Apua, please! Vakuutusyhtio vie rahat..!

Aloittaja Archie1000, maaliskuu 17, 2009, 21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Archie1000

Hei,

onko kellaan kokemusta tallaisesta tilanteesta:

Minulla oli Skandiasta otettu vapaaehtoinen elakevakuutus. Kolme vuotta sitten lahtiesani suomesta kun kyselin etta millas taman saa peruttua, oli vakuutusyhtion vakiovastaus etta pitaa olla kuollut tai olla avioero. KOlme vuotta asia on minua vaivannut ja skandia on vetanyt saastoistani hallinnointimaksua.

Olen soitellut tassa finanssialan keskusliittoon, kuluttajien vakuutustoimistoon ja sosiaali- ja terveysministerion vakuutusosastolle, ja tilanne nayttaa pahalta.

MInun kannaltani tassa ei ole mitaan jarkea. Koska en maksa enaa veroja suomeen, en saa enaa veroetua saastamisesta, eika siihen kannata laittaa rahaa. Mutta tassa tapauksessa skandia syo hallinnointimaksullaan saastoni. :-)

Onko kellaan ollut vastaavaa tilannetta? Onko kukaan saanut rahoja takaisin elakevakuutuksesta?
Mita minun pitaisi tehda?

Please help!

t. epatoivoinen

Silppu

Ehtojen tulkinta vaihtelee hieman eläkevakuutusyhtiöittäin. Nämä irtisanomisehdot ovat lakiin kirjoitettuja, joten tulkinta on varsin rajallista, ellei lakia muuteta. Muistaakseni pirkäaikaistyöttömyys oli eräs vakuutuksen irtisanomisen ehto. Jos saat joitakin puolipäteviä syitä listattua, niin voit yrittää palkata asialle juristin, joka voi vedota olosuhteissasi tapahtuneisiin muutoksiin ja lainsäätäjän perimmäiseen tarkoitukseen eli lain henkeen.

Itselläni jäi pienehkö summa lahjoituksena eläkekuutusyhtiölle, joista tuskin saan senttiäkään takaisin korkeiden hallintokulujen takia. Tosin antaisin sen summan mieluummin juristillekin kuin eläkevakuutusyhtiölle.

Jos kyseessä ei ole aivan hirmuinen summa, niin kannattaa unohtaa asia ja keskittyä kerryttämään oma superannuationia täällä. Ainakin Virginmoney superissa on pienet kulut jos vaihtaa superia.

Silppu

hardflip

Lainaus käyttäjältä: Silppu - maaliskuu 17, 2009, 22:14
Jos kyseessä ei ole aivan hirmuinen summa, niin kannattaa unohtaa asia ja keskittyä kerryttämään oma superannuationia täällä. Ainakin Virginmoney superissa on pienet kulut jos vaihtaa superia.

Silppu

Ja jos olet Westpacin asiakas kannattaa tsekata BT4Life heiden sivujensa kautta (www.westpac.com.au).
Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies