Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Lomailu - Working holiday - Backpack => Aiheen aloitti: sina1800 - helmikuu 24, 2014, 15:14

Otsikko: veroilmoitus
Kirjoitti: sina1800 - helmikuu 24, 2014, 15:14
Osaisikos kukaan sanoa että tarvitseeko minun täyttää veroilmoitusta ollenkaan kun en tehnytkään töitä working holidayllani? Vai pitääkö minun täyttää se silti ja ilmoittaa etten tehnyt töitä?
Otsikko: Vs: veroilmoitus
Kirjoitti: jounij - helmikuu 24, 2014, 17:38
Osaan:

Australian Veroviraston ohje (http://www.ato.gov.au/Individuals/International-tax-for-individuals/Coming-to-Australia/Paying-tax-and-lodging-a-tax-return/Do-you-need-to-lodge-a-tax-return-/?anchor=P518_34947#P518_34947)


Pari hakua ATO:n sivulla puolestasi teki
Otsikko: Vs: veroilmoitus
Kirjoitti: sina1800 - helmikuu 24, 2014, 18:50
Silmät ristissä ja äkillisen lähdön paniikissa tulkitsen että ei. Yksi mietittävä siis vähemmän. Kiitoksia :)
Otsikko: Vs: veroilmoitus
Kirjoitti: sina1800 - helmikuu 24, 2014, 18:54
"You must also complete and lodge a tax return if you are leaving Australia permanently or for more than one financial year."

Ilmeisesti tuo kuitenkin tarkoittaa residenttejä eikä minua?
Otsikko: Vs: veroilmoitus
Kirjoitti: RUU - helmikuu 24, 2014, 19:15
Minä nojautuisin ensisijaisesti tähän sääntöön: "you are a foreign resident and you earned more than $1 in Australia during the financial year."
Se maastapoistumissääntö on erikoinen sikäli, että eiväthän turistitkaan tee veroilmoitusta, vaikka poistuisivat loppuelämäkseen.  :coolh
Otsikko: Vs: veroilmoitus
Kirjoitti: sina1800 - helmikuu 24, 2014, 19:43
Jee jee, kiitos :)