Vuoden vaihteessa ausseihin...

Aloittaja iina23, marraskuu 01, 2003, 22:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iina23

Heissan!

Varmaan moneen otteeseen on kyselty ja vastailtu työskentelystä sairaanhoitajana ausseissa. Olen joulukuussa valmistumassa sairaanhoitajaksi ja työkokemusta hoitoalalta on kertynyt noin 7-8 vuoden ajalta. Täytyykö minulla olla työkokemusta jossain englannin kielisessä maassa ennen kun voin työskennellä ausseissa sh:na? En malttaisi enää odottaa lähtöä...

Jaaks

Iina :D

Olet varmaan jo lukenut nama :?? (loytyy myoskin sielta hakulaatikon kautta)

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=606

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=282

Jos on jotain mita ei sielta selvia, niin kysy lisaa :D:D hyvin mielellani hankin lisatietoa :D

iina23

Kiitoksia vastauksestasi jaaks!

Tällä hetkellä tilanne on siinä vaiheessa, että olen järjestänyt itselleni työhaastattelun joulukuuksi. Mikäli kaikki menee nappiin, suuntana olisi sydney vuodenvaihteen jälkeen. Aivan loistavaa! Mukavaa joulun odotusta kaikille=)

headwind

Moi Iina

Itselläni ja perheelläni suunta myös Sydney joulukuun puolessa välissä. Heitä vaikka meilillä / U2U:lla kun pääset perille

cheers
Headwind
Riku Aho

emm

Hei Iina,
Itselläni on vähän samat taustat.. ja suunnitelmat.. pidäthän meitä ajantasalla ja kerrot miten työnhaun suhteen käy. Tsemppiä!

emm

iina23

Heissan Headwind ja emm!

Juu, kyllä ilmoittelen kuinka homma etenee! On jo älyttömän kova hinku päästä matkaan. Hyvä etten oo jo laukkuja pakannut valmiiksi. En tiedä vielä kuinka kauan aikaa haluaisin siellä viettää, mikäli sinne pääsen, mutta "vähimmäisaika" on vuosi, mieluiten olisin vaikka parikin... Olen ollut Sydneyssä joskun viitisen vuotta sitten 6 viikkoa ja silloin jo päätin, että pakko on päästä uudelleen. Mutta ei nuolaista ennenkuin tipahtaa=) Ja tosiaan, jos muitakin on lähdössä sinne suuntaan, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä. Olishan se kiva, jos kuitenkin olis joitain suomalaisiakin kavereita siellä puolella maailman kolkkaa... Mutta palataan taas tuonnempana asiaan!

Nyt täytyy taas rientää...   :D;);)

punavalo

Ajattelin kirjottaa sulle et jos kyselee sulta noista jutuista niin Melbournessa haetaan noihin hommiin koko ajan paljon vakee.Taitaa olla jonkinlainen pula hoitajista.Kaikissa lehdissa on ilmoituksia sivu kaupalla.Mukavaa reissun odottamista...

susa

Hei iina23 ja muut!

Ajattelin kysell? p??sitk? Australiaan t?ihin ja miten siell? on sujunut? Itse olen suunnittelemassa kovasti Australiaan muuttamista n. vuodeksi sairaanhoitajan hommiin. Suomessa minulla on monta vuotta kokemusta sairaanhoitajan ty?st?, mutta nyt olisi kiva l?hte? ulkomaille. Olen lomaillut Australiassa vuosia sitten ja sinne olisi kova hinku takaisin:)

Osaatko sanoa millainen t?m?n hetken ty?tilanne on siell?p?in jos olet itse siell? vaikuttamassa? Jos joku muukin osaa kertoa jotain NSW:n sairaaloista olisin eritt?in tyytyv?inen. Olen ajatellut l?hte? Sydneyhin, Melbourneen tai Brisbaneen tai mik? ettei muuallekin.

t. susa

Milka

Melbournessa on vielakin huutava pula sairaanhoitajista, joten toita varmasti loytyy enemman kuin jaksat tehda.

MaHa

Susa,

Olen ollut Sydneyss? sairaanhoitajan hommissa noin 9kk (tulin vain 6 kk:n ajaksi:D) ja viihdyn hyvin. Ty?tahti on vain paljon kiireisemp??, kuin Suomessa.

Sairaanhoitajista on pulaa t??ll?kin, joskin hieman paremmalta ainakin meill? n?ytt?

susa

Hei!
kiitos tiedoista. olisi tosi kivaa jos sielt? australiasta p?in l?ytyisi t?it?. mit?h?n mahdoit tarkoittaa tuolla ett? ty?nteko on siell? kiireisemp???? min? kun luulin ett? t??ll? kiskotaan ty?ntekij?ist? kaikki irti!! mutta ehk? se rennompi ilmapiiri ja l?mmin ilmasto tekee ty?nteosta kivempaa vaikka v?lill? onkin kiireisemp??. vapaap?ivien ja lomien vietto australiassa matkustellen kiinnostaa my?s. osaatteko sanoa muuten ty?oloista esim. verrattuna suomeen tai englantiin?? englannissa en ole ollut ja minua kiinnostaisi tulla suoraan australiaan, nyt kun se on mahdollista jos vain l?p?isee kielikokeen.Asutteko muuten sairaalan asuntolassa vai oletteko hankkineet oman asunnon?
t. susa

MaHa

Ty?skentelen yhdess? Sydneyn suurimmista trauma-centress?, johon l?hetet??n potilaita muista sairaaloista ja paljon tulee my?s kent?lt?. Juttelin muista sairaaloista tulleiden kanssa ja heill? on hieman leppoisampaa t?iss?. Eli k?vi niin, ett? yleistin meid?n tilanteen koko maan sairaaloihin...

Ty?kaverit ottivat hyvin minut vastaan ja ty?h?n tutustuminen j?rjestettiin hyvin. Taisi olla viikko orientaatioaikaa.

En osaa verrata Englannin ja Australian ty?oloja, koska en ole Englannissa ty?skennellyt. Tulin t?nne Sydneyyn suoraan Suomesta ilman ulkomaan ty?kokemusta. Enk? ollut edes paljoa matkustellutkaan ennen t?nne tuloa:)

Asustelin sairaalan asuntolassa ensimm?iset 3kk, jonka j?lkeen muutin vapailta markkinoilta vuokraamaan asuntoon. Sairaalan ilmoitustauluilla on paljon viestej? kimppa-asunnoista, joten niit?kin kannattaa seurailla.

Kielikokeessa olin haastattelun yhteydess?, eik? se ollut vaikea. Kielikokeeseen menin kylmilt??n lukiopohjalla (oli vain 5 p?iv?? aikaa valmistautua ja y?vuoroputki p??ll?). Ei kielikoe ollut vaikea vaikka lukiossa englanninkielen kursseista sain arvosanaksi 5 (4-10). Todisteena voidaan pit?? sit?, ett? ty?skentelen t??ll?:P.

Ero Suomen ja Australian v?lill? on mielest?ni se, ett? Suomessa on hoitajia, mutta sairaalat eiv?t ota t?ihin, Australiassa ei ole riitt?v?sti hoitajia hakemassa t?it?.
T?m? on vain minun riippumaton mielipide, enk? ole v?ltt?m?tt? oikeassa.

Tule t?nne vain kes? on tulossa!
:XXXX

susa

Hei!
tosi kiva kuulla miten asiat ovat siell? suunnalla ty?nsaannin suhteen. nyt t?ytyy vaan suomen kes?n j?lkeen alkaa suunnittelemaan matkaa! olen tosi innoissani asian suhteen. mullakaan ei ole kokemusta ulkomailla ty?skentelyst? mutta suomessa on ty?kokemusta 7 vuoden verran. 3 kk lomamatkalla ihastuin niin australiaan, ett? on ihan pakko p??st? sinne viel? k?ym??n. kivempi tehd? t?it? ja lomailla v?lill?. pelkk? lomailu kun tulee niin kalliiksi. kiitos kuulumisista. ty?niloa sinne kes? kuumallakin!

t. susa:XXXX