Australian Viestitaulu

Viestitaulu => Elämää Australiassa => Oz Online lähdössä Australiaan tai Australiassa => Aiheen aloitti: Viitasaarelaine - heinäkuu 22, 2008, 10:56

Otsikko: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Viitasaarelaine - heinäkuu 22, 2008, 10:56
Olen asunut taalla Melbournessa kohta vuoden  enka ole juuri suomalaisiin tormannyt. Siita tuli mieleen ottaa asia esille taalla viestitaululla. Olisi nimittainn
mukava lahtea joskus suomalaisten kanssa yhdessa ulos esim. yhdelle oluselle
tms.  Onko Melbournessa joku suomalaisten kantakuppila, jossa voisi tormata
oman kansakuntansa edustajiin? Toisaalta olisi kiva joskus lahtea porukalla tutustumaan
paikalliseen yoelamaan.  Jos tallaisen ajatuksen kannattajia loytyy muitakin kuin mina, niin
ei muuta kuin sovitaan joku ajankohta ja eikun menoks!
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Tuipa - heinäkuu 22, 2008, 14:56
Taalla on vaikka kuionka paljon suomalaisia!!!
En nyt tieda onko varsinaista kantakapakkaa, mutta seuraa loytyy varmasti!
Seuraile viestitysta taalla, tai facebookista loytyy seuraavat ryhmat: Dundernews, Finns in Melbourne seka Finns Down Under!
Tassa lisaksi pari vanhaa viestiketjua:
http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=4307.msg43173#msg43173
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - syyskuu 28, 2008, 16:42
Herättelen tätä ketjua, olen ollut muutaman viikon Melbournessa ja kovasti tekisi jo mieli suomalaistakin seuraa. Löytyisikö tätä kautta kahviseuraa tai sille kuuluisalle yhdelle lähtijöitä? Olen löydettävissä Collingwoodin alkupäästä, autoilu on periaatteessa mahdollista mutta käytännössä vielä "apua, ajan vastaantulevan kaistalle" -asteella  :pepsodent . Olisi kiva tavata muita suomalaisia kun meitä täällä kuulemma riittää :-)
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Helik - syyskuu 28, 2008, 19:48
Mä olen ollut täällä Melbournessa yli vuoden ja olisi kiva tavata välillä myös muita suomalaisia  :)

Mulle voi mailata osoitteeseen he-tk-85@hotmail.com

Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - maaliskuu 25, 2009, 07:37
Hei!!

Herattelen tata ketjua... :) Olisi mukava tavata muita suomalaisia taalla Melbournessa. Onko teilla jotain saannollisia tapaamisia?? Facebookissa on Finns in Melbourne -ryhma, joka kylla nayttaa aika "uneliaalta" talla hetkella. Itse asun Brightonissa. Asuuko taalla pain ketaan?

t.Katariina
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Heidi - maaliskuu 25, 2009, 08:46
Moi Katariina, mun oli vaan pakko vastata (vaikken tieda Melbournen taman hetken tapaamisista mitaan), kun just lueskelin sun blogia ja kirjoittelinkin sinne pari rivia kulttuurishokkiin liittyen... Huvittava yhteensattuma, en nimittain kay taalla dunderissa enaa yhta ahkeraan kuin ennen ja sit tormasin suhun taalla heti etusivulla!

Mutta sen verran asiaan liittyen, kasittaakseni Melbournessa ei ole ainakaan dunderin kautta mitaan saannollisia treffeja kuten Sydneyssa ja Brisbanessa, vaan ihmiset tapaavat niissa omissa tutuissa porukoissaan. Hyppaa junaan ja tule meita moikkaamaan, ennen kuin olet kiinni tyoelamassa!  ;)
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Rabidos - maaliskuu 25, 2009, 09:50
Kuluvan viikon lauantaina (28.3.) klo 18:30 alkaen on formula-aiheinen kokoontuminen St Kildan Elephant & Wheelbarrow-pubissa. Siella tormaa varmasti suomalaisiin! En ole aikaisemmin "kisastudiossa" kaynyt, mutta jospa siella maanmiehensa tunnistaisi sinivalkoisista kasvomaalauksista!?

Terv. Janne
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - maaliskuu 25, 2009, 10:54
Heidi, kiva etta tormataan taallakin :) Oon tosiaankin kuullut, etta Sydneyssa ja Brisbanessa suomalaiset tapaa saannollisesti ja ovat paljon aktiivisempia jarjestamaan yhteisia juttuja. Ehka jotain sellaista voisi jarjestaa taalla Melbournessakin?? Kiitos kutsusta :) Olispa tosi kiva tulla kaymaan siella teilla. Ilmoittelen, jos mulle tilaisuus lahtea kaymaan siella :)

Janne, kiitti vinkista!!! :) Pistan ton ehdottomasti mieleen ja jos vain paasen, tulen ehdottomasti lauantaina paikalle :)
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: MiiaKoo - maaliskuu 26, 2009, 07:42
Minä tulisin suomalaisten tapaamiseen mielelläni, jos sellainen vain järjestetään! Olen asustelllut täällä n. 10kk ja tapaamisia ei ole liiemmin ollut tai sitten en ole päässyt paikalle. Tapasimme lokakuussa kirjavaihtarimeiningillä kerran, että sitäkin toimintaa voisi taas aktivoida...
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - maaliskuu 26, 2009, 11:49
Minä myös! Aloitin postgraduate opinnot kuukausi sitten ja tapaisin mielelläni suomalaisiakin. Eli täällä olisi yksi osallistuja lisää  :peukkuy
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - maaliskuu 27, 2009, 10:20
Heippa,

Tosi kiva, etta muitakin kiinnostuneita loytyy :) Sovitaanko jo heti eka tapaaminen huhtikuun alkuun, ekalle tai tokalle viikonlopulle? Jos innostusta riittaa, voitaisiin tapailla saannollisesti esim. vaikka joka kuun toka viikonloppu tai mika vaan ajankohta, mika sovitaan. Itse en tunne taalta viela ketaan muita suomalaisia. Olisi mukava paasta valilla aina jutskaileen omalla kielella ja tapaamaan muita "meikalaisia" taalla asuvia :) Muutkin kiinnostuneet ilmoittakaa itsestanne ja heittakaa ideoita missa voitaisiin nahda ja milloin :)

terkuin,

Katariina
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: HeidiL - maaliskuu 28, 2009, 11:04
Mä oon kans mielelläni mukana! Mulle käy hyvin jo vaikka ens vkl mutta huhtikuun toinen vkl on pääsiäinen ja olen reissussa.
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - maaliskuu 28, 2009, 20:55
Samoin ensi viikonloppu sopii - Melbournea paremmin tuntevat heittäkää paikka ja aika (kivasti julkisilla tavoitettavissa jos mahdollista  :))
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - maaliskuu 29, 2009, 17:59
Heissan taas!

Mullekin sopii ensi viikonloppu paremmin. Lauantai illaksi kyllakin jo muuta, mutta sunnuntai iltapaiva/ilta sopii hyvin. Miten muille? Ja tosiaan mikahan olisi kiva paikka treffata? Olisiko kenellakaan taalla jo jonkun aikaa asuneella hyvaa paikkaa mielessa???

t.Katariina
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - maaliskuu 31, 2009, 08:48
Sunnuntai iltapäivä sopisi minullekin - miten olisi, jos tavattaisiin Flinders Streetin aseman kellojen alla klo 15 ja mentäisiin siitä jonnekin iltapäiväkahville? Kaikki mukaan!
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Elin F. - maaliskuu 31, 2009, 10:36
Mäkin liittyisin mielelläni seuraan, jos vaan pakkaamiselta/siivoamiselta ehdin!  :XXXX
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: MiiaKoo - huhtikuu 03, 2009, 07:46
Siis tapaaminen sunnuntaina 5.4. klo 15.00 Flinder Streetin asemalla. Minä olen myös mukana! Odotellaan siellä toisiamme tovi, kun noista junista ei aina tiedä...
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - huhtikuu 03, 2009, 08:11
Hienoa! Katsotaan kuinka monta meitä tulee - jos on tulossa myöhemmin, yksärillä saa puhelinnron jotta löytää mukaan!
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: HeidiL - huhtikuu 03, 2009, 08:15
Mina myos mukana, nahdaan sunnuntaina!  :)
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: ruusu - huhtikuu 03, 2009, 10:15
Heip!

Mä ilmoittaudun joukon jatkeeksi  :)

Ruusu
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - huhtikuu 03, 2009, 21:15
Hienoo, etta muillekin sopii tama viikonloppu ja sunnuntai :) Nahdaan siis ylihuomenna klo 15 Flinders Streetin aseman edessa "kellojen alla" :) Kaikki mukaan!
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: Jipa - huhtikuu 04, 2009, 20:02
Nyt sitte finskit keksii miitata ku eka oleskelin siellä reilun kuukauden ja tällä viikolla lähdin jatkaan reissua :D Noh, ei ne ajotukset aina osu..
Otsikko: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - huhtikuu 21, 2009, 17:25
SUOMALAISET VAPPUBILEET MELBOURNESSA!!!

Paikka: Riverland, Federation Wharf (under Princess Bridge), Melbourne
Aika: Lauantaina 2.5.2009, klo 16 alkaen

Tervetuloa kaikki kaupungissa majailevat suomalaiset juhlistamaan ja viettamaan yhdessa hauskaa vappua!

Ei tarvitse valttamatta latsaa paahan, eika serpentiinia kaulaan, mutta iloista vappumielta mukaan ;)
See you there  :XXXX
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: typsy - huhtikuu 21, 2009, 17:29
Loistavaa!!! Siellä nähdään !!!
Otsikko: Vs: Suomalaisten tapaamiset Melbournessa
Kirjoitti: TC - huhtikuu 29, 2009, 20:18
MUISTUTUS VAPPUBILEISTA!!! KAIKKI MUKAAN !!  :)


SUOMALAISET VAPPUBILEET MELBOURNESSA!!!

Paikka: Riverland, Federation Wharf (under Princess Bridge), Melbourne
Aika: Lauantaina 2.5.2009, klo 16 alkaen

Tervetuloa kaikki kaupungissa majailevat suomalaiset juhlistamaan ja viettamaan yhdessa hauskaa vappua!

Ei tarvitse valttamatta latsaa paahan, eika serpentiinia kaulaan, mutta iloista vappumielta mukaan
See you there