saammeko piparintuoksuisen joulun brisbanessa?

Aloittaja annejajoonas, joulukuu 20, 2007, 22:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

annejajoonas

hei,

terveisiä upper roma streetiltä brisbanesta! olemme reissanneet australiassa parisen kuukautta ja nyt joulun alla olisi kiva päästä leipomaan pipareita ja torttuja - ongelma on kuitenkin se, ettei hostelleissa ole uuneja. näin tiedustelisimmekin, olisiko kenelläkään mahdollisuutta "lainata" uuniaan pariksi tunniksi lauantaina, että pääsisimme joulutunnelmiin? :) piparipalkalla tietenkin.


hyvää joulunaikaa,
anne ja joonas

gosalyn

Valitettavasti en osaa Annea ja Joonasta auttaa, sillä itse majailen poikaystäväni kanssa tällä hetkellä Sydneyssä, mutta kysyisin jotain samaan aiheeseen liittyvää. Minäkin haaveilen joulutorttujen leipomisesta, ja uunikin jopa löytyy, mutta vaikka meitä lähellä on iso Woolworths-supermarket, en ole löytänyt sen hyllyiltä mitään voi- tai lehtitaikinaa muistuttavaa. Olen tottunut leipomaan tortut valmiista pakastetaikinalevyistä, ja nyt olen ihan pulassa, kun sellaisia ei tunnu löytyvän. Osaako joku kertoa, mitä pakkauksessa oikein lukee, jos sen tyyppisiä tuotteita täältä pitäisi löytyä, ja mistä niitä ensisijaisesti kannattaisi yrittää etsiä - pakastealtaasta vai jostain muualta? Valmistaikina olisi ihanan helppo, kun ympäriinsä reissaamaan tulleena en haluaisi hankkia painavia jauhopusseja ym. vaivoikseni. (Enkä itse asiassa edes osaisi tehdä hyvää torttutaikinaa itse.)

jounij

Torttuihin sopivaa taikinaa löytyy useimmista ainakin isoista kaupoista pakasteena nimellä puff pastry.


Neuvoo
Jouni
Canberra

gosalyn

Kiitos, huomasinkin heti postauksen tehtyäni, että hakua käyttämällä löytyi vanhaa keskustelua samasta aiheesta, luumusoseen ohje ja kaikki. Sittenpä kävinkin lähi-Woolworthsissa ja löysin kuin löysinkin butter puff pastrya. Tuli aika hyviä torttuja, ja itsetehty luumusose oli tosi hyvää, paljon parempaa kuin valmistorttuhillo Suomessa!