Pesäpalloa ja ruokintaa Canberrassa

Aloittaja Retski, syyskuu 20, 2006, 20:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Retski

 Äiti kysyi tänään, jotta olenko menossa Canberraan. Minä että miksi? No kun isä on pesissivuilla törmännyt australiansuomalaisiin, jotka kuulemma suorastaan taistelevat saadakseen majoittaa ja ruokkia suomalaisia. Olivat oikein pyytäneet ottamaan yhteyttä, jos niille kulmille sattuisi.


Melko hassua. Ovat kuulemma niitä 60-luvulla muuttaneita.
En minä kuitenkaan kehtaisi mennä ihan loisimaan, vaikka iskän tuttuja olisivatkin.
Määhän joutuisin opettelemaan kaikki tämän kauden pesistapahtumat ulkoa :o
Hauska kuitenkin tietää, että on pyydetty.

Jos matkan varrelle osuisivat, niin tekisin kyllä mielelläni ns. "turvallisessa" paikassa  töitä ruokaa ja majoitusta vastaan.

Mutta oikeasti, löytyykö sieltä joku ihan aktiivisestikin toimiva pesäpalloyhteisö? Jotain muistikuvia Australian joukkueesta on, mutta että oikeasti...

(psst. anteeksi höpöhöpö-postaukseni, mutta olipahan hassua mielestäni)

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Retski
Mutta oikeasti, löytyykö sieltä joku ihan aktiivisestikin toimiva pesäpalloyhteisö? Jotain muistikuvia Australian joukkueesta on, mutta että oikeasti...

Tietysti, kuten useissa Australian isoimmissa kaupungeissa, joissa on Suomi-seura, pelataan myös Canberrassa pesistä. Canberran Suomi-Seuran urheilijoiden pesisharjoitukset tosin yleensä kestävät vain tammikuun lopulta pääsiäiseen tähtäimenä joka pääsiäisenä jossain päin Australiaa pidettävien Australasian Suomalaisten Liiton Suomi-Päivien pesäpallomestaruuskilpailut. Joskus harjoitellaan myös syys-marraskuussa, mutta se riippuu ihan pelaajien saatavilla olosta. Kulloisenkin tilanteen tietää parhaiten Riitta Kronqvist, jolle voi soittaa numeroon 02 6242 0198. Voit halutessasi sanoa saaneesi numeron Juntusen Jounilta.


Ohjaa
Jouni
Canberra

Retski

Uskaltaisikohan sitä soittaa... että jos ne ottaisivat treeneihin mukaan :pepsodent

Siinähän sitä kaivattua liikuntaakin saisi! :eureka

Kiitoksia Jouni!

Raiwå

Retzgi :roue

LainaaAlkuperäinen postittaja Retski
Uskaltaisikohan sitä soittaa... että jos ne ottaisivat treeneihin mukaan :pepsodent

Siinähän sitä kaivattua liikuntaakin saisi! :eureka

Kiitoksia Jouni!

Nyt on kyllä kuitenkin niin, että sinne harjoituksiinkin on melkein ½vuoden jono. :o
Mutta jos Riitalle sanot, että myös Raivo Sydneystä antaa suositukset sun pelikunnosta, niin voi olla että viimeiselle 15min sovit juoksemaan mukaan:eye:


Yrittää auttaa




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

LainaaNyt on kyllä kuitenkin niin, että sinne harjoituksiinkin on melkein ½vuoden jono.

Alkuperäiseen keskustelun otsikkoon viitaten: onkohan ruokajono yhtä pitkä :confuse

Retski

LainaaNyt on kyllä kuitenkin niin, että sinne harjoituksiinkin on melkein ½vuoden jono. :o
Mutta jos Riitalle sanot, että myös Raivo Sydneystä antaa suositukset sun pelikunnosta, niin voi olla että viimeiselle 15min sovit juoksemaan mukaan:eye:
 


:o:o
No jos ees lämppäreihin pääsis mukaan.
Jumankauta, meikäläisen pesäpalloverisyydellä luulisi saavan rispektiä. Isäni paljain käsin raivasi pesäpallokentän Kainuun korpiin!


:pepsodent

Noh....ehkä mä sitten vaan tyydyn satunnaiseen lenkkeilyyn ja nurmiötököiden seurassa venyttelyyn :(

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Retski
Isäni paljain käsin raivasi pesäpallokentän Kainuun korpiin!

Tällä kommentilla olet juuri "tienannut" saunakutsun kotiimme, kunhan satut Canberrassa päin liikuskelemaan. Vaikken itse suuren suuri pesäpallointoilija olekaan, niin kainuulaisten pesäpallointoilijoiden jälkeläiset otetaan aina mielellään vastaan.


Nimimerkillä "juuri edellisille Suomi-päiville Sotkamon Kesportista ison kassillisen pesäpalloja hankkinut"
Jouni
Canberra

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Retski
Noh....ehkä mä sitten vaan tyydyn satunnaiseen lenkkeilyyn ja nurmiötököiden seurassa venyttelyyn :(

Tai sitten lueskelet hiukka lisää noita Raivon aiempia viestejä ja opit ymmärtämään hänen huumorintajuaan paremmin.


"Sisäpiiriin" tutustumaan kehottaa
Jouni
Canberra

Retski

LainaaTällä kommentilla olet juuri "tienannut" saunakutsun kotiimme, kunhan satut Canberrassa päin liikuskelemaan. Vaikken itse suuren suuri pesäpallointoilija olekaan, niin kainuulaisten pesäpallointoilijoiden jälkeläiset otetaan aina mielellään vastaan.


Nimimerkillä "juuri edellisille Suomi-päiville Sotkamon Kesportista ison kassillisen pesäpalloja hankkinut"


Jos mä kerron olevani sieltä päin kotoisin ja  Jymyn entisen pelaajan Sauli Määtän pikkuserkku ja että isi on kaveri Jymyn johdon kanssa ja että kerran Jymy-shopissa vieraillessani siellä istui Jarkko Kokko ja sain sen nimmarin juuri ostamaani Jymy-lippikseen, niin mitä muuta saan saunan lisäksi? :pepsodent


LainaaTai sitten lueskelet hiukka lisää noita Raivon aiempia viestejä ja opit ymmärtämään hänen huumorintajuaan paremmin.

No kyllähän mää nyt tajusin viestin vitsin :sorry  Mutta mistäs sitä tietää kuinka suuren suosion suomalainen kuningaslaji on saarellanne saavuttanut. Hiekka pöllyää syöksyissä! Kengurut koppareina!

Mutta tosissaan, voisin pesäpalloillakin aussilandiassa jos 1) viettäisin kokonaisen vuoden siellä, eli olisi kunnolla aikaa, ja 2) olisin harjoittanut taitojani muuallakin kuin koulussa. On se vaan niin väärin muuttaa kilpailevan joukkueen kaupunkiin. Perheessä ei edes keskusteltu mahdollisuudesta mennä Tahkon pesiskouluun :D Pyhäasunani toimi Jymy-verkkarit.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Retski
Jos mä kerron olevani sieltä päin kotoisin ja  Jymyn entisen pelaajan Sauli Määtän pikkuserkku ja että isi on kaveri Jymyn johdon kanssa ja että kerran Jymy-shopissa vieraillessani siellä istui Jarkko Kokko ja sain sen nimmarin juuri ostamaani Jymy-lippikseen, niin mitä muuta saan saunan lisäksi? :pepsodent

Kerro ihmeessä, mitäpä sitä jossittelemaan! :)

En kuule tunne yhtään noista mainitsemistasi nimistä/viittauksista (paitsi toki tunnistan Jymyn pesisseuraksi), vaikka kuljin joskus 80-luvun alussa noin vuoden ajan joka lauantai Sotkamossa bändiharkkareissa Kajaanista käsin. Määttiä tosin taitaa ainakin mutkan takaa löytyä omastakin suvusta.

Tehokkaasta yrittämisestäsi lienet kuitenkin ansainnut jokusen olusen saunan päälle (jos olut vain maistuu noinkin innokkaalle urheilijalle).


Tuumaa
Jouni
Canberra

Tuipa

Nuo edelliset nimet eivat kylla sanoneet yhtikas mitaan itselleni, saatika etta olisin koskaan edes seurannut pesista Suomessa. Lahinna kummastelin sita, kun Jyvaskylassa opiskellessa muutamat pesapalloilijat kuvittelivat olevansa suuriakin staroja, tai kun kurssikaveriini (Kirin pelaaja) naiset liimautuivat kuin otokat hunajaan... Paakaupunkiseudulla kun pesista pelataan vain ja ainoastaan liikuntatunnilla... Mutta niinpa vaan pelasin Melbournen jokkueessa viime vuonna (ja silti ei tullut pelaajamaara tayteen... ). Eihan sita nyt tosissaan voi ottaa (vaan monien mielesta totisinta totta, ja tarkein juttu Suomi paivilla), vaan vallan mukavaahan se oli, kukn viela sai juostua muutaman juoksunkin vanhoilla polvilla.
Mita noihin Mattoihin tulee, muistan kuulleeni etta Kuusamolainen tusina on 10 Maattaa, ja molemmissa paissa yksi lamsa....

AnnaM

Jaahas jaahas, taallahan puhutaan tuttuakin tutummasta aiheesta! Taytynee ilmoittautua Sydneyn pesisjoukkueen vahvistukseksi, jos sinne vaikka ei olisi yhta pitkat jonot kuin Canberraan... :P

Kyllahan sinne nyt ainakin yksi paljasjalkainen sotkamolainen mahtuu. Jonniinverran on tullu tuota palloa matkittya nuorempana!

Tuipa

Vai viela lisaa vahvistusta Sydneyyn... :nuttu:
Mene ihmeessa mukaan! Kateeksi vaan kay, kun me viime vuonna pelattiin vajaalla joukkueella, ja Sydneylla oli vissiin 2 jokeria ja viela varapelaajat... Taytynee laittaa kisa saantoihin jotain pelaajien lainaamisesta, ettei sama toistu... Eli Sydneyssa kylla loytyy pesisintoa!!

jounij

Ei tästä niin kauhean montaa vuotta ole (vuonna 1998), kun Melbournen Suomi-Päivillä osallistui kilpailuihin kaksi miesten joukkuetta Melbournesta. Silloin näillä joukkueilla vietiin jopa kaksoisvoitto Melbourneen. Huomioinkin asian jo Suomi-Päivien avajaispuheesssani seuraavasti:

Lainaaote Jouni Juntusen avajaispuheesta XXXII Suomi-Päivillä
Olen ilolla pannut merkille sen kovan työn, jonka tänä vuonna 40-vuotta täyttävä isäntäseuramme Melbournen Suomi-Seura on tehnyt näiden Suomi-Päivien eteen. Ja yhtä suurella ilolla olen huomannut, että Melbournen suomalaiset ovat jatkaneet maineikasta pesäpalloperinnettään ja kasanneet jopa kaksi miesten pesäpallojoukkuetta mukaan kilpailuun. Olen joskus kuullut sanonnan: "tärkeintä ei ole voitto, vaan kaksoisvoitto". Taitaapa olla, että isäntäseuralla on tämä periaate mielessään tänä pääsiäisenä.

Ennusteeni kaksoisvoitosta osuikin oikeaan, ja Finlandia Newsin päätoimittaja laittoi tuon heittoni "tärkeintä ei ole voitto, vaan kaksoisvoitto" seuraavan, Suomi-Päivistä raportoivan lehden etusivun pääotsikoksi.


Arkistoja penkoi
Jouni
Canberra

Tuipa

Onhan tuosta jo melkein vuosikymmen...
Itse olin tosiaan ensi kertaa pelaamassa viime vuonna, kun Melbournen vakkaripelaaja naiset keskittyivat uusien suomalaisten luomiseen. Mutta ehka tuo vajaa joukkue on vain merkki suomalaisuuden jatkumisesta... :)