Mokkulat ausseissa

Aloittaja b9leto00, marraskuu 11, 2012, 15:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

b9leto00

Hei,
olen nyt reilun kuukauden täällä pyörinyt ja tullut siihen tulokseen että mokkula on pakko hankkia. Mulla on nyt kännykän kautta hotspottina toiminut woolworthsista hankittu 5gb datapaketti mutta eihän tuosta ole mihinkään jos haluaa videoita katsoa ja skypettää.

Onko ausseissa saatavilla samantyylisiä mokkuloita kuin suomessa että tietyllä nopeudella rajoittamaton määrä dataa? Itse laite multa löytyy eli tarvitsisin vain sim-kortin.

Kiitos :)

Savonian

Mun Suomesta tuotu Huawei ei toimi ainakaan Optuksen verkossa...

b9leto00

Joo eli laitteet multa löytyy, nokialainen kykenee taikomaan hotspotin eli toimii myös mokkulana. Mutta hyvä nettipaketti on hakusessa.

sim

Rajatonta langatonta laajakaistaa on aika turha etsiä, niitä ei täällä juuri ole kiinteänkään puolella.

Lisäksi - riippuen mitä verkkoa haluaa käyttää - kannattaa tarkistaa mitä taajuuksia laite tukee; aika harvat Euroopasta tuodut laitteet tukevat esim. Telstran 850MHz:n 3G-verkkoa.

jounij

Joo, langattomassa verkossa toimivan mokkulan hankinnalla et taida päästä kuvailemastasi ongelmasta eroon. Mutta jos se yhtään lohduttaa, niin Skypen käyttö vie yllättävän vähän dataa: omien kokemuksieni mukaan arvelen, että päivittäinen noin 20-30 minuutin Skypen käyttö (ilman videota) ei vie enempää kuin ehkä noin 200-300 megaa kuukaudessa. Joo, ne on ne videot, jotka tuppaavat "syömään" kaiken datan.


Toteaa
Jouni
Canberra

Silppu

Tällainen Telstran mokkula näytti olevan vielä hetken myynnissä eBayssä.

Huutakoon joku tuon itselleen jos haluaa. Sitten vain Telstran prepaid korttia sisään Telstran hinnoilla, mutta paremmalla verkolla. Tosin tuo mokkula taitaa toimia vain Telstran verkossa, joten halvemmat datapaketit Amaysimiltä (Optus) tms. voi unohtaa.

Tosiaankin monet älypuhelimet (myös Android) voivat toimia mokkulan tavoin.

sim

Lainaus käyttäjältä: Silppu - marraskuu 12, 2012, 18:51
Sitten vain Telstran prepaid korttia sisään. Tosin tuo mokkula taitaa toimia vain Telstran verkossa, joten halvemmat datapaketit Amaysimiltä tms. voi unohtaa.

Juu, ja lisäksi tukee NextG (3G)-verkkoa vain hitaamilla nopeuksilla eikä LTE-verkkoa ollenkaan (3G-verkkokin tukee nimellisesti 42Mbps nopeuksia, ko. kortti "vain" 7Mbps).

marjo38

Selaillessani vanhoja tuli tämä vastaan ja aloin pohtia asiaa toisin päin.

Minulla on Telstran mokkula. Onko mitään mahdollisuuksia, että sen saisi toimimaan NZ tai jopa Suomessa suomalaisen operaattorin liittymällä?
Eli kannattaako minun pitää laite vai myydä eteenpäin kun lähdön hetki koittaa?

Silppu

Googlasin vähän sinulle, eli NZ pitäisi käydä:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1432133

Suomessa Telstran mokkula ei toimi, kun siellä ei ole 850 MHz taajuus nettikäytössä.

sim

Lainaus käyttäjältä: Silppu - helmikuu 03, 2014, 09:17Suomessa Telstran mokkula ei toimi, kun siellä ei ole 850 MHz taajuus nettikäytössä.

Riippuu mokkulasta. Pitäisi tietää tarkemmin mikä on kyseessä; monet tukevat esim. 3G:tä myös muilla taajuksilla kuin 850 MHz:llä.


marjo38

Minulla on tämä http://www.mln.com.au/product/?itemID=3455

Ja kun silmiään käyttää, löytää pakkauksesta lauseen: "This USB modem is programmed only to operate on the Telstra Next G network."

Myyntiin siis?

Silppu

Saattaa toimia silti Uudessa Seelannissa kun ostat Telecom:ilta dataa ja laitat heidän sim-korttinsa sisään. Voihan sitä yrittää myydäkin, jos vaikka saisi siitä muutaman dollarin. Lisäksi voi toimia täällä Ausseissa myös Aldin liittymällä 3G verkossa.

jounij

Eipä mahda toimia (ilman lukituksen purkua, josta saattaa pahassa lykyssä joutua maksamaan enemmän kuin koko vempeleestä): Telecom NZ ja Telstra kun eivät ole lainkaan samaa firmaa. Telecom NZ operoi itse asiassa Australiassakin Telstran (pienehkönä) kilpailijana nimellä AAPT.


Huomauttaa
Jouni
Canberra

Hoyryjyra

kun vahan kayttaa googlea niin useisiin mokkuloihin loytyy avausohjeet ja ohjelmat.
minulla on ollut kaytossa saunalahden logolla itse avaamani huawein E153. joka toimii niin australiassa(telstra), suomessa kuin thaimaassa ja indonesiassa (3tri, telcomcel).
tama on siis perus prepaidmokkula. minulla on naita 2 ja maksoin niista 2 purkkia olutta.
jouduin paivittamaan ohjelman, sen jalkeen avaamaan lukitusohjelmalla ja kayttamaan ymmartaakseni crackattya mobile partner ohjelmaa(saunalahden ohjelma ei toimi). en saa tyhjennettya mokkulaa niin yrittaa aina automaattisesti asentaa tuota mobiililaajakista softaa. joten suljin automaattisen kaynnistyksen kokonaan. ettei hairitse ja hidasta turhaan konetta.
mutta kannattaa tosiaan tarkistaa etta mokkula tukee noita verkkoja.
australialainen kaverini kertoi etta noi kaikki australian mokkulatkin saa avattua mutta nykyaan on toisenlaisia ohjelmia noissa etta ei kaikkia voi avata. yritin tuntikausia purkaa yhta indonesialaista smatrfren mokkulaa tuloksetta.
kannattaa olla varuillaan, kun etsit noita ohjelmia niin siella on paljon epailyttavia kusetusohjelmia seassa. aika tuurilla mennaan :)

tai sitten vahan kalliimpi vaihtoehdo on ostaa vaikka dealextremesta universaali lukitsematon mokkula. taitavat maksaa 30-50dollaria siella. en sitten tieda mita ne australiassa maksaa.

Silppu

Mokkulaa parempi vaihtoehto on mielestäni hankkia edullinen ja lukitsematon Android puhelin joka toimii 3g 850/900/2100 Mhz (vaikka Chinavasion.com:ista) tai sitten lukitsematon Nokia Lumia 520  3g verkkoja varten tai Lumia 620 jos tarvii 4g. Sitten vain luomaan puhelimesta oma wifi hot spot lähiverkko (tethering) ja homma pelaa sitä kautta, eikä tarvii enää erillistä mokkulaa.