Opetusalan kontakteja kaipailisin...

Aloittaja ope, huhtikuu 05, 2004, 01:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ope

Tervehdys!

Löytyisiköhän lukijoiden parista henkilöä joka työskentelee Australiassa liikunnan parissa tai opetusalalla (koulu, yliopisto - myös tutkijat)? Kontakteja kaipailisin - työskentely siis mielessä...

ope  :)

headwind

Moi

Jos opetusalan töitä ajattelet julkisella sektorilla, jokaisessa osavaltiossa/territoriossa on siihen omat viranomaiset. New South Walesissa ko. organisaatio on Department of Education and Training, http://www.det.nsw.gov.au/ jonka sivuilta löytyy tietoa työskentelystä, työn saannista jne.

good luck
HW
Riku Aho

ope

Hei HW!

Kiitokset vastauksestasi (kysymykseni taisi sujahtaa kylläkin väärälle osastolle...)

Mainitsemiasi virallisia sivustoja olen kyllä katsastellut ja myöskin työnhakuilmoituksia mutta huhuilen tässä opetusalalla Australiassa työskentelevien suomalaisten perään. Insinöörejä ja sairaanhoitajia esim. tuntuu paljon löytyvän mutta opettajia???? Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia, muutto kun on suunnitteilla...

ope

jounij

Tällä palstalla on jäsenenä parivaljakko Tiimi10, joilta löytyisi varmaan apua. Heitäpä tuolle käyttäjätunnukselle u2u-viesti. Ehkä kannattaa myös selata Tiimi10:n kirjoittamia vanhoja viestejä.


Ehdottaa
Jouni
Canberra

Tiimi10

Hei Ope!

Ma olen vuoden stipendilla Sydneyn yliopistossa "OKL:ssa"  vierailevana tutkijana, josta ajasta  takana  on jo 8 kuukautta. Varsinaisesti olen luokanope, mutta en ole ollut koulussa toissa, olen pitanyt joitakin opettajien taydennyskoulutuksia ja tehnyt tutkimusta, kirjoitellut artikkeleita jne.

Mulla on sellainen kasitys, etta Suomessa opekoulutuksen saaneen kannattaisi tai jopa pitaisi suorittaa vuoden lisakoulutus taalla (Master of Education) ja silla lailla olisi mahdollisuus saada myos patevyys paikallisiin kouluihin. Ainakin niin toimi yksi ruotsalainen matematiikan opettaja, joka oli taalla USYD:issa viime lukuvuoden.

Joo, lukukausimaksu taitaa olle 17000 AUDia... etta se tietysti vahan hidastaa tahtia. Annikalla taisi olla joku aikuisopintoraha Ruotsista.


AIka vahan taisi olla tasta apua!

ope

KIITOS Jouni kontaktivinkistä ja kiitos Tiimi 10 vastauksestasi!

En vielä lukenut Tiimi10 aiempia kirjoituksia mutta aion sen vielä tehdä... Vastailen Sinulle U2U - muutamia kysymyksiä mielessäni.

ope :)