Viisumi/ETA työharjoittelijalle

Aloittaja TahtooReissuun, tammikuu 14, 2007, 00:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TahtooReissuun

Hei,

Olen lähdössä lähdössä keväällä Australiaan työharjoitteluun (2 kk, palkaton), jonka jälkeen olisi tarkoitus lomailla vielä kolmisen viikkoa. Matkatoimistosta sanottiin, että tuohon tarkoitukseen riittää ETA. Pitääkö paikkaansa???

RUU

TahtooReissuun, kannattaisi hetken myos TahtooHakuun. Tarkoitan, etta asiasta on keskusteltu taalla hiljattain mutta paajuoni tarinassa on, etta todennakoisesti ei kannata lahtea turistiviisumilla. Olet harjoittelussa kuitenkin virallisesti (etka pimeasti), joten kuviossa on mukana byrokratiaa ja juridiikkaa (harjoittelupaikan vakuutukset, ym) ja siihen turistiviisumin antaman oikeudet eivat enaa riita.

ETA on on tarjoitettu nahtavyyksien katsomiseen ja totaaliseen relaamiseen. Muista syista tuleville Dimialla on melkoinen setti palveluita.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

TahtooReissuun

Kiitoksia vastauksesta. Kyllähän minä noita aiempiakin viestejä selailin, mutta ei tainnut osua silmään vastaavanlaista :) Laitoin nyt vielä harjoittelupaikkaan s-postia, josko siellä tietäisivät kokemuksen kartuttamana. Noita viisumeja kun on niiiiiin monenlaisia, että ei tämä äo meinaa riittää :nuttu:

Jouko

Luulen että matkatoimistovirkailija ei ole perehtynyt ETAn perus sääntöihin,

Visitor ETA conditions

    * Valid for visits to Australia for tourism or to visit friends or relatives
    * Valid for multiple visits within 12 months from date of issue
    * Maximum length of each visit is three months
    * You must not work while in Australia


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

Working Holiday Visa (Subclass 417)

tai

Occupational Trainee Visa (Subclass 442)

joista tuo ensimmäinen eli WH on huomattavasti helpompi ja vaivattomampi saada.

TahtooReissuun

Tervehdys taas!

Mä nyt päätin kaikista järkevämmäks ottaa yhteyttä tulevaan harjoittelupaikkaani ja kysyä sieltä, että minkälaisella viisumilla muut suomalaiset opiskelijat ovat sinne tulleet. Kiitos kuitenkin vastauksista! Odottelen sieltä Australian päästä vastausta ja olen taas hieman viisaampi.

Jaaks, näenkö oikein, että olet Brisbanessa? Sinne lähettyville itse tulossa! Onko millainen paikka? Niin ja lämpötila huhti-kesäkuussa? :roue