Liittymistä

Aloittaja surfdude, heinäkuu 16, 2012, 07:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

surfdude

Mitä puhelinliittymiä siel ausseis on ja mitkä olis reppureissaajalle hyvii? Tai mitä suosittelisitte? Osaisitteko listata omia hyviä/ huonoja kokemuksia eri liittymistä?

Ja sit ku sain just tollasen nokia lumian, niin tuli mieleen, et viittiikö siel ausseissa sitte surffailla sillä netissä ollenkaan, ettei käy niinku tälle kaverille.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012071415846771_ul.shtml


Hosuli

Meillä toimii Amaysim: http://www.amaysim.com.au/?cid=gsems_001&gclid=CMfcoamSnbECFYaYpAodzH0-iA, kohtuullinen nettisurffailu ei tule turhan kalliiksi (kunhan muistaa vaihtaa rajalla aina sim-kortin paikalliseen).

Hammersmith

Suosittelisin Telstraa (tai mahdollisia muita operaattoreita jotka käyttää sen verkkoa), jolla on paras verkon kattavuus. Jos meinaat mobiilinettiä käyttää, varmistahan että tukeeko puhelimesi 3G:tä 850 Mhz taajuudella (moni Suomessa myytävä puhelin ei tue).

Optus on kanssa ihan hyvä vaihtoehto, ja sen 3G käyttää Suomalaisittain tutumpia taajuuksia 900 ja 2100 Mhz


phoque

Mää suosittelen Woolworths mobilea. Sen sim-kortteja saa Woolwortheista (duh) ja myös esimerkiksi Dick Smitheistä. Expiry aika on 40 päivää normaalin 30 sijaan ja $29 rechargilla saa $500 credittiä (250 optus+woolworths puhelimiin ja 250 kaikkiin muihin, myös ulkomaille) ja 5gb dataa. Toimii Optuksen verkossa, on luotettava ja toimii kyllä kuin junan vessa. Oon käynyt ite Vodafonen, 3:n ja Optuksen simit läpi ja tämä on käynyt kyllä kaikista halvimmaksi. Pystyy samalla simillä soittaan Suomeenkin, kun puheaikaa on niin reilusti. Ja kun puheaika niin sitten voi what's appata/kakao talkata/skypettää muihin puhelimiin, mutta vaikka käytän puhelinta reippaasti, niin en ole koskaan törmännyt siihen että se puheaika loppuisi =) Tosi hyvä diili imho.  :pepsodent

Silppu

Virginmobilella on mielestäni aika hyvä diili myös esim. kaveriporukalle. Prepaid simple alk. 19$/3kk: Ilmaiset puhelut Virgin2Virgin, 14,5c/min muihin, 100MB ilmaista dataa. Voimassa 3kk kerrallaan, käyttämättömät kreditit voi siirtää seuraavalle jaksolle tai käyttää datana.

sim

Lainaus käyttäjältä: Hammersmith - heinäkuu 17, 2012, 05:39Suosittelisin Telstraa (tai mahdollisia muita operaattoreita jotka käyttää sen verkkoa), jolla on paras verkon kattavuus. Jos meinaat mobiilinettiä käyttää, varmistahan että tukeeko puhelimesi 3G:tä 850 Mhz taajuudella (moni Suomessa myytävä puhelin ei tue).

Tosin Lumian Suomessa myytävät mallit näyttäisivät Telstran verkkoa tukevan; kts esim. http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia800/tuoteseloste/ ja kohdasta "Laitteisto" -> "Käyttötaajuus" pitäisi löytyä kohta "WCDMA Band V (850)" jotta toimisi Telstran ns. NextG verkossa (jonka kattavuus ja nopeus nyt vaan on ylivoimainen, mutta liittymät vastaavasti hiukan kalliimpia).

Hoyryjyra

Joissakin pikkukylissa, Esimerkkina nyt Kununurra Australian North westissa niin optus ei toimi ollenkaan, vodafone aika heikosti, Telsta tuntuis olevan paras vaihtoehto taallapain. onhan tama vahan kalliimpi, 30$ pistan joka kuukaus, saan 100min puhetta, 200 txt australian sisalla, 30$ credittia joista 20$ kaytan mobiilinettiin, saan silla 700 megaa dataa joka on enempi kuin tarpeeksi omaan kayttoon. (telstralla on siis useampia eri paketteja joista voit valita itsellesi mieleisen, niilla on jonkulainen paketti jolla saa kait ulkomaan puhelut johonki 15 centtiin)

surfdude

Voinko tehdä niin, että käytän siellä ausseissa pelkästään Wifiä kun surffailen netissä? Eli jos jossain hostellissa on vaikka Wifi niin surffailen pelkästään siellä. Mietityttää vaan, että kun tosta lumiastakaan ei koskaan tiedä millon se on netissä ja millon ei, niin voiko mulle tolla taktiikalla pamahtaa yllättävät puhelinlaskut? Voiko käydä niin, että kun olen kytkenyt wifin päälle niin jos kännykkä menee vaikka kadulla nettiin niin se wifi kytkeytyy pois päältä ja mulle tulee hirveet laskut?

kolmonen

Lainaus käyttäjältä: surfdude - elokuu 27, 2012, 19:23
Voinko tehdä niin, että käytän siellä ausseissa pelkästään Wifiä kun surffailen netissä? Eli jos jossain hostellissa on vaikka Wifi niin surffailen pelkästään siellä. Mietityttää vaan, että kun tosta lumiastakaan ei koskaan tiedä millon se on netissä ja millon ei, niin voiko mulle tolla taktiikalla pamahtaa yllättävät puhelinlaskut? Voiko käydä niin, että kun olen kytkenyt wifin päälle niin jos kännykkä menee vaikka kadulla nettiin niin se wifi kytkeytyy pois päältä ja mulle tulee hirveet laskut?
Tuo on jo aika kaukana itse aiheesta, mutta mikäs siinä sitten...  :)

Wifi (tai WLAN kuten me Suomessa sitä kutsumme) ei liity puhelinverkkoon mitenkään, joten sen päälle kytkeminen tai päältä kytkemättä jättäminen ei vaikuta mitään siihen kytkeytyykö kännykkäsi paikalliseen puhelinverkkoon. Jos nyt nimenomaan Lumiasta puhutaan niin tästä polusta löytyy hakemasi asetus:
Asetukset > matkapuhelinverkko > Datayhteyden verkkovierailuasetukset > "verkkovierailut estetty"

Tai, jos tahdot olla ehdottoman varma siitä että puhelin ei käytä matkapuhelinverkon datayhteyttä:
Asetukset > matkapuhelinverkko > Datayhteys > "Ei käytössä"

b9leto00

Lisään ylläolevaan että kaikista varmin tapa on ottaa SIM-kortti poissa. Ilman sitä ei mikään taho voi veloittaa sua mistään! Itse tekisin näin omalla lumiallani, näistä nokioista ei koskaan tiedä, valitettavasti on puhelimien laatu painunut kurssin mukana alas. :(

surfdude

Mut kantsiskohan sitä tehä niin että ostais vaa paikallisen prepaid liittymän ja käyttää vaa wifiä ku on netissä? isäni osti mulle jonku DNA prepaid kortin nii Mua vähän epäilyttää et eikö siellä lopu se puheaika siitä aika nopeesti kesken tai tulee muuten vaa kalliimmaksi ku paikallinen liittymä? Miksi muuten kaikki ostaa sieltä ausseista jotain liittymiä jos vois käyttää suomalaista prepaud liittymää? valaskaapa nyt Mua vähän näissä asioissa ku en takuu näistä jutuista mitään ja lähtö ois jo ens viikolla! :pepsodent

SaQ

Lainaus käyttäjältä: surfdude - syyskuu 01, 2012, 02:03
Mut kantsiskohan sitä tehä niin että ostais vaa paikallisen prepaid liittymän ja käyttää vaa wifiä ku on netissä? isäni osti mulle jonku DNA prepaid kortin nii Mua vähän epäilyttää et eikö siellä lopu se puheaika siitä aika nopeesti kesken tai tulee muuten vaa kalliimmaksi ku paikallinen liittymä? Miksi muuten kaikki ostaa sieltä ausseista jotain liittymiä jos vois käyttää suomalaista prepaud liittymää? valaskaapa nyt Mua vähän näissä asioissa ku en takuu näistä jutuista mitään ja lähtö ois jo ens viikolla! :pepsodent
Jos suunnitelmissasi on olla taalla lahemmas vuoden ehdottomasti kannattaa ottaa paikallinen prepaid. Silla on huomattavasti edullisempaa soittaa Australian numeroihin verrattuna suomalaiseen prepaidiin. Suomeen soitot kannattaa hoitaa Skypella, Gtalkilla tai vastaavalla ja tekstailla vaan prepaidista Suomeen. Suomalaisesta prepaidista kuluu kreditit myos kun vastaanotat puheluita Australiassa eli sen vuoksi en semmoista suosittelisi kuin lyhyelle lomamatkalle.

Australilaiseen prepaidiin saa ostettua datapaketin suht edullisesti joten sita voi kayttaa kun ei ole WLAN-yhteytta. Mulla on nykyaan duunin kautta puhelin mutta sita ennen oli prepaid putkasta nimelta www.amaysim.com.au. Heidan puheluiden hinnoittelu sopii suomalaiseen ajatusmaailmaan parhaiten: 10AUD=10AUD ja puheluhinnat sen mukaan eika niin kuin suurilla (Optus/Vodafone/Telstra) etta 29AUD antaa puherahaa 500AUD mutta puheluhinnat ja alotusmaksut on jarjettomat. Heilta saa 1GT datapaketin hintaan $9.90 ja et ole sidottu mihinkaan 12/24kk sopimukseen. Amaysim kayttaa Optuksen verkkoa joten se on suht kattava mutta jos on tarkoitus elaa jatkuvasti maaseudulla niin sitten kai Telstra on jarkevin vaihtoehto kattavan verkon vuoksi.

sim

Viestin suhteen kannattaa optimoida vielä enemmän ja käyttää http://www.whatsapp.com/:iä tai muita vastaavia sovelluksia; tulee paljon halvemmaksi kuin SMS:ien käyttö - edes paikallisten pre-paidien.

b9leto00

Osaako kokeneemmat ulkomaankävijät sanoa, että jos soitan Suomeen Australiasta aussiprepaidilla, maksaako puhelun vastaanottaminen suomessa? Mulla on tuo Woolsworthin liittymä missä olisi sikana kredittiä niin voisi soitella kotiin, mutta en uskalla jos kotiväelle tulee laskua?  :confuse

RUU

Huomaa, että puhelu maksaa sinulle $2.38 per minuutti + aloitusmaksu. Vastaanottaja ihan normaalikäytännön mukaan: lankapuhelin ja kännykkä kotimaassaan nolla euroa, kännykkä ulkomailla ollessaan normaalin vastaanottomaksun siinä maassa.

Kannattaisi ehkä harkita Skypeä tai muuta IP-puhelusovellusta dataverkon läpi, ja soittaa sillä. Minulla ainakin puhelut lankanumeroihin maksaa 0.17 e per minuutti Suomeen (teknologian kehtoon???) ja 0.01 e USAan (kirjavaan takapajulaan???). Joku viisaampi voi selittää miksi hinnat ovat Suomessa niin paljon korkeammat.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Hammersmith

Lainaus käyttäjältä: RUU - lokakuu 28, 2012, 23:18Kannattaisi ehkä harkita Skypeä tai muuta IP-puhelusovellusta dataverkon läpi, ja soittaa sillä. Minulla ainakin puhelut lankanumeroihin maksaa 0.17 e per minuutti Suomeen (teknologian kehtoon???) ja 0.01 e USAan (kirjavaan takapajulaan???). Joku viisaampi voi selittää miksi hinnat ovat Suomessa niin paljon korkeammat.

Vielä halvemmaksi tulee, jos myös vastaanottaja käyttää Skypeä. Silloin maksat vain datamaksun.

iluvatar

En huomannut että kukaan olisi ainakaan tässä ketjussa maininnut, mutta optuksella on sellainen uusi prepaid liittymä kun optus prepaid social. Siihen sisältyy joku tietty määrä minuutteja riippuen minkä kokosen latauksen ottaa ja niitä minuutteja voi käyttää myös Suomen puheluihin. Mä ajattelin, että siinä ois joku jippo, mutta ei mulla ole kuin minuutit vähentynyt Suomen puheluiden jälkeen niin hyvä diili ainakin mulle, kun en kuitenkaan käyttäis 250min puheaikaa kuussa. Kaikilla ei kuitenkaan ole Skypeä ja sitten ei tarvii edes ladata skype aikaa. Dataa on 500mb mutta facebookkia saa käyttää ilman dataveloitusta ja en mä hirveesti muuta yleensä puhelimella käytäkään.

b9leto00

Tuossa liittymässä on Optuksen liittymiin $250 kredittiä ja muihin kuin optuksen liittymiin myös tuo $250. Aina ei ole mahdollista olla koneella täällä niin siksi kyselen kun äitille tykkään soitella :) Tuollahan voisi soitella huoletta suomeen jos ei suomessa tulisi vastaanottomaksuja?

Silppu

Optuksen verkossa toimiva Virginmobile tarjoaa mielestäni paremman prepaid liittymän. Liittymävaihtoehtoja on paljon. Mielestäni kilpailukykyisin on Simple 19.  Paikalliset puhelut 0.15AUD kaikkiin liittymiin. Päälle 100MB dataa. Ilmaiset puhelut toiseen Virgin liittymään.

Sen päälle kannattaa ottaa esim. Voipcheap palvelu ja kännykkään sovellus ja soittaa paikalliseen numeroon. Näin normaalin kännykkäpuhelun hinnaksi suomalaiseen kännykkään tulee yhteensä n. 0.28 AUD eli n. 0.22e.

Mielestäni Optusta kannattaa välttää ja hankkia samassa verkossa toimiva halvempi liittymä (Virgin tai amaysim). Miksi maksaa pelkästä brändistä?

Savonian

Mulla on kanssa toi Optus Social-prepaid, johon kuuluu:
- 30$ krediittejä (esim tekstiviestit Suomeen, yli menevä data, yli menevät minuutit)
- 250 min  puheluita muihin kuin Optuksen verkkoon, mukaan lukien suomalaiseen kännyyn (ja useampana kuukautena olen jo sladot kulutellut aika tyhjäksi juorutessa mummojen yms sukulaisten kanssa, eikä vastaanottaja kotimaassa maksa mitään)
- Ilmaiset Optus - Optus-puhelut
- Ilmaiset tekstiviestit Ausseissa
- 500mb dataa, ilmainen fb ja joku muu some-sivusto, en muista mikä (mun kännykällä ei pääse nettiin)
Ja tämä kaikkki 30$ neljän viikon sykleissä, eli ylijäämää ei voi siirtää seuraavaan kauteen.

heltomel

Lainaus käyttäjältä: Silppu - lokakuu 29, 2012, 17:18
Paikalliset puhelut 0.15AUD kaikkiin liittymiin.

Ja lisäksi samaan hintaan ulkomaanpuhelut 105 maahan, mukaan lukien Suomi: http://www.virginmobile.com.au/vma/static/html/simple-maps-display.html.

Silppu

Oho, minulta oli jäänyt huomaamatta nuo ulkomaanpuhelujen halvat hinnat. Tuo 15c/min Suomeen kaikkiin liittymiin on kyllä aika tavalla lyömätön juttu.

iluvatar

Lainaus käyttäjältä: Silppu - lokakuu 29, 2012, 17:18
Mielestäni Optusta kannattaa välttää ja hankkia samassa verkossa toimiva halvempi liittymä (Virgin tai amaysim). Miksi maksaa pelkästä brändistä?

No jokainen valitsee sen mikä sopii omiin tarkoituksiin. Mä en paljoa soittele ja jos soitan niin optuksen numeroihin ja loput creditit voin käyttää Suomen puheluihin. Kuitenkin useimmat liittymät on ton $30 niin riippuen miten paljon ja miten puhelinta käyttää kannattaa valita liittymä. Ja eiköhän noilla kaikilla liittymillä ole joku "brändi". Virginillä ehkä kaikista kansainvälisin.