Mikä tämä viidakkotauti oli?

Aloittaja tameimpala, heinäkuu 11, 2015, 07:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tameimpala

Hei,

Kirjoittelin tänne aiemmin toisella nimimerkillä mutta tunnukset vaikuttavat kadonneen, en ole vuosiin siis postaillut. Anyway, kirjoitan tässä elämäkerrallista kirjaa ja tuli eräs pikkuseikka vastaan mille en saa minkään valtakunnan googlauksella apua.

Olin vajaa 10 vuotta sitten backpackailemassa ja oltiin töissä jossain päin pohjois-Queenslandia rannikolla. Mentiin vapaapäivänä käymään Hinchinbrook Islandilla enkä ainakaan huomannut että mikään olisi purrut siellä. Seuraavana aamuna heräsin siihen että 200 muurahaista vaeltaa pitkin naamaa ja vartaloa, ja kun nousin ylös huomasin että tyynyllä ja lakanalla on paljon verta. Pienen tutkiskelun jälkeen havaitsin kymmenkunta kraateria ympäri vartaloa mistä vuotaa verta todella runsaasti. Kun avasin suun multa kirjaimellisesti putosi toinen etuien hampaan juureen asti, kohdasta mihin muistin koskeneeni edellisiltana. Nousi myös todella korkea, 39-40c kuume.

Oltiin pienessä kylässä ja oli joku pyhä, eli pääsin kiertävälle lääkärille vasta joko 24 tai 48h myöhemmin (en muista). Tässä vaiheessa olin jo sen luokan kuumehoureissa että muistan tapaamisesta melko vähän. Ainoastaan muistan että lääkäri sanoi että olen saanut sen sand fly bugseilta (hietakirput?). Sain jotain antibiootteja ja pari päivää myöhemmin olo oli jo ihan ok ja verenvuoto lakannut, arvet on kyllä tapauksesta vieläkin ja ikenessäkin kesti n. 8 vuotta kasvaa takaisin.

En kuitenkaan löytänyt googlella oikein mitään tähän sopivaa hietakirppujen levittämää sairautta. Sivuhuomiona paikalliset eivät vaikuttaneet kovin häkeltyneitä tästä, itsestäni tuntui että on vähintään ebolat ja denguet päällä ja että tein kuolemaa, mutta paikalliset vaan suunnilleen kohauttivat olkapäitä että no worries mate.

Jos jollain on tarkempaa tietoa niin ois hauska tietää mistä lie oli kyse!

Jouko

Hei

Muistan joskus kuulleeni jonkun puhuvan vähän saman tapaisesta kuumeesta jonka oli saanut Sandfly bugeista.... oisko tästä linkistä mitään apua....

http://www.rightdiagnosis.com/s/sandfly_fever/intro.htm


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org