Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Oz Online lähdössä Australiaan tai Australiassa => Aiheen aloitti: -Memmu- - Kesäkuu 18, 2013, 18:09

Otsikko: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: -Memmu- - Kesäkuu 18, 2013, 18:09
Hei

Joku varmaan nauraa partaansa,kun minun ikäinen nainen etsii töitä,mutta....Olen siis 41v.nuorekas&liikunnallinen  :)nainen täältä Helsingistä ja työskennellyt röntgenhoitajana jo n.17 vuotta (pieni tarkennus:vuodesta -99 rtg-hoitajana ja sitä ennen sairaala-apulaisena :) ) ja nyt on viime hetken tilaisuus pitää välivuosi näistä töistä. Haen siis lähinnä kodinhoito,lasten-ja tai vanhusten hoitoon liittyvää työtä,mutta myös joku muu asiallinen työ kelpaa. Pääasia olisi, että pystyisin siellä tuon ajan olemaan&pärjäämään taloudellisesti. Olen itse reipas,luotettava,ahkera,sosiaalinen,liikunallinen, lapsi-ja eläinrakas ja tupakoimaton. Minulla itsellä on jo 22v tytär ja aikanani olen hänet yksinäni hoitanu&kasvattanu ja lisäksi olen hoitanut mm.pikkusiskoani lukio aikaan, sekä serkkuja,kun he olivat pieniä. Siivousalalta on monen vuoden kokemus myös,sillä ennen rtg-hoitajakoulua (AMK) olin sairaala-apulaisena. Ajattelin, että voisin siis ensivuonna tämän pitkäaikaisen haaveen touteuttaa ja heti vuoden 2014 alusta aloittaa aina mahdollisesti vuoden loppuun asti. Niin että täälläpä ois reipas ex-pohjois-Karjalalainen töitä vailla. Pistä ihmeessä postia ja jos on jotain kysyttävää,niin mielelläni vastailen :)   mervilehtola (@) gmail.com

Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: sina1800 - Kesäkuu 18, 2013, 19:51
Töiden puolesta en voi auttaa, mutta tsemppiä ja kannustusta, toivottavasti pääset toteuttamaan unelmaasi. :)
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: -Memmu- - Kesäkuu 18, 2013, 20:34
Kiitti! :)  Sitä miekii toivon  :peukkuy 8)
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: RUU - Kesäkuu 18, 2013, 21:15
Memmu, tyon tekemisen kannalta tulee viisumista pieni haaste. Ikasi vuoksi WH on jo poissa laskuista, ja muut tyoviisumit tarkoittavat kaytannossa sita, etta sinulla on joko tyonantaja taalla, joka on halukas ns sponsoroimaan hakemuksesi, tai haet Skilled Independent-viisumia, joka yhta vuotta varten on liian tyolas, kallis, ja hidas prosessi.

Googlaa firmoja / organisaatioita, jotka jarjestavat sairaanhoitajia ja muita terveysalan tyontekijoita Australiaan. He saattavat olla kaytannollisin vaihtoehto, jos haluat tehda toita taalla.
Ilman tyontekoa 12 kk turistiviisumi on luonnolisin vaihtoehto, mutta ehdotan etta budjetoit matkan kohtuullisella huolella etta tiedat mita kaikkea voit tehda ja kuinka kauan olla matkassa.
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: vuokko - Kesäkuu 19, 2013, 02:19
Jos tulee turistiviisumilla se pitää uusia ennenkun kolme kuukautta menee siitä umpeen ,maksaa jotain 500 dollaria tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto on et 3 kuukauden välein lentää maasta pois muutamaksi päiväksi.
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: RUU - Kesäkuu 19, 2013, 06:31
Kylla turistiviisumia voi hakea pidemmaksikin aikaa: vaihtoehdot ovat 3, 6, 12 kk.
Suomalaisella passilla vaihtoehtoja on kaksi: eVisitor (subclass 651), joka on se tavallisin vaihtoehto, helppo ja halpa; ja Visitor Visa (subclass 600), jota voi anoa jopa vuoden mittaisena, mutta on monimutkaisempi ja kalliimpi hakea.

eVisitor on aina automaattisesti voimassa 12 kk maahansaapumisesta mutta kerrallaan Australiassa saa olla max 3 kk. Visitor Visa antaa mahdollisuuden yhtamittaiseen olemiseen ja sallii vapaaehtoistyon.

http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/visa-options.htm
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: Silppu - Kesäkuu 21, 2013, 12:11
Entä jos harkitsisit pysyvämpää muuttoa? Aluksi vuodeksi tai pariksi ja sitten palaisit kenties Suomeen ja muuttaisit lähivuosina uudestaan jos intoa vielä riittää. Pysyvä skilled viisumi voi nimittäin olla sinulle lopulta järkevin vaihtoehto työnsaannin kannalta. Melko pitkä ja työläs prosessi, mutta ehkä niin unelmasi voisi ainakin toteutua.

Tästä linkistä pääset alkuun viisumiprosessissa:
http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/  (http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/)
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: -Memmu- - Kesäkuu 28, 2013, 05:03
Hei

Ja KIITOS ihan mielettömästi vastauksista!!! Nyt kun loma pukkaa päälle,niin on tämäkin asia kieltämättä hiukka jäähyllä, mutta reissun jälkeen alkaa taas suunnittelu&toteutus,sen minkä pystyy. Nyt on toiseksi vaihtoehoksi tullu Uusi-Seelanti,kun eräs ystävä asuupi siellä. Ja oon sit päättäny, et jos kovin vaikiaksi heittäytyy,niin kyllä mulle siis muutki maat kelpaa.Mahdollisimman kauas silti täältä koto Suomesta.
Ja edelleen kaikki mahollinen info ym on enemmän ku toivottua ja jos tiijätte ystävien kautta mahollisia töitä,nii saa ihmeessä viestiä laittaa.
Oikein ihanaa ja tällä hetkellä kuumaa kesää kaikillen =)

PS:Se on totta, että ikä tulee monessa asiassa vastaan,mutta ainaki ite lohuttaudun sillä, että kun on aina luultu monta vuotta nuoremmaksi,nii ikä loppupeleissä on vain numeroita.Eniten ratkasee se, että kui sitä elää...Mutta.Tosiaan.Virallisesti sitä ei valitettavasti kahota...no...Piän lippua korkeella loppuun asti :) 
Otsikko: Vs: Töitä 1.1.2014 alkaen väh.puoleksi vuodeksi,miel.koko vuodeksi
Kirjoitti: -Memmu- - Kesäkuu 28, 2013, 05:06
PS: Silppu- No ei tuokaan ois ihan mahoton idea,mutta ihan nyt alkuun ei kehtais luopuu hyvästä työpaikastaan kokonansa. Olisin siis ottamassa vuoden vuorotteluvapaata, mutta toisaalta,mistäs sitä tietää,kui siellä sit alkas viihtymään, eli ei mikään mahoton ajatus :) Kiitos siullekkii! :)