Paikallispuhelumaksu ja dialup

Aloittaja ruuneperi, helmikuu 25, 2004, 22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ruuneperi

Vihdoinkin linjoilla Sydneyhin asettumisen jalkeen. Kotvasen kestikin, ennenkuin sai asunnon etsittya ja puhelimen + dialup yhteyden kytkettya.

Yritinkin tutkia tuota paikallipuhelun hintaa modeemiyhteyden kayton yhteydessa, ja tulin siihen tulokseen etta veloitus on kerta luontoista, ei sii aika perusteista tuon itse puhelun suhteen.

puhelinyhteys on Optus ja dialup tarjoaja on WestNet ja soittosarjan numero on 0198 308 333. WestNet ainakin mainostaa, etta kyseessa olisi paikallispuhelu soittamalla ks. numeroon, mutta onko tasta kokemusta muilla? Ihan vaan varmuuden varalle, ettei pyhelinlasku paase yllattamaan.

Rune
Terveisin,

Ruune

Jouko

Ruuneperi,

Nuo 0198 numerot ovat ainakin mun tietojen mukaan niin sanottuja roaming numeroita joita voi käyttää paikalllispuhelun hinnalla ympäri maata.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

ruuneperi

elikka kaiken jarjen mukaan pitaisi paikallispuhelumaksuilla parjata. Noh, viimeistaan ensimmaisesta puhelinlaskusta selviaa.

Jokatapauksessa oli uusi juttu todeta, etta kaikki netti-yhteyden tarjoajat todellikin ovat kiinnostuneet siita, kuinka paljon donaat kuussa netista. Mihin oli hieman vaikea totutella Suomen jalkeen, jossa kaikki yhteydet taitaa olla tarjolla ilman kattoa. Onkohan taalla jonkinlainen Oligopoli-tilanne palveluntarjoajien suhteen, kun nain kerran on?


Tanaan taas muutuin asetetta verran aussimmaksi, kun sain kirjastokortin. Yllattavan hyva tarjonta paikallisessa kirjastossa. Ekana tarttui mukaan hieman Australian historiaa ja "tunnista hamahakit" kirjat. CD-valikoimakin oli kattava...ei siis huono, etta kirjasto on nurkan takana sadepaivien varalla.
Terveisin,

Ruune

Jaaks

Ruune :D

Soita Optukselle ja varmista, etta numero on "local" niin sittenhan tiedat varmasti.

Kuten Joukokin jo sanoi nuo 0198 -numerot ovat "national local numbers"

hanskie

Onneksi olkoon askeleesta kohti Australialaisuutta.  :peukkuy

Sitten kun tulee ikava suomalaisia kirjoja, niin sinulla on mahdollisuus niita tilata Keskuskirjastosta oman kirjastosi kautta.
 
Pyyda Oders Form. Maksaa $2 tilaus ja saat noin yhden hyllymetrin (tai alle) suomalaisia kirjoja  omaan kirjastoosi. Sitten sinulla on kolmekuukautta aikaa ne lukea, silla ajan umpeutuessa ne palautetaan keskuskirjastoon.

Harmittavaa vain tassa mainiossa palvelussa on se ettei edeltakasin voi kirjoja valita kuin paaluokittain. Siksi olen vuosien saatossa lukenut kai kaikki, koska nyt tulee usein samat kirjat. Tama palvelu toimii New South Welsh ssa. Muista valtioista en tieda.
Cheers Mate  :XXXX
Hannu

ruuneperi

Pitaakin kayda tutustumassa mahdollisuuteen kirjastossa. Mita nuo paaluokat voisi olla. (esim. fiction, children, education) tuollako tasolla?

Juu taytyy viela tarkistaa, etta tuo Optus kasittelee tuota ilmeisesti Telstran numeroa paikallispuheluna. Soitinkin tanaan Optukselle, mutta ne eivat loytaneet tietojani mistaan, eika siten uskoneet numeroani heidan asiakkaaksi...tietokannat hieman jaljessa  ilmeisti. siina hotakassa unohdin itseasiassa kysya itse asiaa. huomenna paremmalla onnella.

Uutisissa oli muuten mukavan kokoisia aaltoa Manlyssa...pitanee menna kurkkimaan mikali niita viela huomenna olisi tarjolla....vaikka body surffaukseen. :P
Terveisin,

Ruune

hanskie

Only Fiction and Faction.  :roue

Olen kylla tayttanyt tilauskaavekeen ihan omin sanoin (ulkopuolelle suosituksien) ja ei ole auttanut. Aina on tullut kirjaluokkia laidasta laitaan. Pitsiohjeista, Tuntemattomaan Sotilaaseen jne........

Olen yrittanyt monta kertaa herattaa keskustelua, etta paakirjasto tekisi listan siella olevista Suomenkielisista kirjoista, mutta tuloksetta. Ja olen ajatellut etta parempi pieni paha, kuin iso misteikki. Kuitenkin uusiin kirjoihin  sisaltyy aina joku mielenkiintoinen lukematon.

Ai niin, paikkakunnalla jossa asun olen ainoa "Harman" edustaja noin 3000 asukkaasta ja silti lainaston tytot sanovat syyksi kirjavalikoiman  moniluokkaisuuteen;
Jos muutkin lainaavat niita!!!!?????   :??
Hannu