PhD opiskelija/tutkija vaihtoon Australiaan - miten?

Aloittaja swolsten, huhtikuu 23, 2014, 21:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

swolsten

Olen lähdössä suorittamaan PhD tutkintoa suomalaisessa yliopistossa ja osan tutkinnostani haluaisin tehdä Australiassa. Olen 40-vuotias ja perhe kulkee mukana. Tutkimukseni kohdistuu julkiseen sektoriin ja sen "kannattavuuden" parantamiseen.
Mietinkin, että millä viisumilla sinne mahdetaan nykyisin pyrkiä? Olen yrittänyt tavata immin sivuja, mutten ole niistä juuri viisastunut.  :nuttu: Nimittäin Postgraduate Research Sector visa (subclass 574) on ymmärtääkseni tarkoitettu, jos suoritat opinnot Aussiyliopistossa.  ??? Haaveena olisi tietenkin vielä jäädä Ausseihin tutkimuksen valmistuttua, mutta se varmaan onkin jo sitten oma casensa...

Löysin PhD asiasta postauksen, mutta se oli vuodelta 2007, joten ei ihan ajankohtainen tämän viisumiasian suhteen.

Kiitos kaikille jo etukäteen. Pienikin tieto auttaa eteenpäin

RUU

Swolsten, tuo 574-viisumi näyttää olevan käyttökelpoinen tässä tilanteessa.
Me tulimme aikanaan maahan Visiting Academic (419) -viisumilla ja tämä nykyinen Postgrad Research -viisumi näyttää olevan hyvin samankaltainen.

Meillä prosessi alkoi aikanaan vastaanottavan yliopiston lähettämällä kutsukirjeellä. Huomaan, että tässä nykyisessä on aika tiukat vaatimukset rahoituksen / varallisuuden suhteen, mutta jos tulet apurahojen turvin (esim Suomen Akatemia) niin se on hoidettu sillä.

Jos teillä tulee mukana kouluikäisiä lapsia, niin useissa osavaltioissa (ellei kaikissa) on käytäntönä että jos viisumi on voimassa yli 12 kk, niin lapset rinnastetaan paikallisiin, t.s. julkisissa kouluissa välttää "International Student" -maksut ($7,000 - $12,000 vuodessa per lapsi). Kun sinulla tarkentuu tuo osavaltio, johon olisitte tulossa, niin taalta löytyy väkeä joka pystyy antamaan tähän liittyviä linkkejä asian hoitamiseksi sopivimmalla tavalla.

Jos haluat aikanaan jäädä Australiaan jatkamaan tutkimusta tai töihin, niin siihen löytyy vaihtoehtoja, ensisijaisesti yliopiston tai tulevan työnantajan sponsoroima 457 tai ENS -viisumi, tai haette itse pysyvää viisumia ("Skilled Independent").

Tervetuloa!
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

swolsten

Hei RUU!

Pääsin vasta nyt uudelleen kirjautumaan tänne Dunderiin. Kiitos paljon vastauksestasi, siitä on paljon apua taas eteenpäin.

Lapsia on kolmisen kappaletta tulossa mukana ja ensisijaisena kohteena olisi Sydney, mutta ensin pitää olla se paikka varmana pelkkä toive ei vielä piisaa :) Kiitos myös kouluasiavinkistä!

Olen kiitollinen neuvoista ja kokemuksen kautta opituista kommervenkeistä. Tänä kesänä itsellä piisaa siis puuhaa suunnittelussa ja paperitöissä :) Mukavaa talviaikaa sinne eteläiselle pallonpuoliskolle. Täällä Suomessa jännätään juhlitaanko Juhannusta lumisateessa, vesisateessa vai kenties vain vilpoisessa säässä.