Kukaan tulossa HKI-Hong Kong-Sydney,lähtöpäivä HKI 15.12.2010?!

Aloittaja Sari Newcastle, joulukuu 13, 2010, 06:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sari Newcastle

Ihan pikaisesti kokeilen tietäiskö kukaan ketään tai olisiko kukaan tulossa HKI-Hong Kong-Sydney väliä ,lähtö 15.12.Helsingistä klo23.40..paluu Sydneystä Bangkokin kautta 9.1.klo18.05.Äitini ja miesystävänsä tulossa silloin ekaa kertaa lapsenlastaan tapaamaan ja koneen vaihto pelottaa..Ois tuki tarpeen eli löytyiskö ketään auttamaan maannaistaan?!Kiitos jo nyt!!!

MH

Kysyy HKI-HKK välillä koneessa onko kukaan menossa samaan suuntaan niin varmasti saa apua. Itse olen tuolla välillä avustanut kahdesti vastaavalla tavalla ihmisiä. Toisella kertaa oli eri reitti mutta ohjasin kenttähenkilökunnan luo Hong Kongissa ja kerroin että ei osaa kieltä ja minne on matkalla niin virkailijat siellä pitää huolen että löytyy oikea lento. Siinä on koneesta tullesssa jo virkailijoiden armeija vastassa, näyttää siinä lipun niin ne opastaa eteenpäin tai joku lähtee saattamaan.

jounij

Kuulemani mukaan noilla Aasian lentokentillä ei ole mahdollista eksyä: vaikka kielitaidottomanakin näyttää matkalippuaan kenelle hyvänsä uniformu päällä olevalle, niin neuvoja tulee ja tarvittaessa viedään melkeinpä kädestä pitäen oikeaan paikkaan. Sitä paitsi porttien numerot on hyvin selkeästi opastettu ja niiltä lähtevien lentojen numerot ovat yhtä lailla selvästi näkyvissä "departures" -kuvaruuduilla. Näiden numero- ja kellonaikatietojen lukemiseen riittää kyllä - ainakin minun mielestäni - pelkkä suomenkielen taitokin.


Tuumaa
Jouni
Canberra

Kottarainen

Yhdyn edellisiin - joskus olen ollut lentojen välissä niin väsynyt, etten ole jaksanut ottaa itse selvää minne suuntaan pitäisi talsia seuraavan portin löytääkseen. Sen kun antaa lippunsa virkailijalle, ja heti tulee ohjetta ja viittomaa että mihin suuntaan jatketaan.

Sari Newcastle

Kiitosta vaan kaikille :D Välitin vastauksenne äidilleni joka on nyt sitten jo matkalla tänne.Katsotaan ilmestyykö Sydnin kentälle sovittuna aikana ;) Jänskättää äidin puolesta mutta kaikki olen neuvonut sen sataan kertaan,ei mitään tehtävissä enää paitsi odotella...

Ihanaa Joulunaikaa teille kaikille :)

sanni

Ota yhteytta lentoyhtioihin (tai matkatoimistoon) ja mainitse, etta matkalaiset tarvitsevat apua vaihtojen kanssa, kun eivat osaa englantia. Jarjestin (lahes ummikko)aitini talla keinoin tanne viime vuonna: henkilokunta talutti koneesta toiseen eika tarvinnut kantaa huolta. Aitini oli tyytyvainen: nyt vanhemmiten kielitaidon puute, seka pitkista lennoista ja aikaeroista johtuva vasymys oli alkanut pelottaa, mutta hyvin olivat hanesta huolehtineet.

Lainaus käyttäjältä: Sari Newcastle - joulukuu 13, 2010, 06:23
Ihan pikaisesti kokeilen tietäiskö kukaan ketään tai olisiko kukaan tulossa HKI-Hong Kong-Sydney väliä ,lähtö 15.12.Helsingistä klo23.40..paluu Sydneystä Bangkokin kautta 9.1.klo18.05.Äitini ja miesystävänsä tulossa silloin ekaa kertaa lapsenlastaan tapaamaan ja koneen vaihto pelottaa..Ois tuki tarpeen eli löytyiskö ketään auttamaan maannaistaan?!Kiitos jo nyt!!!