Hammaslaakari ja medicare

Aloittaja PeteC, heinäkuu 28, 2009, 08:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeteC


Tervehdys.

Pitais kayda ottaas viisaudenhammas pois ja kysyn seuraavaa:
Onko kokemuksia siita, etta paljonko ko. operaatio maksaa Sydneyssa ja saako medicaresta mitaan takaisin?

Cheers,
Pete

jounij

Medicaresta ei saa mitään takaisin hammashoidon kustannuksista. Jos saat Centrelinkiltä jonkinlaista sosiaalitukea (eli omaat Centrelinkin healthcare-kortin), voit anoa johonkin aniharvoista julkisista osavaltion hammashoitoloista. Jonot lienevät kuukausien mittaiset. Operaatiosi hinnasta en osaa sanoa varmaa, mutta arvaisin sen maksavan pitkälti yli $1000. Itse hammaslääkärit kyllä osaavat antaa tarkemman arvion.


Tuumailee
Jouni
Canberra

Andreasyan

Terve,

Viisaudenhampaan poisto maksaa noin 380-1000 dollaria riippuen onko kyseessa ala-vai ylaleuka (alhaalla yleensa vain 2 juurta, kun taas ylhaalla kolme) ja lahteeko se irti ilman suurempia protesteja vai pitaako leikata. Hintaan sisaltyy tietysti ne "pakolliset" rontgen kuvat, puudutus ja muiden oireettomien hampaiden tarpeeton koputtelu.

Hinnoissa on myos muutamien kymppien eroa praktiikan sijainnin suhteen. Joten joku inner city suburb, joka ei ole Google listalla ensimmaisena on paras veto.

Pumpkin

Heippa,

Kavin itse about vuosi sitten viisaudenhampaan poistossa yksityisella Bondi Junctionissa, Sydneyssa.. Alahammas vedettiin ja en joutunut sen kummempaan operaatioon.. Hinta oli $180, itse olin yllattanyt kuinka halvalla paasin.. Mitaan ongelmia ei ollut ja kipua ei ollut! Mukava laakari ja kokemus kaikenkaikkeaan!



jounij

Tulipahan mieleen, kumpiko on nopeampi, hienompi tai muuten vain nykyään parempi tapa kirjoittaa suomeksi: "noin" vaiko "about"?


Ihmettelee
Jouni
Canberra

Jouko

Mulla on juurihoidosta kokemuksia parin viimeisen viikon ajalta, :pepsodent

Juuri hoito vaatii kolme käyntiä, tai ainakin tällä hammaslääkärillä. Ensimmäinen maksoi noin $350 toinen siinä $650 nurkilla jossa tosin samalla paikattiin pieni reikä. Kolmannesta ei ole vielä tietoa, mutta parin tunnin aikavarauksesta hommaan voisin päätellä että se on ton toisen kerran hintaluokkaa. Eli halpaa "lystiä" se ei ole.



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Kippeeta tekee lompakkoon seka leukaan Ausseissa hampilaakarilla kaynti :)

Itse olen tamanvuoden aikana revittanyt ylapuolelta takahampaat irti, ja hinnat oli 'noin about' $180 paikkeilla :P

Mutta yksityisvakuutus maksaa osan pois, joten en nyt heti kuitteja katsomatta muista, mutta taisi oma osuus jaada sinne $50-80 paikkeille.

Se etta kannattaako yksityisvakuutusta maksaa? Andrey varmaankin voi antaa tukevan lausunnon asian etuisuuksista & haitoista.
Itselleni laitettiin silta katkenneen kruunun tilalle, ja hinta oli noin $2800 ja oma osuus oli $1300.
Toisaalta kaverini lensi Phukettiin, ja laitatti koko kalustonsa kuntoon kerralla, ja viikon oleskelu/lennot & hammaslaakari oli noin $3800, joten onhan vaihtoehtoja?

Yksityis hammaslaakarit Sydneyssa tekevat homman nopeimmin, ja siita edusta sitten maksat sen mukaisesti.

Tallasta mielipidetta tyrkyttaa pitkasta aikaa



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.