Working holiday viisumin muuttaminen

Aloittaja Kattura, joulukuu 18, 2007, 18:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kattura

Tervehdys kaikki!

Lähtöni Australiaan tuli niin nopeasti eteen, etten ehtnyt hakemaan viisumia, jonka käsittely vie pitkään. Siksi nappasin itselleni working holiday visa:n. Minulla on Ausseissa työpaikka, joten joudun maahan mentyäni vaihtamaan viisumiani sellaiseksi, joka antaa minun työskennellä 9 kk. Onko kenelläkkään kokemusta working holiday visa:n muuttamisesta sponsorship viisumiin? Millainen operaatio on edessäni?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.  :god:

t. K

eevis

Kattura :) Sehän riippuu taas siitä, mitä sponssattavaa viisumia hakisit sitten Australiassa? Olisiko se kenties joku näistä? Tuosta 457:sta minulla on kokemusta parin vuoden takaa, ja silloin nominationvaiheineen ja itse viisuminhakuineen prosessi kesti suunnilleen kaksi kuukautta. WH-viisumi sinänsä ei estä uuden viisumin hakemista.
Dees - We will bloody bounce back!!!


Kattura



Moips,

Kiitokset vastauksestasi. Juurikin joitain tuolla listalla olevista viisumeista ajattelin (457 tai 418). Helpottava tieto oli saada vahvistus siihen, että WH ei estä minua anomasta uutta viisumia  :pepsodent. Se mua tässä on eniten vaivannut. Tietysti olisi mukava kuulla tarkemmin viisuminhakuprosessista. Hyvää joulua!

Ystävällisin terkuin Kattura

eevis

Kattura :) Se on muuttunut niin paljon se 457 mun ajoista (itse asiassa siitä onkin jo 3 vuotta! huh) että aikataulutus voi olla nykyään eri. Sama periaate kuitenkin edelleen, että työnantajan pitää ensin hakea itselleen sponssikelpoisuus DIACilta, sitten nimetä (nomination) sut haluamakseen työntekijäksi, ja sitten haet itse viisumia. Silloin 3 vuotta sitten aikaa kului tosiaan niin, että lokakuussa laittoi työnantaja nomination-hakemuksen (heillä oli jo sponsoristatus valmiina), joulukuun eka päivänä suunnilleen tuli päätös nominationin läpimenosta, sitten kiireellä kävin lääkärit ja laitoin kuriirilla tulokset ja e-hakemuksen Ausseihin, ja sitten 30.12. tuli ilmoitus, että viisumi oli myönnetty. Ihan kiva kun mun olin pyytänyt viisumia 1.1. alkaen... no onneksi oli kivaa puuhaa vielä viikko Suomessa kun jouduin odottelemaan lähtöä. :) Eli aikaa kannattaa varata varmuuden vuoksi. Kannattaa siis nyt lukea nuo DIACin sivujen tiedot tosi tarkkaan, erityisesti se, voitko tehdä e-hakemuksen maassa ollessasi vai täytyykö sinun tehdä paperihakemus (menee yleensä enemmän aikaa). Vaikka toisaalta samapa tuo kai, jos kerran koko ajan teet töitä odotellessasi WH:lla, kannattaa vaan aloittaa sen uuden viisumin hakeminen tarpeeksi ajoissa. Lykkyä pyttyyn ja hyvää joulunodotusta sinullekin! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!