bussi vai juna?

Aloittaja somppu, syyskuu 03, 2003, 20:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

somppu

kumpi tulee halvemmaksi, matkustaa bussilla vai junalla? Tarkoitus olisi mennä itärannikkoa pitkin ja lähinnä suuriin kaupunkeihin. Ei vain tekisi mieli istua bussissa montaa tuntia, eli juna kiinnostaisi, mutta onko suhteessa paljon kalliimpi?

Minna

Mä olen ainakin ymmärtänyt että bussi olisi halvempi kuin juna ja että sillä pääsisi sellaisiinkin paikkoihin jonne junat ei kulje!!;) Esim.2.000km buspass maksaapi sellaiset 289 aussin rahaa!!Tuli muistikatkos kun en enää muistanut että mitä rahaa ne siellä käyttävät!!Heh!!Sitten taas 20.000km:n buspass joka on varmaan paljon käytännöllisempi maksaa n.2000 aussi-moneya!!
Junamatkat on mielestäni kalliimpia...valitettavasti ei oo hintatietoutta!!:??
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Jaaks

Hetkinen Girls  :D:D:D

Missa mennaan :??:??:??  Kumpi on halvempi - juna vai bussi :??:??:??

Jos teidan taytyy sita miettia ja matkabudjettinne on siita kiinni, niin jaakaa vaan Suomeen vertaileen metron ja sporan hintoja :??:??:??

somppu

Jaaks,

budjettimme ei todellakaan ole siitä kiinni...ei kai muuten lähdettäiskään! bussipasseista on vaan niin paljon tietoa, että kiinnosti jo etukäteen junienkin hinnat, mutta näkeehän sen sitten sielläkin.:XXXX

riaapa

http://www.ginz.com/country-group-au-tr.asp
Täältä näyttäis löytyvän ainakin joitain junalippujen hintoja. Äkkisiltään näytti siltä että löytyy paljon muutakin puolihyödyllistä WH-matkaajalle.

Junista muuten... mulla ei ole kokemusta muuten kuin Victorian junaliikenteestä, ja kotimaisiin verrattuna junat tuntuivat olevan hitaita, eikä matkustusmukavuuskaan ollut ihan Pendolinon luokkaa. Selkänojia ei ainakaan niissä kolmessa junassa joilla matkustimme voinut kallistaa, joten nukkuminen oli pakostikin "pilkkimistä". Vessaan oli mieluummin menemättä. (Need I say more?). Sen lisäksi me olimme menossa niin pieniin kaupunkeihin, ettei sinne päässyt junalla perille, vaan viimeiset parisataa kilometriä täytyi jatkaa bussilla (joka olikin mukavampi kulkuväline). Mutta teidän tapauksessanne kyseessä on varmaankin matkustus isompien cityjen välillä, jolloin voi olla että junat ovat nopeampia ja mukavampia. Siitä mulla ei ole tietoa.

Junalla matkatessa ja maisemia katsellessa tajusin myös sen kuinka suuri maanvaiva jänikset siellä ovat. Niitä näkyi yhdellä silmäyksellä kymmeniä kerrallaan mutustamassa niitä viimeisiä ruohotupsuja mitä oli jäljellä. Maaseudun asukkailla on vähän sama liiskaamismentaliteetti jäniksien kuin torakoidenkin suhteen... enkä ihmettele.

Riina.


Toimitus Huom: Riina, ne on kaneja Rabbits.
Jänikset on: Hares   :)



:coolh

Riinan huom: kiitos Raiwo, minä mietinkin että mitä on rabbitsit suomeksi, mutta tuli mieleen vaan puput, eikä sekään tuntunut sen oikeammalta kuin jänikset. :nuttu:
Riina

Minna

Jaaks...
Luuletko ettei olisi rahaa??En kai mä nyt hullu ole että rahattomana täältä kotosuomesta maailmalle lähtisin!!!
Kai ihmiset nyt saa vertailla...ei siinä mitään pahaa oo...hyvähän se on etukäteen tietää mitä tulemaan pitää!!!
Tossa sun viestissä sä ilmasit asiat aika ikävästi...olet ikävä ihminen!!:mad:
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Jaaks

Minna  

Olen hirvean pahoillani, jos loukkasin sinua :)  Truly :D

Tottakai saa vertailla, mutta tiedatko edes sielta kasin mita vertailet :??:??

Bussi ja juna :D  Kuules on tassa maassa aivan eri kasite kuin suomessa.

Esimerkkina: Brisbane- Maryborough on vain ehka noin kolmen tunnin junamatka, mutta liput vaihtelee $50 - $100 :??:??  Riippu siita mita palveluja haluat :??:??
Kalliimmassa luokassa istut kuin businessluokan lentokoneessa ja on elokuvat, ruoat ja jopa kaljat ja viinit hinnassa mukana ja halvemmassa istut tiukasti penkeilla ja maksat evaista ja juomista sen mukaan mita haluat :??

Ystavallisin (ei ilkein ) terveisin
Jaaks

Minna

En taida tietää...on mulla täällä kyllä mustaa valkoisella sekä buspassien ja junamatkojen hinnoista ja etäisyyksistä!!
Let's be friends...no hard feelings!!:P
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Jaaks

Minna,

Mitas sitten kyselet :??:??:??

Tule vaan niitten omien valmiiden tietojesi ja aikataulujesi kanssa Australiaan ja pida hauskaa :D

I don't have any hard feelings - there's no feelings

Raiwå

Minna & Muut


http://www.gsr.com.au/trains.htm  

http://www.cityrail.info/  

http://www.countrylink.info/  

http://www.staterail.nsw.gov.au/  

http://www.cityrail.info/links/links.jsp  

Jos ehkä tuolta löytäisitte tietoa & hintoja ?

Ja jos vielä jaksaisitte mennä sieltä sivuilta erillisille linkkisivuille ?

Tämä oli tarkoitettu saarnaksi, ja se ei vaadi vastausta: Missään muodossa.


:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Tiikeli

Tulipa tuota keskustelua lukiessa mieleen että miten se kannattaa etukäteen yleensäkin miettiä kulkemisia sun muita? :??
Entäs jos vaan tulee sinne ja katsoo sitten mistä itsensä löytää? :o
Käykö siinä niin että mätänee yhteen paikkaan? Vai onko elo helpompaa? ;)

terkuin Tiikeli

Jaaks

Tiikeli :D:D

Juuri noin pitaa tehda :D:D:D

Tule ja katso ja et varmaan matane paikallesi :o:o:o  monen muun suureksi hammastykseksi :o:o:o

Keep up your good spirit :D:D:D

Jaaks

johki72

Tiikeli

Mä ainakin aion katsoa vasta paikan päällä minne tie vie...ja miten vie:D:D

Eli tässä ainakin yksi reissaaja joka ei liikaa aio suunnitella:)

Jaaks

Johanna :D:D:D

Kymmenen pistetta ja papukaijamerkki sinullekin :god::god::god:

Koittakaa saada tuo viesti sinne muillekin perille :??  

Katsokaapa kuinka "Legenda" on tehnyt ilmaan mitaan suunnitelmia :??:?? ja pelkastaan naureskelee paivat lapeensa, eika mitaan stressia  :o:o:o

somppu

Jaaks & muut

jos kysyy jotain infoa, niin se ei tarkoita sitä että olisi suunnittelufriikki, rahavaraton....:nuttu:

Sitä varten tällaiset foorumit kai on, että voi kysyä...Huomenna on lähtö, eikä mitään ole suunniteltu, vähän vain otettu asioista selvää.

Kiitos teille kaikille, jotka asiaa valaisitte :XXXX

Jaaks

Somppu :D:D:D

Olet aina tervetullut kyselemaan, tottakai:D Ja niinkuin sina olet sen tehnyt oikeassa "hengessa" :D

Sita vartenhan taalla ollaan :D:D:D

Tervetuloa !! Ja jos tarvitset apua taalla niin kysy vaan:D

Cheers
Jaaks