Töihin geologiksi Australiaan

Aloittaja Kimi, joulukuu 04, 2007, 23:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kimi

Hei,

Kaivosyhtiö Australiasta on tarjonnut minulle töitä Tasmaniasta, työsopimuksen pituus olisi aluksi 12 kk ja alkaisi tammikuun 2008 lopussa. Voisiko joku ystävällisesti neuvoa mikä viisumi olisi paras vaihtoehto? Pitäisikö viisumia hakea itse vai voiko palkkaava yhtiö tehdä sen? Ja mitkä mahdollisuudet on saada viisumi kun olisi työpaikka valmiina tarjolla? Tietääkseni australiassa on jonkin verran pulaa geologeista.

Kiitos

-Kimi-

Leokatti

Pikavastaus (hevonen odottaa): Kyllä! Töitä varmasti riittää. Helpoin kai olisi se yhtiön sponsoroimana tuleminen, en niitä numeroita nyt muista, alkoikohan nelosella??. Jos firma kerta alkaa sponsoroimaan, niin jätä homma vaan niille. Skilled independent kai se toinen vaihtoehto ja jos pikana sen haluaa niin eikös sen Berliinistä saa paikanpäällä käymällä nykyisin? Käytä Kimi tuota hakua, molemmista viisumeista on juttua foorumissa vaikka millä mitalla. Ja Immin sivuiltahan löytyy kaikki tarvittava. Jätän sen linkinlaiton vaikka Jaaksille  :pepsodent, hällä kun se on varmaan työpöydälle talletettuna linkkinä tms - niin usein sitä on kysytty  ;) Sori Jaaks, täytyy nyt lähteä ajamaan tuo hevonen...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Kimi

Sellaista ajattelin vielä kysyä että onko mahdollista aloittaa työnteko Work holiday visumilla, ja sitten paikan päällä hommata yhtiön sponsoroima work visa? siksi vain koska työt alkaisivat jo Tammikuun lopulla.

Kiitos

Kimi

Jaaks


RUU

Lainaus käyttäjältä: Kimi - joulukuu 05, 2007, 20:56
Sellaista ajattelin vielä kysyä että onko mahdollista aloittaa työnteko Work holiday visumilla, ja sitten paikan päällä hommata yhtiön sponsoroima work visa? siksi vain koska työt alkaisivat jo Tammikuun lopulla.

Kimi, on se teknisesti mahdollista mutta miksi tekemään ylimääräisiä kiemuroita? Työnantajan sponsoroiman viisumin käsittely vie vain muutaman viikon (ohjeellinen aika lienee 4-6 vk) ja homma on sillä hoidettu kerralla kuntoon. Molemmissa päissä (eli työnantajalla ja sinulla) paperityöhön kuluu päivä - pari + sinulla ehkä vielä lääkärikäynti päälle. Tässä siis kyseessä 457 eli Temporary Business (Long Stay), joka on voimassa jopa 4 v.

Ehdotan, että teet sopimuksen niin, että sinulle sponssataan viisumi ja työt alkavat heti kun viisumin on myönnetty ja sinut on saatu paikalle.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Kimi

Kiitos paljon vastauksista. Hyvä kysellä niiltä jotka tietää näistä asioista.

-kimi-

usia

Siirrampa taman tekstin tanne, kun olin nakojaan laittanut vaaraan ketjuun.  ???
Meilla 457 haku kesti hieman pitempaan. Paatos lahdosta tuli joulukuussa, mutta vastaanottavalla laitoksella ei ollut sponssilupaa, joten heidan piti hakea ensin sita joka sitten kestikin pari kuukautta, kun sattui juuri joulu-tammikuulle, eli paikalliselle kesalomakaudelle. Kun sponssilupa oli saatu, pystyttiin lahettamaan hakemukset. Niiden kasittelyyn kuluikin sitten vain n. 3 viikkoa. Eli kun vuodenvaihteessa aloimme viisumiprosessia hoitamaan niin viisumit saatiin maaliskuun puolella. Eniten aikaa siis kului vastaanottavan laitoksen sponsoriluvan hakemiseen eika loma-aikakaan prosessia nopeuttanut. Jos sponsorilupa on jo valmiina niin kuten RUUkin sanoi, viisumin saaminen ei kesta kuin muutaman viikon.

Kimi

Lainaus käyttäjältä: usia - joulukuu 07, 2007, 14:49
Siirrampa taman tekstin tanne, kun olin nakojaan laittanut vaaraan ketjuun.  ???
Meilla 457 haku kesti hieman pitempaan. Paatos lahdosta tuli joulukuussa, mutta vastaanottavalla laitoksella ei ollut sponssilupaa, joten heidan piti hakea ensin sita joka sitten kestikin pari kuukautta, kun sattui juuri joulu-tammikuulle, eli paikalliselle kesalomakaudelle. Kun sponssilupa oli saatu, pystyttiin lahettamaan hakemukset. Niiden kasittelyyn kuluikin sitten vain n. 3 viikkoa. Eli kun vuodenvaihteessa aloimme viisumiprosessia hoitamaan niin viisumit saatiin maaliskuun puolella. Eniten aikaa siis kului vastaanottavan laitoksen sponsoriluvan hakemiseen eika loma-aikakaan prosessia nopeuttanut. Jos sponsorilupa on jo valmiina niin kuten RUUkin sanoi, viisumin saaminen ei kesta kuin muutaman viikon.

Vastaus tähän kysymykseen löytyy varmaan jossain foorumilta, mutta tyhmänä en löytänyt...Eli, mitä papereita tai todistuksia tarvitsee 457 viisumia varten? Minulla alkaa varmaan kohta ruljanssi viisumin haun kanssa kunhan ensi viikolla tulevan työnantajan HR henkilö tulee lomilta.


Kimi

Nyt on paperit lähetetty 457 Viisumia varten. Nyt sitten viisumin odottelua vaan...Saa nähdä miten nopeasti viisumin saa kun vaikuttaa siltä että kesälomat siellä on vähän jarruttanut asiaa.

Nyt pitäisi vain löytää asunto Townsvillestä. Jos kellään on vinkkejä tähän asiaan niin otan ne kiitollisesti vastaan. Tähän mennessä olen hakenut asuntoa reaestate.com.au sivustolta.

Leokatti

Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan välittäjiin. Aika nihkeästi mainostavat noita vuokrakämppiä eivätkä tahdo olla ajantasallakaan netissä liian usein. Äläkä vaan mene ja vuokraa jotain pelkästään netissä näkemien kuviesi perusteella. Paikanpäällä on pakko käydä ihan omassa persoonassa. Järjestäähän firma sulle ainakin normaalin 4 vkon väliaikaisen majoituksen?
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Kimi

Taidan hommata kämpän kun tulen Townsvilleen, parempi tosiaan käydä katsomassa mihin muuttaa. Luulen että minulle sopisi parhaiten kimppakämppä kun aion matkustella vapaalla. Säästäisi jonkin verran rahaa mutta olisi kuitenkin joku paikka missä huilata välillä. Ei ole tarjottu 4 viikon väliaikaista majoitusta. Noooo, pääasia että pääsee töihin...

Leokatti

Kysäisepä firmasta kuitenkin siitä majoituksesta. Se on ihan normaali tapa täällä, kun työntekijä tulee muualta.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.