Ongelma kansainvalisen ajokortin kanssa

Aloittaja surfdude, syyskuu 15, 2012, 23:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

surfdude

Oli tarkoitus ennen reissua vieda mun passivalokuva ja hakea kansainvalinen ajokortti helsingin autoliiton toimistosta ,mutta sitten tuli pikku ongelma. Mulla lahti Oulusta Helsinkiin lento aamulla, mutta se oli peruttu ja jouduin lentamaan iltalennolla, joten en kerennyt hakea ajokorttia. Seuraavana paivana olikin lento jo Balille ja nyt mulla ei sitten ole sita kansainvalista ajokorttia. Nyt jos haluan ausseissa ajaa autoa, niin miten ma voin saada sen sielta kasin vai tarviiko koko kansainvalista ajokorttia ollenkaan?

MH

Ajat silllä Suomalaisella kortilla ihan normaalisti, kyllä se EU kortti kelpaa sellaisenaan. Ainakin täällä QLD:ssä tiedän useampia joita on pysäytelty erinäisistä syistä eikä EU kortin kanssa ole ollut ongelmia.

turisti

Nsw:n puolella oli jotain ongelmaa vakuutusten kanssa koska olen alle 25v, ajoin kylläkin silti piti vaan matkustaa vähä varovaisemmin. Mutta käsittääkseni tää oli vaan sen takia, että auto ei ollu mun nimissä tms.

Kanteletar

Hei, Tulin maahan kesakuussa viiden vuoden temporary resident viisumilla. Suomalainen ajokortti loytyy mutta se on sellainen vanhanmallinen muovilapyska, (10,5cmx7,5cm), ei siis pankkikortin kokoinen Eu kortti. Onko kokemusta ajamisesta tallaisella kortilla NSW:ssa. Kayko sellaisenaan vai pitaisiko hankkia kaannos? Lammin kiitos!

b9leto00

Lainaus käyttäjältä: Kanteletar - syyskuu 27, 2012, 14:13
Hei, Tulin maahan kesakuussa viiden vuoden temporary resident viisumilla. Suomalainen ajokortti loytyy mutta se on sellainen vanhanmallinen muovilapyska, (10,5cmx7,5cm), ei siis pankkikortin kokoinen Eu kortti. Onko kokemusta ajamisesta tallaisella kortilla NSW:ssa. Kayko sellaisenaan vai pitaisiko hankkia kaannos? Lammin kiitos!

Jos aiot 5v olla ausseissa niin suosittelisin jo hankkimaan paikallisen kortin. Päässet helpommalla viranomaisten kanssa toimiessa. :)

fatamorgana

Saako ihan uteliaisuudesta kysya, etta mika on viiden vuoden temporary resident-viisumi? En ole itse sellaiseen tormannyt, siksi utelen.

viisumi nro 457 myonnetaan tietaakseni maksimissaan 4 vuodeksi ja 176/nykyinen 190 eli state sponsored viisumi on permanent, vaikka siina onkin se viiden vuoden matkustussaanto (5 eka vuotta matkustamista miten lystaa, sen jalkeen returning resident-systeemilla).

hessus

Suomen vanhan mallisella ajokortilla olen selvinnyt monesta ratsiasta , autokaupoista ja katsastuksesta. Erona paikallisiin korteihin on vain , että meidän korttien numeroksi hyväksytään sotu-tunnus, joka ei käy sähköiseen asiointiin virastoihin.
Jos autolla ajaa alle 25 vuotias tarvitaan kalliinpi vakuutus ja se on mainittava vakuutusta ottaessa.

vuokko

kannattaa hakee paikallinen kortti se käy näppärästi kaavake täytetään ja se sekä suomiajokortti kassalle niin se kysäsee 4 kirjainta et näkeekö ja otetaan kuva sekä maksetaan 5v kortti oli jotain 125 dollaria ja sen saa heti mukaan. Korttiin tulle ne ajoneuvot jotka ollu sinulla kun olet ekan kortin saanu . suomalaisella kortilla saa ajaa 1 vuoden sano täti RTA.ssa