Ongelmia viisumin saamisessa :nuttu:

Aloittaja aa, marraskuu 02, 2006, 05:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aa

Tervehdys toverit!

Olen hakenut wh-viisumia jo kauan aikaa sitten (heinäkuussa). Vastaan on tullut monia esteitä ja hidasteita, mm. kyselyt ulkomaalaistaustastani ja lääkärin lausuntojen toimitus. Kaikki edellämainitut aineistot on toimitettu niitä kaipaaville tahoille, ja siitä huolimatta minkäänlaista vastausta, viisumista puhumattakaan, eiiiijooole kuulunut. Kauan aikaa sitten varattuun lentoon on aikaa enää viikko (8.11). Mitä minun pitäsi tehdä?
Olen toki harkinnut ihan tavallisen turistiviisumin hankkimista, mutta miinuspuolina siinä ovat kolmen kk. maassaolo ja laillisen työnteon mahdollisuuksien puuttuminen.
Mutta onko minulla mahdollisuutta matkustaa maahan ja odottaa siellä wh-viisumin käsittelyä ja mahdollista myöntämistä? Sillä sitähän ei saa hakea maassa ollessa...

Auttakkee!

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne.

P.S. minulle voi kirjoittaa suoraan mailiin: arto.spede@gmail.com
aa

RUU

Hakemalla aiempia viestejä löydät runsaasti tarinaa vastaavista tilanteista.

Sinulla on olemassa käsittelynumero (transaction reference number, tms) tuolle hakemuksellesi. Soita lähetystöön ja utele missä mennään tai koita tsekata eVisa-nettipalvelusta. Yhteystiedot löytyy palvelusta http://www.germany.embassy.gov.au.

Varaudu kuitenkin jo henkisesti lentojen siirtämiseen (lippusihan ovat siirrettävissä, ovathan?).
Toista viisumia ei nimittäin kannata lähteä hakemaan ellet nimenomaan halua peruuttaa WH:n käsittelyä. Ts. uusi hakemus kumoaa aiemmat hakemukset.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

aa

Moi,

homman nimi on se, että lähetin lääkärin lausunnot + röntgenkuvat keuhkoista suoraan Australiaan (Tasmanian toimistoon), samaan osoitteeseen josta oli jo aijemmin tullut kyselyitä ulkomaalaistaustastani (1991 vuonna muutin Pietarista Suomeen, ja ollut Suomen kansalainen jo vuodesta 1999). Nuo lekurilla käynnit varmaan johtuvat  siitä, kun olen ollut vaihdossa Pietarissa 2004...
Olen ottanut yhteyttä "contact the Department"-klikkaa tästä kohdassa, trn-sivustolla. Mutta siitäkään ei ole ollut mitään apua.
Eli pitäisköhän minun koittaa etsiä se Tasmaniassa sijaitsevan toimiston puhelinnumero ja kysyä mikä maksaa, ja kehoittaa lopettaa kahvin litkiminen ja aloittaa pikkuhiljaa työnteko?
Puolen vuoden työ on tehty ainoastaan tätä reissua silmällä pitäen ja nyt käy tälleen...Alkaa jo usko loppua. Pahempaa byrokratiaa harrastetaan Aussilassa kun Venäjällä, ainakin tämän tapausken jälkeen tuntuu siltä.
:nuttu::nuttu:
aa

Jaaks

aa,

Olethan lukenut taman:
Hobart Global Processing Centre

Siella sanotaan mm nain:

LainaaImportant Notice - Possible processing delays
Due to the large number of Working Holiday visa applications received at this time, there may be delays in processing of applications and replying to email enquiries.
We appreciate your cooperation during this busy period.


Johan se on taalla ennenkin sanottu ettei kannata varata mitaan lippuja ennenkuin viisumi on tullut  ja varsinkaan ei jos niita ei saa muutettua.

aa

Kiitos tiedosta Jaaks.

Onneksi minulla on flexible-lippu, joten vaihto/siirto onnistuu huoletta. En vaan silti ymmärrä virkailijoiden välinpitämättömyyttä, ja sitä miksi ei voida vastata kysymyksiin, joilla on oikeasti suuri merkitys viisumia hakevien reissajien elämään. :confuse

Jaaks, suosittelisitko lennon siirtoa myöhempään (kuinka pitkälle) ja kärsivällisyyttä? Keltanokkana on vaikea arvioida aikoja, kun ei ole ennestään mitään tietoa prosessien kestojen suhteen...
aa

zetax

Varmaan itse siirtäisin parilla viikolla lentoja.
Koko working holiday tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan. Jatkuvasti enemmän ja enemmän hakijoita, ruuhkaa niiden viisumien  käsittelyissä. Työpaikkoja vähemmän tarjolla tekijöille, ainakin hedelmäpelloilla. Tai oikeastaan toisinpäin, liikaa tekijöitä :P
Kuten moni siellä WH:lla ollut on sanonut jälkeenpäin: "olis kannattanut tehdä niitä töitä muualla ja säästää paljon enemmän sekä lähteä reissuun vain turistiviisumilla". Mutta sitten jäisi taas ne työkokemukset pois joita kuitenkin halutaan..
Enpä voi kuin toivotella tsemiä uusille backpackereille! :)

Ja pitämään mielessä sen, että hommatkaa liput kun viisumi on saatu! Sitten on aikaa mennä vuosi, jossa kyllä jo ehtii lippuja hommailemaan.

eevis

aa, mahdotontahan sitä kenenkään täällä foorumissa on sanoa, kuinka kauan viisumissasi vielä menee. Lukeehan siellä evisa-TRN-kyselysivustolla siis kohdallasi, että ovat saaneet ne röntgenkuvat sun muut? Sinnehän tulee aina merkintä kaikista jutuista, mitä ovat vastaanottaneet hakemukseesi, ja lyhyitä kommentteja niiden käsittelystä. Etteivät siis vaan ole kuvat tms. missään hakoteillä... Viimeisenä siis lukee vain että hakemustasi käsitellään vai? Mikä päiväys siinä sitten on? Tsemiä ja pitkää pinnaa vaan, ei voi muuta sanoa.
Dees - We will bloody bounce back!!!


uge85

Morjesta kaikille!

Mulla on tullut myös ongelmia wh-viisumin kanssa...
Kaveri sai sen kahdessa viikossa ja minähän sitte ajattlin, että itsekkin saan sen siinä ajassa ja tilasin lentoliputkin tyytyväisenä samalla, mutta en tullut sitten ajatelleeksi että tämä kyseinen ystäväni on ollut viime vuonna jenkeissä eikä hänen pitänyt lähettää mitään terveydellsiä seikkoja mihinkään nyt wh-viisumia haettaessa...
Minullehan on tullut kaikenlaista vastaan tässä näin... röntgenkuvaa jne.
En ole vielä edes lähetänyt niitä mihinkään koska en tiedä osoitetta... tyhmä kun olen :nuttu: Niin olisiko kenelläkään tietoa mihinkä päin pitää lähettää lääkärin lausunnot?  Matkustamisestakin on mennyt jo mieli...

Help meeeeeeeeeeee!!!!

RUU

Uge, pääsääntöisesti panelilääkäri (siis se Dimian valtuuttama ystävällinen setä/täti) lähettää tarkastuksen tulokset suoraan Dimiaan, samaan toimistoon missä viisumihakemuksesikin on käsiteltävänä. It's that simple. :pepsodent
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates