Taxbackit kiireessä

Aloittaja Uuno, tammikuu 26, 2011, 14:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uuno

Terve! Tulin tänne syyskuussa (WH-viisumi) ja nyt maaliskuussa lähdössä Thaimaan kautta takaisin suomeen kesäks  2. vuoden viisumi taskussa. Mulla olis lento Thaimaahan 23-25.3 ja työt lopetan varmaan 20.3. Mun pitäis siis aika kiireessä hoitaa itselleni taxbackit takaisin (muutama päivä Sydneyssä). Saako ne sieltä ato.gov.au:n kautta kuinka helposti/nopeasti.  ??? Jotkut on sanoneet nimittäin että mun pitää odottaa verovuoden loppumiseen, eli kesäkuun loppuun.. Toiset taas sanonu että niiden agenttien kautta (maksaa varmaan aika paljon?) saisin taxbackin vaikka muutamassa päivässä.. Onks kellään kokemusta tälläsestä että painaa duunia loppuun asti ja sit hoitaa ne taxbackit ja superit takaisin ?  :confuse Commonwealthin tilille tulis rahat, eli en käytä suomen tilejä näihin taxbackeihin..
Tarviiko todistella mitenkään että on oikeasti Australiasta lähdössä ? Lentoliput suomeen tms ?

Tässä nyt ei tiedä enää mitä uskoa, ja haluankin selvittää asian teiltä valaistuneilta  :god:  jo hyvissä ajoin, ettei tule sit mitään ongelmia.

Vastauksianne odotellen

-Uuno-

Jaaks

Uuno,

Veronpalautus ja Super on kaksi eri asiaa.

Superin voit hakea vasta kun olet lähtenyt maasta ja viisumisi on joko umpeutunut tai peruttu.
Lainaus käyttäjältä: ATOYou can start your online application at any time
while in Australia. However, you can only submit
your application once you have left Australia and
your visa has expired or been cancelled.


Claim your superannuation after you leave


Veroilmoitus on sitten hieman eri, mutta onnistuu sekin ennen verovuoden loppumista.
Leaving Australia - lodging your tax return