin ihan huomaamatta.
Eilen oli vahan treffin tynkaa kun kavin ulkona uhden poitsun kanssa johon tutustuin Melbourne Cupissa kun pidettiin sadetta siina katoksen alla. Kaytiin kavelemassa oopperatalolla ja Harbour Bridgella. Ja kuin pisteeksi iin paalle niilla oli joku ilotulitus siina jota sitten katseltiin siina sillan alla oikein aitiopaikoilta :D

Stinde

No oho, nyt se on jo sieltä sen miehen bongannu eikä tuu olleskaan sitten kuiteskaan poisa :P Noo toivottavasti nyt kuitenkin.
Täällä onneksi on jo luntakin (ainakin 2 senttiä tai jotain :D ) Ja pakkasta, on tätä kyllä ooteltukki :D :D :D

Tiikelille pärjäystä !!

Tiikeli

Juu ei mitaan vaaraa etta ainakaan miehen takia tanne jaisin. Ovat heti ensimmaisena kertomassa etteivat etsi suhdetta. Lieko sitoutumiskammoisia vai mita... ;) Vaikka eipa tuo niin vaarallista ole :D

Sannuli

Katin tekemät letut olivat loistavia ja hyvin tekivät kauppansa. Oli mukava ilta, mullaki käy joskus vieraita ;)
Nyt sitten pukkas kurkun kipeeksi ja kuumetta hädin tuskin on. Ja ruottiin pitäis lähteä työkeikalle. Ei inspaa yhtään, ei varsinkaan se englannin puhuminen ja ruotsin kuuntelu kun ei ymmärrä ollenkaan.
Voipi Tintti olla että sairastan oikein mukavasti loppuviikon ja viikonlopun. Että se niistä sun tupareista... :(

Tiikeli

Nakojaan tama aika ja ajatukset kulkee niin huomaamatta etten ole edes kiittanyt Jounia BBQ:sta :sorry Siis iso kiitos, oli hauskaa seuraa ja mainiota ruokaa :XXXX
Tassa kun on Reijan kanssa paivitellyt viimeisimmat kuulumiset ajan tasalle niin ei ole tullut tanne mitaan kommentoitua.
Tanaan kaytiin vahan shoppailemassa ja mina joka lahdin mukaan vain ihan seuran vuoksi sain tuhlattua taas kiitettavia summia :confuse
Ja nyt tassa pitaa ruveta kohta laittamaan kenkia jalkaan silla Reija pitaa perinteista kiinni ja hatyyttaa minut liikkeelle mita ihmeellisimpiin aikoihin. Tarkoituksena jutustella tyokavereiden kanssa ja ottaa muutama :XXXX

jounij

Eipä kestä. Kiva kun viihdyit! Olihan siellä toki mukavaa itselläkin, vaikka ainakin grillauksen aikana olinkin melko kiireinen ja juuttunut yhteen paikkaan.

Kiitoksista kiitellen
Jouni
Canberra

Stinde

Nonni,
kävin eilen Alkossa... ja selvisi ettei tuua koko Suomeen marginaalituotteita Australiasta tai Tasmaniasta :itke, koska se on niin kallista.
Eli Sari ei valitettavasti saa rommia eikä siideriä täältä...

Mission completed! :D

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Stinde
...Australiasta tai Tasmaniasta...

Toivottavasti kukaan tassilainen ei lue tuota, sillä siitähän saattaa pihahtaa itku. Tasmanialaisia ottaa pattiin, kun heitä ei monesti edes lasketa australialaisiksi, vaikka saarensa onkin yksi eurooppalaisten ensimmäiseksi asuttamia paikkoja koko Ossilassa. Ei saa kiusata tasmanialaisia!!

Kieltelee
Jouni
Canberra

kalonki

Mullakin on tainnut olla taas kiirettä töissä, harrastuksissa ja miesrintamalla :roue kun en oo ehtiny kirjoittelemaan

Lättykestit oli MUKAVAT; suurkiitos :peukkuy:peukkuy:peukkuy Sannalle että saatiin käydä!!!
Noista skannatuista kuvista "aus3-12.jpg" on aivan upea!! Näyttää ihan Dalin taululta :god: sain siitä kaikenlaisia inspiksiä, ja niinpä ajattelin sen tulostaa värillisenä jatkotyöstöä varten... juu... katellaan onko mulla aikaa...

Hmm. Niistä pikkujouluista :D:D:D mulla oli niin hirveesti taas tuota hyväntuulista virtaa _että_ seuraavana päivänä yksi kerholainen soitti, että olitpas niin vauhdissa ja silleen... ja seuraavalla kerralla tavatessa hymyili oikein kauniisti päälle... muutenkin ovat kaverit virnuilleet ja muistelleet että olikohan kati hieman hippelissä kun tanssikin NIIN vauhdikkasti...:o
Höh, en kai minä koskaan :? mitä ne oikein höpöttää :confuse
Tupakkaa tuli poltettua ja yksi vaniljalla maustettu sikari punaviinin kaverina...

Mun tekemä booli sai kauheesti kehuja, ja se tietty juotiin kaikki pohjia myöten. Ruoka oli hyvää, ja bändi "napakymppi"! Oikeesti me kyllä hyvällä tavalla "riehuttiin" koko porukka. Eli koko jengi heilu tanssilattialla hevin ja rockin tahissa. Ja mikä parasta: KUKAAN ei ollut liian humalassa!!

Mutta nyt mie lähen kottiin täältä töistä. Kauhea näläkä... ja pittää mennä pyörä pesemään illalla. Eilen vaihtoin öljyt, ja onnistuin yhestä pultista saamaan jengat pilalle... voi voi... ja kun ne bensatankin pultitkin on poikki ja pitäs kaivaa ylös sieltä rei'istä...

Kirjoittelen lisää sunnuntaina! Ja Hennalta terveisiä!

t.Kati

Tiikeli

Kiitos Tiina... tuo tarkoittaa sita etta pitaa tyhjentaa taxfree kotimatkalla :D

Kati, juu Dali minullakin tuli mieleen kun niita kivia katteli. Olisiko lie kaynyt kyseinen herra jossain vastaavassa paikassa :confuse

Ja kuten jo alkuviikosta totesin etta taitaa vierahtaa koko viikko Sydneyssa ja niinhan siina kavi :D Reijan kanssa juoruillessa yms. (Laitahan Reijuska muuten viestia miten perjantai-ilta meni ;) )
Nyt kuitenkin olen saanut taas luuni liikkeelle ja rantauduin tanne Brisbaneen. Alkuviikosta teen sellaisen pikareissun katsomaan Byron Bayta ja Surfers Paradisea, eihan sellaisia kulttikohteita voi jattaa valiin :D
Sitten vain jannaamaan milta Uusi-Seelanti nayttaa, sinne lennahdan 1. joulukuuta.

Nyt ei ole sen kummempia sattunut mutta kiva kuulla etta kotipuolessa on vipinaa. Ja kuulemma lumikin jo maassa.

Stinde

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij

Toivottavasti kukaan tassilainen ei lue tuota, sillä siitähän saattaa pihahtaa itku. Tasmanialaisia ottaa pattiin, kun heitä ei monesti edes lasketa australialaisiksi, vaikka saarensa onkin yksi eurooppalaisten ensimmäiseksi asuttamia paikkoja koko Ossilassa. Ei saa kiusata tasmanialaisia!!

Kieltelee

Sorii... se joku siideri on valmistettu siellä.. ja sitä piti kysyä.. ja noin ne vastas Alkossa :sorry .
Toivottavasti kukaan ei loukkaantunu :)

Pampula

Ihanaa, täällä Satakunnassakin on ilmojen herra heittäytynyt armolliseksi ja antanut meille lunta:P:P:P Jippii!
Hienoa lähteä töihin aamulla varhain, kun on niin valoisaakin ja oma mielialakin hurjasti positiivisempi kuin siinä märässä ja pimeässä syksyssä! Saa nähdä, kuinka kauan tästä saa nauttia, kun täällä päin Suomea on tavallisempaa tuo loskakeli... Täytyy ihan laittaa :peukkuy pystyyn (ja varpaatkin), että nykyinen sää vallitsisi koko talven!
Hih:), tästähän tuli taas tälläinen meteorologinen tiedotus-> pitäiskö laittaa paperit vetämään ilmatieteen laitokselle ja syrjäyttää Metet sun muut...

Tiikeli

Tanaan on mennyt taas pitkasta aikaa ihan kuntoilun puolelle kun kavelin katsomaan Australian itaisinta kohtaa ja Byron Bayn majakkaa.
Saasta ei oikein ota selvaa etta onko kylma vai lammin kun paistaa mutta tuulee aika reippaasti javarsinkin siella ylhaalla majakalla oli aika vilpoista. Mutta surffaajat ovat mielissaan ;)
Huomenna sitten Surffers Paradiseen katsomaan mita silla on tarjottavana. Rantaa pitkalti ainakin... olettaisin.
Mutta vaikka taalla merenrannalla mukavaa onkin niin kylla valilla tama ainainen reisssaaminen ja tienpaalla oleminen vahan vasyttaa. Onneksi joulun ja uudenvuoden aikana tulee pysahdyttya Sydneyssa pariksi viikoksi. Kunhan vain saisi tuon luottokorttisotkun jotenkin selvitettya kun se ei jostain syysta kelpaa :nuttu:

Tiikeli

Heh, piti tulla katsomaan etta mitas sita on itselleni kuulunut viimeksi :hahhaa
Sisko ystavallisesti hoiti minun luottokorttisotkut joten sekin puoli on taas hallussa. (Liikaa shoppailua, se oli ongelma...) Joten iso kiitos siita :god:
Nyt odottelen bussia taalta Surferista takaisin Brisbaneen ja ilokseni myos taalla oli Peterpan, koyhan matkalaisen ystava (netti $1/tunti) joten saa ajan kulumaan.
Eilen tuli sitten osallistuttua jarjestettyihin bileisiin joissa ne kuljetteli porukkaa pariin eri baariin ja sai muutaman 'ilmaisen' drinkin. Ilmaisen tosiaan kun ensin maksaa jarjestajille kyseisesta huvista :hahhaa
Nyt alkaa jo matkakuumetta pukkaamaan sen Uuteen-Seelantiin menon osalta, ei millaan malttaisi odottaa kun kaikki kehuu miten kaunista siella on. Pitaa yrittaa saada aika kulumaan Brisbanessa jotensakkii siihen asti ;)

kalonki

Hei taas... no nyt ne valitsi mut puhheenjohtajaksi :D
ja yllätys yllätys - hallituksessa on mun lisäksi VAIN KOMEITA NUORIA MIEHIÄ :o
Jotenkin kummasti tuntuu että ihan tulen viihtymään uusissa tehtävissäni :XXXX
Töissä menee pitkästä aikaa mukavasti! Minä ja proffa ollaan mahottomasti innostuttu mun uudesta tutkimuskentästä! Toivottavasti tästä tulee nyt jotain kiinnostavaa!

Hmmm... muutoin ei mitään sen ihmeellisempää. Jos menis kotiin ja siivoaisi... ja ottas taas "Sari tulee kohta"-aamukammasta yhen piikin veke :D

Tiikeli

Vai sellainen aamukampa :D
Itekkos sait valita poitsut hallitukseen ;) Kuulostaa vahan silta... ja kaikki olet tietenkin kietonut pikkusormesi ymparille :D

En tieda olenko jo maininnut tasta mutta tulipahan taas aamupalaa syodessa mieleen kun katselin yhta nuortamiesta joka yritti etsia lusikkaa keittiosta... Joissain hostelleissa saat lautaset, lusikat ja mukin respasta pienta panttia vastaan. Ja joissain muuten vaan keittion tarjonta on hieman puutteellinen joten olen tullut siihen tulokseen etta omat valineet on kiva olla. Eli pakatkaas reppuun lusikka, haarukka & veitsi, muki ja minulla on pari pakasterasiaa (taalta saa ihan muutamalla dollarilla) joista kaytan syvaa osaa keittolautasena ja kantta matalana lautasena. Ja niissa on myos hyva sailyttaa jos sattuu tekemaan ruokaa enemman kuin yhdeksi kerraksi. En tieda miten muut reissaajat taman asian nakevat mutta itse olen tullut siihen tulokseen etta helpottaa eloa eivatka ne niin paljon tilaa ota kaiken muun romun seassa :confuse

zuwi

hei tigru,
pitkästä aikaa pääsin taas lukemaan tätäkin ja sun matkakertomusta. Huomaan etta samassa ajassa kun minä olen edennyt Innisfailin banaanipakkotyosiirtolasta Airlielle saakka (matkan varrelle mahtui myos muutama muu viehättävä tyopaikka) niin sinä olet kiertänyt puoli australiaa! Hihii en halua edes ajatella montako vaivaista sataa kilometria alaspäin olen päässyt ja kuinka monta on vielä jäljellä. Miten kauan aiot viipyä NZ:ssa ja palaatko takaisin Suomeen heti sen jälkeen vai mitkä ovat suunnitelmat? Mun kohdalla näyttää siltä että en ehdi Sydneyyn jouluun mennessa. Tällä vauhdilla siihen menee ehkä seuraavat 8kk...
Hauskaa reissua Uuteen Seelantiin!

Tiikeli

Moi Zuwi :) Kiva kuulla sinustakin sielta pakkotyoleirilta :D
Olen Uudessa-Seelannissa vain kolme viikkoa, ostin sellaisen Kiwi Experiencen bussilipun joka kierrattaa ympari molempia saaria. (Ei siis vie minua Australiasta NZ niinkuin jotkut pilkunviilaajat kotona olivat viisastelleet :hahhaa:hahhaa ) Sitten palaan viela pariksi viikoksi Sydneyyn jossa vietan joulun ja uudenvuoden. Sitten kai pikkuhiljaa kotia kohti...

Olipa taasen mahdottoman mukava viikonloppu :) Ei voi kuin aina ihmetella miten ystavallisesti ihmiset taalla ottavat vastaan. Lauantaina kavin Meten luona kylassa. Siella oli ihan leivottu korvapuusteja, possumunkkeja ja tiikelikakkua vieraalle ;) Ja paasin saunaan ensimmaista kertaa maassaoloaikanani. Kylla on Eero hyvan saunan osannut rakentaa, loylyt kuin kotona :god: Sunnuntaina sitten minut siirrettiin paikasta A paikkaan B ja paasin nauttimaan Joukon ja Annen vieraanvaraisuudesta. Paiva kului mukavasti ihan kuulumisia vaihtaessa ja kuvia katsellessa.  Joten suuri kiitos viela kaikille :D

Hostellille paluu ei valitettavasti sujunut yhta hauskoissa merkeissa... Sattui sarjassamme 'tapahtuu muille mutta ei minulle'. Illalla ajattelin viela syoda leivan joten suuntasin keittioon. Koitin katsella omaa vihreeta kassiani sielta jaakaapista muiden seasta. Mutta vaikka hostellin respakin tuli avuksi ja katsottiin kaikki lapi niin mennytta oli :sorry Muutenhan nama aineelliset menetykset on vain opittava kestamaan ja melkein kaikki on korvattavissa MUTTA Timon antamaa huippuhyvaa kahvia ei saa enaan mistaan :itke Ja sita oli kuitenkin puolet viela jaljella :nuttu: Mutta ei sita auta jaada marehtimaan silla siita ei saa muuta aikaan kuin pahan mielen itselleen ja ei ne tavarat silla takaisin tule. Ja jos jotain hyvaa etsii niin eipahan tarvii miettia mita teen niille ruuille kun lahden NZ.

Stinde

Ah, saksastakin palasin ihan ehjänä kotia... mitä nyt sitte lauantaina piti 45:ssa käyvä ja sunnuntaina ei ollu ihan niiiin ehjä olo :D
Toivottavasti sulla menee hyvin siellä NZ:ssa ja on kivvaa :)
Me täällä ootellaan jo kovasti lähestyvää joulua, pimmeen keskellä....
joulupukille pitäs muistaa toivelista laittaa, vaikka mahtaneekohan tuo mitään tuua (vaikka minähän siis olen oikea herran enkeli :) ).
Äääääh, jos rupeis tekeen töitä muka...

Jari_2

LainaaOlen Uudessa-Seelannissa vain kolme viikkoa, ostin sellaisen Kiwi Experiencen bussilipun joka kierrattaa ympari molempia saaria.

Kerrohan mielipiteesi sitten tuosta Kiwi Exp. meiningistä. Itse aikoinaan mietin juuri tuon ja Strayn välillä kumman valitsen. Strayn bussilipun valitsin ja tykkäsin tosi paljon.
KE käsittääkseni enempi bile meininki ja nuorempaa porukkaa. Stray ehkä vähän rauhallisempi meno ja enemmän muitakin aktiviteettejä kuin :XXXX
Molempi parempi, riippuu mitä haluaa.

Voisin muuten väittää että aika kiirettä saat pitää jos meinaat kolmessa viikossa kiertää molemmat saaret. Itsellä sama aika ja ehdin nähdä vaan pohjois-saaren. (Hyvä syy mennä uudestaan ja nähdä eteläkin :D)
Melkein päivä per paikka vauhtia liikuin, pariin paikkaan jäin useammaksi yöksi.

Jari

mette

tsau tiikeli ;)   Kiva kuulla, että viihdyit luonamme. Meilläkin oli oikein mukavaa-thanks to you :god: Harmi vain, että  visiittisi  oli niin lyhyt. Eilen  muuten  kun luin uusimman  Suomilehden  ,yritin huolellisesti katsoa josko siellä olisi ollut taas saksittavaa sinulle, vaan jos oikein kuvat katsoin, et  esiintynyt tässä uusimmassa nummerossa.
Mutta oikein mukavaa seikkailua sinne NZ! Muistahan mennä tänä iltana ajoissa nukkumaan, että ehdit huomisaamuna ajoissa lentokentälle. Niin ja muuten, Maija on edelleen myös siellä NZ - kenties vaikka tapaatte siellä?

Tiikeli

Heh, saa nahda tormataanko taalla ;) Vaikka minun aikataulu on kylla aika valmiiksi suunniteltu...
Tiistaikin sujui kivasti kun woikukka soitti ja kavin siella kylastelemassa ja jutustelemassa. Aina mukava tavata uusia ihmisia ja kuulla miten elama on kuljetellut :)

Nyt siis sijainti NZ. Eilen oli sellainen pikainen ilta Aucklandissa mutta kavin SkyTowerissa (joka on siis etelaisen pallonpuoliskon korkein rakennus) joten nain koko kaupungin :D Vahan meinasi kylla hirvittaa siina kohti missa lattia oli lasia :sorry Tana aamuna sitten pomppasin Kiwin kyytiin, lisaa reissusta kerron kunhan loydan edullisemman netin. Siihen asti terveisia kaikille, elkaa ihmetelko jos ei saa kiinni kun ei tuo kanny kuulu taalla.

Tiikeli

Tassa on taas vahan aika hamartynyt taalla reissun paalla mutta taitaapi olla neljas paiva Kiwin kyydissa :P
Uusi-Seelanti on yksinkertaisesti WOW :o x10. Siis mita tahan mennessa olen nahnyt. Mutta kaikki kehuvat etta etelasaari on viela hienompi. Joten hyvalta vaikuttaa. Taalla on todella vihreeta ja vehreeta ja maisema kumpuilee kivasti.
Perjantaina kaytiin Rotoruassa katsomassa geysireja. Samassa paikassa oli pienena ekstrana etta meille vihrean bussin kyydissa olijoille opetettiin pienia maorijuttuja. Tytoille poi-tanssi ja pojille sotatanssi. Ja sitten tietysti esiinnyttiin toisillemme ;) Ja taisipa paikalla olla pari japanilaista turistiakin. Illalla mentiin maorikylaan missa esittivat tansseja ja lauluja seka kertoivat tavoista. Sitten oli viela illallinen missa oli perinteiseen tapaan valmistettua ruokaa. Kaikenkaikkiaan mahtava :D Ja meidan bussikuski oli viela niin hauska ja osasi vaikka kuin monta kielta, sanoi jokaiselle jotain omalla kielelella. Terve, terve. Ja muisti kaikkien nimet ja mista tullaan. Mitahan muistikikkoja lie kayttaa silla jos joka ilta oppii n. 50 uutta nimea :god:
Eilen kavin Waitomossa luolassa kellumassa renkaan kanssa. Se oli hauska retki maan alle ja kaikki kiiltomadot siella pimessa olivat hienoa katseltavaa.
Tanaan on sitten kayty katsomassa paria vesiputousta.
Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyvainen tahan Kiwi Experienceen. Kuski kertoo aina paljon vaihtoehtoja mita voi tehda (ja myos jos vastaavaa voi kokeilla myohemmin ja saada parempaa vastinetta rahoilleen) seka tietysti ilmaiset vaihtoehdot. Sitten kun on paattanyt mihin haluaa rahansa hukata kuski varaa retket samoin kuin hostellin seuraavaksi yoksi. Eli hyva palvelu on. Tietysti tassa on se etta on mentava sinne minne bussi vie ja yovyttava siella eli ei voi itse paattaa seuraavaa kohdettaan kuten esim. McGaffertysin bussilipun kanssa.
Tanaan vain ei nayta oikein tama kirjoittaminen taas onnistuvan ilman vaikeuksia joten palaillaan asiaan toiste :D

wendolene

Toivottavasti kiertelet myös Eteläsaarta, sen luonto tyrmää vaihtelevuudellaan ja kauneudellaan! :D

kalonki

hmm... jos Sari tulee vaikka 6.1. (noin suunnilleen...) niin aamukampa näyttää tältä:

:cool::cool::cool::cool::cool::):):):):);););););););):P:P:P:D:D:D:D:o:o:o:o:o:god:

Tiikeli

Heh heh :D:D:D Vai niin... minulla saatta se loppuosa olla :sorry:sorry:itke kun tulee Sydneyn +30C Oulun -30C.
Nyt olen tekemassa Kiwin 'East as' osaa ja tama on niin rento meininki etta saa nahda miten sita osaa palata sivistyksen pariin. Jopa tama tietokone vaikuttaa hieman oudolta kapineelta :P Esim. meilla ei ole mitaan lahtoaikoja aamusella, katotaan milloin silta tuntuu :cool: Paikassa nimelta Te Kaha oli kuuma allas ihan meren aarella joten siina oli aika uskomattomat maisemat kellua rentoutumassa. Ja tana aamuna kiivettiin Uuden-Seelannin itaisimmalle kukkulalle katsomaan auringonnousua ja uutta paivaa ensimmaisten joukossa talla pallolla :peukkuy
Ei voi muuta sanoa kuin etta kolme viikkoa taalla on aivan liian vahan!

Sannuli

:itke:itke on se niin väärin kun me täällä kaamoksen ja lumisateen (joka seuraavana päivänä muuttuu sitten loskaksi) keskellä yritetään väkertää.
Mutta tuo Uusi-Seelanti kuulostaa kyllä niin mahtavalta :P paikalta että sinne voisi itsekkin lähteä reissaamaan joskus. Kun vain olisi aikaa ja rahaa.
Mutta ei auta itku markkinoilla. Töiden pariin.

Tiikeli

Kuule se on niin etta sita aikaa ja rahaa ei ikina ole jos ei vain paata ottaa sita aikaa. Luin jonkin aikaa sitten Kalevan nettilehdesta etta siella on vahentynyt opiskelijoiden vaihtoon lahteminen. Ja kuitenkin kun taalla on niin tuntuu etta kylla kaikkien kannattaisi kokeilla. Vaikka vain kuukauden tai kolme. Mutta paa asia etta lahtee ja nakee jotain uutta. Mitenhan taman nyt osaisi silleen vakuuttavasti sanoa etta saisi ihmiset liikkeelle :confuse
Ja Kati, vaikka saa saakin minut :itke niin kylla on mukava taas nahda :D:D:D

kalonki

Mulla on aikaa (=sinkku) ja rahaa (=töissäkäyvä) :roue mutta se kaikki - vähäinen - menee prätkään :cool:

Mutta ens kesänä vois koittaa ajaa sen "rautaperse-ajon" ja käydä keskieuroopassa mutka. Olisko siinä matkustelua noin aluksi??

Ja kunhan saa tuon tutkimuksen vauhtiin, niin vois alkaa katella missä varteenotettavissa yhteistyöyliopistoissa (=missä päin maalimaa on kesä meidän talvella...) olisi tutkimuksen kannalta tärkeitä konferensseja (=pääsee tekmään osallistuvaa havainnointia paikallisten kans ajelemalla kun täällä on lunta!) ja ei sitten muuta kuin abstraktit vetämään! :XXXX

Tuo Uusi-Seelanti on kyllä tällä hetkellä ihan kärjessä mun "konffalistalla". Samoin samassa huoneessa olevan kollegani listalla!! Ja mikä tietysti on pääasia :pyhimys siellä tehdään hyvää motoristitutkimusta
...tai ainakin tehdään....

Stinde

Hihi, se on kiva kun on mukavaa :) :)
Piähän hauskaa siellä!!!!! Eikä täällä mitään -30 ole, nytkin on nollassa vaan :D
Vielä päivä töitä ja sitten lommoo :cool:

Sannuli

Niinhän se on että ittestä se vain on kiinni. Siinäpä onkin oiva seuraava säästökohde. Ja sitten kun on rahaa tarpeeksi niin eiköhän sitä aikaakin jostakin heltiä. :)

Tiikeli

wendolene, oikeassa olet etelasaaren suhteen :) Tai oikeastaan saavuin vasta tanaan joten en ole paassyt kuin Nelsoniin asti ;) Mutta jo lauttamatka tanne oli hieno ja viela kun taalla paistaa aurinko (olemme nyt ilmeisesti NZ aurinkoisimmassa paikassa...) mita ei voi sanoa pohjoisesta niin mikas tassa ollessa :cool:
Muuten en ole tainnut tehda mitaan ihmeempia, nauttinut vain elosta. Eilen kaytiin Kiwi porukalla leffassa katsomassa the Grundge (tai sinnepain... missa Buffy on paaosassa) ja vaikka juoni ei ollut paata huimaava niin kylla siina vahan saikkyi :roue

Surffari

LainaaAlkuperäinen postittaja kalonki
Mulla on aikaa (=sinkku) ja rahaa (=töissäkäyvä) :roue mutta se kaikki - vähäinen - menee prätkään :cool:

Vai menee kaikki pratkaan?!

Ratkaisu:
Myy pyora suomessa. Ota lento esim tanne tai Uuteen Seelantiin ja osta uusi tilalle. Saat samalla rahalla paljon komeamman pelin tilalle, tai jos oli jo komea peli niin sdaat samanlaisen ja rahaa jaa torsattavaksi.

Suosittelen!  ]:peukkuy :peukkuy

LainaaMutta ens kesänä vois koittaa ajaa sen "rautaperse-ajon" ja käydä keskieuroopassa mutka. Olisko siinä matkustelua noin aluksi??

Taalla Ausseissa se iron butt:kin tulee suoritettu melkein itsestaan eika tarvii tehda paikallisessa mittakaavassa kuin pieni lenkki!  

:roue

Jari_2

LainaaAlkuperäinen postittaja Surffari

Ratkaisu:
Myy pyora suomessa. Ota lento esim tanne tai Uuteen Seelantiin ja osta uusi tilalle. Saat samalla rahalla paljon komeamman pelin tilalle, tai jos oli jo komea peli niin sdaat samanlaisen ja rahaa jaa torsattavaksi.

Suosittelen!  

Niinpä,  
"if there is a will, there is way" :D
Heh, taitaa olla yks forumin suosituimpia sanontoja :D

Tiikeli,
Hauska kuulla että oot tykännyt NZ:stä, tai en tiedä voiko siitä edes olla pitämättä. :o
Pitää ehkä kokeilla sitä Kiwi bussia seuraavaks.
Melkoisia persoonia tosiaan löytyy noiden bussien kuskeista... :hahhaa

kalonki

Kieltämättä on jo käynyt mielessä tuo ehdotuksenne pyörän myynnistä ja reissuun lähdöstä anyway... mutta kun ei raaskisi myydä kun sen on niin hienoksi itse customoinut... Hih, ainakin omasta mielestä, Sari ei kuulemaan huolisi moista :? ...

Pitkinä ja pimeinä talvi-iltoina (voi äitee mikä nyyhkystoori...) omin pikku kätösin rälläköinyt peltiä, muuttanut muotoa, hionut lokareita, maalaillut, vaihtanut osia, pidentänyt keulaa, muokannut penkkiä... huh... ei siitä voi luopua  :o

Pitää siis ostaa sieltä toinen pyörä!!
Jospas harkitsisi vihdoin auton myymistä... :roue

Mutta kohtahan se Sarikin tulee takas! Aamukampa näyttää jo ihan mukavalta:
:):):):);););););););):P:P:P:D:D:D:D:o:o:god:

Ja helmikuussa vietetään mun synttäreitä siten, että mennään hiihtoretkelle sinne saareen!! Sari saat mun toiset sukset lainaksi. Mukaan tietty me kaikki toivottomat anti-hiihtäjät ja rommikaakaota!!! Yes!

- Kati
...hei mihin ne hurraa huudot jäi :?

Tiikeli

Tama joka paiva uuteen paikkaan reissaaminen on sen verran kiireista hommaa ettei tunnu olevan aikaa kirjoitella mitaan. Koitan kertoilla jotain kunhan paasen taas Sydneyyn. Mutta sen voi sanoa etta tama etelasaari on niin uskomaton etta takaisin on paastava :peukkuy
Ja kaikki hullutukset mita vain voit keksia voi tehda Uudessa-Seelannissa :D Mutta ilmeisesti minut on tarkoitettu pysymaan maassa silla kaksi kertaa jo saa on ollut sen verran huono etta helikopterilennot on peruttu. Ja kun ei ole aikaa odotella :nuttu:

Tiikeli

Hejssan :XXXX

Koitan nyt tahan nakata jonkunlaisen selostuksen siita miten matka etelasaarella meni. Mutta kuten Surffarikin minulle kerran totesi niin 3 viikkoa ei riita mihinkaan. Tuolla kiire aikataululla kun oli liikkeella niin joka paiva oli liikuttava uuteen paikkaan vaikka olisi tahtonut jaada jonnekkin ihmettelemaan... Mutta tastahan ei voi syyttaa kuin itseaan :sorry
Meille sattui kiva bussikuski joka jarjesti ohjelmaa. Esim. yhtena iltana mentiin rannalle ja tehtiin nuotio ja pidettiin BBQ. Tama ei kuulu mitenkaan vakioihin silla kaveri joka seurasi perassa ei ollut rannalla. Mutta niinpa se taitaa kaikessa olla etta millainen ryhma sattuu kasaan. Maisemat ovat kertakaikkiaan paata huimaavat; sademetsaa ja lumihuippuisia vuoria samalla silmayksella :o Ja kotoisia makaraisen oloisia otokoita puremassa ihmisia jotka koittaa rentoutua koivun juurella :hahhaa
Seuraavana iltana meilla oli pukubileet, teemana mustat jatesakit. Oli hauskaa katsoa mita ihmiset keksii niista ihan paivassa. Aamupaivalla kerrottiin aihe ja sitten pysahdyttiin Warehousessa ostoksilla. Hauskaa oli ja monenlaista siita sai ihmiset aikaan :) Siis varautukaa kaikki kotona, minulla oli sen verran hauskaa etta taidan jarkata jotain samantyylista...
Bussissa istuminen ei ollut vain pelkkaa ajoa paikasta A paikkaan B vaan valilla kaytiin pienilla kavelyilla. Katsomassa hylkeita, Blue Pools ja metsa oli suoraan kuin Taru Sormusten Herrasta :o:o:peukkuy
Yritettiin myos kayda katsomassa kiiltomatoja mutta kaatosade hieman sekoitti suunnitelmia. Mutta kylla siella jotain kiilui... ihan varmasti :P
Franz Josefilla olisin laittanut visan vinkumaan ja mennyt helikopterilla jaatikkoa katsomaan mutta saa pilasi suunnitelmat ja jouduin tyytymaan puolipaiva retkeen. Ei ihan paata huimannut silla ensin talsittiin tunteroinen ennenkuin paastiin jaatikon reunalle ja siina ei sitten enaan paljon ehtinyt kiiveta. Ja lunta ja jaata ja sohjoa nyt nakee kotonakin :( Mutta kylla maisemat sielta ylempaa oli ihan mukavat ja nahtiin myos muutama kiva pala sinista jaata mita olisi varmaan ylempana ollut enemman.
Sunnuntaina kaytiin Wanakassa teemapuistossa missa oli suuren suuri labyrintti. Lapsella oli hauskaa kun paasi sinne harhailemaan :D Aina halunnut kokeilla sellaista joten nautin taysin siemauksin :D:D:D Loysin kaikki tarvittavat nelja tornia mutta ulospaasy meinasi hieman tokkia. Ja kun aika meinasi loppua ja tahtoi viela menna sisalle katsomaan hologrammeja ja huonetta jonka toisella laidalla naytat pienelta ja toisella suurelta niin piti turvautua hatauloskayntiin etta paasi ulos sielta. Siella oli myos kaikenlaisia pulmatehtavia ja loysin sielta palapelin jota yritin ratkoa jo Te Kahassa. Nyt on oma kappale jonka kanssa saa tuskailla :nuttu:
Kaikenkaikkiaan nautin suuresti reissustani ja ainoa miinus oli liian kiireinen aikataulu. Mutta sehan tarkoittaa vain etta pitaa menna takaisin paremmalla ajalla.
Kiwi bussiin olin ihan tyytyvainen. Majoitukset sai buukattua bussissa tai itse jos halusi. Samoin annettiin vaihtoehtoja aktiviteeteista ja sai varata nekin siella bussissa. Tasta on varmaan hyotya sesonkiaikana kun ne pitaa aina jonkin verran paikkoja varattuna Kiwille. Kaikenkaikkiaan sanoisin etta sain rahoilleni vastinetta. Ja jos joku on menossa Uuteen-Seelantiin niin minun mielipiteeni on etta varatkaa aikaa etelasaaren tutkimiseen. Uskomaton paikka :god:

Nyt jatkan nauttimista Sydneysta ja auringosta :XXXX

paulis

Tiikeli

Kivasti jaksat kertoa kuulumisia.. :peukkuy täällä Helsingin päässä noita on hyvä lukea, kun ulkona on pikkuinen joulumyrsky.. tuulee mukavasti jotain 27-30m/s ja tulee räntää/lunta tuutin täydeltä.. ainakin näyttää siltä. Pakko vaan katsoa ikkunasta ulos kun ollaan töissä parhaillaan yötä tekemässä, ei uskalla mennä ulos parvekkeelle.. jos vaikka tuuli veis mennessään (kun ikkunatkin heiluu jonninverran?!) :o
No, enää reilu kuukausi siihen että meidän matkaseurue saavuttaa eteläisen pallonpuoliskon *aah* :cool:

Tiikeli

paulis, sittenhan se on niinkuin vuoronvaihto kun mina tuun taas siihen suuntaan :hahhaa
Taalla Sydneyssa on taas todettu dunderin universaali olemus kun samaan huoneeseen sattui suomalainen tytto, Am taalta dunderista ;) Ja tanaan tavattiin Tommi ja Valtteri ja he taas tuntevat HW:n ja Elinan :D Eli pieni on pallo...
Huomenna pitaisi kai koittaa paattaa mita sita jouluna hommaa, taalla vaan ei tunnu etta on joulu tulossa kun hikoilee tuolla kaiken vehreyden keskella. Jos ei kalenteri sanoisi etta on jo 23. paiva niin ei ottaisi todesta noita takalaisten joulukoristeita...

zetax

Taitaas muuten Tommi ja Valtteri tuntea zetaxinkin mutta vaan oikealta nimelta :D

-Kalle-