WH käsittelyaika ulkomailta ja röntgen tulosten lähettämisestä elektronisesti

Aloittaja teuku, kesäkuu 20, 2013, 17:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

teuku

Heijsan

Onko kellään kokemusta WH:n hakemisesta Kiinassa ollessa? Olen tällä hetkellä opiskelemassa täällä maaliskuusta asti ja laitoin hakemuksen sisään muutama päivä sitten. En ole poistunut Shanghain alueelta, mutta sain silti käskyn käydä rintaröntgenissä  (tai siis pelkkä raportti vaadittiin). No huomenna aamulla matka röntgeniin ja kyseinen paikka on mukana elektronisessa käsittelysysteemissä, joten pitäisi tulokset mennä samantien systeemiin.

Kokemuksia kauanko tulosten laittamisen jälkeen tulee päätös? Ja muutenkin kokemuksia noista lääkärintarkastuksista voi jakaa :)

Itse tyhmänä olen todella (liian) myöhään liikkeellä koska parin viikon päästä olisi tarkoitus lentää täältä suoraan Sydneyyn, tosin varoaikaa täällä onneksi jopa kuukausi jos ei tule päätöstä pikaisesti.

Mutta kun tämä mahdollisuus tuli todelliseksi vasta viime viikonloppuna kun selvisi loputkin asiat niin minkäs mahtaa. Nyt sormet ristissä että pääsee reissuun :D Ja jos viisumi tulee pikaisesti niin voi olla että jo tämän kuun lopussa tulee lähtö aussien ihmeelliseen maailmaan. Täältähän ei mitään järkeä ole Eurooppaan palata jos lähtö takaisin samantien.



teuku

Vastailenpa tässä itse omaan kysymykseeni jos tästä olisi jollekin muulle apua :)

Eli lääkärin varaaminen meni ainakin Shanghaissa todella kätevästi. Iltapäivällä soitin muutamaan immi:n sivuilla listattuun panel doctors-paikkaan ja vertailin hieman hintoja. Yllättäen se, missä sain halvimmalla, sain myös välittömästi ajan seuraavalle aamulle. Henkilökunta kysyi heti puhelimessa oman hakemukseni ID koodin ja olivat ottaneet kaikki tiedot valmiiksi ennen kuin saavuin asemalle. Mukaan tarvitsin passin, passikopion, passikuvan sekä sen Referral Letterin minkä saa sieltä immi:n sivuilta kun ottaa Check the application status ja sieltä "Complete health forms for this applicant".

Aamulla saavuin lääkäriasemalle sovittuun aikaan ja kaikki meni todella näpsäkästi. 20 minuuttia koko hommaan (minulta vaadittiin siis pelkkä chest x-ray report) ja lääkäri katsoi tulokset saman tien. Hän sanoi, että näyttää kuvat vielä radiologille, jonka jälkeen laittaa tulokset saman tien eteenpäin. 8 tuntia lääkärikäynnistä tuli s-postia, että viisumi myönnetty. Kyllä oli tehokasta toimintaa siis.

Jos siis mahdollista, niin kannattaa ehdottomasti valita paikka, joka on mukana elektronisessa systeemissä niin säästyy lähettelyiden vaivalta ja tulokset tulevat tosiaan todella nopeasti.