Mitä ruokaa tulli sallii?

Aloittaja Sushi, marraskuu 05, 2011, 20:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sushi

Hei

Olen nytten menossa takasin tuonne Ausseihin mutta haluaisin vain varmistaa että mitä ruokaa voi tuoda maahan? Ajattelin tuoda Japanilaista riisiä, merilevää etc täältä suomesta ja ehkä valmisruoka pusseja.

hmclehto

No ehdottomasti ei kylla merilevia ja riiseja kannata raahata, niita saa melkeinpa jokaisesta tavallisesta ruokakaupasta.
Taalla listaa mita saa tai ei saa tuoda
http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/cant-take

iluvatar

joo ei sushia ausseihin :D mieluummin toisin päin jam jam, hirvee ikävä aussisushia..

ainoo mitä oon uskaltautunut ausseihin tuomaan on karkit ja suklaa ja niistä olen vielä tullissa sanonut ja ne sanoi että on ok. suklaakin oli ihan perus fazerin sinistä mutta ei niitä vissiin haitannut se maito siinä.

drpain

Ja viela nain niinkuin muistutuksena, kyllahan tanne saa tuoda oikeastaan mita vaan... Kunhan muistaa kertoa tullissa etta on tuomisia.

Jos ei tullille kelpaa, tavara otetaan vaan yksinkertaisesti pois ja tuhotaan (tai kasitellaan maksua vastaan tai lahetataan sinun laskuusi takaisin). Tasta ei seuraa minkaanlaisia sanktioita kunhan ei yrita salailla mitaan ja rehellisesti kertoo etta on naita mahdollisesti epailyttavia juttuja matkassa.