Yliopistoon Australiaan

Aloittaja minnaaaa1, toukokuu 11, 2014, 23:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

minnaaaa1

Heippa!

Ajatus Australiaan opiskelemaan lähtemisestä on pyörinyt mielessä jo monta vuotta ja nyt ajattelin sen olevan ajankohtaista oman elämäntilanteen kannalta. Kyselisin vain mielipiteitä siellä joskus opiskelleilta ja nyt opiskelevilta, mm. olisiko mielipiteitä eri yliopistoista, hakuprosessista yms.

Itse olen miettinyt Queenslandin yliopistoa ( https://www.uq.edu.au/ ) taikka sitten Griffithin yliopistoa ( http://www.griffith.edu.au/ ). Brisbane vei sydämeni ollessani 2012-2013 working holiday visalla maassa, joten sinne päin ajattelin palata. Ihmettelin vain näiden kahden yliopiston hintaeroja.. Onko Australiassa ns. "huonompia" ja "parempia" yliopistoja?

Myös hakuprosessi mietityttää. Katsoin Kilroy Educationin sivuilta tietoa ja heidän tarjoamiaan palveluita. He veloittavat ilmeisesti 50 euroa hakuprosessista, mikä ei sinällään ole paljon. Olisiko hakupaperit kuitenkin ihan sama lähettää itse ja säästää tuokin 50 euroa? Löysin sivuilta tällaisen hakemuksen http://education.kilroy.fi/media/5176580/griffith-undergraduate-final.pdf , onkohan hakukaavake ihan "virallinen", minkä voisi tulostaa ja lähettää itsenäisesti yliopistoon?

Kaikkea infoa ja kokemuksia vaihdosta/koko tutkinnon suorittaneilta olisi mukava kuulla! Kysymyksiä on vielä läjäpäin mutta jospa näillä aloitettaisiin ;)

-Minna


RUU

Minna, kyllä, kuten missä tahansa, Australiassakin yliopistojen välillä on suuria eroja. Riippuu hyvin paljon koulutusohjelmasta, mihin kannattaa hakeutua.
UQ on Australian kärkikastissa ja mukana erilaisten kansainvälisten vertailujen TOP20 tai TOP50 -listalla. Griffith on keskikastin yliopisto ja jos haluat saada ovia avattua sillä että sinulla on tutkinto hyvästä yliopistosta, niin yleensä kannattaa pyrkiä UQ:hun näistä kahdesta vaihtoehdosta. Paikallisesti on myöskin kolmas vaihtoehto, QUT, jos haluamaasi alaa opetetaan siellä Ja tietenkin akateemisella tasolla on vaikutusta siihen, mitä & miten opetetaan - Griffith on todennäköisesti käytännönläheisempi ja UQ antaa vahvemman teoreettisen pohjan.

Tuo Griffithin hakulomake näyttää ihan aidolta mutta suosittelen, että lataat kuitenkin yliopiston sivulta heidän koko hakupakettinsa, sillä saat muutakin hyödyllistä materiaalia siinä samalla.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

iida1

Hei, minä olen myös muuttamassa brisbaneen ja mietin yliopistojen välillä. Kauppatieteitä sekä lakia olisi tarkoitus lukea. Olin miettinyt griffithiä, mutta en halua maksaa niin paljon tutkinnosta ellei se ole oikeasti hyvä. Minkä tasoinen on QUT? Se on näistä yliopistoista kaikista halvin. Tosin olen kuullut ettei hintataso kerro tasosta muuten.

Iida

minnaaaa1

Itse olen nyt kallistumassa Griffithin sijaan University of Queensland. Katselin netistä noita rankinglistoja ja QUT oli sijoittunut mielestäni paremmin. Vaatii kyllä vaan aika korkeita arvosanoja ja englanninkielentaitoja!

iida1 jos haluat jutella lisää niin laita yksityisviestiä! (Kai täällä sellaisia pystyy laittamaan :D) Olisi kiva jutella ihmisen kanssa jolla on samoja suunnitelmia! :)

-Minna

iida1

Laitoin yksityisviestin! Tiedätkö kuinka korkeita arvosanoja vaaditaan?

RUU

Iida, liiketalouden suhteen voin sanoa etta UQ Business School on maan karkikastissa. Jos ajattelit suuntautua siihen ja etenkin harkita tyomarkkinoita Australiassa tai esim Englannissa, niin suosittelen tarkastamaan taman vaihtoehdon.

Kolmesta taman alueen yliopistosta yleensa pidetaan Griffithia keskitason paikkana, QUT on ihan hyva ja harkinnan arvoinen, ja UQ on paras. Griffith ja QUT ovat kaytannonlaheisempia, ehka vahan samalla tavalla kuin ammattikorkeat taitavat olla Suomessa, ja UQ on selkeasti akateemisempi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates