Lauruski

Aloittaja Jaaks, syyskuu 20, 2003, 17:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lauruski

Paatin sittenkin jaada tanne viela viikoksi...ainakin. :D  I just love this city.  Hassu juttu tapahtui...olin kirjastossa netissa ja eras mukava poika tuli pyytamaan kahville. ;)  Enpa ole tuollaiseen tottunut Suomessa...not complaining though. :D *hih*

Arki on aika arkea taallakin pain maailmaa.  Sita nukkuu, syo jne (:XXXX).  Ei siispa mitenkaan hirmuisesti raportoitavaa.  Melkein kaikki ostoskeskukset on koluttu lapi ja samoiten puistot.  Eilen illalla tuli nahtya South Bank Beach.  Oli kylla todella kaunis paikka, illalla varsinkin.  Paivalla en siella ole viela ehtinyt kaymaan.  Tulisipa vain lamminta, niin voisi sinne vahan lahtea aurinkoa palvomaan. :cool:

Laura kuittaa...for now anyway :P

Patu

Moi Lauruski, jos lamminta haluat niin taalla Airlie Beachissa on pidellyt sellaista 28-31 astetta (mika on lammin, ei kuuma :D). Ja taaltahan loytyy kans sellainen samanlainen laguuni kuin Brisbanen Southbank parklandsista, tama taitaa vaan olla vahan isompi ja parempi :D Aurinkovoidetta taalla kuluu sitten vahan reilummin kuin aikaisemmin.

Lauruski

Haudihou Patu :P

Tanaan paasi tamakin tytto ekaa kertaa rannalle!  Jihuu! :cool:  Oli kylla ihanaa.  Pitaa tassa tosiaan vahan ryhdistaytya, kun ihmiset huomauttelee kuinka kalpea olen...ja ma en edes ole mikaan hirmu kalpee...omasta mielestani ainakaan. :D  Sen siita saa kun tekee kesat toita, eika ehdi rannalle. :??  Mutta ehka taallakin on nyt vahan valoa tunnelin paassa ton auringon suhteen. :)

pm69770

:D http://www.qttc.com.au/tqnews/issue05/1news/n04.htm

Netistä löytyi toi linkki. Onko laguuna maksullinen? Pikkasen käy kateeksi teitä siellä alhaalla. Tänne luvattiin huomiseksi  -10 astetta...
Pete

Jaaks

Pete:D

Ei kun se on vaan silmanlumetta :D:D:D

Tassa pari muuta linkkia sinne pakkaseen, taalta mukavasta + 28 :cool:

http://www.mbcc.com.au/redcliffe/

http://www.bcl.com.au/bcl/places/southbank.htm

Tottakai ne on ilmaisia - nehan on yleisia puistoalueita :D:D

pm69770

:D Kiitos vaan Jaaks. Olen vaikuttunut. Täytyy varmaan pitää vähän taukoa tästä kirjoittelusta jo oman mielenterveyden kannalta, kun en kuitenkaan vielä ainakaan pariin vuoteen pääse sinne alhaalle.:o:D:D

No, ei kai valitus auta. Ihan kivaahan tämä talvi vielä tässä vaiheessa oikeastaan on. :XXXX
Pete

Lauruski

Ala Pete masennu.  Se ei olisi kivaa.  Suupielet hymyyn ja nauttimaan pakkasista. :D  Eiks je? ;)

Sain tanaan sitten huoneen tayteen uusia huonekavereita...ruotsalaisia kaikki tyynni.  Nooh...ehkapa tuo ruotsin kielikin taas vahan muistuu mieleen. :??  On nimittain ollut aika hyvin unohduksissa viimeisen kuukauden ajan.

Nyt olen sitten ihan ypoyksin suuressa Brisbanessa, kun matkakumppanini Satu paatti lahtea muille maille vierahille. :(  Pitaa nyt ryhtya sitten supersosiaaliseksi. :XXXX *hih*  Itse en taalta ihan viela lahiakoina ajatellut lahtea.  On vain tuo polla parka ihan pyoralla, kun pitaisi yrittaa joka paivalle ainakin jotain aktiviteettia keksia, ettei tule ihan taysin lusmu olo.

Ai niin...nyt on taas yksi nahtavyys nahty...Parliament House naas.  Thanks to Jaaks and Jouko. :)  Ei yhtaan hullumpi paikka. :D  Tama tytto kylla tykkasi.

Ei hitsi...pitaa tassa varmaan oikeasti alkaa tekemaan jotain, kun kay muuten aika nihkeeksi tama mun ns. "matkakertomus".  Tuntuu, etta ikina ei ole mitaan raportoitavaa.

Elikka...Brisbane...here I come! :D

iskater

LainaaAlkuperäinen postittaja Lauruski
Ei hitsi...pitaa tassa varmaan oikeasti alkaa tekemaan jotain, kun kay muuten aika nihkeeksi tama mun ns. "matkakertomus".  Tuntuu, etta ikina ei ole mitaan raportoitavaa.

kiva etta sullakin kay nain, muuten saavuttaisit "mun" ketjun ihan liian nopeesti, nyt vaan katselen hitaasti miten "Lauruski" nousee ja joskus pyyhkaisee ohi :D
vaan kun ahkerasti valilla kirjottaa niin sitten on hyva pitaa tallasia lomia ja kirjottaa miten mukava ja lammin taalla on, edelleen, kohta kaksi viikkoa, ja juuri mitaan tekematta.
viihdypa Brisbanessa!
:XXXX

Lauruski

Iskater :P

Nooh...tata menoa sulla ei ole mitaan pelkoa siita, etta joskus menisin ohi.  En taida edes hajuetaisyydelle ikina paasta. :nuttu: Hitsivie. :D

Jaaks

Laura :D

Eipas nyt anneta periksi :nuttu:

Johan sina olet ihan hyvin tehnyt yhden kuukauden aikana :D:D:D

Eika sinulla silloin kun tavattiin ollut juurikaan jutuista puutetta
:D:D:D :XXXX:XXXX

Lauruski

Jaaks :P

Siis kyllahan tuota saisin kirjoitettua monta sivua vaikka mista, mutta epailen etta Lauran hopotykset tyhjasta eivat olisi kovinkaa rakentavaa luettavaa. ;)

Nyt olen sitten paattanyt karistaa Brisbanen tomut jaloistani. :) Tulin siihen tulokseen, etta vaikka pidankin tasta kaupungista yli kaiken, niin taitaapi olla aika siirtya taas askel eteenpain.  Veikkaisin etta tuossa torstain tienoilla suuntaan sitten surffareiden paratiisiin ja sielta Byroniin.  Tulee tahankin palstaan ehka vahan jotain eloa. ;)  We'll see now.

Muuten taalta Brisbanesta ei ole mitaan uutta raportoitavaa.  Yllattaen. :D

Jaaks

Laura :D

Hyvaa ja turvallista matkaa :D:D:D

Sopiko paita :??

Pida yhteytta, soittelen viela ennen Torstaita :D:D:D

Lauruski

Jaaks :P

Paita oli perfecto. ;)  Jouduin vanhan loysan T-paitani jattamaan Childersiin, kun se oli niin kauheassa kunnossa, etta ei paljon viitsinyt enaa kannella mukana, joten oikein nappi juttu oli. :D  Olenkin paassyt jo muutamalle ihmisille kehaisemaan, etta on tullut nahtya Parliament House sisaltapain ja etta omistan paidankin tasta todisteena! :D  *hih*

viltsu

Lauruski:)

Oon mita luultavimmin maanantaina tulos brisbaneen mut ei kait sit tormatakkaan kun lahdet karkuun;)

Lauruski

Viltsu :P

Joo...torstaina jatkan matkaani. :)  Silloin tulee melkein kolme viikkoa Brisbanessa tayteen, etta eikohan tassa olekin jo aika vahan rikkoa tata arkea.  Mutta nauti sina Brisin tarjonnasta.  Itsellani on ainakin ollut ratkiriemukasta! :XXXX  Ja eikohan me tassa viela ehdita tormaamaan...ensi kerralla yritan olla juoksematta karkuun ;)

iskater

Top 5 eniten vastauksia saannutta aihetta:
ISKATER! (249)
Victoria's basement (133)
Spouse Migration (127)
Opettajat Australiassa (108)
Lauruski (95)

kovasti naytat saavuttavan :god:
:XXXX

Jaaks

Iskater :D

Ei kun kirjoittelemaan vaan :D:D

Sinulla on pieni etumatka Lauraan nahden:??  Sinun palsta alkoi 10 Heinakuuta ja Lauran 20 Syyskuuta, mutta toisaalta jos Laura saa sen keskiarvon mukaiset vastaukset ( 9.01 replies per thread) ja sina et, niin mites sitten mennaan :??:??:??

Reija

Tuossa alussa oli puhetta matkalaukun/rinkan pakkaamisesta... Sanottiin että jos aikoo tehdä töitä esim tarjoilijana kannattaa ottaa joukkoon mustat pitkät housut :?? :??

Onko housut yleisemmät kuin hame ??? Thank God, jos on :D :D :D

allekirjoittaa ma joka on kasvanut poikien kanssa ja hame kulttuurin ulkopuolella :roue

Jaaks

Reija :D

Molemmat on nykyaan hyvaksyttyja.  Meidan toissa tytoista suurin osa kayttaa housuja :cool:

Poikkeus on ehka yritykset, jotka antavat sinulle uniformun ja nain ollen voivat vaatia sen hameenkin kayttoa.

Lauruski

Iskater :P

Joojoo...taalta tullaan kovaa vauhtia perassa.  Mutta se, etta olen TOP 5:ssa on jo itsessaan suuria kunnia. :D  Kuten kaikilla vaatimattomilla Oscar-ehdokkailla on tapana sanoa: "It's a great honour just to be nominated." ;)  Ja pyydan anteeksi kaikennakoisia kielioppivirheita, joita askoisesta rapellyksesta varmasti loytyy. :D

Tiikeli

varmuuden maksimoimiseksi

Pete :)

katsopas aihe U2U ja kommentoi jos ei tullut tolkkua kun se on naisen logiikalla ohjeistettu :P

Jaaks

Lauruski :D

Hyvin olet tehnyt :god:

"kaikennakoisia kielioppivirheita"

Ja niitako ei sitten muka muilta loydy :??:??:??  meikalaisella ainaskin koko ajan :cool: - but who cares :?? niinkauan kun asia ymmarretaan :o

riaapa

Jos kielivirheitä (hauskoja sellaisia) kaipaatte, niin käykääpä katsomassa http://www.engrish.com/index.php Näissä jää jo asiakin ymmärtämättä...

"These should be enjoyed very"

Riina.
Riina

Reija

heh olipas hupaisa toi engrish linkki :D :D

Tässä sitten vastapainoksi englanti suomi kommelluksia :D :D :
 
Hard disc operation
Rankka tiskausoperaatio
 
Waste of time
Kaikkien aikojen vyötärö
 
Season's greetings
Meripojan terveiset
 
Press space bar
Lehdistön avaruusbaari
 
Press space bar to continue
Lehdistön avaruusbaariin jatkoille
 
Just in case
Vain salkussa
 
Passports, please
Jättäkää urheilu väliin, olkaa hyvä
 
I'm going to make You mine
Menen tekemään sinulle kaivoksen
 
How come
Tule tänne, koira
 
:o :o :o :o :o :o :o :o :o

Lauruski

Okay...I feel better now.  Thanks guys. :)

headwind

Riina

Loistava tuo engrish-linkki!!! Hei kohta Riina sinähän olet vakiinnuttanut jo Dunderin Kielitoimiston aseman. Siinä toimistossa ei kiitos taivaan työskentele kielipoliiseja koska viesti on tärkein, ei muoto. Pidi myös siitä yhdyssanatestilinkistä! Keep it up!!

Cheers
HW
Riku Aho

riaapa

HooWee,

se yhdyssanatestilinkki oli minunkin mielestäni aivan loistava, mutta en voi ottaa siitä kunniaa, se kun oli Meten. :D

Valitettavasti olen aikamoinen tiukkis mitä tulee kielivirheisiin. Minulla on kai sisäsyntyinen punakynäsyndrooma; luinpa tekstiä kuin tekstiä, niin aina olen mielessäni merkkaamassa virheitä... Silti olen toki sitä mieltä että se viesti on tärkein, eikä punakynällä saa lannistaa.

Riina.
Riina

Lauruski

Riina :P

Tuppaan itse olemaan vahan samanlainen.  Kouluaikoina en kylla avannut suutani englannin tunnilla, jos en ollut aivan varma, etta mita olin sanomassa on taydellisesti kieliopin mukaista.  Sama patee myos lausumiseen.  Taalla ei samanlaista politiikkaa tietenkaan oikein voi harjoittaa.  Toistaiseksi kaikki asiani olen saanut hyvin hoidettua...kieliopin mukaisesti tai en, mutta hoidettua kuitenkin.  Niin se maailma kasvattaa. :D

riaapa

Niin siis tuo punakynäsyndroomani (joksi olen sen ristinyt) pätee vain kirjoitettuun tekstiin. Olen niin kova puhumaan, etten meinaa itsekään perässä pysyä, olipa kieli sitten suomi, savo, englanti tai ruotsi (ranskan suhteen olen vielä vähän arka), joten puhuen saapi tulla ihan miten paljon virheitä vaan, eikä se tahtia hidasta!

Mutta meitä on niin moneksi, ja kuten olemme täällä foorumissa ennenkin todenneet, niin se suomalainen vieraan kielen opetusmetodologian perinne ei juuri kommunikoimaan rohkaise. Mutta worry not! Satun sisäpiiriläisenä tietämään että meille on valmistumassa tosi hyviä uusia kieltenopettajia ainakin Jyväskylästä.  ;)

Riina.
Riina

Lauruski

Riina :P

Hyvahyva.  Suomalaisten englannintaito on siis tulevaisuudessakin hyvissa kasissa. :)

Lauruski

Nyt sita on sitten jatetty Brisbane taakse. Kun istuin bussissa ja katselin ymparilleni, niin tuli sellainen haikea olo.  Hassua.  Voipi olla, etta Brisiin taytyy viela reissun aikana palata. :D

Surfers Paradise vaikuttaa ainakin toistaiseksi tosi kivalta paikalta.  En ole taalla kauaa suunnitellut olevani, mutta ne paivat jotka taalla vietan, niin vietan ehdottomasti rannalla.  En ole taman kuuden (onko siita jo kuusi viikkoa, kun tanne tulin...nyt en ole kylla ihan varma :D) viikon aikana viela kertaakaan ollut kunnon rannalla.  South Bank beachia, kun en kuitenkaan ihan kunnon rannaksi laske.  Nyt paasee Lauruski rannalle vahan lekottelemaan.  Hyvahyva.  Viikonlopun yli taalla ainakin olen, joten pitanee varmaan vahan tuota iltaelamaakin kayda tsekkaamassa. :XXXX  Mutta palailen asiaan myohemmin, kun ehka on jopa jotain kerrottavaa tasta paikasta. ;)

Patu

Moi Lauruski!
Itse tuli Surfersissa oltua 19 paivaa :o Melkein joka ilta tuli kaytya Melbas nimisessa yokerhossa. Yoruokaakin on hyvin saatavilla eritoten 2 taalan pitsaslaissit oli hyvia ja niilla ja oluella sita tuli parjailtya :XXXX Kannattaa kavella joku aamu kun baari menee kiinni rannalle, yhden kerran sinne eksyin ja oli kylla tosi komea :god: sunrise.

Lauruski

Patu :P

Eilen tosiaan sitten paadyinkin booliamparin aarelle :XXXX, vaikka ei pitanyt.  Heikko mieli kun on. ;)  Eras paikallisista baareistakin tuli koluttua lapi ja oikein kiva ilta oli.  Tuli muuten se rantakin tsekattua mista puhuit. :D  Oikein kaunista oli. :)  

19 paivaa?!? :o  Oivoi.  Tuntuu, etta itse olen sunnuntaina jo ihan kypsa lahtemaan Byroniin.

Tanaan oli tarkoitus menna rannalle, mutta tietenkin iski taas maailman pilvisin paiva. :mad:  Annoying.  Nain tapahtuu about joka kerta.  Enhan ma saa mitaan rusketusta ikina talla menolla.  *hoh* :nuttu:

johki72

Lauruski:D

Tulipa vaan mieleen kysäista ,että ootko yhtään laskeskellut paljonko kuukaudessa kuluttaa audeja?
Iskaterhan joskus heitteli summaksi jotain 1900 audia kuussa....

Mahtaakohan mennä yhtään samoihin vai ollaanko me tyttölapset pahempia tuhlaajia:D:D:D

Lauruski

Johki :P

Tuo oli kysymys, johon en ole vastausta edes uskaltanut tarkalleen laskea. :??  Mutta jotain voi paatella siita, etta on tullu muutamat kengat ostettua ja iltaisinkin on kaikennakoista ohjelmaa ollut. :XXXX Elikka sanoisin, etta kylla me tytot (tama tytto ainakin) ollaan ehka hippasen kovempia tuhlailemaan. :D  En ehka kovinkaan viisaasti tuota rahaa ole kayttanyt, mutta en viela ole alkanut kauheasti stressaamaan.  Sydneyhin olisi tassa tarkoitus asettua muutamaksi hetkeksi ja etsia sielta toita.  Vahan edes helpottaisi tata rahan kulutusta.  Mutta jos Iskater on heittanyt tuollaisen summan, niin musta kylla tuntuu, etta se on tullut mun osalta ylitettya reilusti. :D *hups*

Patu

Kyllahan sita pienellakin budjetilla parjaa, mutta toi iltaelama kuluttaakin sitten aika reilusti, ainakin mun kohdalla :XXXX:XXXX:XXXX
Vaikka etukateen suunnittelee kayttavansa tietyn maaran rahaa niin aina menee enemman :nuttu::nuttu::nuttu:
Kyllahan sita tuli Surfersissa tosiaan oltua kauan, mutta nayttaapa taalta Airliestakin pois paasy olevan vaikeata :D

iskater

LainaaKyllahan sita pienellakin budjetilla parjaa, mutta toi iltaelama kuluttaakin sitten aika reilusti, ainakin mun kohdalla :XXXX:XXXX:XXXX

joo. kaks ensimmaista kuukautta mun tuli paivitettya. veikkaan etta tuo kolmas meni kaikkein pienimmalla, tuskin paljoa yli 1200dollarin. ja varmasti viela paljon alle paasee. viltsu, kuinkas pienella kulutuksella selvisit bundabergissa? siina tosin on enemman pelkan saastamisen meininkia. mutta silti, oletkos laskenut?

LainaaVaikka etukateen suunnittelee kayttavansa tietyn maaran rahaa niin aina menee enemman :nuttu::nuttu::nuttu:

tama on se pahin mihin olen taalla tormannyt, etenkin taalla airliessa. ja alkuun yritin etta nostan enemman rahaa kerralla etta sitten on viela aamulla rahaa :nuttu: :nuttu:
erittain huonolla menestyksella. nyt olen oppinut etta se lompakko on aamulla tyhja, eli otan mahdollisimman vahan rahaa mukaan ja kayn aina aamulla automaatilla.

Lainaamutta nayttaapa taalta Airliestakin pois paasy olevan vaikeata :D
:D kohta olen ollut taalla pidempaan kuin missaan muussa paikassa australiassa. ei tassa mitaan muuta vikaa ole kuin se etta tuota rahaa palaa liikaa :nuttu:

viltsu

tastakin aiheesta olen muutamaan otteeseen jo lappaa taalla heittanyt mutta heitetaan viela lisaa:)

iskater:)

bundabergis selvisin noin 700 dollarilla kuukaudessa.itse alkoholia kulutan Hyvin vahan joten siihen ei mene rahaa oikeestaan yhtaan. mutta 700 dollarilla selvisin hyvin kuukauden ja varmasti pieni tytto tai pieni poika selviaa myos samalla summalla.mutta mulla tippu paino 10 kiloo tolla budjetilla. joten ruokaa on tos budjetis paljon.mutta ei silti riittavasti mulle:) joten varmasti menis tuplasti ton jos soisin hyvin ja kavisin salil. rahaa lahinna menee asumiseen,ruokaan, alkuun paasemiseen (pesuainetta,ruoansailytys purkit..yms..),pyykin pesemiseen, ja noitten lisaks sit kaikki henkilokohtaset huvit. itellani menee nettiin rahaa, mut laskekoot porukka tohon mun budjettiin lisaks viinan ja tupakan ne jotka niita kayttaa. mutta yleisen ohjeen budjetin laskemisesta voisin antaa. suunnittele ja mieti budjettisi.paljonko menee mihinkin rahaa, ja pista aina ylakanttiin. jos mietit etta "ruokaa menee varmaan viikossa 40 dollaria. (joka on jo hyvin)" niin lisaa siihen paalle 10 dollaria. ja kun lopullisen budjetin saat laskettua niin siihen paalle viela pari kolme sataa dollaria lasket paalle niin siina on sulle realistinen budjetti. koska aina tulee juoksevia menoja joita ei etukateen tajua ajatella. kaikki depositit joita joutuu maksamaan jotka kuitenkin saa takas mutta ei voi kuitenkaan kayttaa. ja muut sekoilut.

Lauruski

Elikka rahaa menee sen verran kun sita kuluttaa. :P  Kukaan ei voi antaa mitaan tarkkaa budjettia, milla joku muu tulee selviamaan.  Ja kuten Viltsu sanoi, niin kaikennakoisia odottamattomia menoja kuitenkin tulee ym.  Sitten kun rahat loppuu, niin toihin vaan.  Ei kannata liikaa stressaila noita raha-asioita.  Harmaita hiuksia siita vaan saa. :D

Nyt olen sitten paassyt Byroniin asti. :) Olen nyt vain lahinna palvonut aurinkoa, kun taman jalkeen olen menossa Sydneyhin, niin ei siella varmaan rannalle ihan niin hanakasti kuitenkaan lahde. :?? Eilen taisivat nuo poskipaat jo vahan palaa. *hups*  Ei mitaan vakavaa kuitenkaan.  Eilen niita vahan kuumotti, mutta eipa ole sellaisia ongelmia enaa tanaan ollut. ;)  Kuten olen monelta taholta kuullutkin, niin meno taalla Byronissa on aika rentoa.  Eipa taida ihmiset turhia stressailla. :D  Pidan paikasta, mutta silti joudun jattamaan hyvastit keskiviikkona. :(  Sydney ja tyonhaku kutsuvat tata tyttoa.  Mutta toisaalta on taas ihan kiva paasta vahan isompiin ympyroihin.  Ei tata rannalla makaamista ja hengailua kuitenkaan loputtomiin jaksa.  Pakko saada aina valilla vahan vaihtelua tahan elamaan.  Nyt voisin lahtea tasta tekemaan vahan tonnikalapastaa, josta on tullut jo aika vakkariruoka taalla.  Helppoa ja hyvaa. :)

iskater

LainaaAlkuperäinen postittaja Lauruski
Mutta toisaalta on taas ihan kiva paasta vahan isompiin ympyroihin.  Ei tata rannalla makaamista ja hengailua kuitenkaan loputtomiin jaksa.  Pakko saada aina valilla vahan vaihtelua tahan elamaan.

:D
enhan ma taalla airliessa ole ollut kun vasta.......3viikkoa ja paivan, eli nyt pidempaan kun missaan muussa paikassa australian matkalla :D
ehkei tata loputtomiin jaksa mutta viela ei mulla toki yhtaan vastaan.
:XXXX