Rahkaa Brisbanesta

Aloittaja Merja, elokuu 09, 2011, 16:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Merja

Hei Brissyläiset,
tietääkö kukaan mistä saisi rahkaa? Olen itse ostanut New Farm marketilta tiskin alta yhdeltä ranskalaiselta pizzakokilta, mutta saksalainen ystäväni tahtoisi sitä tällä viikolla....

Jiniba

Taalta voi ostaa:

Adam's Continental Smallgoods
206 Cobalt Street, Carole Park QLD 4300 (07) 3271 3044 ?

:)

mette

Kannattaa myös tsekata Woolies. Ainakin meidän lähiwoolies myy rahkaa  :peukkuy

arja

sydneyssa myos monet kerrat rahkaa wooliesta loytanyt, mutta koostumus/maku ei ole ihan sama kuin suomen rahkalla. Itse kaipaan suomen rahkaa johon tarvitsi lisata vain vahan sokeria ja marjoja/ananaspaloja ja siina kaikki, takalaiseen rahkaan joutui lisamaan kermaa ja enempi sokeria ennen kuin sai syotya.
Jos joku loytanyt "parempaa" rahkaa niin vinkkeja otetaan vastaan!
Hullu saa olla (ja v?h?n pit??kin olla) mutta ei tyhm?!

Jiniba

Joo mun ostama rahka on ollut koostumukseltaan kiinteampaa kuin suomalainen rahka. Mutta hyvalta maistuu! 

Marjarahkaa, rahkapullia ja rahkapiirakkaa on viime viikkoina syoty niin, etta miehelle ainakin riitti jo. :confuse

Tuolta mainisemastani kaupasta saa muuten myos Finncrispeja (vaikka saahan niita monesta muustakin paikasta), tuorehiivaa, erilaisia makkaroita ja juustoja, ja salmiakkia. Tutustumisen arvoinen 'one stop shop'!  :peukkuy

Merja

Mette,
just samana iltana (siis eilen) menin Wooliesiin ja katsastelin josko heilla olisi buffalo mozzarellaa ja hammastys oli melkoinen kun loysinkin juustohyllysta rahkaa!!!! Joten lapset ovat herkutelleet marjarahkalla eilen ja tanaan  :peukkuy

Jiniba, kiitos kuitenkin hyvasta linkista, pitaa kayda joku paiva tuolla mainitsemassasi paikassa!!


maailmalla79

mita rahka on englanniksi?

Jaaks

Jotain näin:

Maitorahka - quark, skimmed fresh cheese (fromage frais)
Kermarahka - quark

MH

Wsoy elektroninen sanakirja kertoo näin:


rahka
(ruok) curd cheese, fromage frais ¶

feril

Hyva tietaa, etta ainakin  idasta on rahkaa loytynyt, silla Perthissa rahkan etsintani oli toivotonta. Taytyy kayda marraskuussa kun palataan aussilaan niin ratsaamassa Woolworths uudelleen!