30 vuotta mittarissa,onko kokemuksia "yli ikäisenä" reissuun lähdöstä?

Aloittaja mikkis2, lokakuu 13, 2012, 04:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkis2

Morjes!

Tässä jahkaillu asian tiimoilta jo vuosikaudet,toissavuonna tuli haisteltua paikanpäällä reissun muodossa 6 viikkoa josta jatkettiin matkaa uuteen-seelantiin jne. Kaikenmoisia ajatuksia nousee päähään kun miettii että pitäskö repästä ja lähtee,sanoa määräaikainen kutsumustyö irti ja nauttia vielä kun voi. Aina tuntunut että tuo W&H pitäisi käyttää mutta onko kellään kokemuksia millä fiiliksillä siellä "vanhempana" reissailee :)? Löytyy restonomin,oppaan ja palomiehen paperit, saako maasta töitä nyt sesonkina,farmillekin olen valmis menemään??

Miksa :XXXX

feril

No jos sa et sita W&H:ta nyt kayta, niin koskas sitten? Tai siis, jos 30 on mittarissa niin eikos se oo vahan niinkuin now or never? ;) Kylla taalla aina tekevalle toita loytyy jos on malttia etsia ja sisua tehda niita ei-niin-kivojakin hommia paremman puutteessa. Kaivoksilla on WA:ssa tammikuussa ilmeisesti perinteiset hulabalooviikot, kun jengia irtisanoutuu joulunpyhiksi ku ei tyot maita ja sitten tammikuussa on sanomalehti taynna kaivosalan duuneja tarjotaan-osastolla. Kuulemma helpointa aikaa saada vailla kokemusta joku kuormurikuskin paikka tms, etenki jos sullakin on jo raskaan ajoneuvon ajokortti jne. brankkarina.

Mesi

No ei kai 30v vielä ikäloppu ole  :pepsodent Itse täytin Ausseissa reissussa ollessa 30v ja matkakumppani oli jo sen ylikin. Ei käynyt mielessäkään, että oltaisiin muka liian vanhoja reppureissulle. Miksi oltais? Ja nyt siis kohtapuolin muuttamassa sinne mahd. pysyvästi. Eli kamat rinkkaan ja menoksi  :peukkuy

sim

Juu komppaan edellisiä, ilman muuta kannattaa tilaisuus ennemmin käyttää kuin sitten seuraavat vuodet (vuosikymmenet?) harmitella että olisko sittenkin pitänyt..

Ainoa potentiaalinen sudenkuoppa mikä "vanhempana" reissaillessa tulee mieleen on että jos yleinen vaatimustaso on päässyt nousemaan paljon kovemmaksi kuin nuorempana, voi majoitukseen yms tuhlautua enemmän rahaa.

mikkis2

Kiitos Sim,Mesi ja Feril, siinä vaiheessa kun elämä on päällisin puolin mallillaan ja meinaa sekottaa pakkaa oikein kunnolla omien haaveiden ja mieltymystensä takia tarvitaan tsemppiä ja tää viestitaulu on kyllä senkin asian tiimoilta :pepsodent. Eniten ehkä pelottaa se että tuleeko "seen that,done that " fiiliksiä määränpäässä,mutta tuskin,jos haave on ollut jo 10 vuotta niin eiköhän Ferilin kommentia nyt tai ei koskaan oo aika sopiva.. Mitä voi menettää,Suomeen pääsee aina takaisin ja tutkintoja kukaan ei vie mihinkään kuitenkaan :). Ja ei sitä tiedä mihin sitä loppujen lopuksi päätyy,vaikka jäis mestoillekin Ausseihin :). Hienoa kuulla että toivoa töiden löytymisen suhteen on,aika harva sitä kyllä mainostaa että ei olisi saanut töitä loppujen lopuksi. Toi WA olisi itseasiassa alotuspaikkana niinkuin viimeksi reissulla joten toi kaivoshomma kuulostaa erittäin hyvältä ja siellä taitaa moni suomalainenkin jo asuakin :XXXX! Kiitos kommenteista tähän mennessä!

feril

Lainaus käyttäjältä: Mesi - lokakuu 13, 2012, 19:09
No ei kai 30v vielä ikäloppu ole  :pepsodent Itse täytin Ausseissa reissussa ollessa 30v ja matkakumppani oli jo sen ylikin. Ei käynyt mielessäkään, että oltaisiin muka liian vanhoja reppureissulle. Miksi oltais? Ja nyt siis kohtapuolin muuttamassa sinne mahd. pysyvästi. Eli kamat rinkkaan ja menoksi  :peukkuy

W&H:n ylaikaraja on 30 tai 31, ja siita viisumistahan tassa oli nyt puhe..

Mesi

WH:n saa jos ei ole täyttänyt 31v ja matkakumppanini haki viisumia kaksi viikkoa ennen 31v synttäreitä.

Goon

Ikä on vain numeroita, asenteesta se on kiinni miten pärjää. Ei siellä hostelleissa kukaan ikääsi katso (toki mielenkiinnosta varmasti kysyvät), siellä on porukkaa aivan laidasta laitaan eli 18 vuodesta 40 vuoteen. Vanhin hostellissa tapaamani reissaaja taisi olla 45-vuotias uusiseelantilainen. Ja siellä se "junnujen" kanssa jauhoi paskaa ja joi kaljaa siinä missä muutkin. Kolmekymppisiä siellä reissaa todella paljon eli eivät todellakaan erotu mitenkään joukosta. :)

Toisaalta taas nähnyt jotain parikymppisiä, joilla ollut suuria vaikeuksia sopeutua ja ovatkin sitten palanneet maitojunalla kotiin. Eli aivan turha stressata tuollaisista asioista tai ylipäätään mistään, vaan kamat reppuun ja menoksi. Siellä sen näkee mitä tuleman pitää, et kuitenkaan pysty etukäteen varautumaan kaikkeen, vaikka miten stressaisit. :XXXX

wombat82

Hey C'mmoon anna mennä ja unohda toi ikä... Olen asunut 2-vuotta ausseissa ja en vaihtaisi päivääkään pois niiltä ajoilta, joten pack a bag, book a ticket and hit the road you won't regret!! Itse olen suunnittelemassa lähteä takaisin vuoden kuluttua opintojen merkeissä ja sitten mittarissa tulee olemaan 31 hahaha ainut elämä - joten elä hetkessä :) Hyvää matkaa

mikkis

Kiitoksia tosipaljon tsempistä :)! Nyt on suunnitelmat edenneet niin että sanoin työpaikkani palolaitoksella irti,kävin alppiopaskurssin ja sain talveksi työtarjouksen st.anttoniin maaliskuun loppuun asti,jonka jälkeen olis tarkotus jatkaa kautta uudessa-seelannissa ja suunnata syksyksi ausseihin,toivon mukaan tää aalto minkä päällä surffaan just nyt on edelleen hengissä syksyllä koska todella haluan tuonne ausseihin reppuni kanssa lähteä. Aivan mahtava vuosi tiedossa,ei lapsia vielä,koulut käyty(ensihoitajaksi pääsin opiskelemaan aikuispuolelle,mutta lykkäsin sitä), ei naista,ei omaa asuntoa,nada :)! Nyt mennään,eikös mayatkin ennustanut että 2012 on muutosten vuosi :god:

mikkis

Ja sitä vielä, ootte aika mahtavia ku tsemppasitte, toivon mukaan nähdään määränpäässä,mikä se sitten lopulta onkaan  :coolh

Sirrus

Lähe ihmeessä. Ittee harmittaa ihan saakelisti etten tajunnu lähtee kun ois vielä saanu ton WH. Nyt on pari vuotta liikaa mittarissa ja mitään muuta viisumia tonne ei sitten kyllä saakaan, paitsi turisti... Yritetty on.

iluvatar

Sähän saat varmaan aika helposti töitä täältä jos oot palomies?

mikkis2

Joo,housut tutisee ku irtoo taas kohta jalat maasta mutta usko,toivo ja rakkaus,eikös niillä pärjää, kyllä se on nyt pakko käyttää kun mahdollista vielä saada tuo viisumi..Elämähän on seikkailu,kyllä se pysähtyy sitten kun sen aika on :). Jep,toivottavasti jotain hommia saisi sieltä,voiskohan noita palomies hommia saada oikeesti sieltä jostain...? Kiitos jos joku jaksaa vastailla!!!

Mikkis

iluvatar

No tuntuu että täällä queenslandissa on vähintään yks metsäpalo jossain koko ajan. En tiedä miten niitä töitä saa, mut luulis et olis kysyntää? Ainaki yks brittipariskunta oli muuttanu tänne vuoden alussa ku se mies on palomies niin se oli kai saanu sillä viisumin helposti ja  on sillä vissiin paljon töitä täällä.

mikkis2

Kiitoksia infosta,täytyy varmaan alkaan selvittää tota kuvioo miten siellä ulkomaalaiset tutkinnot katsotaan päteviksi.. :coolh! Viikon päästä Itävaltaan,kaikki jää taakse ja nyt tuntuu siltä että ens vuosi pyhitetään ulkomaille ja seikkailuille :)! Kiitos vielä kaikille tsempistä!

Henkkis

Sori et nostan tän ylös.. :P Mut olen nyt ollu 30v. ~6kk, jos haen viisumia ennen kun täytän 31, niin pääsen WH visalla hommiin myös sen jälkeen kun mittariin on rapsahtanut se maaginen 31? Eli jos laitan hakemuksen kuukautta ennen kun olen 31, niin mulla on silti aikaa se 12kk tulla maahan, vaikka olen silloin "ikäloppu" :P
Ihmeit? teemme hetkess?, mahdottomat asiat viev?t v?h?n enemm?n aikaa.

RUU

Henkkis, näin se menee. Viisumi pitää olla myönnettynä ennen 31-v syntymäpäivää ja maahan pitää saapua 12 kk kuluessa sen myöntämisestä.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates