Australiaan lähtijöitä 2012 talvella?

Aloittaja Newi, toukokuu 08, 2012, 18:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Newi

Heipsan. :) Olen hyvissä ajoin liikkeellä, ja olen suunnittelemassa lähtöä talvella 2012 marras-joulukuussa Ausseihin 6kk-12kk ajaksi.
Seura kelpaisi paremmin kuin hyvin ainakin alkutaipaleelle, sillä nimenomaan yksinään lähtö tuntuu todella suurelta askeleelta.. Kävin Melbournessa pari viikkoa vuonna 2011, mutta muuten on Aussit täysin tuntematon valloitus. Kaupungilla tai ajankohdallakaan ole niin väliä, ainoa mikä pidättelee tällä hetkellä on työpaikka, josta voin lähteä 4vk irtisanomisajalla.
Olen siis 23-vuotias tyttö Helsingistä, joten jos kuka tahansa muu on myös miettinyt lähtöä, muttei ehkä uskalla sitä yksin tehdä, ilmoitelkaa itsestänne!

ninniap

Moikka! Täällä ois 20 vuotias tyttö Etelä-Suomesta ja lähössä syksyllä/alkutalvesta Ausseihin. Yksin lähteminen pelottaa myös joten ois mukava että lähtis aluks jonkun kanssa yhessä ja kattoo sitten reissussa miten käy ja mihin menee. Oon positiivinen, menevä ja en tykkää kiukutella :) voit kirjottaa mulle sähköpostia, jos kiinnostuit niin jutellaan lisää: ninnia.p@hotmail.fi

Suntti

Moi!

Mä oon lähdössä Melbourneen heti Joulukuun alussa. (luultavasti 4./5.pv) Yksin oon lähössä ja kyllähän se vähän kauhistuttaa. Oon 20v tyttö, mut voi myös lisäillä meseen tai mailata, niin vois jutella lisää.. Suntti_91@hotmail.com

Nikodeemu

Moi!
24 v mies Etelä-Suomesta lähdössä syyskuun alussa working holiday retkelle ausseihin. Töitä ja lomailua. Mieluiten jonkun kanssa kuin yksin, mutta pystyn myös toimimaan itsenäisesti. Kesällä takaisin Suomeen paluu (Ei tarkempaa ajankohtaa).
Tarkoituksena käydä myös Uudessa-Seelannissa, Tongalla sekä (mahdollisesti Vancouver-New York). Olen matkustellut jonkin verran, joten ei ihan ensimmäistä kertaa pappia kyydissä. :)
Viestiä saa laittaa, niin voidaan sumplia lisää. nikoj_87 at yahoo.com

b9leto00

Moro!
Minä ja nimimerkki Tase ollaan näillä näkymin tulossa elo-syys-lokakuussa sinneppäin, ja tarkoitus olla n. 12kk. Molemmat ollaan 19-vuotiaita poikasia Oulusta päin, ja ekaa kertaa tämmönen isompi ulkomaan matka. Mulla on jo viisumit hankittu, tasella vielä vähän epäselvää.

Viestitä jos kelpaa pikkupojat kaveriksi :D

hulivili

Moi! Mä oon alkanut ihan vakavissani harkita välivuotta ja ajattelin suunnata Ausseihin. Tarkoitus olis työskennellä välillä ja loppu aika sitten kierrellä pitkin maita ja mantuja eli perus work & travel. Oon sisäsiisti, kuulemma ihan huumorintajuinen, pidän huolta hygieniastani ja muutenkin olen kaikin puolin siedettävä.  ;) Ja niin, ikää löytyy naiselta 19 vuotta. Suunnittelin lähteväni syyskuun alkupuolella ja ajattelin pyöriä Ausseissa puolisen vuotta näillä näkymin. Yksin matkustelu ei oikein nappaa, koska ajatus siitä ei miellytä sisäistä nössöäni. Saa laittaa s-postia.

Suntti

Suunnitelmat aikaistuu malttamattomuuden takia..;)

Eli se ois lähtö jo 17.10, jos joku lähtee samoihin aikoihin niin voi laittaa viestiä.

Jalla

Terve!
Minä ja tyttöystäväni olisi kanssa lähdössä syys-marraskuussa ausseihin. Tarkotus vuos ois olla. Suomesta talven kylmyyttä pakoon!

bends

Syyskuun puolessa välissä mulla lähtö. Oon etelä-Suomesta 21v tytsy ja yksin lähdössä. Kämppää just tyhjentelen, työsoppari loppuu 2vk päästä ja sit kesäks saareen töihin jonka jälkeen lähtö. Luultavasti tuossa viikolla 37-38. Lennän Perthiin, sieltä luultavasti eka suuntaan pariksi viikoksi Help Exchangen kautta johonkin hommiin, jotta pääsee tutustumaan paikallisiin, työntekoon ja tietysti saa sit apuja tulevalle tripille. Perthissä tarkoitus muutama päivä viettää hoitaen kaikki pankkiasiat ym. Ottakaa yhteyttä jos ootte suuntaamassa sinne päin. siiri.tolvanen@hotmail.com

bluebell

Moi,

itsekin tässä kovasti suunnittelen aika lyhyellä varoitusajalla ähteväni kesän jälkeen (elokuun loppu/syyskuun alku) W&H-viisumilla Sydneyyn, ja pelottaa aivan hulluna lähteä yksin. :D Oon siis 23-vuotias tyttö alunperin Savosta, sittemmin Keski-Suomesta, ja teen nyt kesän töitä matkakassaa keräten. Olisi ihanaa tutustua muihin lähtijöihin, saisi vähän rohkeutta omaankin lähtöön.

Pauliina

emppunen

Moikka,

täälläkin ois pari Australiaan lähtijää joskus loka/marraskuussa  :) Sydneystä ois kai tarkotus alottaa ja kattoo siitä sit mitä meinaa vai koittaako aluks saada sieltä töitä. Mietin tässä vaan että ootteko sinne menijät miettiny että otatteko omin päin viisumin ja hoidatte kaikki siellä sit ite, vai meinaatteko ottaa jonkun matkanjärjestäjän, esim kilroyn kautta paketin? Kun meillä on pieni arpominen nyt että kummin tekee kun tuo ois niin helppoa ottaa vaan valmis paketti, mutta ne vaan tuppaa olee aika kalliita kun jos alkaa laskee että mitä se tulis maksaa kun hommais ite viisumin ja laskee 4 hostelli yötä siihen..mutta kun ei osaa päättää :D

riksu_

Lainaus käyttäjältä: bluebell - toukokuu 20, 2012, 02:03
Moi,

itsekin tässä kovasti suunnittelen aika lyhyellä varoitusajalla ähteväni kesän jälkeen (elokuun loppu/syyskuun alku) W&H-viisumilla Sydneyyn, ja pelottaa aivan hulluna lähteä yksin. :D Oon siis 23-vuotias tyttö alunperin Savosta, sittemmin Keski-Suomesta, ja teen nyt kesän töitä matkakassaa keräten. Olisi ihanaa tutustua muihin lähtijöihin, saisi vähän rohkeutta omaankin lähtöön.

Pauliina

Mulla on sama tilanne täällä, aika lyhyellä varoitusajalla (syyskuun alussa) aattelin lähteä jos saan kaiken järjestymään..
Jännittää todella paljon ajatus siitä, että lähtis ihan yksin, joten mustakin olis kiva tutustua muihin samassa veneessä oleviin. (((:

b9leto00

Lainaus käyttäjältä: emppunen - toukokuu 22, 2012, 09:07
Moikka,

täälläkin ois pari Australiaan lähtijää joskus loka/marraskuussa  :) Sydneystä ois kai tarkotus alottaa ja kattoo siitä sit mitä meinaa vai koittaako aluks saada sieltä töitä. Mietin tässä vaan että ootteko sinne menijät miettiny että otatteko omin päin viisumin ja hoidatte kaikki siellä sit ite, vai meinaatteko ottaa jonkun matkanjärjestäjän, esim kilroyn kautta paketin? Kun meillä on pieni arpominen nyt että kummin tekee kun tuo ois niin helppoa ottaa vaan valmis paketti, mutta ne vaan tuppaa olee aika kalliita kun jos alkaa laskee että mitä se tulis maksaa kun hommais ite viisumin ja laskee 4 hostelli yötä siihen..mutta kun ei osaa päättää :D

Mää oon oulusta enkä pp ikinä missään ulkomailla käynyt, mutta luotan siihen että kaikki onnistuu ilman matkanjärjestelijöitä. Kuulemma vievät rahat mutta apu ei ole läheskään sellaista mitä lupaavat. Lisäksi sillä rahalla mitä kuluisi matkanjärjestäjälle, niin nukkuu jo viikon hostellissa ja kiertelee kysymässä duunia. Kyllä asioilla on tapana järjestyä :)

sanna88

Lainaus käyttäjältä: emppunen - toukokuu 22, 2012, 09:07
Moikka,

täälläkin ois pari Australiaan lähtijää joskus loka/marraskuussa  :) Sydneystä ois kai tarkotus alottaa ja kattoo siitä sit mitä meinaa vai koittaako aluks saada sieltä töitä. Mietin tässä vaan että ootteko sinne menijät miettiny että otatteko omin päin viisumin ja hoidatte kaikki siellä sit ite, vai meinaatteko ottaa jonkun matkanjärjestäjän, esim kilroyn kautta paketin? Kun meillä on pieni arpominen nyt että kummin tekee kun tuo ois niin helppoa ottaa vaan valmis paketti, mutta ne vaan tuppaa olee aika kalliita kun jos alkaa laskee että mitä se tulis maksaa kun hommais ite viisumin ja laskee 4 hostelli yötä siihen..mutta kun ei osaa päättää :D

Hei. Olen ollut Australiassa nyt 3 viikkoa. Olen myöskin wh visalla liikenteessä ja tällä hetkellä Perthissä. Ehdottomasti suosittelen omatoimista matkailua! Viisumin saa helposti netin kautta ja tältä nettisivulta saa paljon apua! viisumi maksaa n. 200e. Itse ensin ajattelin ottaa kirloyn kautta muttaonneksi en sitä tehnyt!! Pääsee niin paljon halvemmalla ilman mitään valmis juttuja. Ja kaikki mitä täällä tarvitsen voi helposti itse hoitaa. Lennoissa säästää paljon kun itse varaa lennot :)



Savonian

Mä olen lähdössä jo elokuun alussa ja aloituskaupunkina on Sydney, ja siitä on tarkoits suunnata mahdollisimman äkkiä sitten jonnekin pienempään rannikkokaupunkiin, jos vaan töitä löytyy.
Mä varasin nuorisohintaisen menolipun Kilroylta ja (jouduin/) otin sitten samalla sen kansainvälisen nuorisokortin, jolla ei ainakaan netissä varatessa saanut alennusta hostellista, vaikka ko ketju tukeekin ton mallisia nuorisokortteja...
Viisumin hain itse netin kautta, ja mulla tosiaan kesti W&H-viisumin saaminen sen 1½kk ja vaativat lääkärintarkastuksen joka maksaa noin 500€, viisumi itsessään maksoi netin kautta haettuna reilut 200€
Hostellin varasin pari viikkoa sitten netin kautta ensimmäiseksi viikoksi ja se maksoi 30$ yöltä. Varatessa piti maksaa 10% kokonaishinnasta, ja se onnistui hyvin kotimaisella debit-kortilla. Ainoa ero luottokortin ja pankkikortin välillä on se että debit-kortilla maksaessa varaus pitää vahvistaa s-postitse tai puhelimitse viim 24h ennen saapumista. Hostellista tuli välittömästä varauksen jälkeen tietopaketti hostellin palveluista ja siitä miten sinne pääsee.

tiinai

Ite oon miettinyt lähtöä Australiaan (Sydney tai Port Macquarie?) joulukuussa 2012 tai tammikuussa 2013. Oon kohta 23v. opiskelija, valmistun amk:sta joulukuussa ja sen jälkeen kaikki on vielä ihan auki. Haluaisin mennä opiskelemaan lisää, mutta ensin huvittaisi reissata ja tehdä vaikkapa töitä ulkomailla. Australia on kiinnostanut paljon aina. Mulla asuu siellä sukulaisia Port Macquariessa ja on ollut haaveena päästä joskus siellä käymään. Tietenkin kaikki muutkin paikat kiinnostavat. :P Oon usein miettinyt, että kenen kanssa sitä lähtisi, kun kavereilla on elämät eri vaiheissa kuin itsellä, osalla opiskelut kesken, osalla muut esteet. Tuntuu, etten oo tarpeeksi rohkea lähtemään yksin reissaamaan, joten siksi ja muutenkin olis kiva löytää joitakin suomalaisia matkaseuraksi. Matkan pituudesta en vielä tiedä. Muutamaa kuukautta olen miettinyt, mutta kaikki on vielä ihan auki ja miettimisvaiheessa. Jos jollakin on edes jotenkin samankaltaisia suunnitelmia, niin saa laittaa vapaasti sähköpostia tulemaan. :-)

hei?

Moi!

Mä olen 14.7. eteenpäin Canberrassa vaihdossa ainakin puoli vuotta, luultavasti vuoden. Saa tulla moikkaamaan : )

Caramba

Minäkin olen lähdössä lokakuussa Ausseihin. Aloituskaupunkina Sydney ja siitä minne ikinä kohtalo viekään.  ;) Eli tarkoitus olisi reissata paljon, tehdä töitä välillä, surffata ja tutustua muihin reppureissaajiin. Olis kyllä mukava törmätä muihinkin suomalaisiin siellä päin maailmaa ja miksei vaikka reissata yhdessä. Olen itse siis 23-vuotias opiskelijatyttö Helsingistä.

Olen ehtinyt käydä ulkomailla jo melko paljon ja asunut Yhdysvalloissa viimeiset kolme vuotta. Nyt olisi aika valloittaa Down Under. Joten jos täältä löytyy joku rento, leppoisa, seikkailunhaluinen ja mukava tyyppi niin saa ottaa yhteyttä. Lähden pelkällä menolipulla ja tarkoitus olisi olla vähintään 6 kk Ausseissa ja 2kk Uudessa-Seelannissa. Siitä myöhemmin 1 kk jonnekin päin Aasiaa. Itse olen todella ulospäinsuuntautunut ja hyvähermoinen. Reissu ei pelota vähääkään, päinvastoin odotan innolla tulevia tapahtumia ja seikkailuja.  :XXXX

mmikkonen

Heii

Olen lähdössä kaverini kanssa 28.7. Aasiaan (Vietnam, Thaimaa, Malesia) ja sieltä matka jatkuu syyskuun puolivälissä/loppupuolella Australiaan. Ensimmäisenä kohteena todennäköisesti Cairns, josta itärannikkoa pitkin alaspäin. Viisumina WH, joten kiertelyn lisäksi tarkoituksena tehdä myös työtä matkan varrella.

Muut Australiaan suuntaavat, saa ottaa yhteyttä :)

marko.mikkonen@gmail.com

T. Marko

Joonatan

Moikka!

Lähtö 27.9. Helsingistä kohti Brisbanea. Tosin Cairns on kai suunnilleen 1200-1300km pohjosempana, mutta ajattelin kuitenkin ilmottautua!  :)

sidekick

Ilmoittelen täällä olemassaolostani!

18-vuotias tämän kevään ylioppilas, tuleva yliopistotyttönen pitää välivuoden ja lähtee reissuun. Lento Helsingistä Sydneyyn lähdössä 28.8. ja saapumispäivä 30.8. (mukavia nämä pitkät lennot!), viisumi on napottanut sähköpostissa jo huhtikuusta alkaen kun en malttanut odottaa pitempään :D Sydneystä on hostelli varattuna kahdeksi ekaksi viikoksi ja tarkoituksena ainakin olis treffata paikallista kaveria ja saada töitä joksikin aikaa ekojen viikkojen jälkeen, mieluiten joltain heppatilalta :D Siitä eteenpäin suunnitelmat melko auki, paitsi että viimeistään marraskuussa suuntaan Melbournen alueelle.
Reissaan myös yksinäni, ja samoin kun Caramba oon vaan innoissani! Matkaseura kelpais siitä huolimatta jossain välissä, ainakin kun en itse ajatellut hankkia autoa (ajokortin kylläkin) mutta Great Ocean Road ja Uluru vetää puoleensa :) Oon ajatellut pitää reissusta blogia, eli jos ei minusta muuten kuulu niin sen perusteella ainakin tietää missä oon menossa ja saa ottaa yhteyttä matkaseuran toivossa :D

duppis

hellou!

täällä myös lähössä pari tyttöä syyskuussa work and holidaylla ja alotuskaupunkina brisbane :) kovasti jo ootellaan lähtöä jjeee!

Joonatan

Hei duppis! Milloin lähette Brisbaneen? Tai siis milloin syyskuussa? me lähetään 27.9. Hki-Vantaalta kohti Brisbanea! :)

duppis

moiikka joonatan!

meillä pari viikkoa ennen teitä lähtö, elikkä 11.9 !:) viikoksi ollaan jo hostelli varattu sieltä, luulisin että eiköhän me vielä maisemissa olla kun te saavutte :D

Joonatan

Kiva homma!  :D Mun sähöpostiosoite on j_rajahalme(miukumauku)hotmail(piste)com. Voitaisiin olla yhteyksissä, kun ollaan saavuttu Brisbaneen! Voitte toimia vaikka city-oppaina meille! ;) Muutenkin olis kiva törmätä muihin reissaajiin! :)

duppis

pistänpäs sulle sähköpostia, että saat mun osotteen niin voitte ilmotella sit kun saavutte!:) saa kyllä nähä ehtiiks meistä vielä tulla tos ajassa kovin kummosia city-oppaita, mutta katotaan ja ihmetellään siellä sitten ;)  :XXXX

ja TJ 48 jos oikein laskin apuuvva!! :D

Joonatan

Loistavaa duppis! :)

Treffataan siis Brisbanessa!  :XXXX

kalapuikko

Täällä myös yksi Brisbaneen lähtijä! Oon 20v opiskelija tyttö, lähen sinne viettämään välivuotta au pairina :) Syyskuussa näillä näkymin lähtö.. Laittakaahan mulle viestiä/meiliä jos kelpaa seura sitten Ausseissa tai vaikka sitä ennenkin..

b9leto00

Minä ja nimimerkki Tase lähtään 8.10 cairnsiin :) Eli tj 68

minnaaaa1

Moikka!

Täällä olis 21-vuotias tyttö lähössä tässä joskus talven pintaan (Loka-Marraskuu). Oisko ketään muita lähdössä samoihin aikoihin? Ois mukava saada matka/jutteluseuraa! :) Kaverit tulee perästä tammikuun paikkeilla mutta olis mukava tutustua uusiin ihmisiin sitä ennen ja tietty voit jäädä meidän kans reissaan jos haluat!

Jos kiinnostaa, ota yhteyttä!! :)

minnaaaa1@hotmail.fi

Hanna92

Mä ilmottaudun kans! just tänää ostin liput, 5.9 lähtö ja paljo on viel tekemättä, tää reissu tuli muutenki aika nopeesti etee vaikka mielessäni oon pyöritelly jo monta vuotta ajatusta Aussilan reissusta. Ny sit tuli hyvä sauma lähtee nii sit mennää :D Alotuskaupunkina Brisbane, jatkosuunnitelmat vielä auki mut eikö ne siel paikan päällä viimestää selvii. Ja seurahan kelpaa aina et saa ottaa yhteyttä! :)

Sofia1234

Moi kaikille!!=)

Tänään sain vihdoin haettua viisumia ja sainkin sen jo, eli lähtö Brisbaneen on 10 päivän päästä!! JEEE!!=) Luultavasti olen Brisbanessa koko WH-vuoteni ja olisi kiva tavata suomalaisia matkallani eli ottakaa yhteyttä jos liikutte siellä päin=) E-mailini on maisaa1234(at)gmail.com

surfdude

Täsä ois yks oululaine 20v jätkäki yksin lähösä reissuun. ekaks balille muutamaks viikoks surffaan ja sit ois suuntana Sydney!!  :XXXX  ja lähtö oliski jo huomenna!!! :pepsodent

KrisseL


Täällä yks Sydneyyn lähtijä, lähtöpäivä on jo tän viikon sunnuntaina eli 9.9. Onks ketään muu lähdös tollon tai edes lähipäivinä?

Oon siis 20-vuotias tyttö Turun tienoilta ja yksin oon lähdössä. Mitään sen suurempaa suunitelmaa mul ei paikan päällä oo, tai oikeestaan mulla ei oo minkäännäköstä suunnitelmaa. Oon avoin kaikille ideoille!!! :) Kaipaan matka/juttuseuraa ympäri vuoden, joten jos seura kelpaa pistä meiliä kikki.lautanala@hotmail.com 8)

eikku

Hei!
Mulla saapuminen Melbourneen 4.10.2012!!! WH-viisumi on jo hommattu ja on myös paluulippu. Tarkotuksena olis olla 3kk. Varmaankin kiertelen Melbournen ympäristöä ja mahdollisesti käyn Sydneyssä(riippuen rahatilanteesta). Olen 18-vuotias tyttö Helsingistä ja olen matkustellut paljon, mutta en koskaan yksin. Eli jos joku sattuu olemaan Melbournessa loka-joulukuussa, ottakaa yhteyttä! Tavoitteena oppia surffaamaan, tehdä töitä jonkun verran ja nauttia elämästä ja vapaudesta!  :coolh

steme

Viikko vielä odottelua ja 17.9. alkaa matka kohti Perthiä!

Joonatan

15 vuorokautta!! ei malttais enää odottaa!!

hanppuk

kolmen viikon päästä pitäis olla Perthissä.........!! ja siitä viiden päivän jälkeen suuntana Albany ja ensimmäinen hostellityö HelpX:in kautta :))

Katy311

Hei!

Olen 19v tyttö ja lentoni lähtee Sydneyn 1.10! Yksin olen lähdössä, joten olisi kiva tutustua muihin ihmisiin!

cudi

Huomenna lähtee lento Singaporen kautta Sydneyyn :) Paikalla olen siis perjantai aamuna ja olisi kiva tavata muita suomalaisia, käydä eri paikoissa ja mahdollisesti hoitaa alun asioita. Olen siis 20v jäbä wh viisumilla liikenteessä. Avoin olen oikeastaan kaikille ideoille, mutta olen suunnitellut suuntaavani Byron Bayta kohden Sydneyn jälkeen, mutta varma en ole :D Töitäkin pitäisi hankkia todennäköisesti joltakin farmilta kun olen asettautunut Australiaan. Aijai huomenna :coolh

Laittakaahan täällä yksityisviestiä, niin tsekkailen sitä. Voin tietty sitten antaa oman sähköpostin ja numeron jne. !