Woikukka,
olen samaa mieltä siitä että kannattaa ottaa päivä kerrallaan ja katsoa mieluummin kuin katua. Mutta suosittelisin silti että alatte pistämään sivuun jos jonkinmoista paperilappusta mikä auttaa teitä siinä tapauksessa että jossain vaiheessa päätätte hakea sinulle de facto spouse -viisumia.
Jos ette pysty saamaan vuokraisännältä tuollaista Sannan kuvaamaa kirjettä, niin laittakaa esim. sähkölasku teidän molempien nimiin, jolloin voitte tarvittaessa liittää hakemukseen kopion laskusta. Tai jos saatte vaikka kutsun häihin, pikkujouluihin tai muihin kissanristiäisiin, joka on osoitettu teille molemmille, niin se kannattaa säästää sen varalta että tuon hakemuksen joku päivä kasaan rustaatte. Kannattaa myös ottaa sellaisia valokuvia joissa olette molemmat (itse ainakin huomaan että mulla on vaikka kuinka paljon maisemakuvia ja kuvia kavereista, mutta ei juurikaan sellaisia joissa olisin itse mukana...) Voit myös pyytää että kun kaverisi Suomesta lähettävät postikortteja, he osoittaisivat sen tyyliin "Woikukka and Bruce" siihen teidän yhteiseen osoitteeseen, jne.
Pointtini siis on se, että kannattaa mieluummin säästää noita lippulappusia kuin laittaa roskikseen, koska ne tulevat arvoon arvaamattomaan siinä vaiheessa jos vihdoin päätätte täyttää hakemuksen. Voi olla aika vaikea siinä vaiheessa kaivaa esiin noita vaadittavia dokumentteja.
Riina.