Lauruski

Aloittaja Jaaks, syyskuu 20, 2003, 17:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riaapa

*huitoo kättään korkeella ilmassa*

Minä messissä! Odota Reija kuitenkin siihen saakka että mekin ehditään sinne Melbourneen...

Sanna ja Milka ovatkin jo tehneet tuon pohjatyön shoppailun suhteen valmiiksi, joten jos me hommataan BBQ ja Reija pitää huolen viihdytyksestä? Voisi toimia? :XXXX:D:XXXX:D

Riina.
Riina

Reija

Reija hoitaa viihdytyksen :o :o

Well what a heck :D :D

Anythingh I can do to make people enjoy themselves :D :D

Mä oon messissä :XXXX

Lauruski

Heippa kaikki! :)

Ei taas ole vahaan aikaan paassyt koneen aarelle...siksi olen ollut nain hiljaa. :o  *hih*  Shoppailureissu kuulostaa hyvalta.  Jos vain olen jossain taalla etelan maisemissa silloin, kun tuon aiotte toteuttaa, niin I'M SO IN!!! :D  Ei varmaan rahatilanne kylla antaisi periksi, mutta ehka sita nyt tan kerran. ;)

Lauruski

Pitaa tassa nyt vahan kertoa tuosta joulusta.  Kuten Jouko tuolla jossain keskustelussa sanoikin, niin talla backpackerilla oli ainakin kylla niin erilainen joulu, kun vaan voi olla. :D  Olen aina ollut viimeiseen mieheen asti sellainen joka kannattaa rauhallista perhejoulua, niin oli kylla aivan painvastainen juhla tana vuonna. :XXXX Hauskaa oli...ainakin niilta osin mita illasta on muistikuvia. ;)  Suomessa jos noin olisin joulua viettanyt, niin olisi ollut vahan sellainen olo, etta on hapaissyt koko juhlan, mutta kun ei taalla ollut muutenkaan mitenkaan hirvean jouluolo.  Tonttulakki oli paassa, joka muistutti joulusta.  That's about it. :D

Oltiin tosiaan kaveriporukalla Coogeella grillailemassa ja siita paadyttiin sitten paikalliseen baariin. ;)  Oikein hauskaa oli, paitsi etta havitin lompakkoni.  Ensi viikolla taytyy sitten alkaa hankkimaan kaikkia niita kortteja takaisin.  Oivoi.  Mutta jos tuota pienta tapausta ei ota huomioon, niin I had a great time!!! :D  Olen silti kylla kade niille, jotka oikeasti saivat viettaa rauhallisen perhejoulun kuusen ja lahjojen kera. :god:

Lauruski

I'm back.  It's been a while...I know. :)  Vaikka eipa taalla ole mitaan sen kummempia ehtinyt kylla edes tapahtua.  Uusi vuosi vietettiin Circular Quaylla.  Ilotulitukset ei kylla (ainakaan paikan paalla) olleet mitenkaan NIIN hienot, kuin mita olin odottanut. :??  Kylla ne telkkarista naytti tosi hienoilta.  Tieda sitten mista johtui. :??  Mutta kaikin puolin uusi vuosi meni erittain rauhallisissa merkeissa.

Eilen olimme vieraisille perhe Headwindin luona.  Oli todella mukavaa.  Ihanaa vaihtelua tahan arkeen.  Kiitos Rikulle ja Elinalle siita. :)

Kohta alkaa lahenemaan lahtopaiva taalta Sydneysta. Olisi tarkoitus lahtea Canberraan tuossa 15.paivan tienoilla.  Siita matka jatkuu sitten Melbourneen ja sen enempaa ei olla suunniteltu.  Time will tell. :D

Patu

Lauruski :D

Kylla ne ilotulitukset naytti hienolta ainakin mrs. macquarie chairista, eika tullut katsottua edes kovin "kieroin" silmin kun tolkki VB:ta maksoi 5 taalaa... Se paikka oli kylla niin taynna porukkaa kuin vaan mikaan voi olla, kapasiteetti oli kuulema 50000 ja kaikki yritti ahtautua parhaille paikoille.

jounij

Sielläpä olin minäkin Circular Quayssä katselemassa niitä ilotulituksia. Eivät olleet aivan yhtä hienot kuin viimeksi käydessäni, kun vuosi 2001 alkoi. Tuolloin nimittäin tapahtui koko ilotulituksen keston ajan sillallakin jotain sekä muutamien kaupungin pilvenpiirtäjien päällä räiskyi. Nythän sillalla oli räiskettä vain alussa ja lopussa eikä pilvenpiirtäjistä yhtään. Tosin katselupaikkani nykytaiteen museon edessä ei ollut aivan ideaalinen, sillä yksi puu peitti osan sillasta ja oopperatalon takaa lahdelta ammutut raketit olivat himpun verran kaukana. Darling Harbourista ammutut raketit taasen jäivät osittain rakennusten taakse piiloon.


Kommentoi
Jouni
Canberra

headwind

Laura & Satu

Kiitos käynnistänne - Maria juttelee teistä vieläkin. Tyttö parka taitaa kaivata suomea puhuvia ihmisiä, siis vanhempiensa lisäksi. Otetaan joku kerta uusiksi ennen kuin lähdette sinne etelään ja pohjoiseen!

Cheers
HW

PS. ensi kerralla kertokaa mikä maistuu jos :XXXX ei?!
Riku Aho

Reija

Vihdoin taas osittain ihmisten ilmoilla (vaikkakin Kurikassa, heh...)kaikkien maan pyhäpäivien jälkeen :D

Lauruski,

Harmi että kerkeet just häviämään näyttämöltä ennen kuin itse kerkeän paikan päälle, mutta toivottavasti törmätään vielä jossain vaiheessa. Pidetään se shoppailu reissu mielessä :D

Itselle kävi niin mukavasti etten kerkeäkkään lepuuttaa mieltäni ennen matkaa vaan töitä tarjottiin vielä lähtöpäivään saakka ja mikäs siinä ei kerkeä murehtimaan asioita ja saa vähän lisää matkakassaan....  Kieltämättä vähän tiukoille on mennyt kaikki todistusten käännökset ynm.. mutta eiköhän kaikki suttaannu kokoon ennen lähtöä... :?? I hope anyway ja kulkeehan toi posti sinnekkin päin maailmaa.....

Lähtöpäivää odotellessa :D :XXXX

Lauruski

Headwind :)

Viini ei ollut yhtaan hassumpaa. :)  Oikeastaan ainoa asia mika ei oikein uppoa on tuo olut.  Beer is not for me. :D

Reija :)

Nyt juuri ehdin lahtea kapalamakeen, mutta kylla ma tanne Sydneyhin viela palaan ennen lahtoani, etta jos silloin viela olet paikan paalla. :)  Koita jaksaa viimeiset tyopaivat kunnialla! :D

Reija

Kiitos vaan eiköhän nämä viimeiset päivät täällä töissä mene kuin siivillä.... varsinkin kun itse saa päättää millaisia päiviä tekee :D tietenkin tuo raha houkuttelee, mutta ei viittisi oikein hirveesti uuvuttaa itteensä enää ennen matkaa....

Sulle kans hyvät matkat ns. etelämpään vai pitäiskö sanoa länteenpäin.... heh, joka tapauksessa ja kuten ennenkin todettu niin jos matkat kohtaavat jossain vaiheessa niin tämä on aina valmis niin pieni kuin suuri muotoiseenkiin illastamiseen :D :D

headwind

Reija viitaten viimeiseen lauseeseesi jos ruoka maistuu niin ota yhteys kun rantaudut Sydney:n.

HW
Riku Aho

Reija

HW :D

I will, I will....

Tämän päivän päänvaivana on ollut majotuksen löytäminen ekoiksi öiksi, vaan kun tuota tarjontaa on niin P****sti :D Taidan ottaa käytöntöön silmät kiinni sormi tietokoneen kuvaruutuun ja varata punkan sieltä mihin sattuu osumaan :D

Olen tehnyt myös seuraavan huomion ihmisistä joiden kanssa olen täällä puhellut lähdöstäni... mitä lähemmäs lähtö tulee sitä yleisempi on lause " ootpa kyllä rohkea kun noin vaan lähdet! " ja samalla he puristelevat päätään.... laittaa reissuun valmistujan hymyilemään :D :D

Kommentoi hän joka odottelee tuleeko sitä viimehetken paniikkia vai ei :D

Lauruski

Hey you all! :)  I'm back! :D

Pyydan anteeksi hiljaiseloani, mutta ei jotenkin ole ollut mitaan raportoitavaa, niin olen sitten vain pitanyt suuni kiinni. ;)  (mita ei tapahdu liian usein :D )

Edelleen vaikutan siis Sydneyssa.  Enhan ma taalta ole tata takamustani mihinkaan saanut hilattua. :D  Ja nyt on tullut sellaiset muutokset suunnitelmiin, etta kaverin kanssa suunnataankin Thaimaaseen tuossa helmikuun puolessa valissa.  Synttarini ehdin juuri viettamaan taalla ja sitten se on menoa. :D  Mutta ehka ei pitais nuolaista ennen kuin tipahtaa.  Taalla kun tuppaa nuo suunnitelmat muuttumaan paivittain. ;)

Mitas muuta(?).  Kaytiin tuossa heittamassa Blue Mountainsin keikka.  Oli kylla kiva reissu.  Kauniita maisemia ja paljon vuoristoportaita.  Oli paikat ehka aavistuksen tukossa seuraavana paivana...ja seuraavana...ja... :D  Mutta siis ehdottomasti oli visiitin arvoinen.

Kuukauden paivat taalla olisi siis viela tarkoitus olla ja sitten on ehka pikku hiljaa jo aika vaihtaa maisemia.  Alkaa tuo Suomeen lahtopaivakin uhkaavasti lahestymaan.  Nyt alkaa jo pikkuriikkinen paniikki iskemaan, kun yli puolen valin reissussa jo ollaan.  Kaak. :o  Nooh...eikohan sinne Suomeenkin ole ihan kiva sitten paasta, vaikka nyt on kylla sellainen olo, etta taalla voisi viela muutaman kuukauden viettaa.  Jos rahatilanne olisi parempi, niin varmaan tanne jaisinkin, mutta kaikkea ei voi saada. :nuttu:  Harmi.

Mutta nyt lahden tasta hipsimaan pois pain.  Taa nettipaikka on nimittain aikamoinen patsi.  Puuh.

Reija

Lauruuuuuuski!!!!!!!!!

Nyt taytyy sitten ehottomasti paasta sille yhelle

:XXXX kun kerta sullakin alkaa toi aika uhkaavasti loppumaan talla mantereella...

Sita on sitten naammasta muillakin juhlimisen aihetta ensi kuussa kuin vain itsella :D

Mun numero on taalla jo tuolla beach volley otsikon alla, mutta laitan viela u2u tulemaan :D

MH

Reija!!

Voin sanoa useasti siinä kaupungissa vierailleena että sanonta MENNÄ YHELLE on siellä yhtä totta kuin joulupukki

Marko

ENJOY!!!!!!!!!!!!!!!!!!:XXXX:XXXX:XXXX

Lauruski

Marko :)

Eikohan tuo pade vahan joka kaupungissa ja maassa. ;)

Paivat kuluu kylla hirmuista tahtia.  Nyt on jo keskiviikko, eli "puolet" viikosta on hurahtanut ohi.  Viikkoa kylla lyhensi hieman tuo Australia Day.  Oli oikein leppoisa paiva.  Olimme isolla porukalla Maroubra Beachilla grillailemassa ja :XXXX.  Saa suosi, vaikka sadetta olikin kai luvattu. :??

Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus kayda tsekkaamassa paikallista festarimeininkia.  Missasin Big Day Outin, joten Good Vibrations on nyt sitten edessa. :D

Tassa alkaa jo vahan hata tulemaan kateen, kun on tuota aikaa talla mantereella enaa niin vahan. :(  Hassua miten sita yhdessa vaiheessa vain odotti kotiin paasya, mutta nyt kun on jo ehtinyt kotiutua, niin tuo huhtikuun puolivali tulee kylla aivan liian nopeasti. :nuttu:

Mutta minapa lahden tasta nyt metsastamaan noita ensi viikonlopun lippuja ja pitaisi ne Thaimaan lennotkin tassa jo pikku hiljaa varata. Kaikki jaa aina viime tippaan. :D

emm

Moro,

Saanko muuten kysyä minkäsuuntainen sun matkabudjetti on ollut Lauruski..? Olen silloin tällöin seurannut reissusi etenemistä täältä dunderista ja odotan innolla omani alkua heinäkuussa.. Eli kiitos vain mukavasta lukemisesta :)

emm

Lauruski

Emm :)

Nooh...ma en taida olla ihan oikea ihminen puhumaan budjetista.  Sen olen ylittanyt nimittain niin pahasti, etta... :peukkua   Sen vaan sanon, etta kaikkein paras tilanne on se, etta jos on ihan tuhottomasti rahaa.  Noi tyojutut, kun ei valttamatta aina mene niin kuin sita on Suomessa suunnitellut.  Itsellani oli noin 2300euroa, kun tanne tulin ja sen olen tosiaan ylittanyt jo monella eurolla.  Mutta itsestahan se on tietty kiinni.  Kyllahan vahallakin rahalla selviaa, jos sita vaan osaa venyttaa.  Ma en ole sita penninvenytysta hallinnut ikina. ;)  Toivottavasti tasta nyt oli jotain apua. :)

Lauantaina oltiin siis tosiaan siella Good Vibrations festareilla.  Onpahan nyt tullut paikalliset festarit koettua.  Siistimpaa oli kuin mihin Suomessa on tottunut, mutta se nyt ei sinansa ollut mikaan yllatys. :D  Hauskaa kuitenkin oli! :D

Parin viikon paasta olisi sitten tarkoitus jattaa Sydney taakse.  Thaimaaseen emme nyt sittenkaan suuntaa, koska tuo rahapolitiikka tokkii nyt aavistuksen vastaan.  Taalla nama suunnitelmat muuttuu tosiaan paivittain.  Keskiviikkona olisi tarkoitus tuon parin viikon ajaksi muuttaa uuteen kamppaan.  Toivotaan, etta kaikki nyt menee niin kuin on suunniteltu.  Mutta, etta sellaista taalla.  Ei taas ole muutamaan hetkeen ehtinyt koneelle. :(  Sorry about that.

Lauruski

Heip vaan kaikille! :)

Nyt on tosiaan uudessa kampassa asuttu viikon verran.  Harmittaa vain, etta tuo luksus loppuu ennen aikojaan, kun ensi viikolla olisi sitten vihdoinkin edessa tuo maiseman vaihdos.  Melbourneen vie taman tyton tie.  Johan tuota lahtoa on tullut kuukaudella lykattya. :D

Huomenna juhlistan syntymapaiviani ja olemme porukalla vuokraamassa autoa ja lahdossa road tripille Hunter Valleyhin.  Tarkoitus olisi siis vahan viina maistella. :D  Voipi olla, etta sen reissun jalkeen saattaa olla aika hilpealla mielella. ;) *hih*

Muutenkin viikonloppu taitaa menna vahan :XXXX merkeissa.  Viimeista viikonloppua kun Sydneyssa viedaan.  Alkaa tosiaan pikku hiljaa kauhistuttamaan, kun tuo aika taalla Australian mantereella vaan lyhenee ja lyhenee koko ajan.  Jaiks.  Niin se aika vaan kiitaa ohi. :peukkua

Lauruski

Se on huomenna sitten edessa lahto taalta Sydneysta.  Jotenkin kylla tuntuu oudolta, koska taalla on nyt kuitenkin jo noin kolme kuukautta ajastaan viettanyt. :o (Niin se aika vaan on vierinyt eteenpain) Mutta pakko sita on tata reissailua jatkaa.  Huomenna sita istutaankin sitten Melbournen bussissa.  Aika jannaa.  Siita onkin jo pitka aika kun viimeksi olen noita bussin penkkeja kuluttanut.  Ja heti sitten pienet sessiot edessa. :D  Oivoi.  Mutta eikohan se siita.  Toivottavasti nyt vain saan paremmin unen paasta kiinni kuin mita aikaisemmin.

Viimeiset paivat taalla Sydneyssa ovat olleet aika tapahtumarikkaita.  Torstaina vuokrasimme kaveriporukalla auton ja kavimme katsastamassa Hunter Valleyn viinitilat. :)  Oli todella hauskaa.  Tuonne voisin ne vanhemmatkin raahata, kun tanne saapuvat.  Tuntuu, etta olisivat kuin kalat vedessa. :D  Itse en noista viineista niin paljon tajua, mutta ehkapa tuosta nyt sain karpasen opiskella asioita. :D

Lauantaina olimme australialaisen kaverimme luona grillailemassa.  Siita tapahtumasta tulikin sitten aika suomalainen illanvietto. :D  Opetimme ausseille vahan perinteisia suomalaisia huvituksia. ;)  Kaikinpuolin hauska ilta sekin! :D

Etta sellaista taalla.  Seuraavat raportit tulevatkin sitten Melbournen suunnasta.  Hassua.

Lauruski

Finally in Melbourne! :peukkuy  Bussimatka tanne meni itseasiassa aika kivuttomasti, vaikka tuskaista siita odotinkin.  Niskat tietenkin aivan jumissa, mutta siihen taytyy taas vain tottua. :nuttu:  Hostellissa olemme nyt St.Kildassa, mutta huomenna olisi tarkoitus vaihtaa keskustaan.  Vahan vaihtelua elamaan.  Kylla oli iso pudotus maahan taas palata tahan hostellielamaan.  Ei omaa keittiota, suihkua, huonetta...kaak.  Oli tama tytto tainnut jo vahan liian luksuselamaan tottua.  Well...that's over now.  Eikohan tahankin taas totu.

Melbournesta on nyt vahan ehditty jotain tuntumaa saamaan.  Ihan mukavalta kaupungilta vaikuttaa.  Raitiovaunuliikenteesta tulee ihan Helsinkin mieleen.  Paitsi, etta niiden monien vuosien aikana mita Helsingissa olen pummilla vetanyt, niin on ehka pari kolme kertaa osunu tarkastajat kohdalle.  Taalla tehtiin kylla paivan ennatys.  Ehka noin kolme kertaa olimme vaunussa mihin tuli tarkastajat.  Taisi joku tehopaiva olla kaynnissa.  Meidan lusmujen piti sitten koko ajan olla vaihtamassa vaunua.  Meni siispa matkaan ehka puolet enemman aikaa.  No sen siita saa, kun liikkuu lain tuolla puolen. :D

Mutta empa mina tasta paikasta sen enempaa osaa nyt tahan hataan kertoa ja eikohan Iskater aika perusteellisesti ole kaupungin nahtavyydet yms. kaynyt lapi. :D

Lauruski

Niin sita nama suunnitelmat taas muuttuu.  Nyt olen taas Sydneyssa ja odottelen, etta bussi Byron Bayhin lahtisi.  Rahatilanteen vuoksi jouduin jattamaan ton mun reissailun tohon Melbourneen.  Sielta ei ollut enaa varaa lahtea muualle kuin tanne.  Byronissa olisi sitten tarkoitus viettaa seuraava kuukausi ja palata sitten takaisin Sydneyhin juuri parahiksi, kun vanhemmat tulevat sitten tanne. :D  Kivaa, kivaa! :D

So Jaaks...beware...nayttaa silta, etta tama tytto tuleekin viela kavasemaan Brisbanessa! :D  *hih*

Jaaks

Laura :D

You're always most welcome :D:D:D

Soittele kun olet maisemissa :D

:XXXX

Lauruski

Jaaks :D

If I'm in the neighbourhood I'll do just that! :D

Lauruski

Hiphei!  Nyt voin sitten sanoa, etta on tullut taallakin ajettua kunnolla autoa!  Vroom.  Oli kylla hauskaa.  Ihme ja kumma erittain kivuttomasti meni (noloa oikeastaan olisi, jos olisin maantieajossa jotenkin toppaillyt :D ), enka edes etsinyt vaihdekeppia ovesta! :D  Hiphei!  Emme kyllakaan paasseet Nimbiniin, koska viime aikaisten myrskyjen takia teilla oli aika pahat tulvat. :(  Ei tuo meidan vuoden -84 Bluebird olisi ehka ihan kestanyt sellaista vesimaaraa. :o  Mutta kyllapas oli mukava ajella autoa.  En ollutkaan tajunnut kuinka hirmuinen ikava tuota hurjastelua jo olikin. :D