KYLM?!

Aloittaja no-worries, kesäkuu 22, 2004, 14:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

no-worries

Vietin juuri ensimm?isen y?n uudessa k?mp?ss?ni. En tietenk??n ollut ehtinyt hankkia edes kunnon t?kki?, l?mmittimest? nyt puhumattakaan. Huoneessani on kaksi isoa ikkunaa ja ovi. Vaikka nukuin villapaitaan, villasukkiin ja muihin l?mpimiin varusteisiin pakkautuneena, her?sin v?h?n v?li? hampaiden kalinaan. Onneksi p??sin aamulla ULOS l?mmittelem??n!

Nyt on kiire hankkia l?mmityst? ensi y?ksi. Mutta kannattaako mun ostaa s?hk?huopa? Mulla ei oo mit??n huopaa juuri nyt, joten jokin sen tyyppinen on joka tapauksessa ostoslistalla. S?hk?huopa maksaa kuulemma suunnilleen 30 dollaria, ja pieni, leiv?npaahdinperiaatteella toimiva l?mmitin (josta olisi kai iloa hereill? ollessakin) suunnilleen 25 dollaria. Vai oisko kaasuk?ytt?inen l?mmitin pidemm?n p??lle halvempi? Ja mist? kaupasta kannattais ostaa t?n tyypin tavaraa?

Kaikki vinkit otetaan riemulla vastaan!!!
Maija

Jouko

Tervetuloa no-worries,

No voi jumpe, eip? vastaanotto uudess? k?mp?ss? ollut kovin l?mmin :( no kohta noi kelit alkaa taas l?mpenem??n, ja sitten sit? kahoisasti muistellaan n?it? viileit? talvi-p?ivi? :D

Pari t?kki? ja huopia, toinen alle ja toinen huopien kanssa p??lle. Eli. ei auta ett? p??lle kasataan hirveet l?j?t t?kkej? kun s?ngyn pohjanl?pi vet??n niin ett? tukka hulmuaa.

Varmaan paras olis joku arktinen makkari mutta siin? nukkuminen ei ole niin "vapaata" kun t?kin alla. Tosin mukana kuljettaminen on helpompaa.

L?mmp?rin? ollaan itse kokeiltu kaasusta s?hk??n, tietysti iso kaasul?mmitin on paras riippuen huoneen koosta. Yll?tt?v? kalliiksi se kaasulla l?mmitt?minenkin tulee vaikka eip? tuo s?hk?k??n ilmaista ole. Nyky??n k?ytet??n noita muutaman kilowatin s?hk?l?mmittimi?, vaikka h?lm?lt?h?n se tuntuu kun l?mmittimen sammuttaa niin viiden minuutin p??st? on yht? kylm?.

S?hk?huopien terveysvaikutuksista on ollut aina silloin t?ll?in juttua, itse en ole koskaan k?ytt?nyt joten en voi menn? sanomaan juuta eik? jaata.

Ehk? parhaita ostopaikkoja voisivat olla super-marketit mutta t?ss?kin on tiettysty poikkeuksia...

- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

jounij

Ennen oman l?mpim?n talon rakennuttamista me k?ytettiin vuosia s?hk?huopaa ja hyv?ksi havaittiin. Big W tai Target tms. lienev?t halvimmat sellaisten ostopaikat.

Kommentoi
Jouni
Canberra

mette

Maija :D

Kylm?? on tosiaan ollut! N?ihin viis'asteisiin aamuihin on viime p?ivin?  kuulunut kaurapuuro ja kaakaon keittelyt.
Tuo  s?hk?huopa  on  varmaan ihan  hyv? vaihtoehto.Olen vaan miettinyt miten sielt? raaskii kuoriutua aamulla ulos.Meill? on kaikilla untuvapeitot ja on hankittu my?s noita lammasvillaisia lakanoita.Tuollaiset pienet puhaltavat l?mmittimetkin ovat ihan hyvi? ja niit?kin saa melko edullisesti ajatellen sinun lyhytt? oleskeluaikaasi t??ll? ja onhan talvikin  t??ll? lyhyt.Meill? on tuollaisia pieni? ja isompia termostaatilla toimivia puhaltimia ja olkkarissa l?mmint? ilmaa antaa air-conditioner(re-cycle).Pattereitten etuna on,ett? niill? saa my?s l?mmitetty? huoneistoa ja vaikkapa kylpyhuonetta ennen aamusuihkua.Varovainen on muistettava on olla n?itten l?mmittimien kanssa,ettei roisku vett? l?mmittimeen.Nuo leiv?npaahtimia muistuttavat minusta n?ytt?v?t hiukan arveluttavilta.Jos s?hk? sis?ltyy vuokraasi niin sinuna l?mmittelisin patterilla.Tilkitse  viel? v?h?n oven alustaa  pienell? matolla,niit? saa muutamalla dollarilla halpakaupoista.

no-worries

Sain asevelihintaan yhden l?mmittimen vuokrais?nn?lt?ni, joten p??dyin valitsemaan sen s?hk?huovan sijaan. Aika rempulalta tuo kyll? n?ytt?? - se on l?hemp?n? p?yt?tuuletinta kuin leiv?npaahdinta. En ehdi nyt testaamaan l?mmittimeni toimivuutta, sill? l?hden kohti Brisbanea t?n? iltana.  (N?hd??n juhannusjuhlissa, eik?s vaan?)

T?kki? tai vastaavaa en viel? ole hankkinut, mutta pakkasasteita kest?v?n makuupussin hankkiminen kyll? puolustaisi paikkaansa. Hyr. Paras t?kki, jonka l?hikaupasta l?ysin, oli ohut kuin mik? ja sataprosenttista polyesteria... J?tin sen ep?uskoisena kauppaan.

Viime y?n? oli tooodella vilpoista, mutta ihan hyvin tuli nukuttua, kun p??ll? oli puuvillapaita, y?paita, puuvillaneule, villapaita ja takin irtovuori. Jalassa ei ollut kuin kahdet sukkahousut, pitkiset ja y?puvun housut, mutta m? olinkin ohukaisen makuupussin sis?ll? :D Jos jatkossa tulee tosi kylm?, siirryn olohuoneen sohvalle, joka on kokemusteni mukaan paljon l?mpim?mpi koisimispaikka. Toivottavasti joku muu ei ole vallannut sohvaa minua ennen, sill? muutkin kehuivat sit? l?mpim?ksi nukkumapaikaksi.
Maija

Reija

Itse olen huomannut toimivaksi laittaa sellasen vanhan ajan filtin normaalin takin paalle... pitaa meinaan aika mukavasti lamposena :D Itse ostin oljypatterin joka tietenkin toimii sahkolla mutta kuulemma vie vahiten sahkoa kaikista muista lammittimista... tieda tuota eipa ole viela napsahtanut toi sahkolasku nakyviin, joten innolla ootellaan minka suurunen se on... maksoi jotain 30 dollaria ja lammittaa pienen huoneen ihan riittavasti...

Tiikeli

Hei Maija :)

Koitahan tareta siell? ;) Koitan vastailla siihen sinun U2U-viestiin kun ehtisin olla sen aikaa yhdess? kohti. Mutta nyt on lentoliput hommattu ja l?ht?laskenta sinne downunder voi alkaa :) Sitten voidaan vaikka tavata paikan p??ll?.

terveisin Sari :XXXX

eevis

Maija :)

Vanha partiolainen turisee: muistathan k?ytt?? y?ll? eri vaatteita kuin p?iv?ll?, niin ei vilu yll?t?. Joskus vaan tekis mieli v??nt?? ne samat villapaidat y?ksikin p??lle, mutta ei kannata, koska samoissa nukkuessa voi tulla kylm?. ...Mutta sitten her??kin kysymys, onko saatavilla p?iv?ksi ja y?ksi eri l?mp?vaatteet = kahdet vaatekerrat... :??  Tsemppi? ja koita tarjeta! :peukkuy

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!

datapair

Tervehdys!

Minusta auton sis?tilanl?mmitin on k?yt?nn?llinen ratkaisu. Ei paina paljoa, eik? vie  paljon tilaa reissun p??ll? olevalta.

terveisin Tapio

Jaaks

Kylmaa :??

Ehka n 30 paivaa ja sitten 335 paivaa kuumaa :D:D:D

Vahan eroaa kuitenkin sielta pohjolan kesasta, jossa on juuri nytkin kylmempi kuin taalla keskitalvella :D

Hymyilee Brisbane +17 kello 11 illalla :)

MH

Joo T?ll?kin hetkell? kun kello on 16.30 iltap?iv?ll? n?ytt?? mittari +15,9 eli tosi l?mmint?:D:D

Suomessahan tunnetusti kes? alkaa kun s?? tiedotuksessa pakkasta aletaan sanomaan hallaksi

Jaaks

MH :D

Eihan ne suomessa koskaan sano, etta hallaa on vaan, etta yolla on "hallan vaara alavilla alueilla" :hahhaa

MH

Jaaks:D

Nykyinen ilmaus taitaa olla ett? paikka paikoin voi esiinty? hallaa ja kun suomi on pieni maa niin tarkoittaa koko maassa.

Oikeastihan halla on sellainen pakkanen joka esiintyy silloin kun luonnonkasvien kasvukausi on l?htenyt alkuun talven j?ljilt