Taas IT-alan kyselij?...

Aloittaja Richardov, kesäkuu 12, 2004, 21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Richardov

Se on moro,

T?m? on kuin neulaa hein?kasasta etsisi mutta heit?n kuitenkin madon veteen.

Tiet?isik? joku jo mahdollisesti valmiin ty?paikan IT-alata ja voisi suositella mua siihen, ei v?h?n pyydetty!! :)

Tied?n linkkej? Ozlandian ty?paikkoihin ja pari kaveri paikan p??ll? yritt?? jeesaa.
Ja onpa tullut jo k?yty? paikanp??ll? -96
(kaveri j?i sille reissulle).

Vankka kokemus IT-alalta , MCSE sun muut online CV:ni (tai oli:))

Jos joku voisi auttaa olisin very very happy!

Jos joku suunnittelee Australiaan l?ht?? loppukes?/syksyn aikana kun Australian synkk? talvi on ohi olisi ihan kiva jos ottaisit yhteytt? vaikka suoraan e-mailiini!

Joten kaikkea hyv?? kaikille ja silleen!!

Milka

Hyva Richarov,

Ymmarran tilanteesi. Olemmehan kaikki olleet samassa jamassa tanne vasta muuttaneita ja ilman kontakteja.

Muttas mutta...  Ausseissa suosituksilla on suomalaista virallisempi merkitys ja jopa lainsaadanto on sotkettu asiaan. Aussikaytannon tuntien sanoisin etta Ausseissa ei kukaan tule antamaan sinulle suosituksia sinua tuntematta varsinkaan asiantuntijatehtaviin.

Taalla on jopa oikeusjuttu nostettu suosittelijaa vastaan, joka antoi positiiviset suositukset tietaen ettei tyonhakija sovellu tehtavaan.
Tyontekija mokasi jonkin suuren projektin osaamattomuudellaan.

Talla en tarkoita etta sina et olisi ammattitaitoinen ja pateva, mutta halusin vain valottaa aussien suositussysteemia.

Mina kaytin entista tyonantajaani Suomessa suosittelijana ja se hyvaksyttiin siina missa Aussisuositukset.

Richardov

Jaa jaa....

soitin juuri yhdelle IT-alan ammattilaiselle
siell? australiassa joka lupasi auttaa asiassa eli esittelee mun CV:n yhti?ss??n ja pist?? sen eteenp?in rekrytointi osastolle ja jos jotain l?ytyy yhti? auttaa lupa asioissa...

:peukkuy

omasta asenteesta asiat aika paljon kiinni sanoisin...

ihmisi? ne siell? Australiassa on kuten Suomessakin :P

Milka

Richardov,

No sen siita saa kun blondi on taas asialla... Sina varmaan kuulut bruntetteihin silla sina ja mina nyt ilmeisemmin puhuimme aivan eri asiasta.
:sorry:sorry:sorry Mina nimittain ymmarsin sinun kysyvan suosituksia, mika on Australialaisittain aivan eri asia kuin lahettaa sinun CV henkilosto-osastolle arvioitavaksi.

Suositus nimittain taalla pain tarkoittaa henkilokohtaista yleensa puhelimitse tehtavaa haastattelua, jossa ns. suosittelija (yleensa entinen pomo) vastailee  mahdollisen uuden tyonantajan tyonhakijaa koskeviin kysymyksiin ja ns. omalla maineellaan myos vastaa tyonhakijasta.

Joten vinkiksi kaikille asiatuntijatason tyopaikkojahakeville pyytakaa jo Suomessa ollessanne entista tyonantajaanne toimimaan ns. suosittelijana, silla tyonhaun loppuvaiheessa suosituksia tullaan kysymaan. Kokemuksesta voin sanoa etta suosittelijan ei tarvitse olla Aussi.

Onnea tyonhakuun! :peukkuy:peukkuy:peukkuy

Richardov

Milka,

itseasiassa ihan asiaa puhuit ..
Blondit rules :eye:

Tarkoitin l?hinn? kaikkia kanavia kannattaa yritt??  mun "paikallinen agentti" oli tavannut siell? salilla jonkun IT-alalaisen ja t?n??n tosiaan soitin jo h?nelle ja asia etenee..

M? kerron sit t??ll? miten ?ij?n k?vi,
miss?p?in Milka vaikutat?

Koettakaa p?rj?t? siel Australian talvessa otan just kaunista rusketusta pintaan parvekkeellani :)

Milka

Richardov,

Onnea tyonhakuun. :peukkuy:peukkuy:peukkuy

Totta on etta kaikkia kanavia kannattaa tyonhaussa yrittaa. Usein tyopaikat taytetaan ns. puskaradion kautta.

Itse vaikutan taalla 'kylmassa' etelassa ja tarkemmin sanottuna Melbournessa. Minne pain itse ajattelit asettua?

Richardov

Milka,

M? ajattelin asettua sun takapihalle toki oma teltta on mukana :hahhaa

No A.C.T ekaks mutta Melbournessa asuu toinen kamu joten ne vaihto ehdot, mutta kyll?h?n t??l Suomessakin menettelee kovempaa se el?m? siell? on mutta palmut ja aurinko...ah..:peukkuy

Milka

Taidat pettya pahasti jos ajattelit asettua Canberraan hiekkarannalle lampoon ja palmujen katveeseen... :hahhaa:hahhaa:hahhaa Jouni ystavallisena sieluna varmaan auttaa sinua loytamaan Canberran parhaat palmurannat...

Tervetuloa vaan meidan takapihalle telttamajoitukseen. Saattaapi jopa Suomen pojalle tulla tukalat paikat sen verran on meinaan itikoita tanne pain maailmaa eksynyt ja siina kevaan korvilla tilanne on pahimmillaan. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnn

jounij

Heh, yht??n palmurantaa en osaa Canberrasta mainita, sill? palmu ei kuulu t?k?l?iseen kasvistoon (itse asiassa koko Australiassa on aika v?h?nlaisesti luonnonvaraisia palmuja). Monia eukalyptusten ja kasuarinojen reunustamia uimarantoja voin kyll? neuvoa, mutta itsell? ei ole kokemusta niiss? uimisesta. Paikallisten keskuudessa ne tosin ovat ihan suosittuja paikkoja kes?isin. Min? kun en muutenkaan juuri uimisesta piittaa, enk? itse asiassa ole koskaan uinut Byron Bayn etel?puolella muualla kuin muutamassa eri uima-altaassa. Joskus menee kokonaisia kesi? ohi "talviturkki p??ll?".

Perinteist? rantael?m?? harrastamaton
Jouni
Canberra

jounij

Ai niin, Richardov, spostita toki minulle resumesi! Eih?n sit? koskaan tied?, jos joku sattuisi ty?ntekij?? kyselem??n, kun itsekin olen atk-alalla. Spostini on jounixyzj@pcug.org.au (j?t? pois jounin ja j:n v?liset kirjaimet).

Kehottaa
Jouni
Canberra