Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Viisumit - muuttaminen => Aiheen aloitti: Jouko - Elokuu 04, 2001, 12:02

Otsikko: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Jouko - Elokuu 04, 2001, 12:02
Hei Sarita

Lemmikin tuominen Australiaan on viime aikoina helpottunut, vaikka ei se helppoa vieläkään ole. Mieleeni ei tule lähipiirissäni ketään joka olisi tuonut lemmikkinsä maahan, toivottavasti joku lukijoista pystyy antamaan enemmän käytännön läheisiä neuvoja kuin minä.
Toivottavasti näistä linkeistä on kuitenkin apua koiran maahan tuomisen pulmaan. Espanja kuuluu periaatteessa samaan ryhmää kun Suomi ja muut EU maat, eli lemmikki-eläimen tuonti onnistuu.

Kaikkien eläinten tuomiseen Australiaan vaaditaan AQIS lupa, täytetyn hakemuksen( http://www.affa.gov.au/corporate_docs/publications/pdf/quarantine/anprog/dcapplic.pdf  ) voi palauttaa valitsemallesi karanteeni asemalle. Ennen veri ja vasta-ainekokeita kissat ja koirat tulee varustaa microchipilla. Chippi tulee olla lukukelpoinen Avid, Trovan, Destron tai muilla ISO standardin lukijoille. Tarkistuksen saa suorittaa A ja B lisenssin omaavat eläinlääkärit, lemmikkieläimellä täytyy olla voimassa hyväksyttävät rokotukset ( Vesikauhu rokotus vuoden sisällä tuontipäivästä. Muita vaadittavia rokotuksia ovat, penikkatauti, tarttuva hepatitis, canine parvovirus (parvo), para-influenza ja Bordetella bronchiseptica (kennel cough). ) ja kaikki tarkastukset jotka suoritetaan täytyy osoittaa mikrosiruun joka on asennettu tarkistettavaan eläimeen. jne. jne.. täydelliset ohjeet asiasta löytyy AQIS info dokumentista.
http://www.affa.gov.au/corporate_docs/publications/pdf/quarantine/anprog/infosh4.pdf

Viimeisen Vesikauhu-vastaaine verikokeen ottopäivä määrää eläimen karanteenin pituuden, joka on Suomesta kuitenkin minimi 30pv.
Eli viranomaiset vaativat että kokeen ottamisesta ja lemminkin Australian karanteenista täytyy olla kulunut vähintään 180pv (150+30=180)

Taulukko karanteenin pituudesta, eli mitä myöhemmin verikoe on otettu sitä pidempää joutuu olemaan erossa lemmikistä:
150 Päivää ennen Australiaan saapumista...................30 karanteeni on päivää
135 Päivää ennen Australiaan saapumista...................45 karanteeni on päivää
120 Päivää ennen Australiaan saapumista...................60 karanteeni on päivää
90  Päivää ennen Australiaan saapumista...................90 karanteeni on päivää
65  Päivää ennen Australiaan saapumista...................115 karanteeni on päivää

Sekä täältä löytyy hinta tietoa lemmikkien tuomisesta Australiaan
http://www.affa.gov.au/corporate_docs/publications/pdf/quarantine/anprog/infosh4.pdf

Lisäksi lemmikin täytyy matkustaa rahtitavarana sekä laatikko täytyy olla an International Air Transport Association (IATA) hyväksymä kuljetus laatikko. Lento täytyy olla mahdollisimman suora ja mielellään ilman koneen vaihtoja.

Tuontikaavake:
http://www.affa.gov.au/corporate_docs/publications/pdf/quarantine/anprog/dcapplic.pdf

Kannattaa muistaa että 180 päivää täytyy olla kulunut siitä kun lemmikiltä on otettu "RABIES NEUTRALISING ANTIBODY TITRE TEST" ja vaikka testin ottamisesta olisi kulunut tuo vaadittu aika eläimen maahan saapumisesta niin minimi karateeni aika on 30 päivää mutta tästä lisää info dokumentissa. Toivottavasti nämä eivät tehneet asiaa entistä monimutkaisemmaksi, mutta ymmärrettävistä syistä Australiassa on tiukat määräykset eläinten maahantuonnissa.

Maksuista:
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=06CE8FEE-09B5-4765-9A43DB41A949BB80

Karanteeni asemista infoa:
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=BEB2AEFE-3A52-48E1-929A2CA3B13296C8

Tästä huolimatta vitsauksia pääsee maahan tästä esimerkkinä Fire-Ant jota nyt koetetaan hävittää. Tehtävä ei ole helppo sillä mikään maa ei ole vielä siinä onnistunut.

Terveisin
Jouko
Otsikko:
Kirjoitti: Hessu - Heinäkuu 27, 2003, 03:53
Onko sinulla taas sitten k?sityst? siit?, ett? jos tulee opiskelemaan Ausseihin ja ostaa sielt? paikallisen koiran? Onko sen tuominen taas sitten Suomeen helppoa?

:P:):P
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Heinäkuu 27, 2003, 04:22
Hessu :D

Kysaseppa taalta :

http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/ohjeita/ohjeet/muu_002_03.html

Kysy! Tulliviranomaiset antavat mielell??n lis?tietoja.

Lis?tietoja my?s Tullin esitteess? Matkustajia koskevia tuonti- ja vientirajoituksia mm. kasvien ja el?vien el?inten tuonnista.

Valtakunnallinen tullineuvonta, puh. 020 391 100

Valtakunnallinen autoveroneuvonta, puh. 020 391 101

Vihjepuhelin 0800 1 4600
Otsikko:
Kirjoitti: Raiwå - Heinäkuu 28, 2003, 00:53
Hessu & Jaax

L?hetin 3vko sitten West Highland Terrierrin suomeen t??lt?.

Ja kun nyt olen tapauksesta viisaampi kuin ennen (yll?tys yll?tys) niin voin neuvoa asiassa melko paljonkin.

Mutta sen sanon heti, jos haluat vied? koiran suomeen, tulee sen t?ytt?? sille asetetut vaatimukset t??ll?, sek? Suomen p??ss?.
Yleinen vaatimus on matkustuskelpoisuus, jonka kirjoittaa asiasta perill? oleva el?inl??k?ri.
Toinen t?rke? on ??Rabies?? rokotus, sek? menonkokokki matol??kitys.
Rabies rokotus tulee olla v?hint??n 30pv vanha, ja matol??ke kokeintaan 30pv vanha.
Rokotuksen ik? tulee t?ytty? enne maasta l?ht??, ja matol??kkeen vaikutus ei saa ylitt?? sit? 30pv rajaa ennen Suomeen tuloa.

Nyth?n on laki muuttunut el?inten kuljetuksessa viimevuosina, el?inkuljetusfirmoja suosivaksi.

Itse olen kyll?kin sen asian kannalla, eli itse et voi hoitaa el?imen matkaj?rjestelyit?, vaan sen hoitaa alan ammattilainen.
T?ll?in s??styy lentofirma ik?vilt? yll?tyksilt?, ja my?s el?imen omistajat.

Jos ja kun alatte harkitsemaan el?imen siirtoa Ausseista Suomeen, ottakaa yhetytt? minuun henkkoht, annan asiasta tiet?vien kontaktitiedot ja suositukset.

PS: Koiran vienti Suomeen lentorahtina maksaa noin $1500 kaikkineen kuluineen ja maksuineen.
Miss??n nimess? ei saa laittaa koiran arvoa verotuksellisista syist? mukaan, vaan se on nimett?v? omaksi lemmikiksi.
T?ll?in ei takerru tulli rahas?kki kourassaan asiaan Suomen p??ss?.


Loppusilauksena laitan linkin Qantasin kotisivuilla olevan el?inkuljetus normiston, ja siihen liittyv?t poikkeukset: http://www.qantas.com.au/info/flying/beforeYouTravel/specialNeeds/travellingPets  

Ja lis??n loppuun ett?, ?lk?? miss??n tapauksessa ajatelko viev?nne koiraanne matkustuskabiiniin, se on mielest?ni el?inr??kk?yst?.

Eli jos ette ole valmiita maksamaan el?imelle kunnon kyytilaatikkoa, ?lk?? tehk? koko asiaa.




:coolh:XXXX
Otsikko: linnun tuominen aussehin?
Kirjoitti: mita - Elokuu 07, 2003, 09:31
Elikk? miten on papukaijan tuominen.Toimiiko samoilla periaatteilla kuin koira.Omasta rakkaastani en nimitt?in tahtoisi luopua ja Australiaan olisi tarkoitus tulla lopullisesti..
Otsikko:
Kirjoitti: Raiwå - Elokuu 07, 2003, 10:01
Mita :)

Oleppa hyv?.



   
 
Import case details - public listing  New Search  
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 Commodity:  Birds, household pet birds - Live
 
 Scientific name:  Avian
 
 Country:  All countries excluding: New Zealand
 
 End use:  Post-entry quarantine
 
 Date printed:  Aug 6 2003
 
 The information here covers AQIS quarantine requirements only and is current on the date of transmission but may change without notice. Importers must satisfy quarantine concerns and comply with quarantine conditions applicable at the time of entry. The Commonwealth through AQIS is not liable for any costs arising from or associated with decisions to import based on conditions presented here which are not current at time of importation.
It is the importer?s responsibility to be aware of and to ensure compliance with the requirements of all other regulatory and advisory bodies prior to and after importation. eg. Australian Customs Service , State Departments of Agriculture, Imported Foods Program, Therapeutic Goods Administration , National Registration Authority for Agricultural and Veterinary Chemicals .  

 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 Condition  C9085
The importation of pet birds

Currently the importation of birds, other than pigeons from approved countries, is prohibited.

Pigeons from approved countries

Pigeons are allowed entry under very strict conditions and from approved countries only. Pigeons undergo extensive testing during the 55 day pre-export isolation. On arrival in Australia they and confinement in AQIS's HEPA filtered facility in Melbourne for a further 35 days. HEPA filters are used to prevent virus from escaping into the environment. Extensive testing is carried out whilst in AQIS's Melbourne facility. There are known validated tests for all diseases of quarantine concern in pigeons. Therefore AQIS can be confident that with the extensive testing and quarantine regime in place the birds if negative do not pose a quarantine risk. The AQIS import conditions can be obtained by searching for "pigeon" on ICON.

All other birds

Australia has a very healthy commercial, pet and wild bird population. Australia's native bird population includes large numbers of parrot species. AQIS' role is to protect that health status.

Due to the fact that bird health status in other countries is not equivalent to Australia's and that many bird diseases are difficult to detect, identify, and treat, AQIS does not allow the import of pet birds. These diseases could devastate the fauna of Australia if introduced.

Currently Biosecurity Australia is undertaking an Import Risk Assessment (IRA) in relation to the import of parrots from all countries other than New Zealand. The IRA will assess the diseases of concern, testing procedures, risks involved. IRA's are then used to develop an AQIS Import Policy that manages any risks. At this stage neither the countries from which birds will be allowed nor the species of birds eligible for import have been determined.

If you would like to obtain a copy of the IRA or AQIS policy you should complete and return a Stakeholder Registration Form. These forms can be obtained by:

E-mail stake.holder@aqis.gov.au
Phone + 61 2 6272 4146
Fax + 61 2 6272 3678
Web page Stakeholder Registration Form

Alternatively the draft IRA and final policy will be placed on the Biosecurity Australia web page when available.

The importation of birds is also subject to approval from Environment Australia. Environment Australia ensures that a trade in non-domestic endangered birds does not occur and also protects Australia from the introduction of species that are likely to become a pest.

For further information please contact

AQIS - Live Animal Imports
GPO Box 858 Canberra ACT 2601
Phone +61 6272 4454
Fax + 61 2 6272 3110
Email animalimp@aqis.gov.au

Wildlife Protection
GPO Box 787
Canberra ACT 2601
Phone + 61 2 6274 2291
Fax +61 2 6274 1921
E-mail wps@ea.gov.au
Otsikko:
Kirjoitti: mita - Elokuu 07, 2003, 10:18
Kiitos ja kumarrus :)
 
  kyll? tuli hieman paha mieli.Jos nyt oikein ymm?rsin niin ei mit??n mahdollisuuksia :(
Otsikko:
Kirjoitti: Raiwå - Elokuu 07, 2003, 10:32
Mita :(

Olen samoilla ymm?rrysasteilla kanssasi.

Vaikka se lintu olisi joskus vaikka tuotu t??lt? sinne.
Et saa sit? takaisin tuoda.
Ja kaikille muille se p?tee samoin.
Linnut tunnetaa el?ilajeissa taudinkantajina, melkein ylivetona verrattuna muihin el?inlajeihin.



:coolh
Otsikko: Kotieläinten ja muiden lemmikkien muuttaminen
Kirjoitti: megan - Helmikuu 12, 2004, 18:33
terve!
olemme tässä avokin kanssa suunnitelleet ulkomaille muuttoa ja australia kuulostaa/näyttää syntisen hyvälle. ongelmana on kuitenkin rakkaat lemmikit...
onko kenelläkään kokemuksia lemmikkieläinten (koira/kissa) viemisestä australiaan? lentomatkan pituus kauhistuttaa ja onko se ylensäkään laillisesti mahdollista viedä lemmikeitä..?
T: tähänkö haave jo tyssäsi
Otsikko:
Kirjoitti: riaapa - Helmikuu 12, 2004, 21:12
Hei Megan!

Alkuun pääset lukemalla tämän vanhan viestiketjun, sillä aiheesta on -yllätys yllätys- jo aiemmin täällä hieman keskusteltu: http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=12

Tuo löytyi siis käyttämällä hakusanaa "koira" tuolla hakusessa... (löytyy sivun ylälaidasta vasemmalta)

Lukaisepa se, ja kysele sitten lisää, jos vaikka Raivo raottaisi informaatio-arkkuaan lisää?

Riina.
Otsikko: Kaksi basenjia ilmaiseksi hyvään kotiin
Kirjoitti: Petri - Elokuu 04, 2004, 12:55
Vakavan sairauden puhkeamisen vuoksi joudun luopumaan 2- ja 4-vuotiaista (Sampo ja Essi) basenjeistani ja mieluimmin suomenkieliseen hyvään kotiin, jossa ymmärretään basenjien erikoislaatuisuus. Ne vaativat paljon huomiota ja hellyyttä, eivätkä missään tapauksessa ole pihakoiria, vaan perheenjäseniä, jotka vastaavat rakkauteeen moninkertaisella vastarakkaudella ja kiintymyksellä.

Koirat ovat eläneet kerrostalossa, mutta epäilemättä viihtyisivät erinomaisesti aurinkoisella takapihalla, kunhan joku isäntäväestä on enimmäkseen maisemissa.

Asun Melbournessa, kuljetan koirat mielelläni jonnekin Adelaiden tai Sydneyn / Central Coastin etäisyydelle saakka, kenties jopa Brisbaneen. (En ole innostunut laatikkoon laittamisesta ja rahtina lähettämisestä.)

Essi on leikattu narttu. Sampo on näyttelytasoinen poika, mutta vailla näyttelykokemusta. Molempien kasvattaja on Mzalia Basenjis kennel Adelaidessa. Ne eivät siedä muita koiria kuin toisensa.

Yhteydenotot puh. 03 9495 6342 (24/7) tai emaililla  petri@4dform.com.au
Otsikko:
Kirjoitti: jounij - Elokuu 04, 2004, 14:15
Valitettavasti meillä ei olla tarpeeksi kotona, että voisimme ottaa koirat perheemme jäseniksi. Halusin kuitenkin kommentoida, että oletpa valinnut hyvät nimet näille koirille: ollessani lapsi ja teini meillä oli koira nimeltään Essi. Lisäksi veljeni nimi on Sampo. Noilla nimillä onkin parempi, etteivät koirat joudu ihan mihin hyvänsä!


Onnea uuden kodin löytämiselle toivottaa
Otsikko: kuinkas sattui
Kirjoitti: arixmel - Elokuu 05, 2004, 03:12
Petri,
olemme juuri hankkimassa koiraa...pistampa soitellen niin jutellaan niista
Otsikko: Koiran vieminen Australiaan
Kirjoitti: Heippi - Elokuu 05, 2004, 11:32
Heips.
Kertoisko joku ystävällinen sielu kokemuksia koiran viemisestä Australiaan? Miten hankalaa se käytännössä on ja millaisia karanteenikokemuksia teillä on?
Kiitos tuhannesti jo etukäteen!:?
Otsikko: Koiran vieminen Australiaan
Kirjoitti: JuPe - Elokuu 05, 2004, 13:22
Minuakin kiinnostaisi samat asiat.
Olen muuttamassa Melbourneen lokakuussa ja haluisin kuulla kommenteja koirien viennistä, miten vienyt, onko käytetty jonkun firman palveluja vai itse bookannut lennot, paljonko on maksanut, Kuinka kauan koirat joutuivat olemaan lento matkalla, ym...

Kiitoksia JuPe
Otsikko:
Kirjoitti: Milka - Elokuu 06, 2004, 02:16
Heippi & Jupe!

Alkuun pääsette lukemalla tämän vanhan viestiketjun, sillä aiheesta on -yllätys yllätys- jo aiemmin täällä hieman keskusteltu: http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=12

Tuo löytyi siis käyttämällä hakusanaa "koira" tuolla hakusessa... (löytyy sivun ylälaidasta vasemmalta)

Lukaiskaapa se, ja kyselkää sitten lisää, jos jäi jotain epäselväksi.

:eye:
Otsikko: Kiitos vastauksesta
Kirjoitti: Heippi - Elokuu 06, 2004, 06:31
Tuhannet kiitokset linkkivinkistä. Näyttää pahasti siltä että omaa koiraa ei kannata lähteä raahaamaan mukana vaikka ero onkin kamala. Mun pikkukoira ei ymmärtäisi ruumassa matkustamisia eikä pitkiä karanteenitalossaoloja. Niisk!

Lainaus
Alkuperäinen postittaja Milka
Heippi & Jupe!

Alkuun pääsette lukemalla tämän vanhan viestiketjun, sillä aiheesta on -yllätys yllätys- jo aiemmin täällä hieman keskusteltu: http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=12

Tuo löytyi siis käyttämällä hakusanaa "koira" tuolla hakusessa... (löytyy sivun ylälaidasta vasemmalta)

Lukaiskaapa se, ja kyselkää sitten lisää, jos jäi jotain epäselväksi.

:eye:
:(:(
:(
Otsikko:
Kirjoitti: Illias - Elokuu 06, 2004, 09:31
Moro,

Me tuotiin koira tänne. (king cavalier spaniel) ja kyllä se hengissä selvisi ja näyttäs että ei sille mitään pahoja traumojakaan ole jäänyt. Rankka reissu se varmasti oli ja pelottava. Lontoossa oli 24h pysähdys ja siellä oli kuljetuslaatikko jouduttu siivoamaan...vissiin eka lento oli pelottanut aika paljon. Lontoosta Melbourneen meni kuitenkin ilman sotkua, joten varmaan se jo vähän alkoi tottumaan lentämiseen. Sitten on tietenkin se pakollinen 30pv karanteeni jos kaikki paperit on kunnossa. Näin jälkikäteen puntaroiden, niin en todellakaan alkaisi samaan leikkiin enää uudestaan, kun saahan niitä koiria täältäkin. On se vaan melkoista rahanmenoa ja rääkkiä itselle ja koiralle. Vaan se on tietenkin jokaisen puntaroitava kohdallaan että kuinka paljon just se koira merkitsee.

Tv,
illias
Otsikko:
Kirjoitti: JuPe - Elokuu 06, 2004, 13:09
Lainaus
Alkuperäinen postittaja Illias
Moro,

Me tuotiin koira tänne. (king cavalier spaniel) ja kyllä se hengissä selvisi ja näyttäs että ei sille mitään pahoja traumojakaan ole jäänyt. Rankka reissu se varmasti oli ja pelottava. Lontoossa oli 24h pysähdys ja siellä oli kuljetuslaatikko jouduttu siivoamaan...vissiin eka lento oli pelottanut aika paljon. Lontoosta Melbourneen meni kuitenkin ilman sotkua, joten varmaan se jo vähän alkoi tottumaan lentämiseen. Sitten on tietenkin se pakollinen 30pv karanteeni jos kaikki paperit on kunnossa. Näin jälkikäteen puntaroiden, niin en todellakaan alkaisi samaan leikkiin enää uudestaan, kun saahan niitä koiria täältäkin. On se vaan melkoista rahanmenoa ja rääkkiä itselle ja koiralle. Vaan se on tietenkin jokaisen puntaroitava kohdallaan että kuinka paljon just se koira merkitsee.

Tv,
illias


Kiitos tälläisiä kokemuksia olenkin hakemassa. Rokotukset, säädökset ja säännöt on luettu jo edellä mainituista linkeistä moneen kertaan.

Minua kinnostaisi kuitenkin vielä kuulla mitä lento yhtiötä käytitte, järjestittekö lento asiat itse vai joku siihen perehtynyt firma ja minkä hintainen se oli?
Onko siitä kauan kun toitte koiran Australiaan?

Otimme yhteyttä petcargo nimiseen firmaan ja he sanoivat että koirien täytyy lentää Lontoon kautta Singaporen kautta Melbourneen... Mielelläni välttäisi niitä ylimääräisiä stoppeja välillä.

Kiitos JuPe
Otsikko:
Kirjoitti: Illias - Elokuu 06, 2004, 14:49
Jupe!

Joo se on käsittääkseni ainoa mahdollinen reitti Suomesta tuo He-Lo-Spore-Mel, jossa Lontoon pysädys on se pisin, mutta ne pitää kyllä koirasta hyvää huolta ja sinne voi soitella ja kysyä että on kaikki kunnossa. Siinä meni muistaakseni aikalailla 48h kun koira oli perillä karanteenissa. Jos otetaan huomioon että tuo king charles on varmaan yks seurankipeimmistä koiralajeista, niin kyllä se mahdollista on, mutta rankkaa kuten sanoin.  Ei kannata käyttää mitään agentteja, homma pelaa kun soittelet Finnairille ja bookkaat matkan itse. Kustannuksista sen verran että lennot oli muistaakseni noin 800 euroa ja kokonaiskustannukset pyörii siellä 2000 euron kieppeillä. Siitä alkaa olemaan aikalailla vuosi kun me tuotiin koira tänne, joten melko tuore tapaus.

Yleisesti ottaen kaikki palvelu oli hyvää, Finnairilla, Lontoossa, karanteeniasemalla...ei voi valittaa, mutta säännökset on niin tiukat että se teki hommasta melkoisen tuskallisen.

Tv,
illias
Otsikko: Illias
Kirjoitti: JuPe - Elokuu 07, 2004, 05:25
Tuhannet kiitokset sinulle näistä vinkeistä.
Valitettavasti koirat eivät pääse tulemaan ennen kuin tammikuussa (veri näytteiden takia) ja minä olen menossa jo lokakuussa.
Täytyy yrittää minimoida karanteenissa olo siihen 30 päivään...

JuPe
Otsikko:
Kirjoitti: chilifinn - Elokuu 07, 2004, 12:36
Illias,
Itsekin aion ottaa koiran mukaan kun parin vuoden kuluttua suuntaamme Melbourneen. Kertoisitko vielä matkustitteko samoilla koneilla koiranne kanssa vai lensikö se omia aikojaan?
Kuinka usein karanteeniasemalla sai käydä koiraa katsomassa?
Saiko koiran nähdä heti lennon jälkeen? Jotenkin sitä toivoisi että koiraa saisi tervehtiä heti pitkän matkan jälkeen.
Kuinka vanha teidän koira oli matkan tehdessään?
Kustannukset on nähtävästi aika kovat pienellekin koiralle. Oma pullero keskikokoinen koirani taitaa joutua dieetille ennen matkaa :)
Varmaan tulee sekin vaihtoehto vielä harkittua, josko koira jäisi kuitenkin hyvään tuttuun hoitopaikkaan tänne. Vaikealta kuitenkin tuntuisi jättää se matkasta.

Tämän ketjun jatkeeksi olisi mukava kuulla myöhemmin muidenkin koirien matkakertomuksia hintoineen.
Otsikko:
Kirjoitti: Illias - Elokuu 08, 2004, 10:03
Haudi tere,

Meillä oli muuttoaikataulu silloin melkosen tiukka, joten koira lähti noin kuukautta ennen meitä ja vapautui siten karanteenista aikalailla samoihin aikoihin, kun tultiin itse maahan. En siis osaa sanoa tuohon karanteeniasemalla vierailuun, mutta vaimo tais soitella sinne melkein joka päivä (puhelinlaskusta päätellen) ja uskoisin että siellä saa käydä vaikka joka päivä jos haluaa. Siitäkin olen melko varma että koiran saapuessa voi olla paikalla....tuskin sille enää mitään rabiesta voi siinä vaiheessa antaa, vaikka vainoharhaiselta ehkä välillä tuntuukin nuo pykälät. Meidän koira oli 2 vuotta eli melkoisen juniori...muistan kyllä ikäni sen, kun jätin koiran finnairin poikien huomaan ja olin ulkona kun sitä vietiin koneeseen sillä ajoneuvolla ja sen itku kuului koko matkan kunnes saivat häkin koneeseen. Siinä vaiheessa kadutti melko pahasti. Kustannukset varmaan jonkin verran kasvaa koiran koon kasvaessa, mutta en usko että kovin merkittävästi.

Yleensähän se on niin että on hommia, joita tehtäessä tuntuu että enpä olisi koskaan aloittanut, mutta kun saa valmiiksi niin sitten on semmonen olo että oli se vaivan arvoista....no tämä koiran kuskaaminen ausseihin on semmonen että homman tehtyäänkin tuntuu siltä että olikohan tuossa mitään järkeä, varsinkin kun mullakin oli koiralle jopa tuttu ostaja joka ois pitänyt siitä varmasti hyvän huolen. Mutta se nyt on vaan mun mielipide, joku toinen varmasti kokee asian toisin.

Tv,
illias
Otsikko:
Kirjoitti: LauraK - Elokuu 09, 2004, 23:28
MInulla on tosiaan nyt kissa Melbournen karanteeniasemalla.. viela 3 kuukautta *nyyh*. Siella saa kayda enintaan kaksi kertaa viikossa. Meidan kisu on alkanut nyt sopeutua, varsinkin kun loytyi mukava hoitajakin sielta ja veimme viimeksi kiipeilytelineen etta paasee leikkimaan. Ikava on kylla kissaa :( Meilla kisu meni myos reittia lontoo-singapore-melbourne. Elaimen on australiassa jaatava karanteeniin siihen kaupunkiin mihin lentokone laskeutuu eli kannattaa varmistaa ettei lento mene vaikka sydneyn kautta jos melbourneen on matkalla. Kissamme oli lontoossa muistaakseni n.8h, eli saimme aikalailla lyhimmat mahdolliset vaihdot (muistelisin etta lontoossa on oltava vahintaan 6h vaihtoaikaa).
Kaikilla elaimilla taitaa olla erilainen reaktio matkaan. Meidan sokerilla matka oli mennyt tosi hyvin.. epailen etta oli nukkunut suurimman osan matkasta. hihii! Sopeutuminen karanteeniasemalla oloon on kestanyt parisen viikkoa. Moni elain kuulemma sopeutuu todella nopeasti.
Otsikko:
Kirjoitti: Surffari - Elokuu 12, 2004, 09:29
Jos oikeasti joku haluaa raahata tanne lemmikkia, niin ottakaakapa yhteytta Petcarriers Internationaliin.

Numeroa ei mulla tassa ole, mutta admin@petcarriers.com meiliosoitteessa
pitaisi vastata alunperin suomalainen Soile.

Kokemusta loytyy niin koirien rahtauksesta suomeen (viimeksi edellispaivana meni kaksi kappaletta) kuinhaiden kuljetuksesta Japaniin
Otsikko:
Kirjoitti: Andreasyan - Marraskuu 02, 2004, 23:21
Lemmikit sisämaan lennoilla;

soittelin tossa just Quantakselle ja tiedustelin lemmikkien(kissojen) kuljettamisesta  Australian sisällä. Kissa matkaa kätevästi omassa boksissaan 11 dollarilla välin Canberra-Brisbane...tämä siis jos olet itse samalla lennolla mukana sillä kantoboksi incl. 1 kpl. katti luokitellaan ylimääräiseksi matkalaukuksi:P Kantolaatikko täytyy olla lentoyhtiön hyväksymä, ja eläinkaupastahan sellaisen löytää suhteellisen edullisesti....noin 40 doltsua.
Eläinlääkäri suositteli ensikertalaiselle valiumia(siis kissalle) matkaevääksi suuremman PTSD:n välttämiseksi...näin se siis alkaa psyykenlääkitys jo perheen sisällä:roue

Hymistelee:Anne
Otsikko:
Kirjoitti: MH - Marraskuu 03, 2004, 06:16
Tässä yksi vaihtoehto:

http://www.petcarriers.com.au/internationalServices.asp

Voit kysyä jopa suomen kielellä siellä on ilmeisesti omistajana suomalais taustainen henkilö Soile Gendle joka ainakin meille auliisti vastasi kahden koiran lähettämistä koskevassa asiassa
Otsikko:
Kirjoitti: lillerilalleri - Marraskuu 04, 2004, 17:11
Ei lemmikkien kuljetus sinällään vaikeaa ole, mutta maksaa paljon rahaa.

Toisena ongelmana pidän kohtuuttoman pitkiä karanteeneja, joihin saatat joutua jättämään elukat jopa puoleksi vuodeksi, jolloin sinulla on oikeus nähdä niitä kerran kahdessa viikossa.

Nimim.Samasta asiasta aikoinaan taistellut :itke
Otsikko: minun kissa kohta kotona!
Kirjoitti: LauraK - Marraskuu 04, 2004, 22:22
Hei megan,
jeps, lemmikit vain mukaan! me muutimme tänne Melbourneen heinäkuun lopussa. Tietenkään emme halunneet jättää kissaamme Suomeen :)
Lemmikin pitää matkustaa tänne rahtina (ei missään tapauksessa voi ottaa mukaan koneeseen) ja tottakai käyttää niin suoria lentoja kuin mahdollista. Luultavasti lemmikkisi joutuu pysähtymään useaksi tunniksi Lontoossa, mutta se ei ole ongelma.
Meidän kisuli selvisi matkasta todella hyvin! Laitoimme kisulin laatikon niin mukavaksi kuin mahdollista ja se taisi auttaa. Valitettavasti Sokeri joutui karanteeniin yli kolmeksi kuukaudeksi sillä muutimme monta kuukautta suunniteltua aiemmin, joten olimme aika vasta saaneet rabies kokeet tehtyä :( Mutta vaavi on pärjännyt karanteenissakin superhienosti! Pelkäsimme, että se siellä masentuu tms. , mutta ei. No, koko henkilökunta on kyllä vaaviimme ihastunut ja eräs työntekijöistä on käynyt aina rapsuttelemassa hieman ekstraa. hihi! :) Olemme käyneet kisulia katsomassa 1-2 kertaa viikossa (on tärkeää käydä eläimen luona ainakin kerran viikossa). Ja nyt vihdoinkin lauantaina saamme hakea Sokerin kotiin! jippii!!! jippii!!! jippiii!!!;)
Eli, jos tuot kissan, niin muista aloittaa rokotteiden ottaminen mielellään n.10kk ennen muuttoa. AQIS-sivuilla on 'valmis' lista mitä seuraamalla kaikki kyllä onnistuu. Muista seurata ohjeita tarkasti! Pitää löytää eläinlääkäri, ja kaupungin/läänin eläinlääkäri jne jne jne. Lentokentällä pitää olla tullin edustaja sulkemassa laatikon ja sinnekin pitää saada kaupungineläinlääkäri vielä tutkimaan kissan ja leimaamaan kaikki paperit! Lento maksaa hunajaa... samoin karanteeni. Mutta onko se sen arvoista? Meille.. EHDOTTOMASTI! Raha on kuitenkin aina vain rahaa :)
Jos sinulla tulee kysymyksiä, niin vastaan erittäin mielelläni :)
Otsikko: Koiraihmisiä?
Kirjoitti: Daniela - Joulukuu 14, 2004, 19:21
Löytyykös täältä? Tässä olisi muutamia kysymyksiä;)

Onko Australiassa jotakin Suomen kennelliiton vastinetta? Kuinka paljon käyttötulokset painavat jalostuksessa Ausseissa? Kiinnitetäänkö näyttelyihin enemmän huomiota? Löytyykö ylipäänsä ns. working- linjaisia koiria?

Sitten näistä lyhenteistä... Osaisiko joku tehdä niistä tyhjentävää luetteloa tai ohjata sivuille missä niistä on selvitykset? Kun ilmeisimmin poikkeavat aika paljon suomalaisista. Olen erityisen kiinnostunut tokoa, agia, pk- lajeja ja paimennusta koskevista titteleistä.

Harrastetaanko Ausseissa ylipäänsä pk- lajeja ja tokoa samaan tapaan kuin Suomessa?

Millaisessa jamassa australianpaimenkoirian kasvatus Ausseissa on? Löytyykö jotain hyvää linkkilistaa kasvattajista (erit. käyttölinjaisten aussien).

Jos joku osaa vastata edes osaan noista kysymyksistä olisin hyvin kiitollinen:) Olen mahdollisesti tuomassa Ausseista koiraa -07 ja katselen tässä vaihtoehtoja hyvissä ajoin ennen kuin sitten (mitä todennäköisimmin) lähden paikan päälle ensi kesänä.
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Joulukuu 14, 2004, 22:57
Daniela :D

Tassa muutama linkki aluksi, joista kylla loytyy vastaukset ainakin noihin kysymyksiisi.  Hauskoja lukuhetkia :D

http://www.ankc.aust.com/

http://www.acay.com.au/~dissi/doglinks.htm

http://www.wwwins.net.au/dog/dogworld.html

http://www.vca.org.au/events/index.shtml

http://www.dogzonline.com.au

http://www.petnet.com.au/dogs/dogassoc.html

http://www.adaa.com.au/

http://www.dogs4sale.com.au/Clubs_Organisations.htm
Otsikko:
Kirjoitti: Aikis - Joulukuu 15, 2004, 07:50
Ja vielä:

http://www.petlink.com.au
http://www.dogsites.com.au
Otsikko:
Kirjoitti: HeidiMaria - Tammikuu 13, 2005, 09:34
Miten on, onnistuuko koiran tuominen Australiaan? Olemme tulossa kesäksi sinne ja tällä hetkellä olemme sillä kannalla, että pieni borderterrierimme saa jäädä Suomeen siksi aikaa. Karanteenit ovat kai aika pitkät? Matka nyt ainakin on... :)
Otsikko:
Kirjoitti: riaapa - Tammikuu 13, 2005, 11:32
HeidiMaria,

käytä hakua. Sen löydät tuolta sivun vasemmasta yläkulmasta. Koiran matkustamisesta ollaan täällä puhuttu useammankin kerran, joten turha siitä on uudestaan aloittaa.

Koiran tuominen onnistuu, mutta on kallista lystiä, ja hommaan kuuluu jos jonkinlaisia rokotusvaatimuksia ja karanteenia. Jos olette tulossa tänne vain muutamaksi kuukaudeksi tai kesäksi (siis kumman pallonpuoliskon kesäksi??? Vois olla parempi puhua kuukausien nimillä), niin en kyllä todellakaan lähtisi tuomaan koiraa, on se sen verran iso rumba.
Otsikko:
Kirjoitti: HeidiMaria - Tammikuu 13, 2005, 13:07
Anteeksi, kunhan kysyin. Ei voi tuollaista tietää, kun ensimmäistä kertaa kirjoittaa foorumille :sorry
Otsikko:
Kirjoitti: riaapa - Tammikuu 13, 2005, 22:17
Ei tietenkään uudet käyttäjät voi tietää mistä täällä on vuosien mittaan keskusteltu, mutta jos luit viestitaululta "Lue tämä ennen postitusta"-osion, niin olisit myös lukenut kehoituksen käyttää hakua ennen kysymyksen postittamista.

Ymmärrät varmaan, että me jotka käytämme foorumia päivittäin kyllästymme vastaamaan samoihin "perus"kysymyksiin aina uudelleen ja uudelleen... Aina ei tietysti haullakaan löydy vastausta, ja silloin on ihan aiheellista postittaa uusi kysymys, ja varmasti täällä yritetään parhaamme mukaan vastata tai avittaa.

Tervetuloa foorumiin HeidiMaria! :D
Otsikko:
Kirjoitti: zetax - Tammikuu 14, 2005, 05:05
Riaapahan onkin tylylla paalla:D

Kuka noita jaksaa lukea "lue tama ennen postitusta" En itse ainakaan aikoinani lukenut ja taisin alussakin kysya jotain perusjuttuja joita on jauhettu taalla 100 kertaa.
Ongelma on ollut sama ja on sama tulevaisuudessa, etta aina kysytaan samoja Viisumi+5000 Aud. ja sen semmoista..

Christchurchin lammosta terkkuja HeidiMarialle ja kaikille muille uusille ja vanhoille Dunderilaisille:coolh
Otsikko:
Kirjoitti: riaapa - Tammikuu 14, 2005, 12:42
Niin no, tiedäthän mut, oon tosi tyly aina... :mad:

Selvähän se on, ettei suurin osa uusista käyttäjistä koskaan lue foorumin sääntöjä tai "lue tämä ennen postitusta", mutta mun mielestä parhaiten oppii, kun joutuu (vaikkakin kehoituksesta) itse käyttämään hakua ja tekemään vähän työtä vastausten eteen, kuin että jos joku tarjoaa ne "kuin Manulle illallisen" valmiiksi pureskeltuina ja hopealautasella. Eikä se tarkoita sitä että jos joku vähän "ilkeilee" että maine dunderissa on lopullisesti mennyt, kyllä esim. Iskater ja Zetax ovat osoittaneet että vaikka aloittaisi vähän väärällä jalalla täällä foorumissa, niin aina voi osoittaa olevansa sittenkin ihan hyvä tyyppi. :peukkuy

"Christchurchin lämmöstä"?? Zetaxhan on harvinaisen positiivisella tuulella... :P
Otsikko:
Kirjoitti: mette - Tammikuu 15, 2005, 15:23
Hyvä nettiketti. Mielestäni minulla ei  ole oikeutta täällä  ketään arvostella, ei  sellaiseen haluakaan, mutta  puolustaa tahdon.
Otsikko:
Kirjoitti: chilifinn - Tammikuu 15, 2005, 16:56
Kirjoitan tännekin pyynnön, jonka esitin jo jossakin aiemmassa ketjussa.
Eli te jotka olette eläimiä vieneet Australiaan,
please  kertokaa täällä miten koiranne tai kissanne matkusti Australiaan (reitti, yhtiöt jne) sekä miten matka ja karanteeniaika meni.
Se helpottaisi meitä, joilla reissu on lemmikin kanssa edessä.
Olen riaapan kanssa samaa mieltä, ettei  parin kuukauden reissulle (ei varmaan edes vuodenkaan mittaiselle) kannata lähteä koiraa kuljettamaan. Matka on varmastikin aikamoinen rasitus, enkä usko että lemmikki erityisesti viihtyy karanteeniasemallakaan, jossa Suomesta saapuvat koirat joutuvat olemaan minimissään sen 30 vrk.
Otsikko:
Kirjoitti: JuPe - Tammikuu 16, 2005, 06:24
Meillä lähtee 26 päivä tammikuuta kaksi Staffia Suomesta Melbourneen ja ovat 28 päivä perillä täällä.

Ne lentävät ensin Finnairilla Lontooseen, jossa niiden täytyy vähintään huilata 8 tuntia ja eläinlääkäri tarkistus.
Sieltä ne jatkavat matkaa Quataksella Singaporen kautta Melbourneen.

Me soitimme suoraan Finnairin Cargoon joka tarjoo yllä mainittua palvelua (ilmeisesti uusi tänä vuonna). Lennot ja eläinlääkärin tarkastus Lontoossa maksaa noin 2600 Euroa kahdelta koiralta.
Eli vähän halvempi kuin Pet Cargo.

Sen jälkeen koiruudet joutuvat olemaan karanteenissa vähintään 30 päivää. En muista tarkkaa hintaa yölle.

Se on kuitenkin helppo osuus...

6kk ennen lähtöä koirilta täytyy ottaa verikoe josta katsotaan onko rabiesta. Jonka jälkeen haetaan lupaa Australian maa ja metsä taloutta vastaavalta instituutilta lupa koirien tuomiseen.

Sitten alkaa eläinlääkärissä jouksemis rumpa, verikokeita, rokotteita, lois/kirppu häädöt, yms. ja nämä täytyvät olla määrättyjen päivien sisällä ennen lähtöä (viimeisen kuukauden/viikon aikana).

Kannattaa lukea koirien tuonti ohjeet erittäin tarkkaan läpi!!!


Toivottavasti tästä saa jonkin laisen kuvan mitä tarvitsee tehdä että saa koirat Ausseihin.
Nyt täytyy vaan toivoa että omat koirat pääsevät turvallisesti ja hyvin mielin perille. Ei pitäisi olla kuin lois ja kirppu häätö jäljellä ennen lähtöä.

-JuPe-
Otsikko:
Kirjoitti: chilifinn - Helmikuu 09, 2005, 10:28
Jupe, mitenkäs koirien lentomatka sujui?
Menikö kaikki niin kuin piti ja voivatko koirat hyvin lennon jälkeen?
Millainen paikka karanteeni on? Miten vierailut sujuvat?
Otsikko: koiran vienti
Kirjoitti: necronomicon11 - Huhtikuu 08, 2005, 04:12
osaako kukaan kertoa miten saa koiranpennun australiaan? siis karanteenista rokotuksista iästä ym.
voisi vaikka ystävällisesti laittaa sähköpostia minulle? olisiko joku kenties menossa sinne ensi kesänä? voisiko viedä pennun mennessään? toki kulut korvataan!
wildperry@msn.com

kiitos!
Otsikko:
Kirjoitti: necronomicon11 - Huhtikuu 11, 2005, 13:33
kiitos, vaikeaahan tuo tuntuu olevan. hinnoista en nyt oikein päässyt selvyyteen mutta lentoyhtiöltä kait selviää nekin.
Otsikko:
Kirjoitti: chilifinn - Huhtikuu 11, 2005, 14:42
Ohessa vielä lisää aiheesta:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1680#pid20346

Jupen koirien matkasta ja karanteeniajasta olisi joskus kiva kuulla.
Otsikko:
Kirjoitti: varaani - Kesäkuu 15, 2005, 20:50
Mitenköhän liskon tuominen ausseihin onnistuu? vai onnistuuko ollenkaan?
Otsikko:
Kirjoitti: Rockola - Kesäkuu 15, 2005, 22:42
Lainaus
Originally posted by varaani
Mitenköhän liskon tuominen ausseihin onnistuu? vai onnistuuko ollenkaan?


Ei onnistu ollenkaan. Australian karanteeniviranomaisen AQIS:in webbisivulta www.aqis.gov.au loytyy mm. seuraavaa tietoa:

Commodity:     Reptiles, pets - Live

Biosecurity Australia has not developed import conditions for this animal and as such AQIS cannot facilitate your import.
Otsikko:
Kirjoitti: Nasu - Heinäkuu 11, 2005, 19:08
No nyt kun ollaan nuo kisulit ja koiratkin käsitelty, niin miten on chinchillan laita (enkä tarkota nyt sitä Aussilan kaupunki-chinchillaa vaan jyrsijä-chinchillaa)! AQISin sivuilla ei ainakaan kielletty niiden maahantuontia, jos oikein ymmärsin...mutta en löytäny sieltä mitään kyseisen eläimen tuontiin liityvistä vaatimuksista (ehkei siinä sitten sen kummempia vaateita olekaan:?). Onko se karanteeni 30-päivää myös näille pieneläimille?
Otsikko:
Kirjoitti: jounij - Heinäkuu 11, 2005, 21:51
AQIS:in veppisivun hakua käyttämällä löytyi "Importing animals other than cats and dogs", jossa on "rodents" eli jyrsijät - linkki. Mikäli oikein osaan tuota jokseenkin epäselvää sivua tulkita, niin lemmikkijyrsijän tuonti näyttäisi olevan sallittua, mutta karanteenin kera:

http://www.daff.gov.au/content/output.cfm?objectid=4d62f5de-db4c-4161-a734ca7b02d58ea0

Tuolla sivulla luki: "Please contact the Live Animal Imports Program (Canberra) or your nearest AQIS office if further information is required." Tuossa tekstissä oli hyperlinkit asianomaisiin sähköpostiosoitteisiin lisätietojen pyytämiseksi.

Lainaus
Alkuperäinen postittaja Nasu
(enkä tarkota nyt sitä Aussilan kaupunki-chinchillaa vaan jyrsijä-chinchillaa)!


Mikähän mahtaa olla "Aussilan kaupunki-chinchilla"?!?


Ihmettelee
Otsikko:
Kirjoitti: Aikis - Heinäkuu 11, 2005, 23:09
Ihan en ole varma, mikä otus tämä chinchilla on mutta sen tiedän takuuvarmasti, että hamsteria ei Australiaan voi tuoda... meinasi meinaan meidän muutto aikanaan tyssätä tähän tosiasiaan muutama vuosi sitten täysin! Tyttö oli juuri saanut hamsun, ja kova työ piti tehdä että hän siitä pystyi luopumaan ja kiinnostus uutta asuinmaata kohti voitti! Mutta tuolloin selvitin kaikista mahdollisista lähteistä asian, ja hamstereita ei voi tuoda kuin tieteellisiiin tarkoituksiin ja silloinkin vain uroksia.

Yhtäkkiä luulisi, että kaikki jyrsijät ovat samassa kategoriassa, mutta tausta noille tuontimääräyksille lienevätkin siinä, että Australiaan ei haluta sellaisia eläimiä, jotka eivät ennestään kuulu sen faunaan. Nimittäin olemme sitten täällä huomanneet, että onhan täällä monenmoista jyrsijää kaupan, mutta ei hamstereita tosiaankaan!!

Joten jos haluaa asian varmistaa, niin kannattaa kysyä ihan lajikohtaisesti. Toinen juttu sitten on että mitä pieni piipertäjä tykkää vuorokauden lennosta - selviytynee hengissä tosin ,mutta entäs henkiset vauriot...??? Täältä kyllä löytyy tosiaan monenlaisia lemmikeitä korvaukseksi - no offence ja kaikki kunnia kyseiselle chincillalle.
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Heinäkuu 12, 2005, 00:19
Jouni,


Lainaus

Mikähän mahtaa olla "Aussilan kaupunki-chinchilla"?!?


Taitaapi olla viittaus Queenslandin kaupunkiin nimelta Chinchilla ? - Western Darling Downs eli n 300 kliks meilta tuonne sisamaahan pain (North West).
Otsikko:
Kirjoitti: marzi86 - Elokuu 25, 2005, 10:27
mitenkäs muuten on ton papukaijan tuominen ausseista suomeen? tutulta kuulin että se oli saanut ausseissa kakadun mutta ei voinut tuoda sitä suomeen koska hänen olisi pitänyt asua ausseissa vähintään kaksi vuotta!? Tästä tosin on jo hyvin kauan aikaa..15-20 vuotta. Kai tällaiset asiat olisivat jo hieman helpottuneet?
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Elokuu 25, 2005, 12:04
Marzi,

Ei ole niinkään helppoa, mutta mahdollista kyllä joidenkin lintujen kanssa.  Tällaiset asiat ovat todennäköisesti vaikeutuneet viimeisen 15-20 vuoden aikana.

Tässä vähän tietoa, mutta lisäksi sinun tätyy hankkia osavaltio kohtaiset säännökset.

How to import and export Pet Birds
Wildlife trade factsheet
Department of the Environment and Heritage, November 2004

http://www.deh.gov.au/biodiversity/publications/trade-use/factsheets/pet-birds.html#overseas
Otsikko:
Kirjoitti: Aikis - Elokuu 25, 2005, 12:41
Ja jos Suomeen pain aikoo lemmikkeja kuskata, niin maa-ja metsatalousministeriolla on siihen jotain saannoksia... veikkaisin, etta verkkosivut ovat mmm.fi. Nyt varsinkin kun on noita kaikenlaisia virustauteja linnuissakin, voipi olla etta ovat aika lailla tarkentaneet tai tarkentamassa tuontimaarayksia...
Otsikko:
Kirjoitti: Jaaks - Elokuu 25, 2005, 13:10
Aivan oikein Aikis :D

Ajattelin kyllä kanssa, että ne olis helpompi kysyjien hankkia Suomesta kun siellä vielä ovat, mutta tässä vahän siitäkin tietoa mitä AQIS antaa:

Lainaus

Country name: FINLAND
 
Species name: BIRDS
 
Transport requirement: Transport requirements do not exist.  
 
Updated: 16 Jun 2005

http://www.aqis.gov.au/animex/asp/Restriction.asp?ID=5423  


Otsikko:
Kirjoitti: Yatungka - Elokuu 02, 2006, 03:24
Re: Lintu ja koira lahdossa Australiasta Fidzille - miten mahtaa onnistua?

Hei,
mina ja mieheni suunnittelemme muuttoa Australiasta Fidzille taman vuoden loppupuolella. Taalla Lansi-Australiassa asuessa perheenlisaysta on tullut koiran ja linnun muodossa, mutta mutta... Mites mahtaa koko perhe paasta matkustamaan Australiasta pois? Koiran kanssa tuskin tulee mitaan ongelmia, kunhan rokotukset ja karanteenit ja muut kaydaan lapi, mutta enta lintu? Han on nuori galah, joka saatiin tuttavaltamme noin puoli vuotta sitten, eika kylla voida enaa erota tasta hurmaavasta nuoresta miehesta! Tietaako kukaan onko Australian native wildlifen vieminen maasta mahdollista?

Minulla on harvoin mahdollisuus paasta nettiin (asutaan pitkia aikoja IHAN puskassa usein ilman puhelinyhteyksia), joten jos joku osaisi antaa vinkkia taman asian suhteen, olisin oikein kiitollinen... :god:  

Kiittaen ja kumartaen, Yatungka
Otsikko:
Kirjoitti: Leokatti - Elokuu 02, 2006, 04:04
Koiran vienti onnistuu, jollei ole yksi kielletyistä roduista eikä asu Northern Territory:ssa. Karanteeni on ainoastaan 7 päivää. Enemmän täältä (http://www.aqis.gov.au/animex/asp/restriction.asp?ID=4621#Trans%20Details).

Galah'n saat viedä lemmikkinä, kunhan lupa-asiat ovat kunnossa. Lisää mm täältä (http://www.deh.gov.au/biodiversity/publications/trade-use/factsheets/pet-birds.html)
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: acromion - Marraskuu 14, 2008, 12:13
Heipä hei.

Osaako kukaan sanoa, onko merkittävästi kalliimpaa tuoda kaksi kissaa petcargoa käytteän Australiaan kuin hoitaa koko homma itse? Sain kustannusarvion petcargolta 2500e, mutta jos itse järkkäily on halvempaa niin yritän kyllä sitä reittiä.

Pääsisköhän Ausseihin kissojan kans veneellä? Kauan menis juu, mutta saisivat matka-ajan kisut olla omistajansa kanssa, mikä on tärkeintä.

Itsellä tarkoituksena tuoda tuolloin (luultavasti alkuvuodesta 2010) 10- ja 9-vuotiaat kissani Ausseihin. Ovat erittäin hyvässä kunnossa ja tottuneet että otan ne mukaan kaiken maailman häppeningeihin. Kaikkein suurin järkytys niille olisi jos niiden omistaja vaihtuisi, ympäristöä kun ovat tottuneet vaihtamaan säännöllisin väliajoin.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: tuturune - Helmikuu 11, 2009, 16:57
Hei,

Olemme todennäköisesti muuttamassa Alburyyn elo-syyskuussa 2009 kolmeksi vuodeksi ja mukaan on lähdössä perheemme koira. Lemmikkien tuomisesta maahan on tässä viestiketjussa paljon tietoa, mutta suurin osa viesteistä on jo monen vuoden takaa. Siispä kysyisin, miten koiran tuonti maahan onnistuu. Koirallamme on eu-passi, se on sirutettu, rabiesrokotettu ja vasta-aineetkin on testattu.Vasta-ainetestistä meillä on 20.9. 2006 päivätty saksalaisen virologiainstituutin todistus ja testin jälkeen rabiesrokotus on pidetty voimassa. Miten lupaa koiran maahantuontiin haetaan ja kauanko koko prosessi kestää? Olisin myös kiinnostunut hinnasta. Mitähän yhden koiran vienti maksaa petcargona, entä omatoimisesti? Ja kuinka suuren vaivan säästää, jos käyttää petcargoa?

Tämä on nyt tällä erää huolista päälimmäisenä, koska tiedän, että koiran vienti Ausseihin ei ole aivan helppoa eikä nopeaa. Kyselen sitten varmaan tuolla muualla lapsen koulumaksuista ja muista muuttamiseen ja Ausseihin asettumiseen liittyvistä asioista.

Kovasti olisin kiitollinen, jos joku joka on tuonut koiran maahan kertoisi, miten se tapahtui ja miten meidän pitäisi menetellä, Tuija

Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Helmikuu 11, 2009, 19:26
http://www.daffa.gov.au/aqis/cat-dogs

Tuolta löytyy tiedot siitä mitä tarvitsee, samalla kannattaa etsiä Suomesta eläin lääkäri jolla on kokemusta koirien valmistelemisesta muuttoon. Raja eläinlääkäriltä saa myös tietoa eli http://www.evira.fi/attachments/eviran_valtuuttamat_rajaelainlaakarit_1_.pdf

Me käytettiin omien koirien tuontiin tätä  http://www.petcarriers.com.au/ . Noiden avulla voit hoitaa kaiken ja palvelu pelaa loistavasti. Siinä on mukana suomalais taustainen henkilö Soile nimeltään ja siltä saa kaiken tarvittavan tiedon joko meilitse tai puhelimella. Ensimmäinen kontakti kannattaa ottaa meilillä.

Hinta on varmasti hiukan kalliimpi kuin itse hoidettuna mutta kannattaa miettiä mikä on omalla kohdalla järkevää, meille oli kokonaisedullisempaa käyttää ostopalvelua. tuolla on joitakin arvioita:
http://www.petcarriers.com.au/importing.asp

Hinta riippuu koiran painosta ja siitä onko kaikki tarvittavat asiat hoidettu oikein jolloin karanteeni aika jää siihen minimiin eli 30päivään. Se että koiralla on jo vastaaine testit ym ei välttämättä auta mitään jos ne on hoidettu eri tavalla kun  halutaan, joudut tekemään kaiken uudelleen, myös sirun pitää olla tietyn tyyppinen. Valmisteluun menee muistaakseni 150 päivää ja silloin kun tuo täyttyy niin karanteeni on 30päivää. Meillä oli 135 päivää ja karanteeni oli sitten 45päivää.

Mikäli nyt en ihan väärin muista niin kaikkine valmisteluineen ja eläinlääkäri ym kuluineen koko homma oli kahdelta koiralta luokkaa 8000$. Siihen kuului mukaan lento sydneysta brisbaneen (lähin karanteeni oli sydneyssä) koirille ja toimitus meidän kotiovelle. Koirat olivat jack russel terriereitä joiden yhteispaino n. 20kg+kuljetuslaatikot ja tarpeet niissä. Eli samalla rahalla ostaa 8 koiraa perillä jopa enemmän. Tilapäismuutossa miettisin hyvinkin tarkkaa onko järkeä. Meillä hintaan vaikutti myös se että hankittiin koirille isommat boxit kun olisi ollut tarve. Ettei tarvitse makoilla omissa ulosteissaan jos matkalla hätä yllättää.

Eihän näitä tietty järkisyillä voi perustella.

Aikaa tuosta on n.1,5 vuotta

Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Rabidos - Helmikuu 12, 2009, 00:38
Hei,
toimme dalmatiankoiran (25kg + se isoin mahdollinen hakki) maahan puolitoista vuotta sitten. Hoidimme asiat omatoimisesti Kuopiosta kasin: rokotukset + loishaadot kaupungin elainlaakarissa. Vasta-ainenaytteet elainlaakariasema lahetti saksaan analysoitavaksi. Lentorahdin varasimme itse Finnairilta. Finnairin kuitti osui juuri tuossa mannaviikolla silmiin ja siina luki 2200 euroa... Kuukauden karanteeni Melbournen Spotswoodin karanteeniasemalla maksoi noin 500 taalaa, eli nykykurssin mukaan 250 euroa.

Tassa suora linkki tuontiohjedokumenttiin:
http://www.daffa.gov.au/__data/assets/pdf_file/0013/112045/category-4-information-package.pdf

Eli faktat edellisesta poimittuna:
- koira pitaa olla rokotettu 12kk sisalla ennen Australiaan tuontia
- vasta-ainetesti on voimassa 12 kk naytteen otosta (!)
- vasta-ainetestin voi ottaa aikaisintaan 4 viikon paasta rokotuksesta

Meilla koira rokotettiin n. 15kk ennen lahtoa ja vasta-aineet otettiin n. 12 kk ennen lahtoa. Nain ollen vasta-ainetesti oli viela voimassa Australiaan tullessa. Rokotus sen sijaan piti uusia 3 kk ennen lahtoa, mutta siita oli todistukset olemassa ja kaikki em ehdot toteutuivat.

Eli, vasta-ainetesti pitaa teidan ottaa uudelleen (ja mahdollisesti uusia rokotus, jos edellisesta on vierahtanyt aikaa). Vielapa aika pikaisesti, jos haluatte selvita 30 paivan karanteenilla! Printatkaa tuo dokumentti mukaan ja viekaa se elainlaakarille nahtavaksi. Meilla nuo rokotukset ja vasta-ainenaytteet hoidettiin tosiaan kaupungin elainlaakarissa, joka on "Government approved veterinarian".

Loppujen lopuksi lahdon lahestyessa pitaa varata koiran paikka koneesta. Taman pystyi muistaakseni tekemaan vasta kaksi viikkoa ennen haluttua lahtoa. Sen jalkeen pitaa varata aika lahtotarkastukseen ja dokumenttien tayttoon Vantaan kaupunginelainlaakarille lahtoa edeltavalle paivalle. Finnairin antamien ohjeiden mukaisesti mennaan cargo-terminaaliin ajoissa. Sinne pitaa myos varata elainlaakari lukemaan koiran siru. Lisaksi pitaa soittaa tullivirkailija paikalle sinetoimaan boksi.

Loppujen lopuksi homma on vaivan arvoinen  ;) Ei ole ainakaan valituksia kuulunut taman meidan koiran taholta  :pepsodent

Terveisin

Janne
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Elokuu 21, 2009, 09:27
Täällä on puhuttu koirien rokotuksista, mutta mites kissojen rokotukset, vasta-ainetestit ja aikataulut niistä?

Myöskin hintaa kahden (n.3kg) painoisen kissan tuomisen kustannuksista olisin kiinnostunut. Saako esim. tuolta pet carrierilta paljousalennusta?  8)

Jännä lukea näitä kirjoituksia, että tuolla hintaa saisi näin ja näin monta uutta koiraa/kissaa, mut kuka lemmikinomistaja oikeasti korvaisi vanhan uudella  ;) Joo jätetään nää nykyiset kotiin ja hankitaan tilalle kaksi uutta samanväristä. Not.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Elokuu 21, 2009, 21:58
http://www.daff.gov.au/aqis/cat-dogs

Tuolta tietoa, mikäli kissat kulkevat samassa boxissa saa varmaan alennusta vrt 2 boxia. Laita meiliä Petcarriersille niin selviää. Jokainen tuonti on kuitenkin omanlaisensa. Heillä on myös varmaan tuoreimmat tiedot vaatimuksista.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Marraskuu 26, 2009, 13:12
Muistaako kukaan, missä oli lista Suomen eläinlääkäreistä, jotka ovat virallisesti hyväksytty ottamaan vasta-ainetesti Ausseja varten? En nyt millään löytänyt sitä listaa enää mistään...Rokotukset varmaan voi ottaa missä vaan?
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Marraskuu 26, 2009, 14:28
En tiedä missäpäin suomea olet mutta meillä teki ihan kunnaneläinlääkäri siitä paperit ja sitten rajaeläinlääkäri vain tarkistaa että kaikki on oikein.

Niiltä tietysti voit kysyä miten nykyisin menetellään meidän jutusta on aikaa jo joku vuosi.

www.evira.fi/attachments/eviran_valtuuttamat_rajaelainlaakarit_1_.pdf
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Joulukuu 11, 2009, 14:21
Espoossa asutaan. Jossain vaiheessa kun löysin jonkun listan, jossa listattiin hyväksytyt eläinlääkäriasemat, joilla testin voi teettää. Käsitin, et vain joku niistä paikoista kelpaisi.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mariag - Joulukuu 13, 2009, 14:14
Itse olen nyt olllut tekemisissä petcarriessin kanssa ja tällä hetkellä odotellaan maahantuontiluvan hyväksymistä jonka jälkeen varaan ajan viimeisiin rokotuksiin ja petcarries henkilö varaa karanteenin ja ehdottaa minulle lentoja joista sitten valitsen sopivan. RNATT-testin voi tehdä oma eläinlääkäri ja tuloksen kokeesta lähettää evira joka pitää ottaa mukaan kunnaneläinlääkärille, joka laittaa leiman ja allekirjoittaa.tämä allekirjoitettava kaavake löytyy sieltä www. daff.gov.au/aqis nimi oli jokin goverment veteriana. Helsingissä me kävimme Helsinginkatu 24 ympäristökeskuksessa, jossa toimii eläinlääkäreit joilla on tämä lupa.

Itse haluaisin tietää enemmän ihmisten kokemuksia jotka ovat vieneet koiran ulkomaille,ausseihin. Miten koira pärjännyt lennon ja miten karanteeni?  ottiko joku yhteyttä teihin että perillä ollaan jne. informaatiota koiran voinnista?kävittekö katsomassa koiraanne ja oliko luonteessa muutoksia? En ole varmaankaan ainoa jota pelottaa koko homma niin lohduttaisi kuulla vähän oikeita kokemuksia eikä vain oletuksia mitä olen omilta sukulaisilta kuullut joilla ei oikeata kokemusta asiasta ole. :)
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Joulukuu 13, 2009, 23:45
Mariag,

Me tuotiin reilu 2v sitten 2 koiraa petcarriersin avustuksella, sieltä oltiin heti yhteydessä kun koirat olivat maassa ja niiden ihminen (Soile) kävi vielä karanteeniasemalla katsomassa että kaikki on ok. Vaimo kävi karanteenin aikana joka meillä oli 45pvää katsomassa kahdesti koiria. Petcarriers hoiti joka tilanteessa tiedotuksen hyvin ja mitään huolta ei meillä ollut missään vaiheessa. Koirat olivat karanteenissa Sydneyssa ja itse asumme Brisbanessa eli kun karanteeni oli ohi koirat lennätettiin vielä brisbaneen ja PC:n edustaja toi ne suoraan meidän kotiovelle.

Nyt kun tuosta on aikaa kulunut ja koirat ovat kunnolla kotiutuneet emme ole huomanneet että matka niihin olisi vaikuttanut mitenkään, toisella koiralla on ollut hieman iho oireita mutta ne johtuu enemmänkin ilmaston tuomista jutuista.

Tärkeätä täällä on sitten heti alussa alkaa suojaamaan koiraa kirppuja ja muita ötököitä vastaan sekä huolehtia että aineessa on mukana sydänmatoja torjuva lääke.

Eniten meillä on ollut vaivaa siitä että asutaan paikassa jossa on sammakoita ja noi Russelit tykkää leikkiä kaikella mikä liikkuu niin aina pitää kattoa ettei ne kanna niitä sisälle.

Voit olla huoleti, eläimesi ovat hyvissä käsissä PC:n organisoimassa kuljetuksessa.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Milka - Joulukuu 14, 2009, 01:53
MH,

Tama menee nyt taysin ohi alkuperaisen aiheen mutta menkoon  :pepsodent

Millaisia on Jack Russellit lemmikkeina? Minua ne kiehtovat, silla olen kuullut niiden olevan todella alykkaita. Mutta olen myos kuullut etta ehka liiankin.  :pepsodent Ne kuulemma loytavat tien ulos aidatulta pihalta. Eli jos ne vain ulos haluavat, ne kylla paasevat. Miten on sinun kokemukset?
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Joulukuu 14, 2009, 04:52
MH,

Tama menee nyt taysin ohi alkuperaisen aiheen mutta menkoon  :pepsodent

Millaisia on Jack Russellit lemmikkeina? Minua ne kiehtovat, silla olen kuullut niiden olevan todella alykkaita. Mutta olen myos kuullut etta ehka liiankin.  :pepsodent Ne kuulemma loytavat tien ulos aidatulta pihalta. Eli jos ne vain ulos haluavat, ne kylla paasevat. Miten on sinun kokemukset?

No ensin pitää todeta että russeleita on ainakin suomessa kolmea erilaista jotka kansan suussa kaikki ovat russeleita.

http://www.jrtcgbsf.fi/ Meidän toinen koira edustaa tätä haaraa.

 Nämä ovat alkuperäisiä russeleita ja ns. työkoiria jotka omaavat erittäin suuren metsästys vietin ja ovat siksi ehkä tavallista haasteellisimpia, tiedän tapauksia suomesta jossa omistaja on palauttanut koiran kasvattajalle siksi ettei ole uskaltanut ottaa riittävän tiukkaa kuria sille. Eli koira voi käydä jopa omistajan päälle, pienestä koostaan huolimatta "peto" ellei sille tehdä rajoja selväksi. Erittäin aktiivinen koira vaatii paljon liikuntaa ja muutakin puuhaa ettei turhaannu ja pistä esim kotona sohvaa palasiksi. Toisaalta sitten oikeissa käsissä todella seurallinen ja luotettava harrastekumppani.

Tämä kuuluu niihin jotka kaivaa itsensä helposti aidan ali tarvittaessa useammankin metrin, meillä oli suomessa häkki jonka pohjan alla oli metalliverkko joka puolella peitettynä hiekalla. 1,5m korkea aita ei myöskään ole näille mikään este, hidaste korkeintaan jos ne päättää lähteä. Täällä kun on noita lautaaitoja niin ei ehkä pääsen niin helposti yli kuin verkkoaidasta josta saa otetta käpäliin. Tai voit opettaa tämän kulkemaan vierelläsi ilman hihnaa ja se seuraa sinua vaikka 3v. mutta joku päivä se myöskin saattaa päättää että nyt on aika tutustua ympäristöön ja yleensä silloin koira on mennyttä, näiden yleisin kuolinsyy on auton alle jääminen koska kaikki mikä liikkuu kiinnostaa.

Tätä en meillä jätä koskaan vieraille enkä koskaan jätä valvomatta silloin kun on vieraita. Nämä on yksilöitä mutta en ehkä ottaisi jos itsellä olisi lapsia. Viihtyy lapsien kanssa hyvin mutta lapsi voi vahingossa ottaa kovakouraisesti turkista kiinni ja silloin koira puolustautuu varmasti. Myöskin omistajan  suojelussa on tarkka, jos vieras ihminen ottaa vaikka hartiasta kiinni niin hammasesittely tulee aika helposti.

Näille sattuu ja tapahtuu, pikkutappelun jäljiltä voi näky olla tällainen: http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuvakansiot/El%E4imet/DSCF2109.JPG

http://www.parsonrussellinterrierit.fi/  

Sitten on tämä joka on suomessakin yleisempi ja enemmän seurakoira ja siksi luonnekkin helpompi. Tämän rotumääritelmä on täsmälleen sama kuin edellisenkin. Nämä saa alkunsa siitä että aikanaan Briteissä pastori parson on ottanut 500 em rodun edustajaa joista on alkanut koulimaan itse uutta "rotua". Tästä ei ole sen enmpää tietoa kun en ole perehtynyt. Tuolta linkistä varmaan selviää paremmin.


http://www.jackrussellinterrieri.fi/ meidän toinen on tällainen.

Tämä on sitten se kolmas eli ns. Tappijalka russeli eli tunnistaa edellisistä helposti kun jalat ovat lyhyet. Tämä  on ainakin meillä ollut tosi helppo oikein "sohvaperuna" aktiivinen mutta osaa ottaa rennosti eikä äksyile ja on rauhallinen.

Siinä kaverit puistossa pick nickillä  

http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuvakansiot/El%E4imet/Kuva+1265.jpg

Oho tulipas pitkä sepustus, toivottavasti tästä irtoaa jotakin.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mariag - Joulukuu 14, 2009, 08:25
KIITOS MH! :pepsodent
Kuullostaa hyvältä ja tuntuu että kyllä tästä tullaan selviämään ihan hyvin. Itse muutan canberraan niin koira käsittääkseni kuljetetaan karanteenista autolla. Muistatko laittoivatko ne karanteenissa koirillenne rokotuksia noita punkkeja yms. ötököitä vastaan?
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Joulukuu 14, 2009, 12:18
Aha, siis Ausseissa on tätä sydänmatoa...Hyvä tietää. Kissojen kasvattaja jo siitä varoittelikin.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Joulukuu 14, 2009, 13:19
KIITOS MH! :pepsodent
Kuullostaa hyvältä ja tuntuu että kyllä tästä tullaan selviämään ihan hyvin. Itse muutan canberraan niin koira käsittääkseni kuljetetaan karanteenista autolla. Muistatko laittoivatko ne karanteenissa koirillenne rokotuksia noita punkkeja yms. ötököitä vastaan?

Voi olla että tulee autolla se on noin 4-5h matka, saattaa kuitenkin tulla lentämälläkin.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Joulukuu 14, 2009, 13:21
Aha, siis Ausseissa on tätä sydänmatoa...Hyvä tietää. Kissojen kasvattaja jo siitä varoittelikin.

juu, meillä annetaan tätä kerran kuussa.

http://www.bayeranimal.com.au/default.aspx?Page=50&ItemId=38
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Joulukuu 16, 2009, 10:07
Kyselin jo tuolla työ-palstalla, mutta ilmeisesti siellä ei oikein ollut oikeaa kohderyhmää :) Olen siis opiskelemassa pieneläinhoitajaksi (vet nurse) ja kunhan valmistun, niin suuntana olisi Brisbane. Täällä kun teitä lemmikin omistajia pyörii, niin ihan mielenkiintoista olisi tietää, millaisia klinikoita tai isompia eläinsairaaloita Ausseissa on? Varmaan kuitenkin suht samaan tapaan toimitaan kuin Suomessakin? Jos joku tuntee sieltä vet nursen, niin mielelläni ottaisin yhteystietoja, niin pääsisin kyselemään työnkuvasta jne :)
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: MH - Joulukuu 16, 2009, 11:17
http://www.manlyroadvet.com.au/

Tuota me ollaan käytetty, palvelu erinomaista.

Googlaat vet hospital QLD ni löytyy tietoja.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Joulukuu 16, 2009, 18:53
Tuonne Manly Roadin klinikan sivuille eksyinkin jo aikaisemmin googlatessani. Näyttää varsin monipuoliselta paikalta :)
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Heinäkuu 08, 2011, 16:39
Onko kukaan vienyt/viemässä lemmikkiään Ausseihin viime aikoina? Finnairhan ei enää järjestä kyytiä, kuin niihin kohteisiin, jonne se suoraan lentää. Eli milläs reitillä ja millä lentoyhtiöllä lienee paras tällä hetkellä eläimet kuljettaa? Ja pitääkö Pet Catgon tieto paikkaansa, että Australiaan kissat lentävät omissa bokseissaan vaikka lentoyhtiöitten sivuilla lukee, että kaksi/boksi?  ???
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: miuq - Tammikuu 26, 2012, 06:21
Heippa, täällä kaivattaisiin myös viime aikojen kokemuksia koiran viemisestä Suomesta Australiaan. Lähinnä tämän päivän hintapolitiikka (firmojen palveluita käyttäneet ja omatoimisesti homman järjestäneet) kiinnostaisi, kuten myös että mitä kautta olette matkustaneet. 
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: Mesi - Elokuu 04, 2012, 12:32
Onkos kukaan vienyt lähiaikoina lemmikkiä Ausseihin? Lähinnä kiinnostaisi lentoyhtiöt ja reitit, joita ihmiset ovat käyttäneet.
Otsikko: Vs: Lemmikit; kuljetus,kysely,myynti,osto,ym
Kirjoitti: matte9d - Marraskuu 07, 2012, 17:37
Tällä firmalla on rahtipalvelu eläimille Australiaaan.. http://www.travelcargo.fi/fi/elainkuljetus/