Lähtö lähenee

Aloittaja Australia2013, marraskuu 03, 2013, 21:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Australia2013

Vielä ois viimeisiä varmistuksia ja kysymyksiä!

Elikkä onkohan täs nyt kaikki ihan hoidossa apua..

Tosiaan sähköpostiin tullut vahvistus, että viisumi on myönnetty. Se siis näkyy suoraan passissa, ettei tarvii mitää enää sen eteen tehdä? Mutta tosiaan pitääkö siis Australian päässä lentokentältä käydä vielä hakemassa joku tarra viisumista passiin?

Mitäs kaikkea sitä pitää sitte muistaa hoitaa ekoina asioina kun maahan pääsee, tuleeko mieleen jotai näiden lisäksi:

- tax file number, huono oon näis veroasioissa.. Mites tää nyt käytännössä, tietääkö joku mistä gold coastin alueella saa hommattua?
- pankkitilin avaaminen, paikallisten korttien hakeminen, liittymä
- RSA, kannattaako hommailla heti, mistä? vai vasta jos työpaikalla sitä sit kysellään.
- maahantulokortin täyttäminen, siinä kysellään vissiin onko jotain lääkkeitä, pitääkö laittaa kyllä kun matkassa muka e-pillerit ja maitohappobakteerit yms..
- postista saa vissii jonkun osoitteen itselleen tarvittaessa, onko siellä sit joku oma lokero sulle, mistä kirjeet ja muut on noudettavissa?

Kaikki muukin tieto on tervetullutta =)

jounij

Valitse tämän linkin antamista tuloksista ATO:n eli Australian Tax Officen sivu.


Puolestasi googlasi
Jouni
Canberra

Anssi

Kai on tullut tsekattua "Border Security"? Sakkoa ja vittuilua tulee jos jätät siihen korttiin jotain merkkaamatta.  ;)

Jos taas merkkaat (itse olen merkannut eri kerroilla just maitohappobakteerit ja sitten että mukana on kengät joissa saattaa olla kuraa). Molemmilla kerroilla tullivirkailijat oli vaan että "lähe jo meneen siitä", eivätkä halunneet edes nähdä kyseisiä epäilyttäviä tavaroita.

Australia2013

haha ourrait :D totaa siis mikä onko tullut tsekattua, heh ?