Kielitaito

Aloittaja Papuli, heinäkuu 05, 2004, 05:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Papuli

Moi
Millasella englannin kielentaidolla sit? on l?hdetty reissuun ? Ite oon nyt t?ss? suunnitellu my?s l?ht?? ja tuo mun kielitaito t?ss? hiukan arveluttaa. P??seek?h?n keskiverto oppilaana kouluenglannin kanssa alkuun?
Tottahan se taito siin? paranee mutta kuhan kyselen ep?varmuuttani :P:P
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

zetax

Yla-asteen paattotodistuksessa 5, Lukiossa 4. Kielitaito siis ei ollut alussa paras mahdollinen mutta oppiihan koirakin antamaan tassua niin miksipa ei ihminen oppisi toista kielta:)
Vahan hassu vertaus :D

Toisin sanoen kun aukaiset suusi ja anget itsesi mukaan hyvaan porukkaan, opit hyvinkin huonolta pohjalta lahes sujuvaan keskusteluun parissa kuukaudessa.

Eli reissun pois jattamista ei kannata kenenkaan suunnitella, on se enkuntaito sitten vaikka lahes olematon...

zetax

Muut eivat nakojaan ole kayneet koulunpenkilla.. No eeh peruskysymys eivat jaksa vastata.

riaapa

Niin, peruskysymys... tästä suomalaisten kielitaidosta ja vaatimattomuudesta ollaan puhuttu niin moneen kertaan.

Sanotaan vaikka näin, että mietipä, Papuli, kaikkia niitä turkkilaisia jotka pyörittävät pizzapaikkoja ympäri Suomea. Lähes olematon kielitaito (sen paremmin englanti kuin suomikaan) ei ole ainakaan heitä estänyt lähtemästä maailmalle. Tule tänne vaan! Tulet törmäämään moneen, jolla on varmasti huonompi kielitaito kuin sinulla, mutta kummasti sitä vaan pärjää... ihmisiähän täällä ollaan kaikki.

Riina.

p.s. kysymykseesi että minkälaisella kielitaidolla on lähdetty, en ehkä ole paras vastaamaan, kun on enkunopen pätevyys... :D Mutta eiköhän noista WH-lomalaisista löydy ihan laidasta laitaan, eivät vaan jaksa vastata niinkuin Zetax arveli.
Riina

Jouko

Usko pois että mikään ei ole niin tehokasta kielenopetusta kuin olla sen ympäröimänä jatkuvasti. Kuten Zetax ja Riina jo totesivat niin heikko kielitaito on vain yksi hyvä syytä lähteä WH lomalle vaikkapa juuri tänne Ozlandiaan.

Ja kyllä täällä pärjää jos ei jostain syystä halua kehittää koulupohjaista kielitaitoaan enempää. Täällä asuu varmasti useita satoja suomalaisia jotka eivät kykene kommunikoimaan paikallisten kanssa Englannilla ja ovat silti asuneet maassa kymmeniä vuosia ja hyvin menee.

Olen ollut muutaman kerran tilanteessa jossa asiakkaana ollut perheen isä tai äiti on käyttänyt perheen alle 10v. lasta tulkkina. Totta on että Kiinalaiset, Kreikkalaiset, Italialaiset ja muiden suurien kieliryhmien ihmiset pystyvät ostamaan miltei kaikki palvelut omalla äidinkielellä. Kokonaiset kaupunginosat ovat kehittyneet tiettyjen kieliryhmien asuinalueiksi. Koska oman maalaisia on niin paljon niin omaa kieltä puhuvat työpaikatkin löytävät lähistöltä. Tästä osaksi johtuu etteivät he ole opetelleet kieltä.

Australiaa ei turhaan kutsuta kulttuurien sulatus-uuniksi, täällä ei kukaan katso vinoon jos keskustelukumppani ei omaa "täydellistä Oxfordin Englantia". Kasvoja ei menetetä ja päin naamaa ei naureta vaikka kielioppi virheitä lauseissa esiintyisikin. Eli suoritusrima alas ja rentoa fiilistä peliin!!!

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

eevis

Tosi hyviä kommentteja edellisillä. Olen samaa mieltä siitä, että kannattaa tosiaan lähteä vaikkei olisi ollutkaan se kymppi enkussa  todistusta kaunistamassa. Sitten jos sanat loppuu niin eikun elekieli ja vaikka piirtäminen avuksi. :D Sitä on monet dunderilaiset harrastaneet esim. Aasiassa. Kun kieltä osaamattomat japanilaisturistitkin siellä Ausseissa pärjää niin mikset sinäkin, Papuli! :D Tsemppiä vaan! :peukkuy

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

Papuli

Kiitti valasevista vastauksista :god:
Sinne Oz-landiaan oon tosiaanki tulossa tän vuoden puolella kun on niin kauhia matkakuume ja aattelin viimeinki repästä itteni täältä Pohjolasta...:D :XXXX

Järjestöö en meinaa käyttää niin se laitto vaan vähän miettimään et mitenkä oikein mahda noista käytännön jutuista alussa selvitä mut kuten noista viestiketjuista voi jotain päätellä niin se on "naurettavan" helppoo:peukkuy

Pauliina
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Anzku

No papuli miten on sujunu enkku nyt, kun oot ollut siellä jo jonkun aikaa?
Mulla itellä on lähtö 3 viikon päästä :D  Vaikka mulla ei oo hyvä kielitaito niin siellä sitä (kait) oppii, kun on pakko :eye:  Noh näillä eväillä minä lähden matkaan :peukkuy

Memmi

Riina,
 oletko saanut siella koulutustasi vastaavaa tyota? Millasia vaihtoehtoja on englanninkielisessa maassa enkunopen koulutuksella?

riaapa

Memmi,

Laitan sulle u2u:n asiasta, kun en viitti pitkästyttää koko foorumia tarinallani... :)
Riina

Jaaks

Hyvä idea :?

Aletaanpas kaikki vastaamaan u2u'lla kysymyksiin, niin kukaan ei vahingossa pitkästy lukemalla vastauksia  :itke samalla pysyy foorumikin siistinä ja ihmiset saa kysyä samoja kysymyksiä uudestaan ja uudestaan kun mitään ei löydy "hakukoneesta".

ps.  tämänkin viestin saa kyllä poistaa, kun ei oikein liity edes aiheeseen - sorry :sorry

tiiao

Riaapa,

Itseänikin kiinnostaisi tietää juuri noista työmahdollisuuksista enkunopettajana siellä. Eri alaa opiskelen, mutta ehkä tulevaisuudessa samaa.. Jos viitsit niin jaa toki tarinasi meille ;)