Kirjoittaja Aihe: Brisbaneen  (Luettu 11464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuipa

• Muriaanien kuninkas
Suomen luonnon hehkutusta
« Vastaus #40 : Toukokuu 05, 2004, 23:28 »
Eih?n sit? Suomen luontoa voi mill??n korvata! Ei itse luontoa eik? siihen liittyvi? juttuja: Hiihtely? kev?thangilla, laskiasipukkailua, hiirenkorvia, j??n l?htemist? ja sen ensimm?isen hauen kalastusta, vappua kaivarissa, lintujen laulua ja kes?n odotusta, y?t?nt? y?t?, uimista tyynell? j?rvell? ilta-auringossa, ensimm?isi? pakkas?it?, ruskan v?rej?, sieniretki? ja syksyn tuoksua, kynttil?iden l?mp?? pime?ss? syksyss?, joulukuusen tuoksua, ensilumea.... T?t? listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon, ja t?st? lienee kuultaa l?pi se, ett? Suomesta kaipaan paitsi ruisleip?? ja muikkuja, my?s vuodenaikojen vaihelua ! Tosin en nimit? sit? koti-ik?v?ksi, sill? ei sit? viitsi edes ajatella, kun kerran aussimiehen nappasin. Fiilareita etsit??n kuten sanoit luontolomilla, hiihto-ja pulkkaretkill?, ja m?kkeilyll?. Tosin kunnon hirsim?kkej? ja ranasaunoja ei oikein l?ydy, pit?isi lienee itse rakentaa... Victoria onneksi tarjoaa aika vaihtelevan luonnon!

Poissa jounij

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #41 : Toukokuu 30, 2004, 08:07 »
Lainaus
Alkuper?inen postittaja woikukka
Ainoa asia mika vahan ahdistaa on se, etta taalla tulee pimea niin aikaisin, mutta eikohan siihenkin totu.

Ei totu! Ainoa asia (yst?vi? ei siis lasketa "asioiksi"), jota Suomesta todella kaipaan kaikkien n?iden vuosien j?lkeen, ovat pitk?t valoisat kes?illat ja -y?t.

Mit?h?n kaikkea sitten kaipaisikaan t??lt? Ossilasta, jos joskus muuttaisi takaisin Suomeen?

Pohtii
Jouni
Canberra

Poissa woikukka

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #42 : Kesäkuu 12, 2004, 03:55 »
En olisi uskonut, etta tyon saaminen Brisbanessa voi olla nain hankalaa. Olen nyt kolmisen viikkoa ahkerasti etsinyt ja kayttanyt kaikkia mahdollisia menetelmia mita mieleen on tullut...ilman mitaan tulosta. Ei nayta koulutuksesta olevan mitaan apua, vaikka on kaksi tutkintoa :P. Pitaisi olla monen vuoden kokemus ja toinen ongelma mihin olen tormannyt WH viisumin kanssa on se, ettei saa olla toissa kuin 3kk yhdella tyonantajalla. Siihen on mulla monen paikan saanti kaatunut :(.

JOs jollakin on hyvia neuvoja tyon saamisessa tai mahdollisesti jotain tyopaikkoja tiedossa niin kaikki neuvot ja apu on tervetullutta. Brisbanesta en ole kuitenkaan lahtemassa minnekaan, koska poikaystavalla on taalla vakinainen tyopaikka.

Poissa Jouko

• Ylläpitäjä
  • Yks styränki
  • Herootes
  • Jouko Laakso
    • Dundernews
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #43 : Kesäkuu 12, 2004, 07:54 »
Moikka Hannelle,

Olet varmaanoikeassa ett? tuo lyhytaikainen ty?skentelylupa rajoittaa ty?nsaantia.

Mink? alan duunia olet hakemassa?

- Salibandyä Brisbanessa www.qldfloorball.org

Poissa Reija

• Herootes
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #44 : Kesäkuu 12, 2004, 09:53 »
Kaikista paras keino minka itse huomasin silloin toita hakiessani oli sinnikas uudestaan ja uudestaan yrittaminen... lahetin ensimmaisen kuukauden aikana lahes sata hakemusta ja sanotaan etta noin 50 vastattiin ja 49 niista vastattiin jutustelun jalkeen kieltavasti.... todella turhauttavaa mutta tulihan se lottovoitto sielta kuitenkin..... :D

Poissa woikukka

• Piltti
  • *
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #45 : Kesäkuu 14, 2004, 05:49 »
Jouko :)
Talla hetkella melkein mika tahansa tyo kelpaa, kunhan siina on tunti- tai viikkopalkka tiedossa. Kokeilin yhden paivan provisiopalkalla myyntityota toisin sanoen arpalippujen myyntia yrityksia kiertamalla, mutta ei se homma sopinut mulle ja paiva venyi noin 14 tuntiseksi. Tuollaisia paivia olisi kauaa edes jaksanut tehda :P. Kuten aikaisemmista viesteista loytyy, koulutus mulla on ohjelmistotekniikan insinoori (2004) ja hotelli- ja ravintola-alan restonomi (1999), mutta yritan hakea kaikenlaista tyota, mihin luulen, etta on mahdollisuus paasta tai ainakin yrittaa. Yrittamisella, kun ei havia mitaan.

Reija :)
Sinnikkaasti sita yritan hakea enka meinaa luovuttaa. Olen soittanut, lahettanyt emaileja, lahettanyt etanapostilla hakemuksia, webbisivujen kautta, faxannut, kiertanyt CV kanssa yrityksissa kyselemassa. Pari kertaa paassy haastatteluun ja toinen oli toi myyntityo ja toisesta ei ole kuulunut mitaan. Ei tassa muu auta kuin vain jatkaa hakemuksien lahettamista. On kylla varsin turhauttavaa, mutta periksi en anna! :nuttu: