Yksin matkustava nainen?

Aloittaja Snadu, lokakuu 05, 2003, 05:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snadu

Mietin tuossa sellaista asiaa, että mitenkäs on ausseissa yksin matkustavan naisen laita ts. noin yleisellä tasolla, onko tämä kovin tavallista ja onkos tullut jonkinlaisia ongelmia jne. Mielellään kuulisin kommentteja naisilta:)

Olen kuitenkin "jo" 29 v ja matkustellutkin aika lailla mutta aussit vielä matkakohteena tuntematon. Ajatuksena vuoden working holiday kun vielä ehtii...

-Satu

Zende

Moi Satu!

En ole varsinaisesti matkustellut Australiassa yksikseni, paitsi tyomatkoilla, mutta olen asunut Melbournessa nyt kahdeksan vuotta.  En uskoisi, etta ainakaan kaupunkialueilla olisi mitaan ongelmia yksinaiselle naiselle, kunhan tietty pitaa jarjen kadessa ihan niinkuin vaikka Hesassa. Eli ei kannissa ja yksin kaduille hortoilemaan yms.

Miehen kanssa kerran erehdyttiin yopymaan yhden pubin ylakerrassa (halpaa) jossain New South Walesin etelarannikolla, ja siella pubissa kanniset maalaismiehet kayttaytyivat melko asiattomasti ja uhkaavasti.  :( Mutta siihen ei siis auttanut edes se, etta oli mies vieressa ja sormus sormessa.  Tilanteesta selvisi pubista poistumalla, ja se onkin kai paras neuvo.  (Huom. en halua leimata kaikkia maalaismiehia junteiksi, varmaan niita loytyy kaupungistakin, ja varmasti on juntteja naisiakin joista voi olla kiusaa.) ;)

Taalla listalla on tietaakseni itsenaisia naismatkailijoita, joten he varmaan osaavat kommentoida paremmin.  Hauskaa matkaa joka tapauksessa!

Zende

viltsu

Zende:D

Joo eipa ole mullakaan kauheen hyvia kokemuksia pubin ylakerras yopymisesta. EN SUOSITTELE! Paikallinen tour mini-bussin vetaja halus vieda mut ja 7 lentavaa hollantilaista tyypilliseen junttilaan kattomaan menoa. Noh, keskisuomessa elamani asuneena olen jo ihan tarpeeksi juntteja maaseudulla nahnyt joten melkein pysyin housuissani kun han sanoi missa yovytaan. paikallisen pubin ylakerrassa. kaikki tietenkin sujui hyvin siihen asti kun paikalliset alkoivat humaltua. istuin televisio huoneessa niin joku paikallinen kavelee kadulla edestakaisin ja heittelee pullo pubin ikkunoihin ja ylekertaa. 20 ihmista seuraa miehen riehumista ku urheiluottelua, odottivat oikein etta johonki osus. pulloja lenteli puolisen tuntia. paatin luovuttaa paikallisten kans hengailun ja australian"englannin" ymmartamisen koittamisen kun samainen kaveri siirtyi jonkun autoa hajottamaan. menin nukkumaan.

Heidi

Mun taytyy kylla sanoa, etta mulla on ihan painvastaisia eli positiivisia kokemuksia pubimajoituksesta eri puolilta maata. Paikat, joissa me olemme yopyneet, ovat yleensa olleet ihania, yli sata vuotta vanhoja rakennuksia, joissa on ollut tunnelmaa! Ehka olemme olleet liikkeella off-season aikaan tai jotain, mutta en muista koskaan kokeneeni mitaan tollaista junttitouhua, kuten Viltsu kuvaili. Harmi vaan, etta jotkut idiootit pilaa toisten younet!

Jaaks

Snadu :D

Halusit naisten kommenteja - ymmarran, mutta laitan tahan kuitenkin omani :D:D
Hope you don't mind:??

Itsellani on samanlaisia kokemuksia kuin Heidillakin Pub majoituksesta, eli vaan hyvia :D

Yleisesti sanoen: olet sitten missa tahansa yksin, mies tai nainen :

"Common sense prevails" :D:D:D

Cheers
Jaaks

Snadu

Hei kaikki:)
kiitos hyvistä kommenteista - puoleen ja toiseen. Pitanee kuitenkin vissiin testata myos tuo pubimajoitus, eikö se vähän niin mene että sitä ei usko ennekuin itse kokee:)

Joka tapauksessa, tähän mennessä olen pärjännyt nimenomaan maalaisjärjellä, joten ehköhän sillä selviä myös jatkossa.

Kiitoksia muuten kaikille kirjoittajille ja yllapitajille tosi hyvästa palstasta, oon lukenut tata parin viime viikon aikana tosi ahkerasti ja moni mielessa ollut kysymys on saanut vastauksen taalta.

-Snadu

Jaaks

Snadu :D

Tassa on meidan paikallinen Pub :D

http://www.manlyhotel.com.au

Olen jopa yopynyt siella ja on tosi hyvaa luokkaa.  Baari on auki viikonloppuisin kello kahteen asti aamulla, mutta so what :??  Eipahan ole meteli kyllakaan hairinnyt (ainaskaan muutaman :XXXX jalkeen)

Kuten sanoit maalaisjarkea (sitahan minakin tuossa aikaisemmin tarkoitin) peliin mukaan ja kaikki on hyvin :D:D:D

nohna

Moikka Satu,

Ajattelin laittaa sulle naisen kommentin yksin matkustamisesta ja samalla kannustaa matkalle hyvilla mielin! :)

Olen matkustellut jonkun verran yksin ja kavin nyt Ausseissa 'pikaisella' kuukauden reissulla Suomen loppukesasta. Voin rehellisesti sanoa etta se oli elamani paras lomareissu!

Lahdin matkaan reppu selassa, seikkailumielella ja hymy korvissa. Olin katsonut valmiiksi muutaman kaupungin joihin todella halusin paasta ja vahan laskeskellut rahojani, mutta en paljon muuta. Monet ihmettelivat miksi haluan lahtea lomalle yksin, mutta minulle se sopi hyvin. Olen aina unelmoinut Australiaan paasysta ja nyt sattui hyva vali lahtea. Yksin matkustamista en oikeen edes kerennyt paljon mietttia. Ehka siksi, etta lahdin reissuun aika pikavauhdilla, mutta sekin sopi minulle hyvin :D

Olin Australiassa tosiaan noin kuukauden paivat, mutta voin rehellisesti sanoa etta yhtaan yksinaista paivaa ei tarvinnut kokea. Ystavystyin monen paikallisen kanssa ja maassa on myos niin paljon reissaajia, etta heihin tutustuu vakisinkin.

Minulle oli itse asiassa yllatys Australiassa se kuinka iso business turistien ja varsinkin backpackereitten ymparilla oikeen on. Ja etta kuinka paljon nuoria ihmisia tosiaan kiertaa maata!!! Tiesin kylla etta maa on suosittu matkailukohde mutta etta sellaisella volyymilla!!! Yksin ei todellakaan tarvitse olla jos ei sita halua. Matkatovereita ja uusia tuttavuuksia loytyy joka paikasta!

Matkan aikana tapaamistani reissaajista varmaan kaikista eniten oli juuri yksin matkustavia!!!! Monia eri kansallisuuksia ja seka tyttoja etta poikia. Nuorin taisi olla 18 ja vanhin 30. Monet olivat tulleet WH viisumilla vuodeksi, toiset taas lomalle kuten mina tai olivat ohikulkumatkalla johonkin muuhun maahan. Joka tapauksessa varsinkin yksin reissaajat olivat mielestani aina niin hyvalla ja avoimella mielella matkassa etta tutustuminen ja ajan vietto yhdessa tuntui todella helpolta ja luontevalta.

Ja vaikka olin yrittanyt tehda vain vahan suunnitelmia matkaa varten, tietysti nekin meni ainakin osaksi uusiksi. Matkan varrella tuli niin monta uutta mukavaa yllatysta, sattumaa ja ihmista vastaan etta oli pakko vaan menna virran mukana ja nauttia kyydista!

Mina en ainakaan kokenut yhtaan negatiivista asiaa reissullani, yksin ja naisena matkustamisessa - painvastoin!!! En joutunut pelkaamaan tai jattamaan mitaan valiin sen vuoksi etta olin nainen. Tietysti yritin kuitenkin valttaa yksin yolla kaupungissa vaeltelemista yms. mika nyt mielestani vaan liittyy siihen maalaisjarkeen..

Se etta olin yksin reissaava nainen, tuli ihmisten kanssa harvoin edes puheenaiheeksi. Jotkut arvostivat tai ihmettelivat uskallusta lahtea naisena yksin matkaan, mutta useimmille se oli ihan normaalia. Meita on Australiassa paljon! ;)

Oma lomareissuni Australiaan onnistui yli odotusteni, vaikka se olikin vaan kuukauden mittainen eli ihan liian lyhyt :( Mutta suunnittelen jo seuraavaa matkaa ja talla kerralla taidan tulla WH viisumilla ja olla siella hieman pidempaan...! :)

Hauskaa matkaa sulle! Varmasti tulee upea reissu!!!

:) Johanna

Tony

Satu:)

Tämä taitaa olla jo peräti kolmas kerta kun kirjoitan aiheesta, että yksin kulkevien naisten kannattaa välttää sisämaan kaivoskaupunkeja kuten Coober Pedya, jossa valitettavasti nuorilla naisilla on vaarana kadota jäljettömiin. Paikallisen postitoimiston ilmoitustaululla olevat katoamisilmoitukset olkoon tästä todisteena.

Oli vain pakko mainita tämä asia jälleen kerran, koska sen verran karmaisevasta asiasta on kyse.

:)Tony

Zende

Niin kuten todettu, pubi majoitusta on moneen lahtoon.  On monia ihania vanhoja pubeja jotka on siisteja ja historiallisia etc., ja niissa kannattaa tosiaan kayda.  Mutta on myos naita paikallisia juottoloita, ja ne kylla tunnistaa varmaan paaltakin pain, tai viimeistaan sitten kun nojailee tahmeaan baaritiskiin hetken verran...

Osoitteesta http://www.backpackvictoria.com/ saattaa loytaa infoa pubimajoituksesta ja muista edullisista paikoista taalla Victoriassa.  Ainakin siella on kaikenlaista hyodyllista tietoa erityisesti reppumatkailijoille.

Zende

viltsu

Toi meidan kokemus oli varmaan huonoimmasta paasta. Mutta sen siita sen siita saa kun menee tarpeeks sisamaahan australiassa:) mutta varmasti suurinosa pubeissa olevista yosijoista on oikeen hyvia kokemuksia. ja varsinkin sitten kielenkaytto. se on uskomatonta miten aussilandepaukut saa tungettua sanat cu**, sl** ja  fu***ng joka ikiseen lauseeseen ainakin 3 kertaa:)

johki72

Nohna:)

Itse lähden kaverin kanssa matkalle, mutta joulun jälkeen jään sitten  "yksin" rinkkani kanssa.Mukava kuulla ,että yksin reissaaminenkin sujuu noin mukavasti.Eipä sillä, että asialle olisin sen kummemmin uhrannut ajatuksia,mutta hyvä ettei ainakaan välttämättä karmaisevia kokemuksia ole tiedossa.

Tony:)

Ei varmaan huono asia aina välillä muistuttaa porukkaa myös noista reppureissaamisen mahdollisisa varjopuolista.
Aina kun mainitaan Alice Springs,mulla muistuu mieleen parin-kolmen vuoden takainen karmaiseva juttu tästä pariskunnasta joka pysähtyi auttamaan tienpäälle jäänyttä autokuskia jossain Alicen lähettyvillä.Kuski olikin joku psykopaatti joka otti pariskunnan vangikseen , mutta tyttö jotenkin onnistui pakenemaan.Mutta vangiksi otettua miestä ei kai koskaan löydetty,kuten ei kai tätä psykopaattiakaan:??:??
Lehdessä oli tästä (Englannissa) paljonkin juttua siihen aikaan ja taisivat välillä jopa sen tytönkin tarinoita tapahtumista epäillä. Ihan kaikkea en enää jutusta muista, mutta sellainen karmaiseva mielikuva jäi ettei kannata ihan sinisilmäisenä tosiaankaan tuonne outbackiin lähteä.

Jaaks

Johanna :D

Laita mihinka tahansa kansainvaliseen hakukoneeseen : "Falconio Murder" , niin saat satoja sivuja :o tuosta mysteerisesta Northern Territory "murhasta" :??:??:??

Aivan samanlainen uutisryoppy oli pari vuotta aikaisemmin "the Lonergans" eli nuori jenkki pariskunta joka haipyi valvotulla sukellusmatkalla Great Barrier Reefilla :??

En esita mitaan epailyitani kyseisten juttujen kohdalta, mutta  :??:??:??
just very convenient :D ja kuten olet varmaankin arkistosta lukenut - Ausseissa ei oikeastaan ole mitaan suku- tai etunimi lakeja vaan voit aivan laillisesti ottaa minka tahansa nimen jos haluat :D  Mika mahdollisuus saada vaikka suuret vakuutusrahat ja sitten vaan jatkaa elamaa uudella nimella :??

(Only hypothetically :D of course)

johki72

Thanks Jaaks,

juuri tota juttua mä tarkotin.Mulla jäi sillon aikanaan viimiset uutiset kyseiseen juttuun liittyen lukematta,ja vähän siis epäselvyys miten ja mitä siinä nyt oikein olikaan tapahtunut.
Mutta vaikkei nimenomaan tuo juttu nyt sitten olisikaan ihan sellainen kuin uutiset kirjoittaa,niin en yhtään epäile etteikö tuollaisia karmeuksia voisi sattua.

Johana

höh, mihinköhän mun allekirjotus on kadonnut?!?!

jounij

Peter Falconion murhasta epäillään erästä tyyppiä, joka otettiin kiinni joskus muistaakseni vajaa vuosi sitten South Australiassa. Tämä jäppinen oli kidnapannut äidin ja tyttären, mutta en muista yksityiskohtia, miten hän joutui kiikkiin. Nämä äiti ja tytär jokatapauksessa selvisivät tapahtumasta hengissä. Kun hemmo on kärsinyt tuomionsa tästä rikoksesta, hänet siirretään Northern Territorioon käymään oikeutta Falconion tapauksesta (ellei SA luovuta epäiltyä NT:hen aikaisemmin).


Vanhan uutiskatsauksen esittää
Jouni
Canberra

Snadu

Nohna:D
kiitoksia kommenteistasi. Kiva kuulla että matkasi sujui noin loistavasti. Itselle yksin matkustaminen ei ole ongelma, sitä on tullut harrastettua, mutta tosi hyvä kuulla ainakin paikoista joissa syytä olla tarkkana (kiitos Tony!!) Tuo reissuun läheteminen pikavaudillakin  kuulostaa tutulta:D nytkin tuntuu että matkaan pitäisi päästä heti - tässä vain pari pientä asiaa hoidettavana ekana kuten matkakassa ja sen selvittäminen saanko virkavapaata vai pitääkö irtisanoa itsensä:D:D

Satu

ps Jaaks toi sun lähipubi näytti suorastaan loistavalta:XXXX

nohna

Snadu ja johki72,

Tosiaan, Australiasta minulla ei ole mitaan muuta kuin positiivisia kokemuksia :) Oli paljon onnea matkassa.

Kaikki,

Surullinen faktahan on se etta JOKAISESTA maasta loytyy aina mukavien ihmisten lisaksi myos muutamia ikavia ihmisia. Jopa niita sarjamurhaajia :o Ei sellaista maata tai paikkaa kai edes loydy missa ei olisi vakivaltaa tai vaaryytta :(

Mutta onhan Australia kuitenkin yleisesti ottaen turvallinen maa reissaajille!!? Paljon ystavallisia ihmisia ja vain muutama 'ikava tapaus' :)

Mirka :)

Heipahei!

Minakin tanne  Sydneyyn vihdoin ja viimein saavuin. Yksin matkustaminen on enemmankin etu kun haitta. Ite oon jo tutustunu parissa paivassa moniin ihaniin ihmisiin. Kavereita todella loytyy..
Tyotilannekin taalla on mielestani hyva, jos toita haluaa niin sita kylla saa.
Ainoo miinus tuli kun mun matkatavarat jai Singaporeen, ja sain ne paivan myohassa. Ei paassy suihkuunkaan ollenkaan. :( Asuntoja tuntuu olevan kans aika hyvin tarjolla, tanaan just kaytiin kattoos yhta.

Taytyy todella sanoa, etta ikina en oo tavannu niin mukavia ihmisia kun mita Aussit on. Uskomattomia ilopillereita kaikki! Talla hetkella majailen viela taalla Wake Up! hostellissa. Tosi siisti ja  mukava paikka. Paljon nuoria joka puolelta maailmaa. Tsekattu on jo Bondi Beach, Kings Cross, ja taa Chinatown-alue. :D Huomenna ainakin Aquariumiin kaymaan.  
Sydney on tosi kaunis kaupunki. Tosin sais lampimampikin olla, mutta eikohan se tasta lampene pian. Tosiaan asioiden jannittaminen ja murehtiminen on ihan turhaa kotipuolessa. Kaikki on mennyt ihan loistavasti.

Nyt ollaan lahdossa vahan :XXXX

Catch ya later. :)

Jouko

Hei Mirka :)

Tervetuloa Australiaan ja hienoa että olet myös löytänyt sen kuuluisan aussi ilmapiirin :XXXX
Kyllä täällä pärjää!!!!:D


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Lauruski

Jokaisessa asiassa lienee hyvat ja huonot puolensa.  Olen nyt vasta paassyt jyvalle tasta yksinmatkustelusta, koska olen sita vasta noin viikon tehnyt (ja senkin ajan jokottanyt taalla Brisissa :D).  Ei siis mitaan huolta, jos on yksin lahdossa matkaan.  Ihmisiin tutustuu helposti, joten hymya vaan huuleen ja menoks! :D

Mirka :P

Welcome munkin puolesta.  Kauan ajattelit siella Sydneyssa viipya?  Olen itse tulossa sinne about kahden viikon kuluttua (riippuu tietenkin siita miten hyvin viihdyn Surfersissa ja Byronissa).  Voisi vaikka lahtea vahan :XXXX *hih* :D

Iina

Ilahduttavaa! Mukava kuulla etta seuraa loytyy. Lennan Sydneyyn viettamaan joulua ja uutta vuotta kaverin kanssa (joka siis opiskelee siella par'aikaa), mutta osittain reissaan itseksenikin, ja vaikka vakuuttelunne seuran paljoudesta ovatkin vakuuttavia,  niin ajattelin etta no harm in asking, eli jos aiot kierrella NSW:n rannikkoa tai menossa Uuteen Seelantiin tammikuun aikana, ois kiva kuulla, jutskata ja ehkapa tavata - Hesasssa tai Sydneyssa..? (Tulipas pitka lause!)

-Iina :)

Reija

IIna :D

Täällä vielä olen Helsingissä ja lähdössä Sydneyn vasta tammikuussa, mutta  jos haluat voidaan tavata :XXXX merkeissä jo täällä hesassa!! :D :

Surffari

Missä ystäväsi opiskelee?
Voisitko kenties uskaltaa antaa yhteystietoja mullepäin. Joku sanoi, että kannattaa tutustua kämppiin joita tarjotaan opiskelijoille yliopistolla. Jos frendisi osaisi opastaa mistä etsiä...

tai toisinpäin

+61414859178
jani.saarinen[at]helsinki.fi